انقلاب و رهبر از دیدگاه ائمه جمعه و جماعات

(در اولین کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات)

صالح غزاوی امام جمعه یکی از کشورهای خلیج فارس:

“از سه سال پیش تا کنون بیش از ۷۰% از مردم در سرزمینهای عربی از انقلاب اسلامی ایران حمایت کرده و طرفدار امام خمینی هستند، ۳۰% بقیه تحت تاثیر تبلیغات شیوخ و امرای مرتجع هستند. ما در مساجد خود همیشه درباره انقلاب اسلامی ایران صحبت می کنیم و به مردم می گوئیم که این انقلاب تنها منحصر به ایران نیست بلکه به همه مسلمانان جهان تعلق دارد. مردم زمینهای عربی از اینکه ما برایشان از انقلاب اسلامی و امام خمینی صحبت می کنیم خوشحال می شوند و به ما می گویند که اشتیاق دارند تا امام را از نزدیک ببینند زیرا آنها امام را رهبر خود می دانند که از حقوق همه مستضعفین جهان دفاع می کند.

قبل از اینکه ما بیائیم، مردم ما، ما را بدرقه کردند و از ما خواستند تا سلامشان را به امام برسانیم و بگوئیم که مایلند امام را در سرزمین خود ببینند. علمای دیاری که ما در آنجا هستیم، همه دست بیعت به سوی امام بعنوان رهبر جهان اسلام دراز میکنند و با خدا پیمان بسته اند که تا آخرین لحظه در راه پیروزی آرمانهای اسلام و در خط امام گام بردارند … ما به نمایندگی از سوی مستضعفین به اینجا آمده ایم تا با امام بیعت کنیم … انقلاب اسلامی برهبری امام یک انقلاب جهانی برای مستضعفین است.”

جمال الدین کاپلان، امام جمعه در کشورهای اروپائی:

انقلاب اسلامی در منطقه و در دنیا تاثیرات بسیار عظیمی به بارآورده است بدین صورت که:

۱- نقشه های دشمنان اسلام را مختل کرده است، خواب و راحتی را از آنها گرفته و آنها را به حیوان دیوانه تبدیل کرده است.

۲- انقلاب ایران باعث شده است که ملتهای مستضعف و اسیر، نفس راحتی بکشند. آنها را نسبت به آینده امیدوار کرده است. جسارت آنها را زیاد کرده است سبب شده است که برای حاکمیت بخشیدن نظام الهی و استقرار حکومت اسلامی سرعت عمل بیشتری را به خرج دهند.

۳- این انقلاب غلبه قوه ایمان و معنویات را بر قوای مادی نشان داده است.

۴- انشاءالله این انقلاب نشان دهنده نابودی کفر، خاتمه رنج مسلمانان، خاتمه دوران کفر و ظلم و شروع دوران ایمان و عدالت خواهد بود.

شیخ یوسف صانع امام جماعت مسلمانان فلسطین:

“انقلاب فلسطین تنها با پیمودن راه اسلام و خط امام خمینی به پیروزی خواهد رسید. انقلاب فلسطین علیرغم دادن هزاران شهید بعلت دور بودن از اسلام انقلابی همچنین خیانت سران رژیم های وابسته و ارتجاعی منطقه درجا زده و به پیروزی دست نیافته است … ما اعلام می کنیم که امام خمینی رهبرکلیه مسلمانان جهان است و من به نام کلیه مسلمانان سرزمین های اشغالی در همین جا با امام بیعت می کنم … امروزه ایران یک پاسگاه بسیار قوی برای مسلمانانی است که میخواهند قدس عزیز را آزاد کنند و حقوق ملت فلسطین را بازیابند.”

 

شیخ یوسف الشبلی امام جمعه کانادا:

“ما امروز با شوق بسیار به ایران آمده ایم چرا که در ایران، مسلمانان محمدی پاک وجود دارند. در ایران حکومتی و ملتی هست که به شعار نه شرقی، و نه غربی عمل می کند … در ایران فرقی میان سنی و شیعی نیست  وهمه برای خدا و برای اعتلای کلمه ی “لااله الا الله” و “الله اکبر” کار می کنند همان شعاری که ما با آن کفار کانادا را شکست می دهیم. ما وظیفه داریم با جان و مال از انقلاب اسلامی حمایت کنیم زیرا که جمهوری اسلامی ایران امروز برای تحقق اهداف اسلامی و تحقق احکام الله با کفار و مخالفین در مبارزه و ستیز است.”

شیخ محمد جواد الشری امام جماعت دیترویت آمریکا:

“امروزه شخصیت قوی و با نفوذ امام زبانزد کلیه آمریکائیها حتی کودکان میباشد چرا که امام خمینی مدظله العالی برای جهانیان، سستی غرب را ثابت و قدرت اسلام را نمایان کرد. انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری داهیانه امام خمینی و پایداری و شجاعت بی نظیر ملت مسلمان ایران به پیروزی رسید … مسلمانان واقعی هرگز مخالف انقلاب اسلامی ایران نیستند تنها کسانی که منافعشان در خطر است و انقلاب به آنها ضربه وارد کرده است، سعی دارند انقلاب اسلامی ایران را مخدوش سازند ولی اصالت و قدرت اسلام مانع کار اینها خواهد شد … ما هنگامی که مشاهده می کنیم رژیم عربستان سعودی، حجاج ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد چگونه می توانیم از آمریکا انتظار خوشرفتاری داشته باشیم!!”

سید عارف حسین حسینی امام جمعه باراچنار پاکستان:

“ایران اسلامی با پیشرفتها و پیروزی هائی که در چند سال اخیر بدست آورده است، خطر بزرگی برای ابر قدرتها به شمار می رود … ما انقلاب اسلامی ایران را تنها متعلق به شما نمی دانیم و مردم انقلابی ایران باید بدانند چشم امید همه مسلمانان بیدار جهان به انقلاب اسلامی است.”

حیدرعلی جوادی امام جماعت حیدرآباد پاکستان:

“انقلاب اسلامی ایران پناهگاه مردم بی پناه جهان، و امام خمینی نیز تنها حامی است که آشکارا به حمایت از مردم مستضعف و تحت ستم جهان علیه ستمگران سخن می گویند. جاذبه امام خمینی طوری است که مسلمانان شیعه و سنی همه به حق طلبی او اعتقاد دارند … مردم مسلمان جهان باید با استفاده از تجربیات انقلاب اسلامی ایران، با نفی قدرتهای شیطانی استثمارگران تنها به قدرت لایزال الهی اتکا کنند.”

شیخ یحیی عثمان امام جمعه مالزی:

“جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت بزرگی که بر عهده دارد باید برای نجات مسلمانان جهان از ظلم و ستم هماهنگی و برنامه ریزی کند. ما نه تنها در حرف، بلکه در عمل به عنوان جزئی از این انقلاب، از جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد.”

 

 

 

شیخ بنگلری امام جمعه شهر بنگلر هند:

“پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه مناسب را برای اتحاد و تشکل مسلمانان در هند و جهان فراهم آورده است و وظیفه همه مسلمانان است که تحت لوای اسلام و رهبری امام خمینی متشکل شوند.”

اسلام خیار اسلام امام جمعه کنیا:

مایه خوشحالی ما است که در هفته وحدت و چنین روزهای مبارکی، در این سرزمین بزرگ و اسلامی گردهم جمعه شویم، در سرزمینی که امام خمینی با تکیه بر شعارهای اسلامی، ایران را- که شاه آن ناپاک کرده بود- تطهیر کرد … ما میدانیم که شما مسلمانان قادر خواهید بود تا سرزمین فلسطین اشغالی و بیت الله الحرام  را پاک کنید و در این راه شعار ما: نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است.”

قمرالزمان امام جماعت مسلمانان انگلیس:

“من در ایران، اتحاد را در کلیه زمینه ها شاهد بودم و اکنون به کمک انقلاب اسلامی همه ارزشها در ایران اسلامی عوض شده است و من هر قدر بخواهم توانائی آن را نخواهم داشت تا واقعیت ایران را بازگو کنم … اکنون همان اسلامی که به ما درس حریت داده در ایران حاکم است … ما در اروپا شاهد تبلیغات بی پایه رسانه های امپریالیستی علیه انقلاب اسلامی ایران هستیم و تمام وقایع داخلی ایران و جنگ آن با کفار صدامی را به صورت وارونه تحویل مردم می دهند، لذا من پیشنهاد      می کنم در مقابل این توطئه ها، مسلمانان تشکیلات و وسایل تبلیغاتی خود را تقویت نموده و راسا آنها را اداره کنند.”

راغب حرب امام جماعت یکی از مراکز علمی جنوب لبنان:

“این انقلاب اسلامی ایران بود که همه حجابهای میان مسلمانان را در هم پیچید و نورامیدی در قلبهای مسلمین جهان به وجود آورد … ما تلاش می کنیم در این سفر فروغی از انقلاب اسلامی را برای ملت خود که تشنه آزادی و اسلام هستند، به عنوان ارمغان این کنگره ببریم.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *