نامه هاى رسيده


تهران, برادر رهجو
احساس مسووليت شما در برابر تهاجم فرهنگى بيگانگان ستودنى است, همان طور كه مستحضريد ازدواج موقت يكى از راههاى سالم سازى جامعه دينى از آلودگى است و نه تمام آن, با اين وجود متإسفانه تاكنون اين سنت اسلامى تقريبا مورد اقبال قرار نگرفته و عمده آن ناشى از عدم تلقى درست از فلسفه ازدواج موقت است و اين كه ازدواج موقت با شرايطش, امرى است مشروع و پيراسته از مفاسد روابط نامشروع و صرف نظر از مسإله نفقه, فرقش با ازدواج دائم در مدت دار بودن آن است و البته با ثبت در دفاتر رسمى از پيامدهاى منفى احتمالى نيز جلوگيرى مى شود.

چهارمحال بختيارى, برادر آبسالان
نامه شما درباره انتقاد از برخى برنامه هاى صدا و سيما, از جهت عدم رعايت شوون اسلامى در برنامه كودك و مسإله موسيقى غنايى دريافت شد. مناسبترين راه حل آن است كه مخالفان اين برنامه ها ـ با ذكر دلايل مخالفت ـ ديدگاههاى خود را براى برنامه سازان صدا و سيما ارسال كنند تا در هنگام برنامه ريزى اين ديدگاه نيز مورد توجه قرار گيرد.
اما درباره اين كه آيا رهبرى مانع مرجعيت است بايد گفت هرگز چنين نيست زيرا حضرت امام خمينى(ره) هم رهبر و هم مرجع اكثريت شيعيان جهان بودند و اكنون نيز افراد زيادى از مقام معظم رهبرى تقليد مى كنند و منع مرجعى از اين كه از او تقليد كنند, مشكلى ايجاد نمى كند چون ملاك, صلاحيت او براى مرجعيت است وقتى از طريق صحيح احراز شود, تقليد بلااشكال است و اگر اعلم باشد, تقليد از او واجب است.

خوى, برادر ولى چايلو
با تشكر از ارسال كارت پستال, درباره شهر مذهبى قم, كتابهاى متعددى نوشته شده, شما مى توانيد با تهيه آنها از تاريخ اين شهر, مطلع گرديد.

اصفهان, مزرعه نو, برادر داوود شفيعى
با تشكر از ارسال مقاله و شعر به مناسبت تولد امام رضا(ع) و ايام حج.

گرمسار, داوود شهروى
جدول پيشنهادى شما دريافت شد, با تشكر لطفا هنگام ارسال مطالب, حتما نسخه اصلى فرستاده شود و از بررسى نوشته هاى غير اصلى, معذوريم.

اصفهان, خواهر ريحانه صادقى
مى توانيد به آدرس تهران, خيابان پاستور, با دفتر مقام معظم رهبرى مكاتبه كنيد.

ايلام غرب, خواهر ر.ك
درباره موضوع نامه ارسالى, لطفا با مسوولان ذىربط تماس بگيريد.

تهران, خواهر زهرا رضوانى
همان طور كه اشاره كرده ايد تنها راه نجات انسان و هدايت او در گرو عشق به خدا و باورهاى دينى است.

مشهد مقدس, گلشهر, برادر توسلى
از تذكر شما درباره مقاله مولود كعبه متشكريم ولى متإسفانه به علت گذشت چندين شماره, چاپ چند سطر ساقط شده, موردى ندارد.

اصفهان, برادر سيامك آقازينى
مقاله كنترل افزايش جمعيت… قبلا در روزنامه كيهان به چاپ رسيده و مقالاتى براى چاپ بررسى مى شوند كه اولا: نسخه اصلى باشد و ثانيا: در جاى ديگرى به چاپ نرسيده باشد.

مازندران, نكإ برادر يحيى يحيى پور
از اظهارات دلسوزانه شما نسبت به انقلاب اسلامى و مسوولان سپاسگزاريم. انقلاب تاكنون با فداكارى و مسووليت دلسوزان تداوم يافته و ان شإالله خواهد يافت.

كتابهاى رسيده
با تشكر از مركز انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم براى ارسال دو نسخه از كتابهاى منتشر شده سال 1374, به مشخصات اجمالى كتابهاى چاپ اول اشاره مى شود.
((المعجم المفهرس لالفاظ احاديث بحارالانوار)), ج7, تدوين و تهيه مركز مطالعات و تحقيقات اسلامى, در 791 ص.
((سيماى كارگزاران على بن ابى طالب اميرالمومنين(ع))), ج2, على اكبر ذاكرى, در 640ص.
((سيستمهاى حقوقى كشورهاى اسلامى)), تدوين و ترجمه مركز مطالعات و تحقيقات اسلامى, در 412 ص.
و كتابهاى ((عصر زندگى)) چاپ دوم, ((كلمه عليا در توقيفيت اسما)), چاپ دوم, ((هنر در قلمرو مكتب)), چاپ دوم, ((فروغ ابديت)), چاپ دهم, ((جلوه هاى حكمت)), چاپ دوم, ((تجلى امامت)), چاپ سوم.
پاورقي ها: