حماسه عاشورا در كلام شهيدان


((از مصائب سالار شهيدان يادكنيد و براى امام حسين و خانواده اش گريه كنيد كه امام صادق (ع) مى فرمايد: هركس برامام حسين(ع) گريه كند بهشت براو واجب مى شود. ))(شهيد رضا سيدارونقى از: خوى)

((اگر جنازه شهيدتان سر در بدن ندارد ناراحت نشويد و مگوييد كه سر جوان ما كجاست. زيرا سر مرا همراه كاروان سرهاى شهيدان كربلا بر نيزه كرده و در شهر مى گردانند تا نشانى بر مظلوميت شهيدان راه حق باشند, اگر مدتى جنازه ام بى دست وپا در بيابان بماند بايد به ياد علمدار شهيدان كربلا باشيد كه پيكرش بدون دست و پا در بيابان افتاده بود.))(شهيدناصر چهارلنگ از: انديمشك)

((اكنون شماهايى كه مانده ايد بايد اين خط سرخ و خونين كه همان خط سرخ حسين بن على(ع) است را ادامه دهيد.))(شهيدفردين ميرزاغفارى از: اصفهان)

(( … توصيه دارم كه همواره رهرو اين پير روشن ضميرباشيد. زيرا راه او راه حسين(ع) و راه حسين(ع) راه ا… است. با خدا پيمان مى بندم كه درتمام عاشوراها و تمام كربلاها با حسين(ع) همراه باشم.))(شهيد قاسم على محمدى از: مازندران)

(( … آرى همانطور كه زينب (ع) آن قهرمان كربلا در برابر اين نعمت عظيم الهى خدا را شكرگزارى مى كند ماهم بايد او را شكر كنيم.))(شهيد رسول سيدين از: خمين)

((خدايا دوست دارم اگر شهيد شدم بى سر باشم كه در مقابل امام حسين (ع) روسفيد باشم.))(شهيد سلطانعلى دمبرچلى از: تهران)

((… هنگاميكه زينب بر بالين غرقه به خون برادرش در گودى قتلگاه رسيد و دستها را به سوى آسمان بلند و فرياد برآورد كه خدايا! اين قربانى را از من بپذير, تو نيز همچون زينب مقاوم و استوار باش و همواره در اين فكر باش كه پيام خون شهيدت را به تمامى عالم برسانى.)) (شهيد محمد زارعى از: قم)

((… نبرد ما يك نبردى است كه نشإت گرفته از عاشوراى حسينى است عرصه نبرد عرصه مقدسى است كه بايستى ارتباط با دنيا را قطع و ارتباط با خدا را برقرار ساخت…))(شهيد محمدمحبوبى از: سمنان)

((… سلام بر حضرت سيدالشهدا(ع) كه در روز عاشورا راه و رسم آزادگى, شجاعت, شهامت و ايثار را به ما آموخت.))(شهيد على نورى از: خوى)

((… به حسين(ع) بگو خونش هنوز در رگها مى جوشد و نامش در لاله هاى خونين ميهنم در چهره سرخ رنگ شفق, … اى حسين اگر فرياد هل من ناصر ينصرنى تو را در آن زمان نمى رسيد بدان كه اكنون تمام رزمندگان عشق شهادت يا زيارت تو را دارند.)) (شهيد على اكبر پالويى از: نكا)

((… خدايا تورا شكر مى كنم كه حسين را آفريدى, اى خداى حسين تورا شكر مى كنم كه راه پر افتخار شهادت را در جلوى پاى رزمندگان حق و حقيقت گذاشتى…))(شهيد عباس على باطبى از: بهشهر)

((… دوست دارم كه جسدم تكه تكه شود و سرم از بدن جدا شود و همانطور كه حضرت زينب (س) نتوانست جسد برادرش را تشخيص دهد, شوم كه در مقابل آنها در روز محشر خجل نباشم.))(شهيد سعيد كاكويى از: سارى)

((اگر به زيارت رفتيد به امام حسين (ع)بگوييد كه من هم جوانى داشتم و آرزويش اين بود كه در زمان شما و در ركاب شما باشد ولى امروز اين سعادت را پيدا كرده و به يارى شما آمده.)) (شهيد مجتبى ذكرياپور)

((اگر مى خواهيد در مقام و عظمت شما خللى وارد نشود هيچگاه زبان به شكايت نگشاييد و آنچه را كه از قدر و منزلت الهى شما مى كاهد بر زبان نياوريد, هميشه سعى كنيد سخنان حسين بن على (ع) را در نظر داشته و براى خود الگو قرار دهيد.))
(شهيد على اكبر آذرى نظر)

((… به ميدان آزمايشى مى روى كه در يك طرف كفر است با تمام امكانات و در طرف ديگر جوانان سلحشور و با ايمان كه براى حق مبارزه مى كنند, براى هدفشان و مكتبشان و وقتى اين چنين مى انديشى خود را در كنار همهآنها و جزو يارانشان احساس مى كنى گويى در كنار حسين(ع) و فرياد هل من ناصر ينصرنى اش را پاسخ گفته اى و ديگر برايت مرگ مفهومى ندارد. چه زيبا و با شكوه است اينگونه بودن, اينگونه زيستن و اينگونه مردن.)) (شهيد بهروز ابوحمزه)

((ما وارثان خون حسين(ع) هستيم. و ما را در مبارزه كردن با كفار هيچ ترس و واهمه اى نيست.))(شهيد عبدالحسين رضايى)

((بايد كلمه عشق را در صحنه عاشورا يافت. چگونگى پيوستن و برگشتن عاشق به حضور معشوق عشقى كه دل را روانه بارى تعالى كرده و فكر دنيوى را سلب مى كند. حسين(ع) اين عاشق بزرگ و مظهر عشق, چگونگى اين امر را به ما رهروان حق آموخت. ))(شهيد سيف ا… روستازاده)

((ما از امام حسين(ع) بالاتر نيستيم, كه هستى خود را در راه خدا و دين فدا كرد ما بايد پيروان راه حسين بن على (ع) باشيم, او كه با خون خود اسلام را زنده كرد. ))(شهيد مهدى آقاعباسى)

((آرى لحظه وصل لحظه شورانگيز است, لحظه نشاط آورى است. آرى, لحظه وصل لحظه اى است كه دل و جان آدمى به نور حق روشن و ديدن جمال حق جان مى گيرد و چه لذتى بالاتر از اينكه انسان دل و جانش به جلوه هاى حق روشن شود.

براى من كمال افتخار است كه جان خود را فداى اين چنين راهى كنم, راهى كه حسين بن على(ع) امام عاشقان فداى آن شده است.))(شهيد محمد مصطفى درخشان راد)

((پدرم بدان كه ما سالهاى سال حسين حسين مى گفتيم. الان موقع عمل است بايد با نثار خون خود به نداى مظلومانه امام امت لبيك بگوييم.)) (شهيد جعفر بيات)

((درود بر عاشقان زيارت كربلاى تو يا حسين, كه عاشقانه در راه تو جان مى سپارند, و به عشق اينكه بر خاك زير پايت بوسه زنند جان خود رابراى زيارت تو و معبودشان هديه مى كنند.))(شهيد سليمان عبدى)

((من رفتم به آن راهى كه براى رسيدن به آن مشقات زيادى را كشيدم. من رفتم به آن راهى كه آرزويش را داشتم, من مى روم كه دنباله رو خط سرخ اباعبدالله الحسين باشم.))(شهيد عليرضا زارع بجستانى)

((يا حسين, يا حسين , ياحسين, آنقدر فرياد هل من ناصر ينصرنى ات نافذ بود و آنچنان تنهايى ات در آن تفتيده دشت برهوت دلمان را به آتش كشيد كه اكنون در لبيك به تو اى وارث رسولان همه سختيها را با لذت ايثار بر دوش خواهيم كشيد. ))(شهيد مجتبى طيرانى)

((اما همه بايد سعى كنيم راه شهيدان را كه همان راه سالار شهيدان حسين بن على (ع) است ادامه دهيم و در اين راه از دل و جان و مال خود دريغ نكنيم و حسين و در اين راه ثابت قدم بمانيم.))(شهيد عبدا… دربابارى)

((حسين جان همچنان كه در روز عاشورا يك يك ياران و عزيزانت را در آغوش مى گرفتى, از تو مى خواهم كه به هنگام شهادتم سرم را بر بالينت بگذارى و مرا از عشق به خود و خدايت سيراب گردانى.))(شهيد غلامرضا لاسجردى)

((امام حسين (ع) فرمود اگر آيين پيامبر جز با كشتن من باقى نمى ماند پس اى شمشيرها مرا در آغوش گيريد. اگر ريشه كوچكى از درخت اسلام با خون اين حقير آبيارى مى شود پس بباريد اى توپها و تانكها بر سرم.))(شهيد سيدشكرا… دريابارى)

((اى حسين, اكنون شهيدان بر ما شاهدند, و تو اى سيد شهيدان قافله سالار اين كاروان هستى, مرا , راه عشق نما و به اين كاروان متصل فرما. اى بزرگ آموزگار شهادت , و اى سوخته شعله هاى سركش عشق, به تو اقتدا كردم و تو شاهد باش كه همچون ياران تو به يارى ات برخاستم و نداى پرصلابت هل من ناصر ينصرنى تو را لبيك گفتم.))(شهيد زين العابدين عابدنيا)

((خدايا, در روز رستاخيز هركس در پشت سر امام خويش محشور مى گردد. خدايا, مرا به دنبال امام خمينى كبير و به دنبال جدش حسين (ع) محشورفرما. و مرااز شفاعت پيامبر(ص) و حسين (ع) و امام خمينى بى نصيب مگردان.)) (شهيد سعيد زينال زاده)

((حسين جان, همچنان كه در روز عاشورا يكايك ياران و عزيزانت را در آغوش مى گرفتى از تو مى خواهم در هنگام شهادتم, سرم را بر روى زانويت قرار دهى و مرا از عشق به خود و خدايت سيراب كنى.))(شهيد حسين آقايى)

((هر زمان خواستى گريه كنى بر امام حسين (ع) و فرزندان و اصحابش گريه كن , كه اين عزيزان خدا كه بهتر و باوفاتر از آنان خلق نشده, چگونه غريبانه تحت عنوان خارجى كشته شدند و بدنهاى پاكشان سه روز و دو شب روى زمين گرم كربلا ماند. ))(شهيد مسعود رستگار)

((بايد اين را دانست كه من اين راه حسينى, راه الله و شهيد شدن را خودم آگاهانه و با بينش اسلامى انتخاب كرده ام. و هيچ زور و اجبارى در اين راه نيست بلكه يك انتخاب آگاهانه است كه شخص خود انتخاب مى كند و من اين راه را كه همان راه حسين و يارانش است خودم انتخاب كرده ام مى دانم سعادت دنيا و آخرت در همين راه است.))(شهيد حسين نافله زاده)

((حسين جان, اى معنى انسانيت در زمين و زمان, اى كه به ما درس دادى,درس خوب زيستن و خوب مردن, اى نور, اى روشنى, اى چراغ فروزان برمناره تاريخ در همه عصرها و همه نسلها, امت تو و شاگردان مكتب تو از نزديك به تو لبيك مى گويند مگر نه اين است كه تو بودى كه با راه حركت كمالى خود درس انسان بودن و انسان زيستن و انسان مردن آموختى.))(شهيد محمد دوست محمدى)

((اى امام حسين (ع), اگر چه در كربلا نبوده ام كه به نداى هل من ناصر ينصرنى ات جواب دهم ولى ببين كه به نداى حق طلبانه فرزندت خمينى لبيك گفته و در كربلاى خوزستان جان فشانى مى كنم.))(شهيدحميد كريمى)

((اينك ما مى گوييم حسين جان, اگر در آن فضاى داغ و خونين كسى به فريادت نرسيد و نداى تو را لبيك نگفت, ما پيروانت در فضاى گرم و خونين ايران زمين دست مردانگى مشت كرده , و به نداى غريبى و تنهائيت لبيك مى گوييم.))(شهيد محمد رستگارى مقدم)

((پدرم مگر شما نمى گوييد كاش من به جاى حسين بن على(ع) داغ از دست دادن فرزندان خود را تحمل مى كردم. اى مادر مگر شما نمى گوييد كاش من به جاى زينب بودم و عزيزانم به شهادت مى رسيدند و من به جاى او سوار بر شتر عريان به اسارت مى رفتم. حال مگر خمينى فرزند حسين نيست و مگر جبهه هاى ما كربلا نيست , مگر ابرقدرتها همچون يزيد دستور قتل عام مسلمانان را نمى دهند, مگر اينان همچون مزدوران يزيد خيمه ها و خانه هاى مسلمين را به آتش نمى كشند. مگر فرزندان خردسال ما از رقيه حسين عزيزتر هستند؟ مگر جوانان ما از جوانان حسين عزيزترهستند؟ آرى دوباره كربلا فرا رسيده است.))(شهيد على اصغر قريشى)

((اشك بريزيد , ليكن براى امام حسين(ع) و فرزندانش و ديگر ائمه اطهار كه مظلومانه شهيد شدند.))(شهيد سعيد هداوند)

پاورقي ها: