متن كامل سخنان حجت الاسلام و المسلمين آقاى سيدحسن نصرالله

 

متن كامل سخنان حجه الاسلام والمسلمين آقاى سيد حسن نصرالله
دبير كل حزب الله لبنان در كنگره بين المللى تبيين انقلاب اسلامى
پيرامون موضوع انقلاب اسلامى و مقاومت در برابر صهيونيسم

 


 

امام خمينى (ره) از همان آغاز نهضت اسلامى و در چارچوب افكار و عقايد مبارزه طلبانه و درك بالايشان, ضمن ترسيم ديدگاهى روشن نسبت به صهيونيسم, دولت صهيونيستى و خطرات و پيامدهاى منفى آن, شيوه هاى عملى براى مقابله با اين تهديد تاريخى كه متوجه امت اسلام است, ارائه دادند.
از سوى ديگر, پيروزى انقلاب اسلامى ايران و نشانه هاى معجزه آسا و الهى آن در تمامى جهان به ويژه در منطق ما, مبارزه با صهيونيست ها را وارد مرحله اى جديد كرد كه به جرإت مى توان گفت به رغم شكست سياست هاى فعلى آن, آغازى بر پايان راه رژيم غاصب صهيونيستى و اين جريان نژادپرست و افراط گرايانه به شمار مى رود.
به طور اجمال به ديدگاه ها و سيره امام خمينى(ره) در اين زمينه مى پردازم.
1ـ امام (ره) به رژيم صهيونيستى به عنوان مولود استكبار جهانى و پايگاه نظامى استكبار كه براى خدمت به اهداف و طرح هاى شوم مستكبران در سيطره بر امت اسلامى , و سرزمين هاى اسلامى در قلب جهان اسلام كاشته شد, مى نگريستند.
مولودى كه با همسويى منافع استعمارگران قديم و طمع ورزىهاى صهيونيست ها, آن را در سرزمين غصب شده فلسطين متولد و دولت اسرائيل را بر پاساخت كه تا به امروز نيز از آن حمايت شده و از آن به عنوان ميراث خوار استعمار گران قديم و رهبر استكبار جهانى فعلى مورد استفاده قرار مى گيرد.
منظورم از رهبر استكبار فعلى همان ايالات متحده آمريكاست كه در راستاى سياست برترى همه جانبه رژيم صهيونيستى براى مقابله با كشورهاى عربى ـ اسلامى , اين رژيم را به تمام ابزارهاى قدرت تجهيز كرده و حتى با استفاده از حق وتوى خود در شوراى امنيت سازمان ملل متحد, مانع از محكوميت جنايات صهيونيست ها در قانا و الجليل گرديد.
اما امام در مورد رژيم صهيونيستى اعتقاد داشتند:
اسرائيل فرزند نامشروع و آلت دست آمريكاست كه اين كشور در چهارچوب طرحهاى استكبارى خود از آن استفاده مى كند. به عبارت بهتر اسرائيل ژاندارم آمريكا و جنبش صهيونيسم خدمتگزار طرح هاى استكبارى آمريكا هستند و اين رژيم (اسرائيل) از يك سو بايد اهداف و طمع ورزىهاى يهوديان را محقق ساخته و از سوى ديگر به شيطان بزرگ خدمت كند.
2ـ يكى ديگر از نظرات امام خمينى (ره) آن بود كه اسرائيل غده اى سرطانى است و غده سرطانى بنابر ماهيتش, خون و بدن را بيمار ساخته و تا حد امكان به جريان خود ادامه مى دهد. اين بدان معناست كه مقتضاى ماهيت رژيم صهيونيستى, فساد, كشتار و توسعه طلبى بى حد و مرز است.
به همين خاطر نظر امام(ره) آن بود كه توسعه طلبى رژيم صهيونيستى تنها به شعار نيل تا فرات محدود نمى گردد و اين رژيم خواهان افزايش قدرتش نيز هست و نه تنها براى سرزمين و منابع طبيعى بلكه براى تمام ارزش هاى انسانى, دينى و تاريخى خطرى بزرگ به شمار مى رود.
بر اين اساس, آن پير فرزانه فرمود:
اسرائيل بايد از بين برود و اين غده سرطانى بايد برچيده شود. زيرا در برابر سرطان نه مى توان سكوت كرد, نه مى توان با آن زيست و نه مى توان از خطراتش مصون ماند مگر با كندن ريشه هاى آن كه كارى بسيار پيچيده و دردآور است.
3ـ از نظر امام خمينى(ره) قدس تنها به فلسطينيان يا اعراب اختصاص ندارد بلكه به تمام امت اسلام مربوط مى شود. به همين خاطر امام(ره) بزرگ ترين روز در بهترين ماه خداى يعنى ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهانى قدس برگزيده و فرمودند: روز قدس, روز فلسطين و روز اسلام است. به اين ترتيب امام مسإله قدس را به جايگاه جهانى و تاريخى اش در قرن كنونى بازگردانده و تلاش نمودند كه آن را از چنگ افرادى كه قدس را تنها امرى فلسطينى مى دانند, برهانند.
4ـ امام خمينى(ره) بر اين نكته تإكيد ورزيدند كه اعاده مقدسات و برچيدن اين غده سرطانى, نه با مانورهاى سياسى بلكه به وسيله سلاح متكى بر ايمان ممكن مى گردد كه به همين خاطر مبارزه مسلحانه را به عنوان تنها راه موفقيت و دستيابى به پيروزى پيشنهاد فرمودند.
پس مى بينيم آن چه امام خواستند, آنچه انقلاب اسلامى ايران به مرحله اجرا درآورد, و آنچه جنبش هاى مبارز فلسطينى و لبنانى در برابر دشمن صهيونيستى از خود نشان دادند, امرى كاملا متفاوت با ساير امور است.
همانطور كه مى دانيد مقاومت اسلامى از شيوه و سيره امام راحل سرچشمه مى گيرد و مى توان گفت اين مقاومت, جنگ در راه خدا, براى كسب رضايت خدا, و شوق رسيدن به وصال اوست, يعنى مقاومت صاحبان قلب هاى مطمئن, كه هرگز به جيفه ناچيز دنيا طمع نمى ورزند و چه كشته شوند و چه بكشند, هرگز هراسى به خود راه نمى دهند حتى اگر تمام دنيا بر ضد آنان بسيج شود.
اين همان شعار, مضمون, فرهنگ, عشق, حب, بغض, اندوه, شادى, عزم و اراده مقاومت است كه امام(ره) آن را در عصر حاضر با دستان مباركشان بنا نهادند.
تجربه ما نشان داد كه گروهى اندك و معتقد به خداوند, قادر است قوىترين ارتش خاورميانه را شكست داده و اسطوره شكست ناپذيرىاش را درهم بشكند. آنهم زمانى كه در يك طرف اين جنگ, امتى عظيم, مقتدر و ميليونى قرار دارد.
امروز در صدمين سالگرد تولد آن امام فرزانه روح ايمان و تعهد را فرياد مى زنم. و پس از گذشت دهها سال از عمر بابركتش فرياد شفابخش او را تكرار مى كنم. چرا كه فلسطين امروز در معرض وقيحانه ترين نيرنگ تاريخ قرار دارد. و هر روز كه خانه اى براى يك شهرك نشين ساخته مى شود, قدس, يهودىتر شده و مسجدالاقصى در آستانه انهدام و نابودى قرار مى گيرد.
اما انقلاب اسلامى ايران از همان روزهاى نخست, صهيونيست ها را طرد. و در عوض سفارت فلسطين را در تهران برپا نمود. و تاكنون راه امام خمينى(ره) را ادامه داده, به رهنمودهاى ولى امر مسلمين حضرت آيه الله خامنه اى (دام ظله) پايبند مانده, در اين راه با انواع توطئه ها و فشارهاى گوناگون روبرو و رنجها و سختى هاى زيادى را متحمل شده است.
بنابراين من با نام امام خمينى(ره), و با نام تمام مقدساتى كه به آن معتقديم از همه شما مى خواهم كه مبارزه با صهيونيسم و رژيم صهيونيستى را در رإس اولويتهاى خود قرار دهيد, توطئه هاى مشترك آمريكايى ـ اسرائيلى را برملا سازيد, شك و دو دلى را از وجودتان بزداييد.
و تمام توانتان را براى تحقق آرمان هاى امام راحل(ره) مصروف سازيد. و بدانيد كه روح امام در بزرگ ترين روز كه مردم در قدس نماز پيروزى را مى خوانند حاضر و ناظر خواهد بود. روزى كه ديگر اثرى از اشغال يا صهيونيسم وجود نخواهد داشت.