دانستنى هايى از قرآن نشانه هاى منافقين

 

دانستنى هايى از قرآن
ويژگى هاى منافقين

((استحوذ عليهم الشيطان فانساهم ذكر الله اولئك حزب الشيطان الا ان حزب الشيطان هم الخاسرون))(سوره مجادله, آيه19)

شيطان بر آن ها چيره شده و ياد خدا را از خاطر آن ها برده است, آن ها حزب شيطانند بدانيد حزب شيطان زيانكارانند.
آيات قبل از اين آيه بخشى از توطئه هاى منافقان را بر ملا مى سازد و آنها را با نشانه هايشان به مسلمانان معرفى مى كند. اينك به اوصاف آنان توجه كنيم و از شر آنان به خدا پناه ببريم:
1. گمراه و گمراه كننده اند, در ظاهر اظهار اسلام و ايمان كرده, ولى در قلب به هيچ معيارى از اصول اسلام ايمان ندارند.
2. لغزشكار و لغزاننده اند, اينان چون در زندگى هدف مشخصى ندارند دچار لغزش و اشتباه مى شوند و ديگران را نيز به اشتباه مى اندازند.
3. به رنگ هاى مختلف درمىآيند و به فنون گوناگون دست مى زنند. به صورت حزب, گروه, جمعيت متشكل مى شوند و در مواقع حساس با جهت گيرىهاى به اصطلاح عوام فريب مردم را فريب مى دهند.
4. در همه جا كمين مى كنند تا نقطه ضعفى از رهروان حقيقى اسلام به دست آورند و به وسيله سم پاشى هاى خود آنان را از صحنه به در كنند و از پاى درآورند.
5. آنان در دل بيمار و در ظاهر آراسته اند, در زندگى سياسى ـ اجتماعى آن چنان برخورد مى كنند كه در ظاهر اشكالى به آنان نمى توان گرفت ولى درونشان پر از كينه رياست طلبى, سودجوئى و فتنه انگيزى است.
6. حركت آنان در خفإ بوده و هم چون نفوذ ميكرب در بدن بيمار, در خون جامعه نفوذ مى كنند مردم را با صحنه سازيهاى فريبنده در مقابل مسئولين قرار مى دهند و از راههاى گوناگون ذهن بعض مسئولين را نسبت به افراد فعال دلسوز متدين بدبين ساخته سازشكاران و منحرفين را در نظر آنان ارزشمند جلوه مى دهند و با از صحنه خارج ساختن افراد صادق, افراد مورد نظر خود را جايگزين مى نمايند.
7. در پرداختن به مسائل درمان مى دهند و سخنانشان شفابخش است ولى عملشان درد درمان ناپذير است. در سخنرانى ها مشكلات دينى و معيشتى مردم را مطرح مى كنند و در جرايد بهترين تحليل ها و راه حل هاى سياسى را ارائه مى دهند ولى در عمل دست به كارشكنى, جاسوسى و توطئه مى زنند كه قابل جبران نيست.
8. نسبت به رفاه مردم حسادت مى ورزند و اميد مردم را به نوميدى و يإس تبديل مى كنند.
9. در هر راهى (مسلمان راستين را) به هلاكت رسانده به هر دلى (جهت القإ شيطنت از طريق واسطه ها) راهى و براى هر اندوهى اشك تمساح مى ريزند.
10. از همديگر تمجيد كرده انتظار پاداش دارند. از اين رو مشاهده مى كنيم هنگامى كه گروهى توطئه اى را به اجرا مى گذارند ديگر گروه ها به اعلام موضع, اعلام پشتيبانى و مديحه سرايى از آن توطئه مى پردازند تا دين خود را به آن گروه نفاق افكن ادا كرده باشند.
11. اگر سوالى را مطرح كردند روى آن اصرار مى ورزند و اگر به انتقاد پرداختند پرده درى مى كنند و اگر در مسئله اى قضاوت كنند, ستم روا مى دارند.
12. آنان در برابر هر حقى باطلى و هر مستقيمى, انحرافى و هر زنده اى قاتلى تهيه ديده اند.
13. براى هر درى كليدى و براى هر شب تاريكى چراغى آماده كرده اند.
14. با اظهار نوميدى مى خواهند به مطامع خود برسند و بازار خود را گرم سازند و كالاى خود را بفروشند.
15. در راه مقاصد خود سخن مى گويند و بدان پوشش حقيقت داده و بدان آرايش و جلا مى دهند, تا از اين راه به فزون طلبى اقتصادى و يا قدرت طلبى خود برسند.
16. اينان راه خود را هموار و آماده مى سازند و سپس در تنگناها به بن بست مى كشانند.
17. اينان پيروان شيطان و زبانه هاى آتش جهنم اند.
18. اينان حزب شيطانند و حزب شيطان زيانكارانند.
اولئك حزب الشيطان الا ان حزب الشيطان هم الخاسرون.