اسلام در آمريكا

 

اسلام در آمريكا(2)

با انفجار فضاپيماى كلمبيا يادآورى نكته اى ضرورى است, به اميد آن كه آمريكاييها از آن عبرت بگيرند, هر چند كه احتمال آن بسيار كم است. به هر حال, ابتدا مى خواهيم مسإله اى را يادآورى كنيم و آن اين كه گاهى اوقات از زبان سياستمداران دنيا از جمله بوش و شارون كلماتى خارج مى شود كه از سبك و سياق اظهارات سياسى متداولى كه آنان آموخته اند, خارج است و متافيزيك ((ماورإالطبيعه)) بر آن غلبه دارد. پس از آن كه فضاپيماى كلمبيا منفجر و پيكر فضانوردان ـ اگر پيكرى براى آنان باقى مانده باشد ـ تكه تكه شد و اين خبر به شارون رسيد, او از خداوند خواست كه فضانوردان سالم باشند. از اين مسإله مى توان فهميد كه شارون نيز معتقد است كه خداوندى وجود دارد كه قادر به انجام عملى است كه انسان ها از انجام آن عاجزند. هنگامى كه بيل كلينتون به كليسا پناه مى برد تا دعا كند كه از آثار خطرناك رسوايى مونيكالوبنيسكى نجات يابد, او مى داند كه خداوندى هست كه مى تواند او را از گردابى كه در حال غرق شدن در آن است, نجات دهد. هنگامى كه ارتش آمريكا به پارچه نوشته اى كه بر روى آن نوشته شده است خداوندا نيروهاى آمريكايى را مبارك گردان! تكيه مى كند, اين ارتش به خوبى مى داند كه قدرتى وجود دارد كه مى تواند عملى انجام دهد كه آمريكا از انجام آن عاجز است.

اما بسيار عجيب و شگفت انگيز است كه اين رهبران قسمتى از حكمت و قدرت الله را به ياد دارند اما ابعاد ديگر آن را از ياد برده اند. ما به راستگويى خداوند عزوجل ايمان داريم ((إمن يجيب المضطر اذا دعاه و يكشف السوء و يجعلكم خلفإ الارض ءاله مع الله قليلا ما يذكرون)); (آيا بتها بهترند) يا كسى كه به فرياد درمانده مى رسد و بلا و گرفتارى را بر طرف مى كند, هر گاه او را به كمك طلبد و شما را جانشين در زمين قرار داد, آيا معبودى با الله هست؟ واقعا شما بسيار كم اندرز مى گيريد.
هيچ كس نيست كه بتواند دعاى درماندگان را اجابت كند و بدى را از آنان دور سازد. اما ما اين را هم به خوبى مى دانيم كه خداوند به ظالمان نيز اجازه نمى دهد كه از مجازات او بگريزند. چه بسا كه پيش از فرارسيدن آخرت, آنان را به مجازات دنيوى نيز مى رساند. به همين سبب است كه فرموده است: ((ان ربك لبالمرصاد; پروردگار شما در كمين است.)) از همين جاست كه مى فهميم كه اين بلاياى طبيعى كه انفجار فضاپيما نيز از آن جمله بود, تنها در چارچوب مجازات آمريكا و صهيونيست ها به سبب اقدامات تروريستى و قتل و كشتار مسلمانان و نابود كردن زندگى آنان و تحقير كرامتشان و تلاش براى فراگير كردن فساد بر روى زمين, از سوى خداوند نازل شده است. ما مى دانيم و مطمئن هستيم كه خداوند دعاى نيازمندان را اجابت مى كند ((و اذا سإلك عبادى عنى فانى قريب إجيب دعوه الداع اذا دعان; هنگامى كه بندگانم از تو درباره من بپرسند به راستى كه من (به آنان) نزديكم و دعاى دعا كننده را هنگامى كه مرا بخواند اجابت مى كنم.)) ما همچنين مى دانيم و اطمينان داريم كه خداوند قادر متعال ستمگرانى را كه زندگى ملت ها را تباه مى كنند و امنيت و آزادى و ارزش هاى مردم را به مسخره مى گيرند ((فتلك بيوتهم خاويه بما ظلموا; خانه هاى آنان به علت گردنكشى و ستمكارى نابود مى شود.))
هنگامى كه سخنان امير سلطان بن سلمان بن عبدالعزيز اولين فضانورد مسلمان را در مورد اين كه رعايت مسايل ايمنى در سازمان فضايى آمريكا “ناسا” بسيار گسترده و دقيق است و نمى توان علت حادثه را به كم كارى و يا سهل انگارى مسوولان آن مربوط دانست, مى شنويم در مى يابيم كه فضاپيما هيچ گونه اشكال فنى نداشته است و بسيارى از كارشناسان نيز آن را تإييد مى كنند, بيشتر مطمئن مى شويم كه اين مسإله در چارچوب مجازات آمريكا از سوى خداوند متعال صورت گرفته است, با اين وجود كه اشكال فنى نيز با احتمال مجازات الهى منافاتى ندارد. اگر برخى اين سخن را درست ندانسته و بگويند كه اين گونه حوادث در چارچوب بلاياى طبيعى رخ مى دهد, به آنان مى گوييم, بلاياى طبيعى نيز با اين كه بر اساس قوانين طبيعى واقع مى شود اما اين هم جزئى از مجازات هاى الهى است. ((فإرسلنا عليهم سيل العرم; ما سيل ويرانگر را به سوى آنان فرستاديم.)) در اين جا سيل يك بلاى طبيعى است. ((فإرسلنا عليهم الريح; ما باد را به سوى آنان فرستاديم)). باد نيز اين چنين است. ((فإخذتهم الرجفه; آنان شروع به لرزيدن كردند)). زلزله نيز جزئى از بلاهاى طبيعى به شمار مى رود.
هلاكت ايلان رامون فضانورد صهيونيست نيز به خودى خود يك نشانه است. او همان كسى است كه در نيروى هوايى ارتش رژيم صهيونيستى خدمت كرده است, و در جنگ سال 1973 ميلادى نيز حضور داشت. او در اشغال لبنان به وسيله صهيونيست ها نيز شركت فعالى داشت. او همچنين اولين صهيونيستى است كه در طرح جنگ ستارگان شركت كرده بود. علاوه بر آن سقوط قطعات فضاپيما بر روى شهركى به نام فلسطين در ايالت تگزاس نيز نشانه ديگرى است كه همه اين ها به ما مى فهماند كه ((و كذلك إخذ القرى و هى ظالمه ان إخذه إليم شديد; و مجازات پروردگار تو هنگامى كه بخواهد ـ مردمان ـ ظالم روستاها را مجازات كند اين گونه است. به راستى مجازات خداوند دردناك و شديد است)). فضاپيماى “چالنجر” ((مبارزه طلبى)) كه پس از 37 ثانيه از زمان پرتاب در 28 ژانويه سال 1986 م. منفجر شد و هفت تن از سرنشينان آن كشته شدند, هنوز در خاطره هاى ما باقى مانده است. در آن زمان گفته شد, خشم خداوند به علت نامى كه براى اين سفينه انتخاب شده بود آن را فرا گرفت زيرا نامش, برترىطلبى و لاف زدن سازندگان آن را با خود داشت. تنها يك سوال بسيار مهم باقى مى ماند و آن اين كه آيا آمريكا عبرت مى گيرد و به كشتار مسلمانان بى گناه پايان مى دهد؟ آيا از اين حادثه درس عبرت مى گيرد و توطئه هاى خود را عليه ملت ها متوقف مى سازد؟ آيا ممكن است عبرت بگيرد و جنگ تبليغاتى خود را عليه دين حق الهى كه همان اسلام است ((ان الدين عندالله الاسلام)) متوقف مى سازد؟ آيا به غارت ثروتهاى مسلمانان در خليج پايان مى دهد؟
به نظر من آمريكا تجاوز خود را متوقف نمى كند و سياست خود را تغيير نمى دهد و به اين گفته هاى من نيز توجه نمى كند و از اين بلاها و فاجعه هاى طبيعى نيز عبرت و پند نمى گيرد. فروپاشى شركت هاى بزرگ آمريكايى مانند “انرون” و اعلام ورشكستگى شركت هواپيمايى “يو اس اير وايز” به دنبال افزايش خسارت هاى اين شركت به يك و نيم ميليارد دلار در سال 2001 م. و ورشكستگى شركت بزرگ مخابراتى “ورلدكام” كه در صدر ليست شركت هاى ورشكسته تاريخ قرار گرفت به طورى كه بدهى هاى آن به 104 ميليارد دلار رسيد. (در پى فاش شدن تخلف در حساب هاى اين شركت كه به سه ميليارد و 85 ميليون دلار بالغ شد در سال 2002 م. خود را تحت حمايت شركت هاى ورشكسته قرار داد). 186 شركت آمريكايى در سال 2002 م. اعلام ورشكستگى كردند كه بدهى هاى آنان به 368 ميليارد دلار بالغ شد. گفتنى است بدهى شركت هايى كه در سال 2001 م ورشكسته شدند به 259 ميليارد دلار رسيد, همه اين ها نيز از بلاهاى ديگر الهى به شمار مى روند.
من مطمئنم آمريكايى كه به بيمارى خود بزرگ بينى مبتلا شده است از بيمارى خود نجات نخواهد يافت, اما مطمئنم كه اين كشور نيز از دايره قانونى كه در مورد امت هاى نافرمان گذشته صادق بوده است, خارج نيست و نابودىاى كه امت هاى سركش گذشته را در نورديد به خواست خداوند متعال دامن اين كشور را نيز خواهد گرفت. ((و لقد إهلكنا القرون من قبلكم لما ظلموا; ما گذشتگان شما را در قرن هاى گذشته به علت ستمكارى هلاك كرديم)), پس شايد آمريكا نيز از آن عبرت بگيرد هر چند كه گمان نمى كنم اين كار را انجام دهد.