از سیاست تا دیانت

محمدصالح

عقب‌ماندگی از دنیا

ازآنجا که وزیر محترم ارشاد فرموده‌اند: «ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای مخالفت می‌کنیم و به همین دلیل است که در این حوزه‌ها بیست سال از دنیا عقب هستیم!» مستدعی است نظر مبارک ایشان در خصوص عقب‌ماندگی ما در مسائل ذیل:

الف) قانونی شدن همجنس‌بازی در بلادی که از ما جلو هستند!

ب) آزادی ارتکاب اعمال شنیعه در ملأعام در بلاد مذکور در بند الف!

ج) آزادی زن شوهردار در برقراری روابط جنسی با هر شخص و هر تعداد و هر میزان در همان ممالکی که آقای وزیر ما را از آنها عقب می‌داند!

¢آیا در موارد فوق هم باید به دنیا برسیم و یا کماکان عقب بمانیم؟ به هر حال این موارد و امثالهم در مملکت ما وارد نشده و نو و تازه محسوب می‌شود!

در ضمن اخیراً در بلاد پیشرفته روابط جنسی پدر با دختر به صورتی که دختر از پدر چند اولاد پیدا کرده در حال رواج است و هر روز اخبار آن می‌رسد!

آیا به نظر حضرت عالی در این عرصه‌های بدیع هم لازم است به بلاد پیشرفته برسیم؟ آیا مخالفت با موارد فوق از نظر حضرت عالی مخالفت با پیشرفت تلقی نمی‌شود؟

£ سؤال محوری: برخی از دوستان و همفکران آقای وزیر معتقدند ما پنجاه سال از بلاد پیشرفته عقب هستیم! اگر جناب وزیر فرمولی را که به واسطه آن به عدد بیست سال رسیده‌اند (در محاسبه میزان عقب‌ماندگی ما از دنیا!) بیان نموده و به ثبت برسانند موجب امتنان خواهد بود!

 

 

مواد نامرغوب

چندی پیش وزیر محترم داخله فرمایش کرده‌اند: «روزانه ۸ نفر در کشور به علت مصرف مواد مخدر نامرغوب دار فانی را وداع می‌گویند». از این فرمایش چند نتیجه می‌توان گرفت:

۱ـ دولت وظیفه دارد با مواد مخدر نامرغوب مقابله کند چون این مواد قاتل جان مردم است!

۲ـ دولت در قبال توزیع مواد مخدر مرغوب (که قاتل جان نیست بلکه راحت روح است) مسئولیت دارد!

۳ـ معتادان محترم لطفاً برای حفظ جان خود فقط از مواد مخدر مرغوب بهره‌برداری کرده و مواد مصرفی خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند!

۴ـ مصرف مواد مخدر غیراستاندارد اکیداً ممنوع است!

۵ـ مواد مخدر باید تحت نظارت دستگاه‌های مسئول و به صورت استاندارد عرضه شود تا روزی هشت نفر از رعایای ممالک محرومه تلف نشوند!

۶ـ عرضه‌کنندگان مواد مخدر نامرغوب به دلیل عدم مرغوبیت جنس باید شناسایی و مؤاخذه شده و به داغ و درفش محکوم شوند!

۷ـ اصلاً چه معنی دارد که یکی بیاید در امری اساسی مثل مواد مخدر تقلب نموده و با عرضه مواد و جنس ناجور سلامت معتادان محترم را به خطر بیندازد!

مواد مخدر که دارو و مواد غذایی و خودرو و لباس و سایر امتعه نیست که مرغوبیت و یا عدم مرغوبیت آن اولویت نداشته باشد!

 

 

والیبال و شهیندخت

اخیراً خاتون معظمه و مجلله «شهین‌دخت» نام که به منصب معاونت رئیس‌جمهور نائل آمده در صفحه فیس‌بوغ شخصیه خود (البته برای قاطبه رعایا قابل رؤیت است!) چنین نگاشته که: «مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان از ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال مردان را به هیأت دولت اعلام کردم.»

البته واضح و مبرهن است که طبع ظریف و حس لطیف جلیله‌ای چون «شهین‌دخت» خاتون قادر است اعتراض و ناامیدی یک نسل آن هم نسل جوان را از ممنوعیت ورود نسوان به سالن ورزشی مختص رجال درک و فهم نماید والا جماعتی که چنین محدودیت و ممنوعیتی برای نسوان و خواتین مکرمه مملکت اعمال نموده‌اند نه التفاتی به نسل جوان دارند و نه ضرورتی در امیدواری نسل جوان احساس می‌کنند! اصولاً ورود نسوان به اماکن خاص رجال اعم از ورزشگاه و حمام و غیره و ذالک و بلعکس (یعنی ورود رجال به اماکن خاص نسوان مانند ورزشگاه و سلمانی و حمام و…) خود به خود موجی از شور و امید در نسل جوان ایجاد می‌کند که نگو!

لحاظ بفرمایید اعطای مجوز ورود هر کسی به هر جا (چون بنا به قواعد شریفه فمینیستیه اگر ورود زنان به اماکن مردانه آزاد شود لاجرم باید ورود مردان هم به اماکن زنانه آزاد باشد در غیر این صورت تبعیض است و نامردود و تعرض به حقوق نسوان است و خلاف آداب و قواعد بین‌المللی!) چه نشاط و سرزندگی در قاطبه رعایای مملکت ایجاد خواهد کرد! اگر نسوان تمایل دارند مسابقات والیبال مردانه را رؤیت کنند چرا مردان به مورد مشابه مایل نباشند؟

بعید است بانوی مجلله‌ای چون «شهیندخت خاتون» موافق تبعیض میان رجال و نساء باشند! (که از وجنات و فرمایشات ایشان پیداست که مخالف سرسخت تبعیض میان مردان و زنانند!) آیا ممنوعیت ورود مردان به اماکن زنانه موجی از اعتراض و ناامیدی در نسل جوان ایجاد نکرده؟ نکند ایشان این جاده را یک‌طرفه می‌دانند؟ اصولاً نسل جوان نسبت به هر محدودیت و ممنوعیتی (خاصه در مورد ورزشگاه) دچار ناامیدی و اعتراض می‌شود! لذا بهتر نیست که ورود هر کسی به هر جا (ورود نسوان به اماکن رجالیه و بالعکس) آزاد شود تا ریشه ناامیدی و اعتراض نسل جوان از بیخ و بن درآمده و در عوض شور و نشاط و امید نسل جوان را فرابگیرد؟

£ استدلال عقلایی: ورزشگاه یعنی محل ورزش! اگر والیبال ورزش است، شنا و شیرجه هم ورزش است! اگر ورود زنان به استادیوم والیبال و فوتبال مردانه امید ایجاد می‌کند چرا ورود زنان به استخرهای مردانه جهت تماشای مسابقات شیرجه و شنای مردان موجب امید نشود؟ اگر تماشای ورزش ومسابقه امیدآفرین است، دیگر زنانه و مردانه ندارد! بلکه تجربه ثابت کرده که ورود مردان به ورزشگاه‌های زنانه و تماشای مسابقات ورزشی زنان از جانب مردان امیدآفرین‌تر است! باور نمی‌کنید از معاون محترم رئیس‌جمهور در امور زنان بپرسید!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *