سیاست و دیانت

محمد صالح

«اضافه حقوق» بشر

* رئیس جمهور اتریش در سفر به تهران: از کنار مسائل حقوق بشری در ایران نمی‌گذریم! (مشرق، ۱۷/۶/۹۴)

با توجه به خصلت‌ها و صفات نیکوی فرنگی جماعت (مثل صراحت یا عمل به وعده) مطمئنیم که در ایام آینده اروپایی‌ها حتماً از وسط حقوق بشر در ایران خواهند گذشت و آن‌را با آسفالت یکی خواهند کرد! (همان ‌طور که در دویست سال گذشته، حقوق بشر در ایران را صاف و سرویس کرده‌اند.) مثلاً برای هزارمین‌بار از مجاهدین خلق حمایت می‌کنند و مانع از اعدام قاچاقچیان عمدۀ مواد مخدر و قصاص قاتلین حرفه‌ای خواهند شد! و یا مثل همیشه به سران گروهک‌های محتاج به اضافه حقوق بشر در ایران مانند کومله، جیش العدل، پژاک و … پناهندگی سیاسی می‌دهند و برایشان شبکه ماهواره‌ای فراهم خواهند کرد! شاید هم مثل انگلستان تصمیم بگیرند حقوق بشر را داخل مواد مخدر جاسازی و از طریق مرز افغانستان در داخل کشور توزیع کنند! اصلاً بعید هم نیست آن‌ گونه که حقوق بشر را به حساب آوارگان سوریِ پناهنده به اروپا واریز کردند، ملت ایران را هم به حقوقش برسانند!

 

تتبعی در فواید کنسرت 

سرانجام تلاش‌های طاقت فرسای محققان و پژوهشگران موسسه اعتدال اینتر پرایز وابسته به دانشگاه «جی، ال، ایکس» ثمر داد و موفق شدند پس از دو سال کار شبانه‌روزی (معادل ۴۵ هزار نفر ساعت و یا چیزی توی همین مایه‌ها!) علت اصرار وزارت ارشاد جمهوری اسلامی بر ترویج کنسرت‌های موسیقی به شکل مختلط در سراسر کشور را کشف کنند!. بر اساس این پژوهش‌ها، برگزاری کنسرت‌های مختلط در کشوری مانند ایران فواید متعددی دارد و مشکلات فراوانی را حل خواهد کرد. عزیزان وزارت ارشاد برای حل مشکلات جامعه و از سرِ خیرخواهی مرتکب برپایی کنسرت‌های مختلط موسیقی می‌شوند و برپایی آن را بالاتر از واجب شرعی می‌دانند! یعنی حاضرند سرشان برود و احکام شریعت نقض و لگدمال شوند، ولی کنسرت‌های مختلط موسیقی سرِ وقت و به‌وفور برگزار شوند.

بخشی از این فواید و ثمرات عبارتند از:

۱– جبران کمبود ویتامین‌های ب، پ، ج، د، ق: بر اساس پژوهش‌هایی که توسط پژوهشگران این موسسه بر روی ۱۳۲۶۲ نفر از دختران و پسران حاضر در کنسرت‌های مختلط موسیقی در شهرهای مختلف ایران صورت گرفته‌اند، میزان ویتامین‌های فوق‌الذکر در خون این افراد قبل و بعد از حضور در کنسرت به شکل فاحشی تفاوت دارد و حضور در یک کنسرت دو ساعته مختلط ۲۱۶ در صد به میزان موجودی این ویتامین‌ها در بدن حاضرین در کنسرت می‌افزاید! (معادل خوردن یک پاتیل مواد خاصیت‌دار!)

۲– علاج قطعی کچلی و طاسی: محققین موسسه فوق با کمال تعجب دریافته‌اند که حضور مکرر در کنسرت‌های مختلط به سرعت رشد مو در افراد کچل و طاس به میزان ۳/۴۷ در صد می‌افزاید و یک فرد کاملاً کچل، پس از ۲۵ الی ۳۰ مرتبه حضور در کنسرت می‌تواند گیس‌هایی به بلندی خواننده و نوازندگان کنسرت پیدا کند.

۳ – علاج قطعی دردهای وجدان: وجدان‌درد از جمله دردهای رایج در جامعۀ ماست و برپایی کنسرت‌های مختلط می‌تواند این درد را برای همیشه از مملکت ریشه‌کن کند!. در پژوهش‌های موسسه «اعتدال اینترپرایز» ثابت شده است که حضور در کنسرت‌های مختلط با ریشه‌کنی سریع وجدان موجب رفع دائمی وجدان‌درد  می‌شود و مردم را از این مشکل خلاص خواهد کرد.

۴ – افزایش آستانۀ تحمل در مسائل ناموسی: در این پژوهش‌ها ثابت شده است که ریشۀ کم‌تحملی مردان در مسائل ناموسی اختلالی به نام «غیرت» است و حضور در کنسرت‌های مختلط (حتی به صورت یک در میان) با نابودی غیرت (به صورت دائمی) فضا را برای افزایش شدید تحمل در مسائل ناموسی مساعد خواهد کرد. بر اساس مشاهدات محققان موسسه «اعتدال اینتر پرایز» مردان پس از دو بار حضور در این کنسرت‌ها به‌سادگی نگاه خیره به خواهر و مادرشان را تحمل می‌کنند و در صورت مداومت بر حضور در کنسرت‌های مختلط، آستانه تحمل‌شان چنان وسیع خواهد شد که با لبخند از دوستان مذکر عیال‌شان پذیرایی می‌کنند و هر بار لباس‌های جلف‌تری برای حضور مشارالیها در کوچه و خیابان تهیه خواهند کرد و همین امر موجبات کاهش تنش در جامعه و افزایش آرامش در آن را فراهم خواهد آورد.

۵ – جبران معضل کم آبی: تحقیقات موسسه فوق‌الذکر ثابت کرده است که افزایش برپایی کنسرت‌های مختلط در کشور معادل پذیرش «برجام» در بهبود وضعیت بارش در کشور موثر است و می‌تواند نزولات جوی را تا ۳ برابر افزایش دهد! علت هم آن است که حال و هوای حاکم بر کنسرت‌های مختلط، آسمان و ابرها را هم به رقص و حرکات موزون  وا می‌دارد!

 

  برجام و باران                                                                                                                                  *یک نماینده محترم مجلس: پس از توافق وین، وضعیت جوی کشور تغیییر کرده ومیزان بارش‌ها در حوزه‌ی آبریز دریاچه ارومیه افزایش یافته است. امید می‌رود با اجرای برجام، مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه رفع شود.

بر همین اساس از این به بعد در صورت بروز خشکسالی در هر جای جهان لازم است اهالی به جای اقامه نماز باران و توبه از معاصی، یک مذاکره (باهر موضوعی!) با شیطان بزرگ و شرکایش ترتیب دهند و بعد کار را به برجام و توافق بکشانند که در افزایش نزولات جوی و رحمت الهی تأثیر فراوان دارد و مجرب است! و بهتر آن است که مذاکره در بلاد کفر باشد و حتماً به توافق برسد (که بدون دستیابی به توافق، احتمال نزول باران به صفر نزدیک می‌شود!)و مستحب است شروع مذاکره از اواسط ژانویه باشد و بر آن مداومت کنند و تا قبل از دسامبر همان سال توافق حاصل نشود!.

 

مسجد قدیم و موزه جدید

*سئوال: تفاوت مسجد در ایام قدیم و جدید را بنویسید؟

* جواب: در ایام قدیم، مسجد خانه خدا و مکانی برای نماز و عبادت بود و فقط مسلمین حق ورود و توقف در آن را داشتند و افراد، حرمت آن را حفظ می‌کردند و ارتکاب اعمال و رفتارهای خلاف شرع (و حتی مکروه) در آن تقریبأ غیر ممکن بود؛ اما در ایام جدید و به برکت سازمان میراث فرهنگی، بعضی از مساجد (مثلاً مساجد تاریخی اصفهان) به مکانی برای کاسبی و پول در آوردن از توریست‌ها تبدیل شده‌اند و هر کافری با هر لباس و قیافه و سر و شکلی می‌تواند به آن وارد شود و هرکاری که دلش خواست انجام بدهد! مثلأ  زن‌های توریست اجنبی با شلوارهای پاچه کوتاه و پیراهن‌های تنگ و دستمال به گردن یا افتاده روی سر (و صد البته بدون هرگونه طهارت!) به این مساجد وارد می‌شوند و با داد زدن یا دست کوبیدن کیفیت اکوی صدا زیر گنبد آن را امتحان می‌کنند! بعضی وقت‌ها هم زن‌های ایرانی بی‌حجاب هوس می‌کنند زیر گنبد و در شبستان این مساجد بزنند زیر آواز و موسیقی سنتی یا مدرن تمرین کنند! و شرط همۀ اینها آن است که این عزیزان بلیط تهیه کرده باشند. تنها کاری که در این مساجد رایج نیست اقامه نماز و عبادت است! و البته تنها قانون حاکم به این مساجد خرید بلیط است که اگر نخرید، آن‌وقت سازمان میراث فرهنگی یقه شما را سفت و سخت خواهد چسبید!

* تبصره: ظاهراً طبق فتوای مسئولان میراث فرهنگی، مساجد پس از گذشت صدسال و بیشتر از زمان ساخت و در صورت استحکام، خود به خود به موزه تبدیل و کلیه احکام مسجد از آنها سلب می‌شود!

 

پول زیاد، حواس جمع

جناب نوبخت (خزانه‌دار کل مملکت و ریاست برنامه‌ریزی و مالیۀ عمومی ومعاون رئیس‌جمهور): موجودی کشور در خارج حدود صد میلیارد دلار است.(خبرگزاری‌ها، ۲۲شهریور ۹۴)

۱- چطور است که رعیت به قران و تومان حساب اموالش را دارد و صاحب منصبان حساب دقیق کرور کرور اموال دولت، آن‌هم دست دول گردنه‌بگیر اجنبی را ندارند و میزان اموال را حدودی می‌فرمایند؟

۲-در این وسط اگر زبانم لال یکی از این اجانب، بخشی از اموال دولت را لوطی‌خور کرد، چه کسی متوجه خواهد شد؟ صاحب منصبانی که حساب پول‌ها را ندارند و فقط حدودش را می‌دانند؟

۳- بعید هم نیست که میزان اموال دولت آن‌ قدر هست که کسی حال و حوصلۀ جمع و تفریق و حساب و کتاب آن‌را ندارد و در این میان اگر چندصد میلیون دلاری هم در یکی از بانک‌های خارجی جا بماند یا مشمول مفت‌خوری یا لوطی خوری شود به جایی بر نمی‌خورد!

۴-شاید هم مشکل از حواسی است که جمع نیست! بالاخره ارباب دولت فکرشان هزار جا مشغول است و دیگر دل و دماغ و هوش و حواسی برایشان باقی نمانده است تا سرجمع اموال دولت در بلاد خارجه را به‌دقت و تا ریال آخر بدانند.

۵-اما این دلیل نمی‌شود که خراج سالیانه هر ماه تا قران آخر از مواجب عمله و اکرۀ دولت‌علیه کسر و قیمت برق و آب و گاز مصرفی رعایا (هر چند پیرزالی یک لا قبا وتک و تنها باشد) وصول نشود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *