شهادت شیخ راغب حرب به دست صهیونیست ها

تضمینی برای پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان
از صدر اسلام تاکنون مشهود بوده است که شهادت ها و نثار خون ها در راه خدا، همواره راه رسیدن به استقلال و آزادی از یوغ ستمگران را هموار می کرده است و همانگونه که امام می فرماید: «مکتبی که شهادت دارد، اسارت ندارد» زیرا با شهادت نه احدی الحسنیین که هر دو حسن به دست می آورد و پیروزی را ملت اسلامی که همه برادران و خواهران آن شهیدند. و این مطلب چیزی نیست که منحصر به لابه لای کتاب ها و نوشته ها باشد بلکه استقراء نیز ثابت کرده است و چه روشنتر از انقلاب اسلامی ایران.
بنابراین، دشمنان اسلام با کشتن و به شهادت رساندن چهره های مبارز و انقلابی نه آن ها را می کشند که خود را کشته اند و گور خود را کنده اندو انقلابیون مسلمان لبنان که امروز این چنین مصمم و بی پروا به پیش می تازند و جهان خواران را مبهوت و سرگردان کرده اند، بدون شک، شهادت شیخ راغب حرب نه تنها آن ها را سست نمی کند که حرکت انقلاب را شتابانه تر و انقلابیون را مصمم تر می نماید.
آشنائی با انقلاب
حجه الاسلام شیخ راغب حرب، چهره فعال و مبارز لبنانی، در حدود یک سال و نیم پیش، جهت آشنائی بیشتر با انقلاب اسلامی ایران، وارد قم شد و چندین ماه در این شهر مقدس به سر برد.
پس از مراجعت از قم به لبنان، با شکل گیری مبارزات لبنان، رسالت خود را علنی و آشکر آغاز کرد و هر روز با شکوفاتر شدن انقلاب اسلامی در لبنان و بیشتر به صحنه آمدن حزب الله و «خمینوین» لبنانی، بیش از پیش جلوه کرد. زمانی که اسرائیل جنایتکار بر جنوب لبنان و شیعیان مظلوم آن سامان تاخت و آن سرزمین مظلوم را زیر سلطه خود در آورد، شیخ راغب حرب بر خود واجب دانست که به وظیفه الهی خود قیام کند و رو در روی اسرائیل غاصب بایستد.
دستگیری و شکنجه
شهرک بنی شیث (جبشیت) از اولین روستاهائی بود که با تعالیم وی رو در روی اسرائیل ایستاد و تمام کالاهای اسرائیلی را تحریم کرد و زن و مردش در بیرون راندن مزدوران صهیونیست کوشش فراوانی کردند.
اسرائیل که متوجه شده بود، پیروی کردن مردم از شیخ، برای آن گران تمام می شود و از آن طرف شیخ را مردی سخت و انعطاف ناپذیر می دید و احساس می کرد اگر افکار او و روحانیون بزرگواری مانند او اوج گیرد، بدون شک اهداف اسرائیل و آمریکا در لبنان و منطقه پایمال خواهد شد، تلاش کرد که به نحوی نهضت نوپای انقلابیون لبنان را سرکوب کند و کاری کن دکه دیگران بهراسند و از صحنه نبرد منزوی و خارج شوند، لذا اقدام به دستگیری وی نمود.
با این که شکنجه های وحشیانه اسرائیل و برخوردهای ددمنشانه افسران وابسته و مزدور با این چهره اصیل و روحانی بزرگوار به حدی بود که خود شیخ راغب حرب آن شکنجه ها را از وحشیانه ترین شکنجه ها می دانست، و اسرائیل فکر می کرد با دستگیری وی می تواند او را به نحوی نابود کند و نام او را به فراموشی سپارد ولی بر عکس، با دستگیری و به زندان افکندن وی، موج اعتصابات و تظاهرات سراسر لبنان را فرا گرفت و کم کم به یک تعطیل عمومی مبدل گشت.
اسرائیل که آن روز توان مقاومت بیشتری را در برابر سیل بنیان افکن ملت مسلمان لبنان ندا شت، ناچار او را و چند نفر از علمای دیگر را که دستگیر کرده بود، آزاد نمود که شاید با آزادی او ، از خشم ملت مظلوم لبنان مخصوصا جنوب بکاهد ولی این کار نیز ناموفق ماند و اما با مراجعت به روستای جبشیت و آن استقبال باشکوه، کار خود را پر تلاش تر آغاز کرد و سنگینی بار مسئولیت را بیشتر بر دوش خود احساس می نمود. لذا این بار، قیام و حرکت را منحصر به جنوب ندانست بلکه در پی حرکتی همگانی و فرا گیر افتاد و با همکاری و همیاری علما و روحانیون مبارز لبنان، سراسر کشور را به حرکت در آوردند. و به دنبال اوجگیری مبارزات اسلامی، «حزب الله» در بیروت به نحو گسترده تری وارد میدان شد و جریانات و انفجارات و کشتن و ترور افراد آمریکائی، صهیونیست ها و فرانسوی و مزدوران داخلی وابسته اوج گرفت تا به انفجار مقر تفنگداران آمریکائی و سرانجام بیرون راندن آنان گردید.
قابل توجه است که شیخ راغب حرب، در کنگره ائمه جمعه و جشن های دهه فجر سال گذشته شرکت داشت. و همچنین به عنوان نماینده حضرت آیت الله العظمی منتظری، در هفته قدس، به کشورهای عربی و آفریقائی برای تبلیغ انقلاب اسلامی مسافرت کرد.
چندی پیش به کنفرانس بررسی جنایات صدام در ایران دعوت شد و پس از برگشت به لبنان، به منطقه جنوب رفت و کار خود را دنبال کرد. اسرائیل که تمام نقشه های شوم خود را بر باد رفته می دید این بار دست به جنایتی هولناکتر زد.
چگونگی شهادت:
نیمه شب جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۶۲ در حالی که شیخ راغب حرب پس از ادای نماز و سخنرانی در مسجد جبشیت به خانه اش می رفت، نیروهای اشغالگر قدس، سر راه ایشان کمین کرده و با رگبار مسلسل او را به شهادت رساندند. دو مرد دیگر که همراه وی بودند نیز به شدت مجروح شدند.
به گفته خبرنگاران، شیخ راغب حرب پیش از مرگ فریاد زد: «الله اکبر، آن ها مرا کشتند».
پس از این حادثه، جوانان شهرک جبشیت، جنازه شیخ را به دوش گرفتند و در خیابان های این شهرک به راه افتادند که ناگهان با آتش نیروهای امنیتی اسرائیل رو به رو شدند که در این تیراندازی پنج نفر زخمی شدند. رادیو فالانژها نیز گزارش داد، نیروهای اسرائیل پس از این حادثه، شهرک جبشیت را محاصره کردند.
اسرائیل فکر می کند با کشتن شیخ راغب حرب و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم مظلوم لبنان، می تواند جلو گسترش انقلاب اسلامی را بگیرد ولی دیگر دیر شده است، هر چه جنایت بیشتر شود، حرکت مردم فعالتر و انقلاب پیشرفته تر می شود.
صهیونیست ها و مبارزه با روحانیت
در هر صورت صهیونیست ها با خیال خام خود، به فکر جلوگیری از این حرکت اسلامی افتاده اند، چند روز قبل از دست زدن به این جنایت، عوامل آن ها با ارسال یک بسته مملو از مواد منفجره برای سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در دمشق، جناب حجه الاسلام سید علی اکبر محتشمی خواستند این چهره فعال و مبارز انقلابی را از کار باز دارند که به لطف خدای منان جنایت آنان ناکام ماند و آقای محتشمی زخمی شدند. امیدواریم به زودی زود بهبود یافته و بیش از پیش برای مقابله با دشمنان اسلام و خدمت به انقلاب اسلامی به فعالیت بپردازند.
آری! این انقلاب نه مرز می شناسد و نه تابعیت. اگر چند روز پیش آقای محتشمی را آن گونه مجروح می سازد، همان عوامل شناخته شده پلید، دیروز دست به ترور شیخ راغب حرب می زنند چرا که فهمیده اند تا روحانیت در صحنه است، جائی برای پای آنان نخواهد بود و روحانیت هم با هیچ ترفندی از میدان به در نخواهد رفت حتی لا تکون فتنه و یکون الدین کله الله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *