رهنمود ها

امام خمینی
مردم اگر اسلام، استقلال، آزادی و نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند. ۲۱/۹/۶۲
فقهای شورای نگهبان و اعضای شورایعالی قضائی باید اینطور باشند که اگر در مسأله ای اشتباه کردند صریحا بگویند اشتباه کردیم و حرف خود را پس بگیرند.
تمام مردم موظفند که در انتخابات حاضر باشند و تحت تأثیر هیچکس قرار نگیرند.
مسأله خوب بودن شخص است نه اینکه از یک دسته خاص باشد، نه اینکه اهل علم باشد حزبی باشد، بازاری باشد، اینها دیگر شرط نیست. عمه موازین اسلام است که قانون و موازین اسلم تعیین کرده است.
عقل اقضا می کند که ما الان مشکلات را تحمل کنیم مردم مشکلات را تحمل کنند مشکلات ما کمتر است از مشکلات زمان رسول الله (ص). ۲۷/۹/۶۲٫
اگر اساس را ما حفظ نکنیم نه اداره برای ما باقی می ماند، نه مجلس و نه مدرسه! این دفعه اگر اینها (قدرتهای بزرگ) تسلط برما پیدا کنند برای ما هیچ چیز نمی¬گذارند.
آقا می نوسید مالیات نباید داد! روزی چند صد میلیون خرج جنگ را با سهم امام می شود درستش کرد؟ آخر شما ببیندید بی اطلاعی تا چقدر؟!
امروز اگر همه علما و روحانیون و مجلس و دولت و همه قوای مملکت و همه ملت با هم نباشند دشمن، همه را زمین می زند.
ما تکلیف داریم آقا، اینطور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان «سلام الله علیه» هستیم پس دیگر بنشینیم در خانه هایمان و تسبیح دست بگیریم!
دولت های اسلامی از خود ضعف نشان ندهند و مشت توی دهان قدرتهای بزرگ بزنند.
سیره بزرگان براین بوده است که معارضه می کردند با طاغوت و لو اینکه زمین بخورند ولو اینکه کشته شوند و کشته بدهند، ارزش دارد کا انسان درمقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند و نگذارد که اینقدر ظلم زیاد شود.
همه وارد میدانی شده ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم. ۱۳/۱۰/۶۲
کسانی را که انتخاب می کنید باید همه مسائل را تشخیص دهند نه افرادی باشند که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زند بترسند، باید بایستند و مقابله کنند.
اگر انسان بخواهد برای اسلام خدمت کند نباید توقع داشته باشد که همه او را بپذیرند.
در انتخابات مسلمان بودن تنها فایده ای ندارد، باید ( کاندیدا) جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز مطلع باشد.
برای مجلس آدم خوب بودن، نماز اول وقت و نماز شب خواندن کفایت نمی کند، مجلس به اشخاص سیاسی ، اقتصاددان، سیاستمدار، مطلع براوضاع جهان، متعهد به اسلام و موافق با جمهوری اسلامی نیاز دارد.
ایه الله العظمی منتظری
این مسئله خط و خط بازی که معمول شده است گناه بزرگی است که بعضی ها مرتکب می شوند نیروهای خوب را مرتب از یکدیگر جدا می کنند. ۲۳/۹/۶۲
باید در حوزه و دولت و مجلس افراد متدین مستقل و شجاع باشند که فرضا اگر رئیس دولت یا ئیس مجلس و یا رئیس جمهور مطالبی گفت و آنها نظرشان چیز دیگری بود، شهامت ابراز آن را داشته باشند.
ائمه معظم جمعه هرکجا هستند نباید ارتباطشان با طبقات ثروتمند و متمکن بیشتر از طبقات محروم که مالک اصلی انقلاب هستند باشد.
من امروز احساس می کنم که معمولا در پست های مهم و حساس افراد ضعیف و مطیع و به اصطلاح بله قربان گوها بیشتر جذب می شوند! ۲۹/۹/۶۲
طلاب ضمن تحصیل علم باید به مسائل سیاسی روز و اوضاع سیاسی دنیا نیز آشنا شده تا بتواند طبق نیاز روز، اسلام را در دنیا پیاده و معرفی نمایند. ۳۰/۹/۶۲
اگر امریکا حماقت کند و به مقابله و جنگ رویاروی با اسلام بپردازد شما ( رئیس ، معاونین و روسای دفاتر ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی) باید به جای تهران به جبهه ها بروید و من هم باید بیایم جبهه و برایتان غذا و مایحتاج جنگی فراهمخ کنم. ۱۰/۱۰/۶۲
برادران مسئول حق ندارند قبل از رسیدگی و تشخیص مقام قضایی آبروی کسی را ببرند و شایع کنند که فلانی افکارش فلان است، خطش فلان است.
بردن آبروی یک مسلمان گناهش از ربا خوردن بیشتر است.
برای کسانی که گزارش داده شده که فلان خلاف شرع را انجام داده ولی خود آن افراد منکر هستند، نباید تجسس و تحقیق و موشکافی و یا خدای نکرده اصرار بر اقرار به گناه شود.
برادران و خواهران انجمن های اسلامی اگر فرضا از فردی نقطه ضعفی دیند نباید با آبرو و حیثیت او بازی کنند و به اصطلاح افشاگری نمایند!
این شیوه که رایج شده که اگر کسی در زمان گذشته کارخلافی کرده و یا مثلا عکسی با کسی داشته دیگر تا ابد نمی شود از چنین افرادی استفاده کرد سخت اشتباه و به ضرر انقلاب و کشور است.
توجه کنید که در کارهای اطلاعاتی از مرز اسلام و انقلاب خارج نشوید ، در زندگی افراد تجسس نکنید و اگر کسی متهم به چیزی شد طبق موازین شرعی رفتار شود.
یک نماینده مجلس باید علاوه بر داشتن امانت و دیانت از نظر فهم و شعور سیاسی و عقل اجتماعی و تدبیر و کفایت ، آگاهی به مسائل روز و نیاز انقلاب قوی باشد. ۱۵/۱۰/۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *