در فجر پیروزی

بسم الله الرحمن الرحیم
مرحوم شهید آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی نقل می کرد در جریان انتقال ناگهانی حضرت امام مدظله العالی همراه با آن مرحوم از تبعید ترکیه به عراق وقتی که در فرودگاه بغداد پیاده می شوند آن چنان غریب و تنها بوده که نه پولی داشتند که بتوانند بابت کرایه رفتن به کاظمین پرداخت کنند و نه آشنایی بود که از او قرض کنند و داستان غریبی و سرگردانی حضرت امام را در جریان هجرت از عراق در مرز کویت و غیره نیز شنیده و دیده ایم. با این همه دیری نپائید که در دوازدهم بهمن ۵۷ علیرغم تمام فشارها و خطرات و کشتارها، جهان شاهد بزرگترین و با شکوهترین استقبال تاریخ از حضرت امام بود که در پی آن ودر فاصله ده روز، تاریخ به سرعت ورق خورد و در بیست و دوم بهمن ۵۷ عظیم ترین انقلاب اسلامی مردمی جهان به وقوع پیوست و ریشه دار ترین و نیرومندترین بنیان ظلم ستم شاهی را نابود کرد و بدین سان ملت ایران شام سیاه سلطه طاغوت را پشت سر گذاشت. فجر پیروزی رسید و روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن را دهه فجر نامید، و این تازه آغاز راه بود که می بایست در پگاه طلوع دولت اسلام با سپاه ظلمت و توطئه های استکبار جهانی که از هر سو بر انقلاب می تاخت، بستیزد.
توطئه ها و تهاجمات یکی پس از دیگری به سوی انقلاب نشانه رفت ولی امام و امت اسلام همراه با الطاف خداوند چنان مقاومت کردند که کید کافران به خودشان بازگشت و انقلاب، صلابت و ثبات بیشتر یافت، کودتای نوژه، حمله طبس، ملی گراها، منافقین و و سرانجام جنگ تحمیلی، جنگی که استکبار جهانی برای نابودی مطلق انقلاب و جمهوری اسلامی راه انداخت و با توجه به زمینه سازی های قبلی و تهیه مهرهایی مانند بنی صدر خائن توانستند مناطق حیاتی و وسیعی از سرزمین اسلامی ایران را در مدتی کوتاه اشغال کنند، در آن روزها هیچ کس به خصوص دشمنان اسلام نمی توانستند تصور کنند که جمهوری اسلامی بتواند به تنهایی و در میان انبوه مشکلات ناشی از انقلاب و ضد انقلاب داخلی و تحریم اقتصادی و غیره، در مقابل حمله بایستد و به جای سقوط و تجزیه، دشمن را با ذلت تمام از خاک خود بیرون براند آن روز که دشمن توانست با خون پاک رزمندگان غریب ما خرمشهر را به «خونین شهر» تبدیل کند، چه کسی تصور می کرد بعد از یک سال و اندی، رزمندگان اسلام می توانند با گرفتن ده ها هزار کشته و اسیر از دشمن، خرمشهر را آزاد کنند و چنین است که نموداری از داستانی که در اغاز سخن بدان اشاره شد، در اکثر ماجراهایی که بر انقلاب رفته، تداعی میشود. و اکنون از تداوم دستاوردهای دهه فجر که انقلاب اسلامی را در داخل مرزهای ایران به پیروزی رساند عملیات والفجر به عنوان آخرین عملیات سرنوشت ساز، جنگ می رود تا راه را برای پیروزی و حاکمیت اسلام در منطقه و جهان هموار کند و جهان به زودی شاهد خواهد بود، همان گونه که در گذشته امت اسلامی با قدرت ایمان به خدا و رهبری امام توانست امور غیر قابل تصور را تحقق بخشد، بزودی شرّ رژیم بعثی صهیونیستی صدام این مزدور آمریکای جهان خوار را نیز از سرمنطقه کوتاه و در گام های بعدی اسرائیل غاصب را از صفحه روزگار نابود کند.
آری! انقلاب اسلامی تا کنون به هر هدفی که تعیین کرده دست یافته است و نه اینک که هدف بعدی را نابودی رژیم صدام قرار داده یقیناَ به آن دست خواهد یافت.
امروز امت مسلمان ایران همه چیز را بر مبنای اسلام و ارزشهای متعالی آن ارزیابی می کند و فداکردن جان و مال خویش را در راه خدا ثمنی می دانند. در تجارتی پر سود با خدا که رهائی از عذاب دردناک آمرزش گناهان، بهشت پرنعمت، فوزی عظیم و بالاخره نصرت خداوند فتح نزدیک در ازای ان است (اشاره به آیات ۱۳-۱۱ سوره صف) و حسین وار پا در عرصه جهاد در راه خدا گذاشته و هر زمان را عاشورا و هر مکان را کربلا دانسته و مرگ در راه خدا را سعادت زندگی در سایه ظلم را نکبت می دانند و برآنند تا از مدینه و دیار خود هجرت کرده برای آزادی سرزمین مقدس اسلامی عراق و قدس عزیز و کوتاه کردن دست ظالمان کشور های اسلامی در راه خدا جهاد کنند و به احدی الحسنیین دست یابند.
اکنون جبهه های جنگ، کعبه مشتقان الله و وعده گاه راهیان کربلای حسین است و آن جا مدرسه عشق و مکتب عرفان و تجلی گاه ایثار وایمان است، جبهه ها نزدیک ترین مقام به پیامبر و علی و حسین و امام زمان است. آن جا مکه و مدینه است، کربلا و نجف و کوفه است سامرا و کاظمین است تجلی گاه ایمان و اخلاص و عبودیت خدا است آن جا هر چه هست خدا است و عشق به خدا، در ان جا بهترین بندگان شایسته خدا و مقربان درگاه حق، دل از همه تعلقات مادی شسته و در محضر خداوند به عبادت و مناجات و تهجد و نیایش مشغولند، و دل هایشان در انتظار لقاء الله می تپد و ای کاش خفتگان، سیاه دلان و آلودگان به مادیان و اسیران هوس های نفس توفیق می یافتند تا از نزدیک با فضای ملکوتی جبهه ها نور معنویت رزمندگان اسلام آشنا شوند که در آن جا دل سنگ آب می شود و انسان هر چه هم آلوده باشد متنبه و منقلب می شود و در عالمی دیگر پای می گذارد نیروی شگفت انگیز این رزمندان خدا جوی شهادت طلب است که عزم جزمشان بر جنگ تا پیروزی نهائی و آمادگیشان برای عملیات سرنوشت ساز آینده لرزه بر اندام جهان خواران شرق و غرب انداخته است تا آنجا که آمریکا و اسرائیل با اضطراب و نگرانی از سرنوشت جنگ سخن می گویند و پرده از وحشت روز افزونشان در مورد به خطر افتادن منافع حیاتیشان با ادامه روال موجود جنگ بر می دارند و امرزو تمام ملت های مسلمان در لبنان فلسطین، تونس، مراکش ، مصر، سودان و به خوبی دریافتند که مشکلات و مصیبت های کشورهای اسلام در کازابلانکا حل نمی شود، بلکه می دانند آن ها که آنجا جمع شدند (ازمهمان و میزبان) همان ها خود عامل فراهم کننده همه مصائب هستند. آن ها همه با الهام از امام امت اسلامی ایران دریافته اند که تنها راه نجاتشان اسلام و انقلاب اسلامی است و بزرگترین امید و پشتوانه خود را جمهوری اسلامی ایران دانسته و چشم امید به پیروزی لشکریان اسلام در عملیات سرنوشت ساز آینده دوخته اند که امیدواریم عملیات آینده، مسئله جنگ را تمام وبا نابودی صدام و سقوط سد بارلو! راه برای رسیدن به قدس، کعبه و لبنان هموار و دست ابر قدرت ها از منطقه و مردم مستضعف آن کوتاه شود. انشاء الله والسلام
رحیمیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *