امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تاکنون

فقه و فقها
«امید است که حوزه های مقدسه علمیه خصوصا حوزه علمیه قم – کما فی السابق – به تحصیل علوم دینیه و ترویج دیانت مقدسه ادامه دهند»
)۲۹جمادی الثانی۱۳۸۵هـ.ق (
«شما محصلین علوم دینیه !ای فضلا وروحانیون حوزه های مقدسه به خصوص حوزه مقدسه قم ! از این اهانت ها وآزارها نهراسید . شما که امروز پاسداران اسلام و قرآنید ، این سنگر مهم را که آماج تیر اجانب و عمال آنها است، حفظ کنید و با کمال دلگرمی و اتکال به خداوند متعال و استمداد از ارواح مقدسه صاحبان شریعت و حفاظ قرآن ، به کار خود که تحصیل فقه اسلام ، تهذیت اخلاق ، تنویر افکار و هدایت ملت ستمدیده است ادامه دهید ،خدای متعال با شما است».
)اول رجب ۱۳۹۲هـ. ق(
«شما که چنین فقه غنی تری دارید ، فقه شیعه که غنی ترین فقه دنیا است ، قانونی است که با زحمتهای علمای شیعه توضیح و تفریع شده است و در دنیا به این غنی وجود ندارد ».
(۱۰/۸/۵۶)
«باید حوزه های فقاهت به همان ترتیبی که سابق بود ، هیچ تخطی نکند. به همان ترتیبی که سابق تحصیل می کردید، فقه و مقدمات فقه را محکم فقاهت را حفظ کنید …این فقها هستند که حصون اسلام هستند و اسلام را حفظ کرده اند . باید حوزه ها عنایتشان به فقه و فقاهت از همه چیز بیشتر باشد…اگر یک اشخاصی آمدند به حوزه ها پیشنهاد کردند که فقه لازم نیست که مثلا به این طول و تفصیل باشد و فلان و بیائیم و یک چیزهای دیگر هم چه بکنیم اینها اشتباه می کنند یا مأمورند . فقه به همان قوت اولیه اش باید باقی باشد … حوزه های فقاهت را به همان قوت خودش حفظ کنید … من خوف این را دارم که بواسطه بعضی تبلیغات حوزه های علمی، از آن کار اساسی که حفظ فقاهت است، سستی بکنند وکم کم فقه منفی بشود در دراز مدت ، اینها نتیجه بگیرند !»
(۲۰/۴/۵۹)
«من کرارا به همه تأکید کرده ام که درسهای حوزه ها باید به همان وجه سنتی خودش محفوظ باشد و فقه باید همان فقهی باشد که در بین ما است. اگر از فقه سنتی منحرف بشویم ،‌فقه از بین می رود باید به همان صورت و قدرتی که مشایخ ما از ابتدا تا به حال ،‌فقه را حفظ کرده اند ، حفظ کنید ».
( ۱۴/۱۱/۶۰)
«اگر حوزه ها از عهده تربیت فقها و علما و خطباء موجه و مورد علاقه مردم برنیایند باید منتظر فاجعه شکست جمهوری اسلامی بزرگ باشیم ».
(۲۴/۱۱/۶۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *