انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

مولانا سید حسین از رهبران مسلمانان هند:

” انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی تحولات و تغییرات عظیمی را در جامعه ایران که شدیدا تحت تاثیر غرب بود،  ایجاد کرده است. . .  امام خمینی توده مردم ایران را به مبارزه علیه ستم و استبداد حکومت شاه برانگیخت.  به رغم تبلیغات دروغین مطبوعات صهیونیستی، ایشان که ۱۴سال از عمر خود رادر تبعید گذرانده، اجازه نخواهند داد که قدرتهای امپریالیستی حرکت انقلاب اسلامی در ایران را خدشه دار سازند.  و کلیه تلاشهای مغرضانه برای بد جلوه دادن وجهه و شخصیت ایشان در میان مسلمانان خنثی شده است.

**                      **

محمد تیجان از علمای تونس: “پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی ایران که عامل اصلیش همان ایمان به الله بود و این پیروزی از طرف خدا بود و خدا این ملت را دوست داشت و عامل دومش رهبریت امام هست، رهبریتی که تمام خصوصیات امامت را دارا بود و این پیروزی یک روشنائی بود که تمام دنیا را روشن ساخت. من دو سالی که در فرانسه مشغول فعالیت تبلیغاتی بودم با تمام گروههای اهل کتاب و غیر اهل کتاب برخورد داشتم و همه اینها نسبت به عظمت امام واقف هستند هر چندکه یک عده ای این مسئله را اظهار نمی کنند ولی در باطن به امام معتقد هستند و برای ایشان احترام زیادی قائل اند، و خود آنها می گویند که همین بس برای انقلاب که برخودش متکی هست. . . از نظر دیگر، تمام مسلمانان جهان نسبت به مسلمانان ایران، دیدگاه خاصی دارند. . .

انقلاب اسلامی باعث شد که این مردمی که دم از ایدئو لوژیهای مختلفی می زدند، به خودشان بازگردند وآن ارزشهای گذشته رادور بریزند. ”

**                  **

شیخ احمد حسین از رهبران اندونزی :

“هیچ یک ازمسمانان در هیچ کجای اندونزی نیست که انقلاب اسلامی ایران را دوست

نداشته باشد، زیرا انقلاب اسلامی ایران در همه جنبه ها پیروز شد و توانست کاخ سیاه آمریکا را به زانو در آورد.  ثانیاً: شعارهائی که انقلاب اسلامی برپا داشته، شعارهائی بسیار خوبی است، مثل شعار “نه شرقی نه غربی، ” این شعار بسیار خوبی است که همه مردم آن را می پذیرند.  و در انقلاب اسلامی ارج می نهند و به آن احترام می گذارند. . .  همه مردم اندونزی امام را دوست دارند و می گویند ای کاش از عمر ما کاسته شود و بر عمر امام افزوده گردد. . .  چنین رهبری در عرض هفتصد، هشتصد سال پیش تا به حال پیدا نشده و رهبر والا مقام وبسیار بزرگی است و شما باید تا آنجا که می توانید او را یاری دهید و دشمنانش را ازبین ببرید. . .  امام از نظر اخلاق و شجاعت و سادگی به حضرت امیرالمؤمنین (ع) شباهت زیادی دارد.  عظمت

امام را می توانیم از اینجا پی ببریم که هر شعاری که تا به حال گفته است  به آن عمل کرده وانشاءالله وحدت مسلمانان نیز بدست امام تحقق پیدا کند”.

**                                  **

هدا ژونل، از مسلمانان برجسته فرانسوی: “فرانسه و دو ابر قدرت جهانی با تبلیغات مسموم خود تلاش می کنند که وانمود کنند عامل اصلی جنگ،  اهمیت استراتژیک و منابع اقتصادی غنی ایران است،  در حالی که ما به خوبی فهمیده ایم،  بهانه همه جنگ افروزیها،  رشد انقلاب اسلامی ایران و در پرتو آن احیاء اسلام در جهان است،  زیرا ابر قدرتها از رشد انقلاب اسلامی می ترسند و می دانند اگر اسلام احیا شود،  دیگر اجازه نخواهد داد،  مستضعفین تحت سلطه آنها باشند. ”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *