انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

 

مردم موریتانی انقلاب اسلامی را انقلابی علیه استعمار و صهیونیسم و حامی فقرا و مستضعفین میدانند، و موریتانی از انقلاب ایران حمایت میکند. درباره رهبر انقلاب باید بگویم که همه مردم موریتانی پیام رهبر انقلاب امام خمینی را پیامی برای همه مسلمین می­دانند و آن را مختص ایران نمی­شمارند. رهبر انقلاب اسلامی درموریتانی و در سراسر آفریقا رهبر اسلام و رهبر مردم به حساب می­ آید.

برخی از بازرگانان از این عواطف مردم بهره جسته و پارچه ای را به بازار عرضه کردند که نام آن را خمینی گذاشتند و علیرغم این که گران قیمت است، اما به خاطر نامش، تقاضای زیادی دارد و این نشانگر دوستی و علاقه ی مردم موریتانی به رهبر انقلاب است. »

(سفیر موریتانی درایران،  باروعلی تیرنو محمد)  اطلاعات ۲۴/۱/۶۱

*      *      *

ایران از جهت سیاسی، نظامی و ایدئولوژی می­تواند یک قدرت در منطقه باشد.  پیش ازانقلاب ایران هیچ کس از اسلام صحبت نمی­کرد ولی بعد ازانقلاب ایران، اسلام با ردیگر مطرح است ، اسلام تنها یک مذهب نیست،  یک طریق زندگی است،  ترکیب ایدئولوژی و قوانین فقهی است که نتیجه اش نیروی بسیار قوی است، آیت الله خمینی اولین کسی بود که این ترکیب را انجام داد.

(دکتر حمید مولانا استاد دانشگاه آمریکایی آمریکن یونیورستی).  اطلاعات، ۱۱/۵/۶۱٫

*      *      *

انقلاب ایران بزرگتر ین بلوک استعمارگر و قدرت امپریالیستی را به زانو در آورده است. . .  برخی از ما، درنابینایی سیاسی خود، حقایقی مانند سرنگونی شاه و اخراج آمریکا را دراین انقلاب نمی بینند.  بیش ازصد سال است که این مارکسیسم کاذب ما در راه های ضعیف انقلاب حرکت می­کند.

(یاکوب بلا زویج عضو کمیته مرکزی اتحادیه کمونیست های یوگسلاوی ). اطلاعات ۱۱/۵/۶۱

*      *      *

انقلاب ایران همچنان به پیش میرودوبرای آیت الله خمینی بشر دوستی بالاترین دستور اسلام است وحضرت آیت الله هنوز آن را یاد آوری میکند،  او مردم را از کینه توزی در مقابل دشمن برحذر داشته و دستورات قرآن مبنی بررفتار انسانی و دوستانه با اسرا را یاد آورمیشود. . .  این انقلاب را باید جدی بگیریم، جدی تر از آنچه تا به حال چپی ها ی غربی آن ر اگرفته اند.

(ماهنامه کانکریت چاپ آلمان)

*      *      *

جمهوری اسلامی ایران در نتیجه ی حرکت گسترده ای به وجود آمد که در تاریخ نظیر آن را به سختی میتوان یافت، و مردم مسلمان ایراه به رهبری امام خمینی پس از مبارزه سرسختی، شاه را محو کرده و جمهوری اسلامی را بوجود آوردند. . . .  ایران درطی نمودن مراحل سریع پیشرفت علیرغم وجود مخالفان مسلح- جنگ- محاصره اقتصادی –کاهش درآمد نفت-مشکلات داخلی و دشمنی شدید کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا به علت وجو د اتحاد میان مردم رهبری سیاسی مذهبی وتوده­های مردم و دگرگونی که انقلاب اسلامی ایران در ملتهای مسلمان منطقه به وجود آورد تمام ادعاهای کسانی که می­گفتند چنانچه شاه سقوط کند ایران بسوی فاجعه پیش خواهد رفت را مردود شمرد.

(روزنامه  الجزایری النصر-آوریل ۱۹۸۲)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *