نامه ها

از خوانندگان محترم پاسدار اسلام خواهشمندیم که:

  • قبل از طرح هر سئوالی صفحه پاسخ به سئوالها را بخوانند و از تکرار سئوال بپرهیزید.
  • از ارسال سئوالاتی که خارج از محدوده کاری و تخصصی ما است (مثل شکایات) خودداری فرمایید.
  • مسائل شرعی ساده را به رساله عملیه امام مراجعه کنید و استفتائات را به آدرس:

قم- دفتر استفتاء امام بفرستید.

خوانندگان محترم پاسدار اسلام

حمزه زرگریان رامسر- طلبه ع- الف- محمدرضا حسنان- محمد هاشم کوثری (اقلید) ع- جهانی (کرج)- فیاضیه: سرباز مصطفی بلالی- قم: طلبه احمد ملک محمودی دماوند: قاسم اخگری- تهران: م- عسکری سید محمدعبداللهی- اسلام آباد غرب: ماشاء الله حاتمی- سبزوار: رحیمی- ابوالفضل گندمی- سمیه قزوینی نژاد- اردستان: سید احمد شفیعی- کیاشهر: رمضان اصغری تهران: منصور غلامیان و اطلس پوریوسفیان عبدالکریم میرسلیمانی- علی مندعلی زاده کردستان: امام علی اکبر زاده- بیدگل: احمد حیرانی- سرباز سیاوش جلیل زاده اهل خونین شهر- سیرجان: سیدغلامرضا هاشمی اصغررحیمیان قم: سعید کشمیری- احمد شمس نوری- بیجار: محمد باقر مهدیان انجمن اسلامی مدرسان و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای- علی بابا خانلو- قم: طلبه عصمتی و رحمت الله همتی- طلبه حشمت الله مؤذنی- اهواز: دانش آموز احمد اسکندری- بهبهان: سرباز قربان محمد کوهستانیان- شیراز: علی اسیری- برادر افغانی: امیر محمد بهاریان.

خمینی شهر: برادران دانش آموز.

کاشان: طلبه س- ج- ح. تهران: مراد عبداللهی- گیلان: جمشید غریبی

نامه های شما که حاکی از قدردانی و استقبال و پیشنهادات و انتقاداتتان بود ملاحظه شد، ضمن تشکر از زحمات شما امید که به بعضی از آنها جامه عمل بپوشیم. توفیق شما را از خداوند آرزومندیم.

*     *      *

* هنرمندان گرامی خواهران و برادران: تهران: منیره زمانی، بهمن دری، علی حسین فرخی- قم: اسدالله داستانی نبیسی و طلبه سید رضا زارع حسینی- احمد رضا آقایی قمی- سمنان: ذبیح الله محمدی تهران: بهمن دری- سمنان: ذبیح الله محمدی- گرمسار: محمود علیزاده- طلبه عبدالرحمن رضاپور- شاهرود: علی اصغر باقری- قزوین: علی فرهنگ بازار- پاسدار مجروح قنبر علی امینی لارگانی.

تبریز: سرباز جعفر رائی- اصفهان: طلبه علیرضا اسلامی و برادر فرج الله مختاری.

اشعار شما را دریافت کردیم. بنوبه خود از همکاری شما با پاسدار اسلام  ممنونیم. انشاء الله که با استفاده از احساسات لطیف و ذوق و استعداد خود همراه با مطالعه و ممارست و کسب تجربیات بیشتر شعرهای جالبتری برای ما ارسال فرمائید.

*         *          *

* دوستداران تحصیل علوم اسلامی:

تهران: علی سلطانی- تبریز: بهرام محمدیان- آباده: زینب شهنازی- اسدالله قره خانی- بابلسر: طاهره محمد حسین پور مشهد: مریم محمدی- فریدو نکنار: منصوره رضائی- بابل: ص- خیرخواهان و احمد براری- شیروان: حسین بلقان آبادی اصفهان: رمضان یزدانی- بابل: سهراب نقی پور- شیروان: رقیه بلقان آبادی امام شهر: خواهر عزتی- گرگان: سید حسین میر بهبهانی، الشتر: خداداد حیدری تهران: سکینه- الف- شیراز: مختار زنگارکی از علاقه شدید و احساس مسئولیت شما برای تحصیل علوم اسلامی در حوزه علمیه قم قدرانی می کنیم. همانطور که توجه دارید، کمبود امکانات برای جواب گویی به سیل خواسته های جویندگان علم در حوزه‌های علمیه و بخصوص قم وجود دارد. امیداوریم بتوانیم در آینده ای نزدیک با تماس با شورای محترم مدیریت حوزه و مدارس و مکاتب (دخترانه) اطلاعاتی راجع به تحصیل در حوزه قم و نحوه و شرائط آن ر اختیار شما قرار بدهیم.

*        *        *

* رودسر: برادر رضا یزدانی

تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ و خصوصا تهران ارث رژیم طاغوت است. و دولت جمهوری اسلامی هیچگاه توان رفع این نقیصه را در کوتاه مدت نخواهد داشت. اما تمرکز امکانات آموزش های علوم اسلامی در تهران و قم که مورد شکایت شماست ناشی از علل دیگری هم مثل کمبود کادر آموزشی و……. می باشد. که باید مورد توجه قرار گیرد.

*         *           *

*- تهران: برادر منفرد. و برادر حمزه شاکری اردکان یزد.

شما میتوانید برای تهیه مقالات اقتصادی آیت الله نوری و درس اخلاق آیت الله مشکینی شماره‌های آخر مجله «پاسدار انقلاب» را از روابط عمومی سپاه پاسداران قم درخواست نمایید.

*       *        *

برادر سرباز محمود باقر زاده (ارومیه)

مقاومت ۱۸ ماهه شما در مناطق مرزی کردستان حاکی از ایمان استوار شما نسبت به جمهوری اسلامی است و تمجید شما از پاسدار اسلام و دست اندرکاران آن نشانی دیگر از اخلاص شماست. برادر هر دو جبهه جنوب و غرب جبهۀ اسلام ضد کفر و ضد باطل است، در هر کجا باشید در خدمت اسلام هستید، اطلاعاتی را که در مورد تحصیل خواسته بودید قبل از برگزاری کنکور از طریق روزنامه ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

*        *       *

*- آمریکا- برادران انجمن اسلامی حوزه سنت لوئیس:

سلام و درود ما بر شما رسولان اسلام در دیار کفر، از اظهار لطف شما نسبت به پاسدار اسلام متشکریم- امکان قطع مطالب دنباله دار بعلت طولانی بودن موضوعات نیست و درج بیش از این مقدار هم مجله را بصورت کتاب در خواهد آورد. موفق باشید.

*- برادر-ع- ص-ح.

امیدواریم از این پس حداقل اسم خود را ذکر فرمائید- مجلاتی متنوع از آن نوع که شما خواسته بودید بحمدالله زیاد است. بقول رئیس جمهوری آقای خامنه ای «جای این نشریه خالی بوده» و استقبال کم نظیر خوانندگان مؤید این مطلب است.

*- برادر طلبه سید حسین ابراهیمیان:

اگر کمی دقت بفرمائید « پاسدار اسلام» نسبت به عنوانی که شما پیشنهاد فرموده بودید هم اسم با مسمائی است، هم جامع و درخور رسالت حوزه. و هم ابتکاری، و در ضمن این اسم با مشاوره و نظر خواهی از فضلا و دانشمندان انتخاب شده است.

*- زندان زنجان- برادر تواب- رسول پ. ضمن آرزوی توفیق و اخلاص برای شما آیت الله مشکینی و دیگر بزرگان حوزه جز استقرار اسلام و هدایت شما آرزویی ندارند، و مسلم شما را حلال می کنند. در مورد حوزه جواب شما در همین صفحه موجود است.

*- کرج: خواهران- آذر وحدتی- میرابوالقاسمی- محبوبه گودرزی.

هر کس درهر شرائطی می تواند با عمل و ارائه کار خوب مبلغ اسلام و انقلاب باشد و این بستگی به اخلاص و معلومات هر فرد دارد اما بمفهوم خاص آن، این وظیفه متضمن گذراندن دوره هایی در حوزه های علمیه می باشد که در این مورد در همین صفحه پاسخی داریم مراجعه فرمائید.

*- نجف آباد: برادر علیرضا کاظمی برادر پاسدار مرتضی نساج:

از لطف شما متشکریم، از عدم تبلیغ کافی و توزیع مجله در سراسر کشور اطلاع داریم امیدواریم بیاری شما برادران متعهد در هر دو قسمت توفیق بیابیم.

*- مشهد: برادر پاسدار حسن کاظمی: امیدواریم بتوانیم به پیشنهادات شما عمل کنیم. موضع امام در قبال مبارزه مسلحانه گروهها در زمان طاغوت موافق نبوده و کار ارشادی را اصیل می‌دانستند.

*- باختران: خواهر پروانه مهدوی مقدم:

خواهر شهید بودن افتخاری بزرگ است و سعی کنید با خودسازی مستمر و مبارزه با هوای نفس ضعف های خود را جبران کنید. اشکالات و نقائص در تمام نقاط و ارگانها موجود است اما اگر عینک بدبینی را که احیانا ناشی از القائات دشمن و یا ضعف بینش سیاسی می باشد برادرید خواهی دید که انقلاب همچنان پرقدرت براه خود ادامه میدهد.

خداوند همه ما را هدایت فرماید.

*- لندن: محمد- ر:

سلام ما را بپذیرید. از اینکه مجله مورد توجه شما واقع شده خوشحالیم. مجله های درخواستی ارسال شد. منتظر اظهار نظر و همکاری بیشتر شما هستیم.

*- گرگان: آقای – ر-د.

نماز رشته ارتباط با خداوند است در هیچ حالتی آنرا قطع نکنید، شاید بدین واسطه اشکالات شما رفع شود. چون سؤالات شما احتیاج به جوابهایی مفصل دارد ممکن است تدریجا در بخش پرسشها و پاسخها مطرح شود و بهترین منبع برای رفع اشکالات بنیادی شما کتب استاد شهید مرتضی مطهری است.

*- کاشان: برادر طلبه حسین-ن:

انسان و محیط یک رابطه طرفینی دارند شما نیز با خودسازی و ثبات خود سعی در تغییر محیط و تبدیل به احسن بنمائید، پاسخ سؤال دیگرتان را در همین صفحه ملاحظه فرمایید.

*- تهران: برادر دانش آموز علی شفق:

از ارسال طرح هایتان متشکریم. توفیق شما را در پرورش استعدادتان و تکامل آن خواهانیم طرح باید با تکنیک خوب و مناسب با سوژه های لازم مجله باشد.

*- انگلستان: انجمن اسلامی کلچستر:

آنچه از دست ما بیاید دریاری شما کوتاهی نخواهیم کرد. شما پیک اسلام هستید مجله های درخواستی ارسال گردید.

*- استان گیلان: دفتر بررسی و ارشاد و گزینش نیروی انسانی و برادر محمد شیرازی از تهران و برادر محمدرضا اسماعیلی از تهران: برنامه رایگان ما خیلی محدود است. لطفاً وجه اشتراک بفرستید تا مجله ارسال شود.

موفق باشید.

*- تهران: برادر حسین رستگار:

در فکر باز کردن دفتری در تهران هستیم. در مورد عدم مطابقت شماره گذاری مقالات اقتصاد و  اخلاق و…….. با شماره مجله به سر مقاله شماره اول پاسدار اسلام مراجعه فرمائید.

* سرپرست دایره سیاسی ایدئولوژیک پایگاه دریائی شمال:

نامه شما رسید، از تقدیر بی شائبه شما تشکر کرده و ضمن آرزوی موفقیت برای شما و تمام نیروهای مسلمان، امیدواریم پرسنل عزیز آن پایگاه از مجله بهره مند شوند.

*- کنگان بوشهر: خالد بازدار:

امکان ارسال کتاب را نداریم- در مورد سئوال تان درس تفسیر آیت الله فاضل (از شماره اول پاسدار اسلام) پاسخگوی شماست و امیدواریم دیگر سئوالهایتان در بخش پرسشها و پاسخها مطرح شود.

*- لارستان: محمود زارع:

رساله مورد نظر شما را اخیر انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چاپ و منتشر کرده مراجعه فرمایید و تلفظ غیر صحیح نماز در صورتیکه توان رفع آن باشد نماز را باطل می کند. (مسئله ۱۰۰۰ از رساله امام).

*- کرمان: ریاست فرد- ابوالفضل حسینی- مشهد: محمود مبین مقدم:

جواب مسئله شما راجع به بهره بانک و گوشت سرد در استفتائات مجله شماره یک درج شده و راجع به مالیات و خمس در مجله شماره ۲ درج شده مراجعه فرمائید.

*- مشهد: خواهر اشرف زاده:

ضمن تأیید نواقص موجود بعلت حکومت طولانی طاغوت امیدواریم مسئولین حوزه علمیه و مکاتب دخترانه در رفع مشکلات شما بکوشند تا شما با خیال راحت به تحصیل علوم اسلامی برای خدمت به جامعه بپردازید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *