یادی از شهدا

این وصیت نامه ها انسان را میلرزاند و بیدار میکند

امام خمینی

قسمتی از وصیتنامۀ طلبۀ شهید (فتح المبین)

مصطفی شیری پور

……. اما شما را به پیروی از امام خمینی و اطاعت بی چون و چرا از راهش که همانا راه امام زمان است توصیه می کنم و من در تمامی عمرم نتوانستم خدمتی به این پیر کبیر کنم. شما را توصیه به حمایت شدید از انقلاب می کنم که نعمت بسیار بزرگی را خدا به ما ارزانی داشته است و با هر کس که از روی عناد با این انقلاب دشمن است به مقابله برخیزید……

پاسدار شهید محمد علی بنکدار در عمر کوتاه ولی پربار خود همواره با عشق به خدا و در راه انقلاب و امام در کنار برادر روحانی اش جناب حاج آقای شیخ حسینعلی بنکدار در سنگر حوزه علمیه و همچنین در سپاه و در خط مقدم جبهه انجام وظیفه نمود.

او در عملیات فتح المبین که فرماندهی گروه شهید مدنی از تیپ ۱۷ قم را به عهده داشت به خیل شهیدان پیوست.

قسمتی از وصیتنامه پاسدار شهید محمدعلی بنکدار

بسم رب الشهداء و الصدیقین و الصالحین و به نستعین.

قال الله الحکیم: انما المؤمنون الذین امنوا بالله و رسوله ثم له یرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصادقون (حجرات ۱۵)

منحصرا مؤمنان واقعی آنکسانند که بخدا و رسول او ایمان آوردند و بعداً هیچگاه ریبی بدل راه ندادند و در راه خدا با مال و جانشان جهاد کردند اینان بحقیقت راستگو هستند.

خداوند اکنون که تنها با تو سخن میگویم و تو را شکر گذارم پس تو را شاهد میگیرم عزیزترین و بهترین چیزیکه تو بمن دادی و آن جانم میباشد و چیزی بهتر از آن ندارم پس آنرا در راه تو و برای رضای تو هدیه مینمایم هدیه ای که خود تو بما عنایت فرمودی پروردگارا با تو را شاهید میگیرم که این راه را وجودم با آگاهی کامل انتخاب نمودم و با تمام وجودم شهادت که سعادتی بس بزرگ است می پذیرم چرا که شهادت حد نهائی تکامل یک انسانست به نیز شهادت ردای سرخی است که عاشقان الله را بخود می زیبد و بقول استاد شهید مرتضی مطهری رضوان الله تعالی علیه شهادت مرگی آگاهانه در راه هدف مقدس میباشد و هدفی مقدس تر از اسلام نخواهد بود هدف ما اینست که حاکمیت قانون که همان قرآن کریم است در سراسر جهان بی قرار سازیم…….

ای برادران و خواهران قرآنرا بخوانید و در آن تدبر کنید بیاد دارم شهید محراب حضرت آیه الله مدنی رضوان الله تعالی علیه فرمودند اگر کسی قرآن را بخواند و بی تدبر از آن رد شود نسبت به آن ظلم کرده است. و آنچه که بعد از این سطور در وصیت نامه بچشم میخورد دعوت با طاعت هر چه بیشتر از او امر رهبر کبیر انقلاب دعوت باتحاد و کمک بمستمندان در پنهانی و آشکار تکیه بر آیه شریفه (۲۷۰ بقره) همچنین دعوت باحترام بوالدین و سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) و آرزو میکند و میگوید خدایا بر ما منت بگذار و ما را به آن بذار که در خور چنین آیه شریفه ای قرار بگیریم.

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی اللهم انی اسئلک ان تجعل وفاتی قتلا فی سبیلک تحت رایه نبیک مع اولیائک و اسئلک ان تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک. برای خدای را بخون پاک سرور شهیدان حسین بن علی قسم میدهم که ما را مشمول ندای این آیه شریفه قرار دهد و بما توفیق دهد منو یا تشانرا جامه عمل بپوشیم.

والسلام علیکم.

……. تفنگم را بیاورید تا سینۀ دشمن را سوراخ کنم که دیگر تحمل این همه نامردی را ندارم. آخر مگر این ملت آزادیخواه و حق پرست چه کرده است اینچنین ناجوانمردانه بهرشان بسیج گشته اند آخر مگر در این دنیا استقلال و آزادی جرم است که این چنین ملتهای اسلام را به محاصره اقتصادی و نظامی می کشید.

ای مادرم گفتم را بیاورید تا بپوشم که خون من از خون امام حسین (ع) و علی اصغر بخون خفته رنگین تر نیست به جهانخواران شرق و غرب بگویید که اگر خانه و کاشانه ام را به آتش بکشید اگر گلوله های شما قلبم را سوراخ کند آرزوی شنیدن یک کلمه ضعف و زبونی و آرزوی فروختن دینم را بگور خواهد برد.

به آنها بگویید که آنها اگر پیکرم را زنده زنده پاره کنند، اگر پاره های تنم را به آتش بسوزانند، اگر خاکسترم را به دریا بریزند از دل امواج خروشان دریا صدایم را خواهند شنید که فریاد میزنم «اسلام پیروز است، کفر (منافق) نابود است……..

رضا حسن عباسی

شهید طریق القدس

…… وصیت می کنم داوودم را بگذارید پاسدار شود و محمد جوادم را که نامش را به خاطر ارادت به شهید باهنر محمد جواد گذاردم بگذارید طلبه شود تا به اسلام خدمت کنند…… ورپشتی (شهید فتح المبین)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *