رهنمودهاىمقام معظم رهبرى حضرت آیت الله العظمى خامنه‏اى

× استقامت حسینى آن جاست که وقتى که انسان هدف را شناخت و به عظمت آن پى برد، هر قیمتى را براى آن مى‏پردازد و استقامت امام نیز هنگامى معنا پیدا مى‏کند که صریحاً اعلام کرد اگر خمینى تنها باشد، باز هم خواهد ایستاد و همین استقامت است که مردم را به صحنه مى‏آورد، بى‏تفاوت‏ها را حساس مى‏کند و به ایمان‏ها استحکام مى‏بخشد. بنابراین ادامه راه حق بدون استقامت و مبارزه ممکن نخواهد بود.(۷۷ / ۲ / ۲۹)

× خصوصیات و ابعاد انقلاب اسلامى در موارد بسیارى با صدر اسلام شباهت دارد، اهداف، احکام و صنوف گوناگون دشمنان انقلاب اسلامى غالباً شبیه صدر اسلام است، بنابراین اگر آیات کریمه قرآن را با تدبّر مورد توجه قرار دهیم و از آن راهنمایى و درس بگیریم، قادر به علاج سریع تمامى مسائل روز و حوادث جارى کشور خواهیم بود.

× تبلیغات، یک جنگ است و هیچ عنصرِ بى‏رمق و به زانو درآمده‏اى هدف جنگ تبلیغاتى قرار نمى‏گیرد؛ زیرا چنین عنصر متزلزل و ناپایدارى براى دشمن، خطرى در بر ندارد؛ اما جنگ تبلیغاتى همه جانبه علیه مجموعه‏اى به اجرا درمى‏آید که عناصر مدافع و مهاجم آن قوى و نیرومند باشند، بنابراین تبلیغات گسترده و حجیم دشمن دلیلى بر عظمت، پایدارى و ماندگارى جمهورى اسلامى ایران است.

× اگر امروز اسلام در این کشور ضعیف شده بود و ایمان به اسلام و انقلاب در دل مردم وجود نداشت و اگر مردم از این نظام برگشته بودند و پایه‏هاى این نظام متزلزل شده بود دشمن این همه تبلیغات را علیه نظام اسلامى لازم نمى‏دید.

× تلاش مستمر و مخلصانه نیروهاى مذهبى و حضور آنان در مناصب و مسئولیت‏هاى گوناگون متضمّن قدرت ایران اسلامى است و به حمدالله رئیس جمهور، دولت و مسئولان کشور هیچ ادّعا و توقّعى ندارند، هیچ کیسه‏اى ندوخته‏اند و هیچ مال نیز نیندوخته‏اند و اینهاست که قدرت را در نظام اسلامى به وجود مى‏آورد.

شرکت سى میلیون نفر از مردم ایران در انتخابات ریاست جمهورى یک حماسه انقلابى و دینى بود که به اسلام و مسلمین آبرو داد و سد رفیعى را در برابر توطئه‏هاى دشمن ایجاد کرد.

× این پدیده عظیم، درخشان، شیرین، ذى‏قیمت، بى‏نظیر و بى‏سابقه تاریخ انقلاب اسلامى پاسخ به شعار نظام اسلامى و نشان دهنده اتحاد و اتفاق ملت ایران بود و همه ما باید شکرگزار نعمت‏هاى الهى باشیم.

× دشمن به شدت مشغول تهاجم فرهنگى است و این تهاجم گاهى با دست عنصر خودى غافل، بى‏توجه و فاقد بینش صحیح سیاسى انجام مى‏گیرد. آن چه هدف این تهاجم قرار مى‏گیرد دین و ایمان مردم است زیرا دشمن دریافته است که انقلاب، جنگ، نظام، دوران سازندگى و حماسه انتخابات ریاست جمهورى را ایمان مردم به نتیجه مطلوب رسانده است، بنابراین ایمان مردم یک هدف اصلى در مبارزه فرهنگى دشمن است.(۷۷ / ۲ / ۳۱)

 

 

 

 

 

 

 

«امام خمینى ثابت و استوار از آغاز تا پایان»

 

امام از زبان امام

 

خدا شاهد است مصطفاى من تنها آن نبود…، بلکه همه به خاک و خون کشیده‏هاى حادثه شوّال مصطفاهاى من بوده‏اند.

من این استقامت را و این فیض شهادت را که خداوند متعال نصیب فرزندانم فرمود به پدران و مادران و همه بستگانشان تبریک مى‏گویم و چنین کشته شدنى که افتخار دارد، بزرگ‏ترین آرزوى من است، و شاید نزدیک باشد.(۵۷/۶/۲۱)

من وقتى مطالعه روحیه مردان و زنان جوان از دست داده را مى‏کنم که شجاعانه در مقابل مصائب ایستادگى کرده و مى‏کنند، براى خود احساس شرمندگى مى‏کنم. من مى‏بایست با مصیبت‏هاى شما قدم به قدم همراه و آن چه شما دیده‏اید دیده باشم، مع الاسف نتوانستم در بین شما باشم و آن چه شما لمس کردید بکنم لکن از این راه دور چشمم به شما روشن و قلبم براى امت اسلامى مى‏طپد.(۵۷/۷/۱۴)

در نهضت اسلامى و خدمت به مردم مسلمان، مکان یا رنج در مکان مطرح نیست، آن‏چه مطرح است تکلیف است، صداى وجدان است. من هرچه بکنم و به سر من هرچه بیاید در مقابل شمایى که خون در راه آزادى و اسلام داده‏اید خجلم. آن‏چه مرا در این مکان رنج و دردآور دلخوش مى‏کند خدمت به شماست.(۵۷/۷/۲۰)

از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنى شما خون دادید، من که نشسته‏اماین‏جا، من هم هیچ حقى ندارم، شماها خون دادید، شماها به میدان رفتید، شماها مبارزه کردید، ماها هیچ حقى نداریم. ما باید براى شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانى، خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانى از شما بکنم، خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته شود و من استفاده‏اش را ببرم.(۵۸/۳/۱۵)

کسى که الله اکبر سلاحش است، کسى که خداى تبارک و تعالى پشتیبان او هست، این دیگر احتیاج به این ندارد که یک نفر آدم باشد یا نباشد. بود و نبود یک نفر آدم هیچ تأثیرى در این نهضت اسلامى ملت ما ندارد و من دعا مى‏کنم که خداوند تبارک و تعالى قدرت و قوّه به شما عنایت کند و به شما مى‏گویم که از هیچ کس نترسید الاّ خدا و به هیچ کس امید نبندید الاّ خداى تبارک و تعالى.(۵۹/۶/۴)

خمینى که آخرین روزهاى عمرش را مى‏گذراند، تمام امیدش به شما مردم سلحشور ایران است، بهشما مردمى که به هیچ وجه تحت تأثیر اختلافات جزیى و کلّى واقع نشده و ان‏شاء الله نمى‏شوید، شما مردمى که با تمام وجود، بر سر غرب و شرق جهانخوار شوریدید. شما عزیزانم، به امید خدا پیروزید. شما مردم دلیر و آگاه، سرمشقى هستید براى ملل زیر سلطه و باید بدانید در میدانى که قدم گذاشته‏اید، مواجه هستید با مشکلات بسیارى که تنها مقاومتتان، نجاتتان خواهد داد. به هیچ وجه ترس و بیم در خود راه ندهید، که مبارزات کوبنده‏تان نشان داده است که نمى‏دهید. متّحد شوید که در سایه اتحاد، پیروزى‏تان بر ابرقدرتان حتمى است.(۵۹/۱۱/۱)

امریکاى جهان‏خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى تا نابودى کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد. ملت ما همان گونه که نشان داده‏اند، تحمّل تمام کمبودها را براى حفظ شرف و آبروى خویش خواهد نمود. ملت مقاوم ما از روز اول مبارزه‏اش مى‏دانست که با تمام قدرت‏ها و ابرقدرت‏ها دست به گریبان است و باید بداند که تمام ایادى داخلى و خارجى قدرت‏ها و ابرقدرت‏ها خصوصاً امریکاى جنایت‏کار براى شکست ما از تمام امکاناتش استفاده خواهد نمود، ولى چاره چیست که کوه مصیبت‏ها در مقابل حیثیت اسلامى ایرانى ما چون کاهى است و مردم ما باید خود را آماده این درگیرى حسینى تا پیروزى کامل بنمایند، که مرگ سرخ به مراتب بهتر از زندگى سیاه است و ما امروز به انتظار شهادت نشسته‏ایم تا فردا فرزندانمان در مقابل کفر جهانى با سرافرازى بایستند وبار مسؤولیت استقلال واقعى را در تمامى ابعادش به دوش کشند و با افتخار پیام رهایى مستضعفین را در جهان سر دهند.(۶۰/۳/۱۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *