“امام خمینى ثابت و استوار از آغاز تا پایان”

 

(من مصمم هستم که از پا ننشینم تا دستگاه فاسد را به جاى خود بنشانم و یا در پیشگاه مقدس حق تعالى با عذر وفود کنم. )(اردیبهشت ۱۳۴۲)

(… من از خداى تبارک و تعالى توفیق شما را مى‏خواهم. من از بیرون آمده‏ام که خدمت به شما بکنم. من خادم شما هستم، من خادم ملت شما هستم. من آمده‏ام که بزرگوارى شما را حفظ کنم. من آمده‏ام که دشمن‏هاى شما را زمین بزنم. من آمده‏ام که ملت را یک ملت مستقل کنم… و دست اجانب را از مملکت کوتاه کنم. من آمده‏ام رسوا کنم آنهایى را که با اسم ملیت و به اسم نمى‏دانم قانون اساسى، به اسم کذا مى‏خواهند مسائل را اوج بدهند.)

۵۷/۱۱/۶

(من با تمام قوا در خدمت شما هستم. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است این چند روز آخر عمر را مى‏گذرانم و از ملت انتظار دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهورى اسلامى پاسدارى کنند. )۵۸/۱/۲۲

(… خمینى را اگر دار بزنند، تفاهم نخواهد کرد.

… من از آن آخوندها نیستم که در این جا بنشینم و تسبیح دست بگیرم! من پاپ نیستم که فقط روزهاى یکشنبه مراسمى انجام دهم و بقیه اوقات براى خودم سلطانى باشم و به امور دیگر کارى نداشته باشم! )۲۱/شعبان/۱۳۸۵

(این صداها هم که مى‏کنند، خمینى کذا، این‏ها هم بیخود است، بیهوده است، خمینى هیچ کاره است، کار دست یک قدرت بزرگى است که او انجام داد، آن است که کار دستش است. آن است که مى‏تواند یک جمعیت بى‏سلاح را بر یک قدرت بزرگ موفق کند و پیروز کند.)

۵۸/۱۰/۴

(… امیدوارم که خمینى از راه مستقیم اسلام که مبارزه با قدرت‌هاى ستم‏گر است، هیچ گاه منحرف نشود و براى به ثمر رساندن اهداف اسلام، از پاى ننشیند. )۵۹/۱/۱۶

(خمینى که آخرین روزهاى عمرش را مى‏گذراند، تمام امیدش به شما مردم سلحشور ایران است، به شما مردمى که به هیچ وجه تحت تأثیر اختلافات جزئى و کلى واقع نشده و ان شاء الله نمى‏شوید، شما مردمى که با تمام وجود، بر سر غرب و شرق جهانخوار شوریدید. شما عزیزانم، به امید خدا پیروزید. شما مردم دلیر و آگاه، سرمشقى هستید براى ملل زیر سلطه و باید بدانید در میدانى که قدم گذاشته‏اید، مواجه هستید با مشکلات بسیارى که تنها مقاومتتان، نجاتتان خواهد داد. به هیچ وجه ترس و بیم در خود راه ندهید، که مبارزات کوبنده‏تان نشان داده است که نمى‏دهید. متحد شوید که در سایه اتحاد، پیروزى‏تان بر ابرقدرتان حتمى است. )۵۹/۱۱/۱

(آمریکاى جهانخوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى تا نابودى کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد. )۶۰/۳/۱۶

 

 

 

 

رهنمودهاى مقام معظم رهبرى حضرت آیه الله العظمى خامنه‏اى

 

(از نظر ما طرح و نشر افکار و نظرات مخالف در جامعه، که هیچ انگیزه خصمانه‏اى را دنبال نمى‏کند، مفید است، زیرا با مطرح شدن اندیشه غلط، اندیشه درست، جوشش و درخشش پیدا مى‏کند، مسایل گوناگون رشد و پرورش یافته و ذهن‏ها قوى مى‏شود. بنابراین نظام اسلامى مایل است که چنین افکار و نظراتى در حوزه‏هاى مختلف، منتشر شوند.

آثار هنرى که تأثیر ویرانگر اخلاقى به دنبال دارند، به هیچ وجه قابل پاسخگویى نیستند و باید با جدّیت تمام، مانع از انجام آن شد و این همان ممیزى واجب است. بنابراین دستگاه‏هاى نظام اسلامى، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و ناشرین، در جنجال علیه ممیزى و سانسور، باید مراقب باشند که هدف را گم نکنند.

بدیهى است که نظام انقلابى و اسلامى ایران با برخى از آزادى‏هاى ویرانگر، نظیر آزادى جنسى و آزادى در ارتکاب گناه، مخالف است و اجازه نمى‏دهد که نسل جوان کشور در معرض آثار مخرّب فرهنگى و هنرى مخالفین اسلامى قرار گیرد و از این طریق به گمراهى و فساد کشیده شود.

بنابراین حساسیت نظام نسبت به مسأله مطبوعات، کتاب و نشر، تنها از این جهت قابل بررسى است.

جنجال علیه نظارت استصوابى، یکى از مباحث بى‏مبنا و بى‏ریشه است که با هدف تضعیف شوراى نگهبان و نفوذ دادن عناصر مخالف با اسلام و امام و نظام در ارکان قانون‏گذارى کشور انجام مى‏شود، و این بلایى است که در یک دوره، بر سر علماى طراز اول آوردند و تصور مى‏کنند که امروز هم مى‏توانند همان بلا را بر سر شوراى نگهبان بیاورند، اما آنها در خطا و اشتباه به سر مى‏برند و به طور قطع و یقین چنین چیزى تحقق نخواهد یافت.

از جنجال‏ها و متهم شدن به ضدیت و آزادى نترسید و بدانید که اگر بالاترین نوع آزادى را بدهید، ولى اصول خود را حفظ کنید، تبلیغاتچى‏هاى دشمن باز هم شما را ضد آزادى معرفى خواهند کرد. از دشمن انتظارى نیست و نظام اسلامى، ممشاى صحیح، منطقى و خردمندانه خود را در برابر حرف دشمن، تغییر نخواهد داد.

این منطق درستى نیست که به بهانه پیشرفت تکنولوژى ماهواره‏اى در سال‏هاى آینده، ما از هم اکنون موانع قانونى را از میان برداریم. این خودباختگى است و به جاى این کار باید متناسب با پیشرفت تکنولوژى ماهواره‏اى، راه‏هاى جلوگیرى از نفوذ ماهواره را شناسایى کنیم و آن را به کار بندیم، بنابراین ممنوعیت استفاده از تصاویر ماهواره‏اى که مجلس شوراى اسلامى تصویب کرد، یک قانون کاملا درست و به جاست و به موازات آن باید وسایل لازم براى مصون‏سازى ذهن‏ها و افکار جوانان فراهم شود.

ملت ایران با مقاومت و ایستادگى خود توانست یک قدرت استکبارى مانند امریکا را بیست سال در پشت در نگهدارد و باز هم قادر است به استقامت متکى بر ایمان اسلامى خود ادامه دهد و دشمن را باز هم ناکام کند. )۷۸/۲/۲۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *