رهنمودهاى مقام معظم رهبرى

 

پدیده بدیع، جذاب و تأمل برانگیز مردمسالارى دینى که مبیّن ترکیب شگفت آور حضور پرشور و جدى مردم در انتخابات و توجّه و اهتمام همزمان آنان به معیارهاى اسلامى و الهى است پاسخى جدى به نیازهاى امروز جامعه بشرى به شمار مى‏آید.

در پرتو انقلاب عظیم ملت، حضور مردم در صحنه و خشوع در مقابل احکام الهى، حقیقت واحدى به نام جمهورى اسلامى را شکل داده‏اند.

جمهوریت و اسلامیت دو عنصر جدا از یکدیگر نیستند چرا که تکیه به مردم و احترام به خواست و رأى آنان، در دل اسلامیت و اتکاى به احکام الهى قرار دارد.

برگزارى حدود ۳۰ انتخابات با حضور گرایشهاى گوناگون سیاسى در ۳۰ سال اخیر و انتخاب اصل نظام، قانون اساسى و مدیریتهاى اساسى کشور، با رأى مردم، نشان دهنده ظرفیت عظیمى است که اکثر ناظران بیرونى، حتى اگر غرضى نداشته باشند در درک و فهم آن ناتوان بوده‏اند.

در این سالها در بخشى از مدیریتها و عملکردهاى آنان گاه زاویه‌هایى با مبانى نظام دیده شده است اما انقلاب با هضم درونى این موارد عملاً آنها را در مسیر گسترش تواناییهاى خود به کار گرفته و با افزایش ظرفیت و تجربه خود، با قدرت بیشتر به راه خود ادامه داده است.

به فضل الهى و هوشیارى مردم و مسؤولان این حقیقت مصونیت بخش، همواره حفظ خواهد شد.

برخى در سالهاى پس از انقلاب منتظر بوده‏اند که نظام اسلامى کهنه شود و از چشم مردم بیفتند اما انتخابات اخیر و شکسته شدن نصابهاى جهانى حضور ملتها در انتخابات، این حقیقت روشن را نشان داد که نظام اسلامى پس از ۳۰ سال در جلب اعتماد مردم و بسیج آنها موفق‏تر و قدرتمندتر شده است و این حقیقت ناب نباید با برخى قضایاى حاشیه‏اى انتخابات از نظرها دور بماند.

باز بودن عرصه براى به صحنه آمدن و گفتگو و بحث گرایشهاى گوناگون، نشان اعتماد به نفس نظام اسلامى و اعتماد نظام به ملت بود.

مردم نیز متقابلاً به نظام اعتماد کردند و با ریختن آراى عظیم خود به صندوقها، توجه و اقبال ملت به نظام منتخب خود را اثبات کردند، و این واقعیت نشان مى‏دهد کسانیکه از بى اعتمادى مردم حرف مى‏زنند اگر از روى غرض ورزى نباشد از روى غفلت است.

اعتماد مردم سرمایه اصلى نظام است و از همه مسؤولان و دست اندرکاران بخشهاى مختلف انتظار جدى داریم که با رفتار خود، این اعتماد گرانقدر به طور مستمر افزایش دهند.

دل افسرده و ناامید وارد عرصه انتخابات نمى‏شود و حضور پرشور جوانان و دیگر قشرها در پاى صندوقهاى رأى نشان دهنده امیدى است که درباره آینده در جامعه وجود دارد.

حوادث انتخابات جداً به ما هشدار مى‏دهد که دشمن همیشه در کمین است و غفلت از ضربات احتمالى او حتى در بهترین شرایط، بسیار خطرناک است.

تجربه مهم انتخابات ۲۲ خرداد این است که اگر در عرصه سیاسى و اجتماعى به یکدیگر بدبین باشیم و به چشم دشمن به هم نگاه کنیم و اگر فکر بصیرت نداشته باشیم، از سوى دشمنان حقیقى ضربه مى‏خوریم.

آحاد ملت، همه مسؤولان صاحبان گرایشهاى متخلف سیاسى، دلبستگان به کشور و نظام، همه و همه باید به معناى واقعى بیدار و هوشیار باشند که البته ملت خوشبختانه هوشیار بود و نگذاشت دشمن در فضاى غبار آلود به اهداف خود برسد.

دشمن بداند که با چه ملت و نظامى روبروست و تصوّر نکند با کارهاى پیش پا افتاده مى‏تواند ملت را به زانو درآورد.

دشمنان در این خیال نباشند که با تقلید مغلوط از حضور عظیم مردم در انقلاب پرشکوه ۱۳۵۷ و در یکى کاریکاتور از آن حرکت عظیم، مى‏توانند به نظام اسلامى ضربه بزنند چرا که این نظام مقتدر و ریشه دار با این کارها شکست نخواهد خورد.

با مسجد ضرار و تقلید از امام بزرگوارى که از عمق دل و جان غرق قرآن بود نمى‏توان این مردم آگاه را فریب داد چرا که دل این ملت، به نور ایمان روشن است.

بسیارى از مردم، جوانان،نخبگان بر اساس احساس وظیفه، ایمان و صداقت در این انتخابات شرکت کردند و بعد هم تسلیم قانون بودند که اینها برندگان این امتحان بزرگ هستند.

این انتخابات برخى خواص را مردود کرد و برخى جوانان هم که با صداقت و سلامت وارد میدان شده بودند در مواردى اشتباه کردند.

رئیس جمهور محترم که از جانب ملت با رأى بالا و نصابى بى نظیر به این مسؤولیت مهم گماشته شده است و همکاران او در دولت آینده باید با قدرشناسى از اسلام و ایمان ملت همه توان و تلاش خود را براى خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلابى به کار گیرند.

دولتى که تشکیل خواهد شد باید با برنامه ریزى و تکیه بر قانون، این سرفصلها را عملیاتى و اجرا کند.۱۳۸۸/۵/۱۳

 

 

 

“امام خمینى ثابت و استوار از آغاز تا پایان”

خاطره تلخ ۱۷ شهریور ۵۷

 

خاطره تلخ ۱۷ شهریور ۵۷ و خاطره تلخ روزهاى بزرگى که بر امّت گذشت، میوه شیرین سرنگونى کاخ‏هاى استبداد و استکبار و جایگزینى پرچم جمهورى عدل اسلامى را به بار آورد. مگرنه آن است که دستور آموزنده “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” باید سرمشق امت اسلامى باشد، قیام همگانى در هر روز و در هر سرزمین عاشورا قیام عدالتخواهان با عددى قلیل و ایمانى و عشقى بزرگ در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگر بود و دستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگى امّت در هر روز و در هر سرزمین باشد.۵۸/۶/۱۷

۱۷ شهریور ۵۷ از ایام اللّه است که ملت شریف ایران یاد آن را زنده نگه مى‏دارد. ملت بزرگ ایران، روزهایى چون هفده شهریور در نهضت خود داشت و بحمداللّه با تمام مشکلات و تقدیم شهداى ارجمند به اسلام عزیز و کشور و با فداکارى‏هاى طاقت فرسا از میدان جهاد سرافراز و پیروزمند بیرون آمد و آن کار، جهانیان را به خود جلب نمود. دشمنان ما گمان مى‏کردند با توطئه‏هاى فرسایشى مى‏توانند نهضت اسلامى و انقلاب شکوهمند این ملت شهید پرور را به سردى و سستى سوق دهند، غافل از آنکه قیامى که براى خداست و نهضتى که بر اساس معنویت و عقیده است، عقب نشینى نخواهد کرد. ملت ما اکنون به شهادت و فداکارى خو گرفته است و از هیچ دشمنى و هیچ قدرتى و هیچ توطئه‏اى هراس ندارد.

ملت عزیز ما آن روز که جز مشت خالى و خون پاک هیچ نداشت، بر قدرت‏هاى عظیم شیطانى با فریاد اللّه اکبر غلبه کرد و امروز بحمداللّه تعالى جوانانى رزمنده از خواهران و برادران دارد که با تعلیمات نظامى در سرتاسر کشور قدرت تفکّر را از دشمنان ایران و اسلام سلب و با اعتماد به قدرت الهى و فداکارى در راه اسلام بر همه مشکلات و همه قدرت‏هاى شیطانى غلبه خواهد کرد. ملتى که ۱۷ شهریور روز نوید پیروزى خون، جمعه سیاه روزى رژیم را با افتخار و پیروزى پشت سر گذاشته است، از این محاصرات اقتصادى و نظامى باک ندارد، آنان باک دارند که اقتصاد را زیر بنا و شکم را قبله گاه و دنیا را مقصد و مقصود مى‏دانند.۵۹/۶/۱۷

سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ایام اللّه و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود.

ملت شجاع و رزمنده ایران در آن روز و روزهاى اختناق و جنایت به دست دژخیمان شاه مطرود، نشان داد که تا رسیدن به هدف‏هاى انسانى – اسلامى خود چون سدى آهنین ایستاده و از قتل عام‏ها و کشتارهاى وحشیانه دستجمعى هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه مى‏دهد. از هفدهم شهریور تا… افتخارآمیز آن، هرگز سستى و فتورى در اراده آهنین ملت انقلابى ایران حاصل نشده، بلکه هر واقعه و فاجعه‏اى او را مصمم‏تر و منسجم‏تر مى‏کند.

۱۷ شهریور باید درسى باشد براى کوردلانى که گمان کرده‏اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد کشور، مى‏توانند سد عظیم مسلمانان نیرومند و شجاع را بشکنند. ملتى را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلى خروشان موانع را هرچه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمى‏شود با کارهاى بزدلانه که جز از شکست خورده‏ها و مأیوس‏ها و مطرودها صادر نمى‏شود ارعاب کرد و این دریاى متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت.۶۰/۶/۱۷

تذکر به ایام اللّه که خداوند متعال به آن امر فرموده است، انسان ساز است. قضایایى که در ایام اللّه رخ داده است، براى تاریخ و انسان‏ها در طول تاریخ آموزنده و بیدار کننده است. حوادث بزرگ تاریخ که قرآن مجید هم از بعض از آنها یاد کرده است، سرمشقى پر برکت براى ساختن جامعه‏ها و اشخاص و جامعه عصر ما که عصر انقلاب است و در کشور ایران که کشور انقلاب و شاهد بسیارى از حوادث بزرگ است که باید آنها را ایام اللّه محسوب کنیم و به ذکر آنها و تذکر آن ایّام بپردازیم که براى ملت قهرمان و مجاهدان سلحشور، درس انقلاب است.۶۱/۶/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *