دور دنیا با خبر

 

ازدواج با ۹۵ سال اختلاف

مرد ۱۱۲ ساله‌ی سومالیایی، با دختری ۹۵ سال کوچک‌تر از خود ازدواج کرد.

این پیرمرد، اطمینان داد که می‌تواند از هر جوان دیگری، محبّت بیش‌تری نثار این دختر کند.

«احمد محمّد دوره»؛ با داشتن ۱۱۲ سال، به خواستگاری دختر هفده ساله‌ای به نام «سفیو عبدی حسن» رفت. مراسم ازدواج آن‌ها با حضور صدها مهمان، در گوریل‌ـ که شهر کوچکی در مرکز سومالی است‌ـ، برگزار شد. این پیرداماد گفت: «وقتی مسأله‌ی زندگی زناشویی مطرح است، باید از عشق و احساس سخن گفت، نه سن و زیبایی». احمد که سر از پا نمی‌شناخت، گفت: «زنم ده برابر از من، کوچک‌تر است؛ امّا همدیگر را دوست داریم».

احمد محمّد دوره، در دوران طولانی زندگی‌اش، پنج زن دیگر داشته است که چهار زن او مرده‌اند. او همچنین نود فرزند و نوه دارد.

وی در گفتگوی تلفنی، با وجود مشکلات شنوایی گفت: «تاریخ ازدواج قبلی‌ام یادم نمی‌آید؛ امّا باید حدود ۷۵ سال پیش باشد.

محمّد دوره افزود: «من زنم را از زمانی که بچّه بود، دوست داشتم و پدر و خانواده‌اش هنگامی که متوجّه شدند، این عشق، دوطرفه است، پذیرفتند که او را به ازدواج من درآورند. این داماد پیر، متولّد ۱۸۹۷ میلادی است. رژیم غذایی و فعّالیّت‌های فراوان بدنی او در طول جوانی، علّت طولانی بودن عمر اوست. وی همچنین توضیح داد که این فکر فرزندان و نوه‌های من است که برایم این ازدواج را فراهم کردند.

یکی از مهمانان این مراسم گفت: من در ابتدا آنچه را که می‌دیدم، باور نداشتم. این پیرمرد و همسر جوانش در حال گذاشتن کیک در دهان هم بودند و این نخستین باری بود که من چنین صحنه‌ای را می‌دیدم و این، از مواهب الهی است.

سه شب در هتل، با چهار میلیون دلار

یک مؤسّسه‌ی گردشگری در اسپانیا، قصد دارد هتلی خارج از جو زمین افتتاح کند. پیش‌بینی می‌شود این هتل در سال ۲۰۱۲ م، از اوّلین مهمانان خود پذیرایی کند؛ امّا منتقدان این طرح را بسیار سنگین و سخت دانسته و در عملی شدن آن، ابراز تردید کرده‌اند.

کارشناسان «شرکت ریزورت»‌ـ که دفتر آن در بارسلوناست‌ـ گفته‌اند: هزینه‌ی اقامت سه شب در این هتل، حدود ۴/۴ میلیون دلار برآورد می‌شود.

مسافران در مدّت اقامت‌شان در این هتل، پانزده بار طلوع خورشید را مشاهده می‌کنند و هر هشتاد دقیقه، یک بار به دور زمین می‌چرخند.

این هتل، در فاصله‌ی ۴۵۰ کیلومتری زمین ساخته خواهد شد و با سرعتی معادل سه هزار کیلومتر در ساعت، به دور زمین می‌چرخد.

پرسرعت‌ترین کامپیوتر

قوی‌ترین‌ و ‌‌پر سرعت‌ترین‌ کامپیوتر ‌دنیا ‌‌که ‌نامش         (Roadrunner) است، تاکنون برای شبیه‌سازی انفجارهای اتمی از آن استفاده می‌شد.

امّا به تازگی چند سری تحقیقات جدید در دستور کار استفاده از این اَبَر رایانه قرار گرفته و دانشمندان موفّق شده‌اند بیش از ده هزار حالت مختلف از رشته DNA ویروس ایدز را شبیه‌سازی کنند و روی آن‌ها تحقیقاتی انجام دهند.

محکوم به هدیه‌ی گل

در اقدامی جالب، از سوی یکی از شعب دادگاه‌های استان فارس، مردی محکوم شد که به مدت سه سال و هر سال ده روز، به همسرش گل هدیه کند. در غیر این صورت، با سه ماه و یک روز حبس، روبه‌رو خواهد شد. مردی، با اتهام رهاکردن زندگی مشترک و ترک نفقه و ضرب و شتم همسرش، مورد تعقیب قرار گرفت و دادگاه پس از رسیدگی به شکایت، او را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد؛ امّا با توجّه به فقدان سابقه‌ی کیفری متّهم، برای تحکیم مبانی خانوادگی و زندگی مشترک، محکومیت نامبرده را به مدّت سه سال معلّق کرد، مشروط بر این که شوهر، دستورهای زیر را اجرا کند:

۱ـ پرداخت به موقع نفقه‌ی زوجه و حسن معاشرت با وی؛

۲ـ هدیه دادن یک شاخه گل به مدّت سه سال، هر سال ده روز، به گونه‌ای که پایان نوبت دهم، سالگرد ازدواج زوجین باشد؛

۳ـ استفاده از نصایح یکی از علمای مذهبی، به تشخیص دادستان، در سال‌روز ازدواج در هر سال؛

۴ـ خودداری از استعمال سیگار و دخانیات.

حکم صادره، قطعی شده و پرونده‌ی این حکم، جهت اجرا، به اجرای احکام ارسال شده است.

صدور احکام جایگزین حبس، یکی از مواردی است که در دادگاه‌های استان فارس، طی مدّت اخیر، در دستور کار قرار گرفته است.

دوخت لباس ۳۲ متری در فلسطین

بزرگ‌ترین لباس زنانه‌ی فلسطین که در فستیوالی در شهر الخلیل عرضه شده بود، رکورد شکست و در «کتاب گینس» ثبت شد.

به گزارش روزنامه‌ی «الخلیج»، این لباس‌ـ که به عنوان بزرگ‌ترین لباس جهان به شمار می‌رود ‌ـ ۳۲ متر است و برای دوخت آن، ۱۵۰۰ متر پارچه به کار رفته است. در این مراسم، دکتر سلام فیّاض، نخست‌وزیر فلسطین، از این لباس پرده‌برداری کرد و گفت: «زنان فلسطینی در گذشته، معمولاً لباس‌های‌شان را از پارچه‌ی سیاه رنگی می‌دوختند و اَشکال هندسی را با نخ‌های سرخ، سفید و سبزـ که رنگ پرچم کشور فلسطین است‌ـ، بر روی آن گلدوزی می‌کردند. این نوع لباس، در اردن و تعدادی از روستاهای شام نیز رواج یافته بود.

شمشیر سه‌هزار ساله

مردی نروژی که چند سال پیش، شمشیری را پیدا کرده بود، هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد که شیء باارزشی را یافته باشد.

به گزارش روزنامه‌ی «البیان»، این مرد، چهار سال پیش، شمشیری را در یک جای تنگ و پُردرخت، در کنار جاده‌ای پیدا کرده بود. او از یک تیم باستان‌شناس‌ـ که در مزرعه‌ی نزدیک خانه‌اش، به تحقیق و تفحّص می‌پرداختندـ خواسته بود که این شمشیر را بررسی کنند.

کارشناسان، قدمت این شمشیر را سه هزار سال تخمین زدند و معتقد بودند که این شمشیر، به سال‌های نهصد تا ۱۱۰۰ میلادی برمی‌گردد.

زمانی که باستان‌شناسان، این موضوع را با مرد نروژی در میان گذاشتند، ابتدا گمان می‌کرد که آنان قصد شوخی دارند؛ امّا این موضوع، حقیقت داشت. مرد نروژی، شمشیر را به مقامات دولتی بازگرداند تا تحقیقات لازم را روی آن انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *