امام خمینی(ره)

 

 

 

 

ملّت ایران با این وحدت کلمه و اتکال به اسلام نهضت را پیش برد، و این رمز را از دست نخواهد داد.

از امور مهمّه‌ای که بر همه ما واجب است دفاع از اسلام، دفاع از جمهوری اسلامی است، و آن بستگی دارد به وحدت.

این‌جانب با تمام طاقت، در حصول وحدت همه اقشار ملّت مسلمان کوشش کرده و می‌کنم، و از خداوند متعال در این امر بسیار مهم که هستی ملّت بدان پیوسته است استمداد می‌نمایم.

سخنرانیهای سالم و سازنده در محیط‌های سالم و غیر متشنّج، برای ایجاد وحدت و تفاهم و جلوگیری از اختلاف و تشنّج، مفید و موجب رضای خداست.

مقام معظم رهبری

در اوایل انقلاب، برخی افراد و جریانها که مدّعی روشن‌ فکری و طرفداری از رأی مردم و خلق بودند و شعار دموکراسی می‌دادند، در مقابل خلقی که نظام اسلامی را با بهای سنگینی بر سر کار آورده و به آن رأی داده بودند، ایستادند و با مردم مقابله مسلحانه کردند.

در آن زمان، با لطف و هدایت الهی، مردم در صحنه حاضر شدند و همه توطئه‌ها را خنثی کردند. البتّه این به معنای تمام شدن توطئه‌ها نبود؛ ولی مهم آن بود که مردم بیدار و در صحنه حاضر بودند و به حرکت خود تا به امروز ادامه دادند.

حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظیفه کنند.

البتّه در مقاطعی، برخی طرّاحی‌های دشمن برای وادار کردن نظام اسلامی به باج دادن بوده است؛ ‌امّا امام بزرگوار(ره) هیچ‌گاه باج نداد و همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود، به هیچ کس باج نخواهیم داد.

یکی از هدف‌های دشمن، بی‌اعتماد کردن مردم به مسئولان است و همه باید در این خصوص هوشیار باشند.

البته پشتیبانی از مسئولان، به معنای تذکّر ندادن و یا پرهیز از انتقاد به جا و صحیح نیست؛ امّا این تذکّر و یا انتقاد لازم باید همانند تذکّر دو هم‌ سنگر به یکدیگر باشد و نه به صورت مقابله و رودررویی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *