انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

“انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی مترقی در جهان نوین است. بنابراین تمام مسلمانان جهان بدان امیدهای بسیار بسته اند. این انقلاب چهره حقیقی اسلام را به همه جهانیان عرضه کرد و امروزه انقلاب ایران عصر حکومت توده های مردمی را نوید میدهد و مردم ایران گام های بزرگی بر داشته اند و یک حرکت انقلابی اصیل را به ثمر رسانیده اند. خداوند به امام خمینی طول عمر بدهد تا به دست او مسلمانان نه تنها در ایران بلکه در همه جهان به آرزوی خویش برسند…. انقلاب ایران نعمتی بود از سوی خدا ، نه فقط برای ملت ایران ، بلکه حتی برای ملتهای عرب.

( سرهنگ معمر قذاقی رهبر لیبی)

سروش ۱۳۳

* * *

” استعمار فرانسه ۶۸ % مردم مسلمان سنگال را از سایر ملل اسلامی جدا کرد، و انقلاب اسلامی ایران باعث شکوفایی اسلام در این کشور شد… خون کسانی که در راه تحقق انقلاب اسلامی ایران ریخته شده ، خونی است که در راه پیروزی تمام مسلمانان جهان صرف شده است”

(شیخ توری سردبیر نشریه تحقیقات اسلامی از سنگال )

جمهوری اسلامی ۱۵/۱۱/۶۰

* * *

ما احساس میکنیم انقلاب ایران به عنوان اولین تجربه از تشکیل دولتی بر اساس اصول و مقاهیم اسلامی متعلق به تمامی مسلمانان است ، و مسئولیت تحقق وحدت اسلامی را بر عهده دارد تا مسلمانان بتوانند در برابر استعمار کافر و رژیمهای وابسته به آن که همواره از اختلافات مذهبی بین مسلمانان بهره برداری می کنند سدی ایجاد نمایند.

انقلاب اسلامی ایران میتواند به مسلمانان آگاهی دهد که این انقلاب از موضع فرقه ای سر چشمه نگرفت بلکه با یک موضع اسلامی گسترده آغاز شده است و اعتقاد عمیقی به بحث سازنده میان مسلمانان و همکاری بین آنان دارد و به آنان می آموزد که در زمینه های مختلف عقیدتی – مذهبی و موضع گیریهای سرنوشت ساز سیاسی وجوه مشترکی دارند و همین شناخت موجب میگردد که وحدت را مسئله اساسی حال و آینده خویش بدانند .

(سید محمد حسین فضل الله ، از علمای لبنان )

اطلاعات ۱۷/۱۰/۶۰

* * *

“این انقلاب از آن تمام مسلمانان جهان است و تنها به ایرانیان مربوط نمی شود . این انقلاب ما و شما و تمام مستضعفان جهان است و لیل آن هم واضح است زیرا شاه مدفون با تمام ذلت و خواری نقشه های امپریالیسم را در منطقه اجرا و با جبروت و طغیان با ملت خود رفتار میکرد…ملت مسلمان فلسطین و دیگر اقلیت ها نسبت به انقلاب اسلامی نظر ویژه ای دارند ، زیرا انقلاب را انقلاب خود میدانند و حاضرند در راه حفاظت از آن جان و مال و همه چیزهای گرانبهای خود را فدا کنند و علمای فلسطین به یقین امام خمینی را عالمی دانا و مسلط و مجتهد و امامی دلیر و شحاع و قائدی هوشمند می دانند که رهبری تمام مسلمانان را به عهده دارند و ان شاالله خداوند ایشان را پیروز میگرداند و همه مطمئن هستند که به زودی ایشان در صف اول در مسجد الاقصی در پیشاپیش آنان نماز خواهند گذارد.

(شیخ یوسف جبرئیل از روحانیون برجسته فلسطین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *