امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا کنون

(قانون)

این نکته لازم است یاد آوری شود که استناد و تکیه ما روی قانون اساسی از طریق “الزموهم بما الزمواعلیه ا نفسهم”می باشد.

نه اینکه قانون اساسی از نظر ما تمام باشد .اگر علماء از طریق قانون حرف می زنند, برای این است که اصل دوم متمم قانون اساسی، تصویب هر قانون خلاف قرآن را از قانونیت انداخته است و الا ما لنا و القانون؟! مائیم و قانون اسلام . علما اسلامند و قرآن کریم، علما اسلامند و احادیث نبوی علما اسلامند و احادیث ائمه اسلام علیهم السلام، هر چه موافق دین و قوانین اسلام باشد، با کمال تواضع به آن گردن می نهیم و هر چه مخالف دین و قرآن باشد ولو قانون اسلامی باشد ولو التزامات بین المللی باشد ما با آن مخالفیم”.

(سخنرانی امام در تاریخ ۱۱/۹/۴۱)

“مگر ما میگوئیم دولت نباشد؟ ما می گوئیم دولت باشد ولی خاضع برای قوانین اسلام و لااقل برای قانون اساسی خاضع باشد.ما که نمیگوئیم که دولت نباشد ما که نمیگوئیم که میخواهیم مثل آن کسانی که در هزاران سال پیش بودند و داخل غارها زندگی می کردند زندگی کنیم!

کدام روحانی به شما این حرف را زده است؟!

(دوم ذی حجه ۸۳ در مسجد اعظم قم،پس از آزادی)

جمهوری اسلامی معنایش این است که یک جمهوری باشد و قوانینش همان قوانین اسلام باشد. تمام قوانینی که غیر از اسلام است، قانون نیست، مورد رضای ما و ملت ما نیست. ۲۷/۳/۵۸

“…بر خلاف مقررات، خلاف شرع است نباید عمل بکنند… باید به همان طوری که قانون اساسی اسلامی مقرر کرده است و ملت به آن رأی داده است باید به همان طور عمل شود و اسباب این نشود که هر طایفه ای برای خودشان یک حکومتی داشته باشند و یک کارهائی بر خلاف مقررات بکنند”.

(۲۷/۵/۵۹)

“هیچ کس به غیر قانون الهی حکم نکند و تمام مجری قانون باشند و کسی در حدود غیر قانونی عمل نکند”

(۱/۱/۶۰)

“همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو بر خلاف رأی شما باشد باید بپذیرید برای اینکه میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست.میزان این است…بعد از اینکه یک چیزی قانونی شد دیگر نق زدن در او اگر بخواهد مردم را تحریک بکند مفسد فی الارض است و باید دادگاه با او عمل مفسد فی الارض بکند.”

(۶/۳/۶۰)

“تمام قوانین بر خلاف شرع زمان طاغوت باید دور ریخته شود…شورای نگهبان، شورای قضائی بخشنامه بکنند و همه جا بگویند به اینکه این قوانین سابق که مخالف شرع بوده، نباید عمل بشود و اگر کسی عمل بکند مجرم است و باید محاکمه بشود…اگر خدای نخواسته بر خلاف موازین اسلامی عمل شود باید ،فاتحه این جمهوری را بخوانیم”

(۱/۶/۶۱)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *