یادی از شهدا

این وصیت نامه ها انسان را می لرزاند و بیدار می کند   امام خمینی

قسمتی از وصیت نامه شهید حسین مداحی

… و ای خواهران من دوست دارم در مرگم زینب وار استقامت داشته باشید و زینب وار با دشمنان به مبارزه بپردازید.

سخنی با دوستان و آشنایان نزدیک :

به راه پاک روح الله ایمان داشته باشید و با وحدت بیشتر در راه اهداف جمهوری اسلامی پیش روید. دستهای مرا از تابوت بیرون بگذارید تا دنیا پرستان بدانند که دست خالی از این دنیا می روم و چشمهای مرا باز بگذارید تا کوردلان بدانند که کورکورانه این راه را انتخاب نکرده ام مرا در زادگاه خودم دفن کنید و بر روی سنگ قبرم این شعر را بنویسید:

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند

فرزند و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی

دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

در آخر از خداوند پیروزی اسلام را بر کفر جهانی خواستارم .

قسمتی از زندگی نامه شهید جبار بلوکی

شهید در سال ۱۳۴۲ در روستای کورنده لاهیجان در یک خانواده مسلمان و مذهبی به دنیا آمد . در جوانی به کشاورزی اشتغال داشت . قلب پاک  و ضمیر روشن که خدا به او عطا کرده بود باعث شد که بتواند از عهده مسائل اجتماعی به خوبی برآید .

از این رو در سال ۵۵ و ۵۶ که هنوز تظاهرات ملت مسلمان ایران آشکار نشده بود ، به ندای رهبر انقلاب لبیک گفته و در محدوده لنگرود و لاهیجان سعی در بیداری و بسیج مردم علیه شاه نمود. پس از انقلاب ، گروهکهای منافق او را سد راه خود می دانستند چرا که او در سرکوبی ضد انقلابیون خصوصا منافقین نقش بزرگی داشت . او مبارزه با کفار بعثی را بر ازدواج ترجیح می داد و لذا بیش از چهار بار در جبهه ها شرکت جست و سرانجام در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

روحش شاد و راهش جاودانه باد.

قسمتی از وصیتنامه شهید سید حیدر یحیوی

” به یاد شهیدانی که چون ندای حق را شنیدند عاشقانه به سوی او شتافتند و در اوج انسانیت با خون خود حقیقت را گواهی کردند .

“… ای مسلمانان حقیقت جو بدانید که تا آخرین قطره خونمان در راه اسلام خواهیم جنگید و کوشش خواهیم کرد که انشاءالله در این راه به فیض شهادت نائل شویم . روزعروسی من روز شهادت من است پس برای من عزاداری نکنید بلکه جشن بگیرید….”

لازم به تذکر است که یکی از برادران این شهید سعید ، به دام منافقین افتاد و پدر و مادر عکس و مشخصات او را در اختیار مقامات مسئول قرار دادند ، و سرانجام پس از دستگیری اعدام شد . ولی شهید ما حیدر یحیوی راه خدا را پیش گرفته و به امر رهبر کبیر انقلاب به جبهه حق علیه باطل رفت و به شهادت رسید . پدر شهید در پیامی گفت :

من نه از اعدام فرزند منحرفم ناراحت شدم ، چرا که اطاعت از امر امام بود و نه از شهادت فرزند دیگرم چرا که شهادت ایده و آرزوی او بود.

قسمتی از وصیتنامه شهید عادل کرمی عضو بسیج تهران ( ۱۶ ساله )

… پدرم و مادرم شما که به من ایراد می گرفتید که کوچک هستی و باید درس بخوانی و جبهه ها را به برادران سربازت و  پاسدارانی که بزرگسال هستند بسپاری ، بیائید و در اینجا جمشید داداشی ۱۳ ساله را ببینید که با آن جثه کوچکش چگونه روحیه می دهد و فعالیت می کند . پدر و مادر عزیز ما در اینجا امام زمان (ع) را در هر لحظه حس می کنیم و معجزات او را لمس می کنیم .

… به همه شما عزیزان وصیت می کنم که نماز جمعه و دعای کمیل و دعای توسل را فراموش نکیند و برای امام عزیزمان همیشه این دعا را بکنید.

خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا آمین فرزند شما عادل ۲۳/۱۲/۶۰ جبهه شوش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *