نامه ها

  • برادران : محمدجواد هم آوند (باختران) محسن ابروش (طلبه قم)- حاج شیخ محمد حسن ذاکر الحسینی خراسانی . سید ابراهیم موسوی (طلبه مشهد)- حسین دانشبدی ( تهران) – سید حسین میرزاده (ملایر)- آفاق غضنفری (بندرعباس)- غلامرضا مومنی (سرباز تهران)- سید محمد باقری(طلبه مشهد)- استوار دوم علی اکبر طاهری (خرمشهر)- سید محمد کاووسی (دزفول)- سعید یغمائی (تهران)- حسین عربانیان- حاج شیخ حسن ایزدی (طلبه مشهد)- یزدان بابازاده. سید محسن سیادتی (مشهد)- اصغر امینی (هرند)- خواهر لاله (تهران).

اشعار ، مقالات ، خاطرات و طرحهای شما را ملاحظه کردیم .امیدوارم که ضمن استعدادها و خلق آثار خوب در تمام زمینه های هنری به کوشش و زحمت شما برادران متعهد خلاءهای موجود را در این بخش ، پر کنیم و قلم را از دست طاغوت پرستان خارج نمائیم . انشاءالله …

  • دوستداران مجله پاسدار اسلام برادران وخواهران :

سید سعید حسینی (دانشجوی شیراز)- محمد علی شاکری (تهران)- عبدالحسین آقا گل تبار و علیرضا قاسم زاده (بندپی بابل)- حیدر مرشدی (سرباز- مراغه)- مهرداد رضائیان (سرباز شیراز)- جعفر شریعتی مقدم (تنکابن)- محمد کیانی شهمیرزادی (فریدون کنار)- احمدعلی شفیعی (شیراز)- کرباسی (مشهد)- حمیدرضا ارغشی (فردوس)- طلعت زمانی (نجف آباد).

پیشنهادات – انتقادات شما را دریافت کردیم . انشاءالله که بتوانیم بعضی از آنها را تحقق بخشیم . موفق باشید.

  • برادر عبدالحسین زرشناس (دزفول) : ما در اولین فرصت ( پس از چاپ مجله) اشتراکها را ارسال می کنیم ممکن است تاخیر از پست یا عدم وضوح آدرس باشد. موید باشید.
  • برادر ع – ل (مرکز تربیت معلم شیراز) : مبلغ ارسالی را دریافت کردیم . خداوند به شما ایثارگران وسربازان متعهد حزب الله اجر زیاد عنایت فرماید. توفیق شما را خواهانیم .
  • برادر اسلامی (لنگرود) : برای آگاهی بیشتر از مواضع ایدئولوژیکی و سیاسی جنبش مسلمانان مبارز به کتابی از سپاه پاسداران به همین نام مراجعه کنید (در مراکز فرهنگی سپاه موجود است). و اما مسئله تضاد یک بحث فلسفی است و مطلب را ساده نمی شود بیان کرد انشاءالله که با رشد فکری در آینده ای نزدیک آن را درک کنید.
  • برادر یا خواهر ع – م – ف از تهران : سئوال خود را از قم- دفتر استفتائات امام بپرسید . موفق باشید.
  • برادر قاسم احسانی (فریدون کنار) : مسلما فرمول خاصی برای کتاب خواندن وجود ندارد اما ابتدا باید کتب نویسنده های متعهد را از ساده به مشکل شروع به مطالعه کرد و وقتی چارچوبهای اعتقادی به نحوی که با هر وسوسه ای نلغزد ،شکل گرفت و توان علمی لازم پیدا شد کارهای تحقیقاتی را شروع کرد و از تجربیات وروشهای محققان استفاده نمود.
  • برادر جلیل نیستانی : برای تهیه شماره های مورد لزوم می توانید مبلغ ۲۵ تومان به دفتر مجله ارسال دارید تا برای شما فرستاده شود .
  • خواهر منیژه غلامی (تهران) : این شما هستید که باید با برآورد موقعیت – امکانات مادی و خانوادگی – استعداد – ( هدف و … در مورد ادامه تحصیل خود تصمیم بگیرید تنها می توانیم به شما بگوئیم که وقتی نیت شما “الله” باشد ارزش دارد .
  • خواهر “م” از لاهیجان: بسیارند افراد متعهد و مسلمان که از بی توجهی خانواده خود و عدم درک صحیح آنها از مسائل مهم زندگی و جامعه کنونی در رنجند واین صبر و ثباتشان اجر خواهد داشت شما سعی کنید با انتخاب راهی که با کمترین برخورد خانوادگی هدف شما را تامین کند ؛ خود را از این تردید بیرون بکشید . امیدواریم با ازدواجی مناسب سریعتر نجات یابید.
  • برادر جمشید – ر- (باختران): در حالیکه برادران شما در جبهه های جنگ و کار و سازندگی شبانه روزی مشغول کوشش ، جانفشانی هستند بعید است که هنوز در بند چنین مسائلی باشید . سعی کن به جبهه بروی که آنجا بهترین محیط برای پرورش اراده و خودسازی می باشد.
  • برادر میر صانعی – خوانسار: رجوع از مجتهد غیر اعلم به مجتهد اعلم واجب است پس از تحقیق و حصول اطمینان و همچنین واجب است عدول از تقلید مجتهدی که عدم عدالت وی ثابت شده باشد .
  • برادر م – خ – مشهد مقدس : ۱- اگر در موردی پس از تقلید ثابت شد که آن مجتهد لیاقت مرجعیت ندارد ، واجب است از تقلید او دست کشیده و به مرجعی عادل و باتقوی رجوع نمود.۲- نماز و روزه های ترک شده باید قضا شود و در مورد روزه کفاره نیز تا آنجا که قدرت دارید باید بپردازید ولو در دراز مدت . ولی اگر به هیچ وجه قدرت کفاره دادن پیدا نکنید و قادر بر روزه گرفتن نیز نباشید ، خداوند غفور و مهربان است و امید است که با توبه واقعی و برگشت به درگاه پرمهرش از رحمت واسعه او برخوردار شوید .
  • برادر آهن ساز – گرگان : شعری که در اسلام مذمت شده ، آن شعری است که دارای مضامین خلاف شرع یا خلاف اخلاق باشد مثلا در مذمت و دشنام مومنین یا ستایش ظالمین و ستمکاران و مانند آن باشد ، وگرنه اصل شعر گفتن مذموم و بد نیست بلکه از ائمه در رابطه با شعر گفتن در مدح اهل بیت و ذکر فضائل و مصائب آنان ، روایاتی که دلالت بر تائید و ترغیب میکند رسیده است بلکه اشعاری به خود آن بزرگواران منسوب شده است .
  • سازمان برنامه و بودجه – لرستان : سئوال خود را به دفتر استفتائات امام در قم بفرستید.
  • برادر رضا شعبانپور – نی ریز فارس : راجع به مساله مورد نظر ، فرقی میان زمان حیات و وفات نمی باشد .
  • کانون شکوفه های قرآن شهرستان قاین : احکام شرعیه تابع مصالح و مفاسد واقعی است که نمی توان به آنها پی برد ، مگر اینکه از مصادر وحی روایتی رسیده باشد . و آنچه از فلسفه احکام ذکر می شود حکمتها و منافع است ، آنچه به عنوان علت احکام بیان می کنند ، چیزی به جز احتمالات نیست . در مورد مسافرت در ماه رمضان ، روایات زیادی وارد شده است ، آنچه صحیح و مورد اعتماد است دلالت بر برتری اقامت و جواز مسافرت دارد و تنها یک حدیث غیر معتبر دلالت بر تفصیل دارد که مسافرت قبل از ۲۳ مکروه و پس از آن مکروه نیست.
  • برادر –ح ف – بهشهر : پول نان را بدهکار نیستید زیرا او ظاهرا بخشیده است و پول بستنی را باید به فقیری بدهید به قصد صدقه از طرف صاحبش.
  • برادر محمد حسن جلالی – مازندران : به احتمال زیاد ، این گونه شبهات ناشی از یک نوع وسواس است ولی اگر مطمئن باشید که دچار ریا می شوید ، قطعا ترک جماعت که عمل مستحبی است لازم است ولی در این میان باید به خودسازی بپردازید و این بیماری روانی که ناشی از خودپسندی است علاج نمائید که یک راه آن توجه به گناهان و عیبهای خود می باشد.
  • خواهران . م- مشهد: با توجه به اینکه بخش استفتائات امام فقط جوابگوی پرسشهایی است که به دفتر امام می رسد باید سئوال خود را به عنوان دفتر امام بفرستید . و در صورت نیاز می توانید با ذکر آدرس ، نامه خصوصی به دفتر مجله بنویسید.
  • برادر مصطفی عباسی (لامرد – لارستان): همه وقتی از مادر متولد می شوند ذهنشان خالی است و به مرور زمان و در برخورد با طبیعت و شکوفائی فطرت انسانی و سعی و کوشش فراوان اندوخته های ذهنی و مهارتهای عملی خود را افزایش می دهند شما هم اگر سعی کنید و بخواهید به اندازه استعدادتان بدان خواهید رسید . نا امید نباشید.
  • برادر اصغر امینی (هرند) : برای تهیه شماره های قبل می توانید با ارسال پول به دفتر مجله آنها را دریافت کنید و علت اختلاف تعداد آیات قرآن اختلاف در تعدادی از آیات می باشد که عده ای آنها را دو آیه و عده ای یک آیه به حساب آورده اند . موفق باشید.
  • برادر رسول پرویزی (زنجان) : خودسازی “فرمول” مخصوصی ندارد با انجام احکام الهی و دوری از محرمات و به جا آوردن مستحبات و در کنار آن بالا بردن سطح معلومات خود می توانید خودسازی کنید .
  • خواهر ش – ب (دزفول) : نامه شما حاکی از دلهره و وحشت از مشکلی است اما بدانید که کورترین گره ها هم به دست توانای یک انسان صبور باز خواهد شد- اگر مسئله شما ازدواج است و اکراه دارید قبول نکنید و اگر اجبار خانوادگی است به دادگاه شکایت کنید این حق شرعی و قانونی شماست . آدرس ما قم – صندوق ۳۲۰ ، هیئت تحریریه می باشد.
  • برادر احمد جمشیدی (تویسرکان): رساله امام که مورد اعتماد ما است همان رساله ای است که اخیرا از طرف انتشارات جامعه مدرسین (شماره ۲۴۰) چاپ شده و طبق فتوای امام می توان خواند در مورد سئوال چهارمتان یادآوری می کنیم که عکس شهید باید به تایید سپاه – جهاد – بنیاد شهید و یا یک روحانی سرشناس برسد .
  • خواهر حوا فرمانبر – املش : از اینکه پاسخ به سئوالات شما بسیار مفصل است ، لذا شما را به کتاب جهان بینی توحیدی استاد شهید مطهری ارجاع می دهیم (کتاب دوم ) در مورد سئوال اول نیز بهتراست نگاهی به فهرست کتابهای تاریخی در یکی از کتاب خانه های بزرگ بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *