هر چه دنیا بی‌حیاتر شود به کام صهیونیست‌هاست! – حجت‌الاسلام سید جواد حسینی

اشاره:
درگیر کردن جوانان اعم از دختران و پسران به نفسانیات و از بین بردن روحیه انقلابی و استقلال‌خواهی در آنان، همواره مهم‌ترین راهکار نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود و سلطۀ نرم بر سایر جوامع بوده است، مضافاً بر اینکه بیشترین و مهم‌ترین تلاش نظام سلطه برای تسلط بر جوامع اسلامی، دین‌زدایی و از بین بردن عناصر هویتی زنان و مردان مسلمان، یعنی عفت و حجاب است.
از بارزترین تجربه‌های تلخ تاریخی، شکست مسلمانان در آندلس است که دشمنان اسلام، پس از ۷۰۰ سال حاکمیت مسلمانان بر آندلس، توانستد با برنامه‌ریزی دقیق و تدارکات وسیع و با غرق کردن جوانان غیرتمند در فساد و فحشا، از آنان موجوداتی خنثی و غرق شهوت بسازند و از این‌طریق شکستشان بدهند. در واقع تمام این رخداد فاجعه‌بار، حاصل یک کار فرهنگی هدفمند و کاملاً برنامه‌ریزی شده، طولانی‌مدت و موریانه‌وار و استحاله فرهنگی شکل گرفت.

دکترین استکبار جهانی
در جریان جنگ جهانی دوم، «ترومن» رئیس جمهور وقت آمریکا با توجه به وضعیت آشفتۀ جهان آن روز، دکترین سه‌گانه‌ای را برای آمریکا تجویز کرد که مبنای کار سیاست‌های استکباری سردمداران این کشور قرار گرفت. براساس این دکترین، “دنیا در آینده در اختیار کشوری خواهد بود که فرهنگش جهانی باشد.”
کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می‌شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و… دست یافت. این شیوه در ادبیات سیاسی جهان به «جنگ نرم» شهرت یافت.
جان کالینز، نظریه‌پرداز جنگ نرم دانشگاه ملی جنگ آمریکا، جنگ‌نرم را عبارت از «استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن برای نفوذ در مختصات فکری [به‌زعم خودشان] دشمن، با توسل به شیوه‌هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می‌شود»، می‌داند. (۱)
از جمله مصادیق و راهبردهای آمریکایی‌ها با کمک شبکۀ جهانی صهیونیزم و برخی از کشورهای غربی برای تغییر حکومت‌ها از طریق کارهای فرهنگی و سیاسی، می‌توان به انقلاب‌های رنگی اشاره کرد که با دسیسه‌های آمریکاو غرب در برخی کشورهای بلوک شرق سابق مانند اوکراین و گرجستان و… صورت گرفتند. در واقع برخلاف شعارهای تبلیغاتی استکبار جهانی مانند «آزادی»، «دموکراسی» و «حقوق بشر»، هدف اصلی‌ آن توسعه‌طلبی و تصرف بازارهای جدید برای کسب سود و سرمایۀ بیشتر از طریق سرنگونی دولت‌هایی ‌است که با سیستم آنان سازگاری ندارند. ضمن اینکه ابزارها و روش‌های مورد استفاده برای سلطه بر کشورها نیز متفاوت و بعضاً مشترک‌اند. فشارهای دیپلماتیک، تحریم‌های اقتصادی و استفاده از گروه‌های نفوذی نظیر فعالان غرب‌گرای داخل کشورها، تحریک جنبش‌های جدایی‌خواه و ایجاد اختلاف و درگیری‌های قومی و مذهبی(۲) و به‌ویژه برای کشورهای اسلامی ترویج فساد و فحشا و حجاب‌زدایی از طریق دین‌زدایی، برنامه مشترک استعمارگران و از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهای شناخته شده آنان است.

طبیعت تقابل نظام سلطه با اسلام
دین‌زدایی می‌کنند چون از دین ضربه خورده‌اند!
آموزه‌های اسلامی، آموزه‌های عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه هستند؛ «لاتَظلمُون و لا تُظلَمون» و «وکُونَا لِلظَّالم خَصماً و لِلمَظلُوم عَوناً؛(۳) اسلام، انسان‌ و مسلمان‌ها را به مبارزه با ظلم دعوت می‌کند. وقتی چنین آموزه‌‌هایی انسان‌ها را هدایت می‌کند که مقابل ظلم بایستند، طبیعی است که نظام سلطه احساس خطر کند و اسلام را مانعی بر سر راه نیل به اهداف و غایات خود ببیند. در واقع دشمنان اسلام به این واقعیت واقف‌ شده‌اند که تفکر اسلامی، بی‌اعتنایی و خنثی بودن در برابر ظلم را برنمی‌تابد. به‌همین دلیل به‌شدت در پی این بوده‌اند که جوانان فعال جوامع اسلامی، به‌ویژه جوانان غیرتمند ایران اسلامی را از طریق دین‌زدایی و رواج فساد، به عناصری خنثی تبدیل و بدون جنگ‌های پرهزینه، زمینۀ سلطۀ خود را تثبیت کنند.
«این‌ها با اسلام مخالفند و از آن می‌ترسند؛ احساس می‌کنند با وجود فکر اسلامی، تسلط فرعونی و مستبدانه‌ای که می‌خواهند بر این مناطق پیدا کنند و ثروت مادی و معنوی آنها را بمکند و نابود کنند، ممکن نیست. لذا اسلام را به بعنوان معارض واقعی خودشان احساس و با آن مبارزه می‌کنند…»(۴)
«قدرت‌ها با اسلام دشمنند؛ چون مى‌دانند که اسلام در مقابل زورگویی‌هاى آنها مى‌ایستد.»….«دین، پیروان خود را از تسلیم شدن در مقابل ظلم منع و به مقابلۀ با ظالم تشویق و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به انسان‌ها پیشنهاد می‌کند.»(۵)
ارزش فرهنگ حجاب و عفاف
بدون شک، با آگاهی از انواع دسیسه‌های گذشته و اکنون نظام سلطه و همچنین هجمه‌های سنگین ناتوی فرهنگی توسط سردمداران جنایتکار غربی و آمریکایی که اصلی‌ترین مانع پیش‌روی خود را “دین و فرهنگ” ملت‌ها می‌بینند، ارزش و اهمیت آموزه‌های دینی، به‌ویژه حیا و عفاف آشکارتر می‌شود:
۱٫ «دیوید کیو» مأمور سیا و رابط آن سازمان با برخی از گروه‌های ضد‌انقلاب، در جلسه‌ای توجیهی، استراتژی مورد نظر آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی را چنین بیان می‌کند: «مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم..»(۶)
۲٫ فرانتس فانون: جامعه‌شناس و فیلسوف فرانسوی دربارۀ نقش بی‌حجابی در تشدید حملۀ فرانسه استعمارگر به الجزایر گفته است: هر چادری که دور انداخته می‌شود، افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده، در برابر او می‌گشاید و پس از دیدن هر چهره بی‌حجابی، امید حمله­‌ور شدن استعمار ده برابر می‌شود، دیدن زن محجبه، یکطرفه است و طرف مقابل نمی‌تواند او را ببیند و زنی که دیده نمی‌شود، تسلیم نمی‌شود و خود را عرضه نمی‌کند. وی می‌نویسد: اولین اقدام ضد فرهنگی که فرانسه در الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود و در این‌کار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزایری را بیشتر عریان کرد، چنگال استعمارگر، بیشتر‌ به حلقوم الجزایر فرو رفت(۷)
۳٫مستر همفر، جاسوس استعمار پیر انگلیس در خاطرات خود صریحاً اعتراف کرده است که: «در مسئله‌ بی‌حجابی زنان، باید کوشش فوق‌العاده‌ای به‌عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی‌حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند. پس از آنکه حجاب زن، با تبلیغات وسیع از میان رفت، وظیفۀ مأموران ما این است که جوانان را به عشقبا‌زی و روابط نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین‌وسیله، فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند. لازم است زنان غیر مسلمان، به‌طور کامل بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.»
وی همچنین در مورد ایرانیان می‌نویسد: «در ایران زنان آنان دارای حجاب محکم‌اند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست، به‌هر وسیله‌ای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج و بی‌حجابی را در بین مسلمانان رایج کرد.»(۸)
تهی‌سازی انسان‌ها از فرهنگ ناب خود و ایجاد خلأ فرهنگی، مأموریت همیشه استعمارگران بوده است، چنانکه «اسپنسر»،‌ فیلسوف معروف انگلیسی بی‌پرده به جاسوسان انگلیسی چنین توصیه‌ کرده است:
«اخلاق و آداب و زبان و تمدن خودتان را به اقوام و مردم نظر خود بیاموزید و آنها را به‌حال خودشان واگذارید که «همیشه» از آن شما خواهند بود!»(۹)

نظر اندیشمندان و متفکرین جهان در مورد موضوع آزادی زنان
برخلاف دیدگاه سیاستمداران و سردمداران جنایتکار نظام سلطه که هاضمۀ سیری ناپذیری در کسب سود و افزایش سرمایه دارند و همۀ تلاششان صرفاً برای کسب ثروت به‌ هر وسیلۀ ممکن است، بسیاری از متفکرین و اندیشمندان غیر مسلمان جهان، نظرت قابل تاملی در مورد شعار فریبندۀ آزادی زنان دارند که البته امکان بیان همۀ آنها نیست. لذا در ادامه صرفاً به چند مورد اشاره می‌شود:
۱٫پروفسور روژه‌گارودی، از متفکران فرانسوی، می‌گوید: «ممنوعیت حجاب برای مسلمانان فرانسوی نتیجه تبلیغات مسموم آمریکا و صهیونیسم بر ضد اسلام است. امروز، جنگ بر ضد تروریسم به وسیله‏‌ای برای تضعیف اسلام در جهان تبدیل شده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند چهره اسلام را برای جهانیان بسیار خشن جلوه دهند.» گارودی ممنوعیت حجاب در فرانسه را اقدامی غیر‌ دموکراتیک می‌داند و می‏گوید: «حجاب یکی از اصول بنیادی و ارزشی به حساب می‏آید.»(۱۰)
۲٫مهاتما گاندی رهبر فقید انقلاب هند گفته است: «زن با اینکه به ظاهر درصدد آزادی برآمد، ولی در خطر جدیدی قرار گرفت و آن خطر، بازیچه قرار گرفتن و وسیله هوسرانی‌های مرد شدن است. من ترجیح می‌دهم، نسل انسان نابود شود تا اینکه بماند و با تبدیل زن یا ظریف‌ترین مخلوق الهی به یک وسیله عیاشی و شهوترانی مرد، از هر حیوانی پست‌تر شود. مادام که در اجتماع وجود زن تنها وقف لذت بخشیدن به مردان است، ما همه باید به نام مرد، سر از شرم به زیر افکنیم.»
۳٫ویکتور هوگو معتقد بود: «بردگی در اروپا از بین رفته است اما بردگی همچنان ادامه دارد و بر زنان تحمیل می‌شود و نامش فحشاست…. وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می‌دهد که قوی‌ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست، بلکه آنها را به خضوع و تعظیم در مقابل خویش وادار می‌سازد.»(۱۱)
۴٫وندی شیلت، نویسنده و فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشکده ویلیانر آمریکا می‌گوید:
در دورانی زندگی می‌کنیم که در برخی از زنان شرم و حیا وجود ندارد. از لباس‌های نازک دختران جوان خجالت نمی‌کشیم… بدیهی است وقتی اجازه دادیم هر کاری آزاد باشد، آزار جنسی، مزاحمت‌ها و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا می‌کند. جامعه‌‍ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کرده، دشمن زنان است…، افرادی که در برابر غریبه‌ها تقریباً برهنه هستند، چیزی برای نشان دادن به محبوب خود باقی نمی‌گذارند…زنان پاکدامن علاوه بر زیبایی درونی، از زیبایی عینی و بیرونی بیشتری نسبت به بقیه زنان برخوردارند.» (۱۲)
فرانسیس فوکویاما، استراتژیست معروف و اسلام‌ستیز آمریکایی، معنی و مفهوم «مهندسی معکوس برای شیعیان ایران» را در ابتدا «تهاجم به  ولایت‌فقیه» ذکر و تاکید کرد تا ولایت فقیه را نزنید، نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدی(عج) تجاوز کنید. و در کنفرانس شیعه‌شناسی اورشلیم برای چگونگی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی توصیه کرده بود؛ «با جنگ و سلاح نمی‌توان با ایرانی‌ها مقابله کرد. برای غلبه بر آنها، باید میل شهادت‌طلبی‌ را به میل مصرف‌گرایی و رفاه‌زدگی تبدیل کرد.» (۱۳)

اعتراف به شکست در منجلاب خودساخته!
رابرت جی رینگر از جمله دانشمندانی است که با درک انحطاط فرهنگی غرب، ریشه‌های انحطاط را در فساد اخلاقی می‌داند و می‌نویسد: «افول و زوال غرب را می‌توان به وسیله یک نمودار پرنوسان نشان داد. آثار انحطاط در ایالات متحده آمریکا در پنجاه سال اخیر (سال‌های بین ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۳) بیشتر از ۱۳۷ سال پیش به‌چشم می‌خورد و نیز این آثار در بیست سال گذشته بیش‌تر از پنجاه سال پیش بوده است.»(۱۴)
نکته قابل تامل این است که سردمداران جنایتکار استعمار که تنها نظام سرمایه‌داری و چپاول‌گری را دنبال ‌کرده‌اند، حتی به مردم خود نیز رحم نکرده‌اند تا آنجا که کار به‌ جایی رسیده که جوامعشان به دلیل غرق شدن در فساد و فحشا و اضمحلال خانواده‌ها و ازدیاد فرزندان بی‌پدر (به تعبیر رهبر معظم انقلاب «پدرنشناس!») موجب نگرانی خانواده‌ها و اندیشمندان و متفکرین‌ غربی و نگران نسل بعدی و سرانجام حاصل از این ناهنجاری‌ها شده‌اند!
در این مورد جان اف ‌‌کندی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۱۹۶۲ [یک‌سال قبل از ترور در سال ۱۹۶۳] اعلام کرد: «آمریکا آینده دردناکی پیدا خواهد کرد، چون جوانان اسیر بی‌بند و باری و غرق شهوت‌اند و دیگر حاضر نیستند وظایفی را که به آنان محول می‌شوند، به‌خوبی انجام دهند. مثلاً از میان هر هفت تن جوانی که به سربازی اعزام می‌شوند شش تن نالایق و سست از آب در می‌آیند و این بدان سبب است که افراط در شهوترانی استعدادهای بدنی و روانی آنان را کاسته است.
خروشچف نیز مانند کندی در سال ۱۹۶۲ صراحتاً اظهار داشت: «آینده شوروی در خطر است و جوانان هرگز آتیه امیدبخشی ندارند، چون بی‌بند و بار و اسیر شهوت شده‌اند.»(۱۵)

«آنطونیوس حنانیا» متفکر مسیحی و استاد جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق در مورد هدف دشمن از ترویج فساد و نتایج فاجعه‌بار آن در جوامع غربی می‌گوید؛ «در قرن‌های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سال‌ها گذشت تا امروز اروپایی‌ها _تازه برخی از آنها_ فهمیده‌اند حجاب محافظ نجابت آنها بود. امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده‌اند که بیمارستان‌هایشان از فرزندان بدون پدر پر شده است و این نتیجه سیاست‌های استعماری صهیونیسم‌ است….به برادران و خواهران مسلمانم توصیه می‌کنم نگذارید لابی پنهان صهیونیستی بلایی که بر سر اروپا آوردند و جامعه‌ای مریض تربیت کردند، بر سر جامعه شما نیز بیاورند. هر چه دنیا بی‌حیاتر شود به کام صهیونیست‌هاست.» (۱۶)

پی‌نوشت‌ها:
۱٫ https://www.isna.ir/news/8902-02556.159647
۲٫ هدف دشمن از ترویج فساد چیست؟ / نوشتۀ احمدرضا هدایتی
۳٫ نهج‌البلاغه ,نامه ۴۷ وصیت نامه حضرت برای حسینین(ع)
۴٫بیانات تاریخ ۱/۹/۱۳۸۱
۵٫بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ‌های ۱۱/۱۰/۱۳۷۰ و ۲۷/۷/۱۳۸۹
۶٫ توطئه، حقیقتی بر تارک تحولات سیاسی معاصر/سید مجید ظهیری https://ensani.ir/fa/article/96775
۷٫بدحجابی و تهاجم فرهنگی / https://hawzah.net/fa/Article/View/113949/
۸٫حکایت کشف حجاب / https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/04/21/2052135/
۹٫ https://www.islamtimes.com/fa/article/372994/
۱۰٫فمینیسم در آمریکا؛ کورش گوهریان؛ ص. ۲۰۰
۱۱٫همان.
۱۲٫ حجاب و عفاف از منظر مشاهیر و بزرگان جهان / https://www.irna.ir/news/80734898
۱۳٫ https://www.mashreghnews.ir/news/277449/
۱۴٫ باور کنید ادامه این وضعیت به یک فاجعه منتهی خواهد شد/ https://www.alef.ir/news/4040313012.html
۱۵٫ هدف دشمن از ترویج فساد چیست؟احمدرضا هدایتی/ https://farsnews.ir/FarsNews/1683376476000504668
۱۶٫ https://ar.rasanews.ir/fa/news/733630

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *