مصاحبه اختصاصى با دبير كل حزب الله لبنان


پاسدار اسلام: با تشكر صميمانه كه اين فرصت را به مجله پاسدار اسلام داديد اولين سوال را به اين شكل مطرح مى كنيم كه در دنياى امروز مقاومت اسلامى و حزب الله لبنان در رفيع ترين قله جهاد حق عليه پليدترين جبهه باطل يعنى رژيم صهيونيستى براى تمام مسلمانان و آزادگان جهان شناخته شده است جنابعالى به عنوان دبير كل حزب الله و رمز مقاومت و اسوه جهاد و ايثار در اين جبهه الهى نظرتان را درباره علت اصلى عظمت و شكست ناپذيرى مقاومت اسلامى بيان فرمائيد.
ـ سيد حسن نصرالله: بسم الله الرحمن الرحيم در حقيقت مسإله اصلى مقاومت اسلامى مسإله ايمان است يعنى ايمان اين مجاهدين به اسلام و قرآن و ايمان به خدا و آخرت و تعهدشان نسبت به اسلام ناب محمدى(ص) و به خط حضرت امام قدس سره الشريف.
اين ايمان و اين تعهد و اين تدينشان موجب شد يك حركتى آنجا به وجود بيايد همراه با شجاعت, استقامت, روحيه استشهادى و فداكارى و خلاصه مجاهدين مقاومت اسلامى در صحنه لبنان, خودشان را اين طور مى بينند كه در صحراى كربلا زير پرچم حضرت امام حسين(ع) مبارزه مى كنند, اين علت اصلى قدرت و پايدارى و شكست ناپذيرى مقاومت اسلامى است. دشمن از هر طريقى و از هر راهى مى خواهد بر اين مقاومت غلبه كند كه تا حالا موفق نشده است. مثلا شد از طريق ترسانيدن و ايجاد رعب و وحشت در دل هاى اينها. ولى اين مجاهدين از دشمن نمى ترسند. آخرين چيزى كه در دست دشمن است و مى خواهد از آن استفاده كند مى خواهد اينها را بكشد و وقتى انسانهايى عاشق شهادت و مرگ باشند, ديگر راهى براى ترساندنشان نيست يا مثلا همين طور اسرائيلى ها با جنبش هاى قديمى منطقه تجربه كرده اند, از طريق امور دنيوى, پول, زن, جاه, به دلها و روحيات اين مجاهدين اينها راه نفوذ ندارند, بالاخره ايمان اين مجاهدين همان طورى كه عرض كردم تا حدى قوى است كه دشمنان نمى توانند نفوذ كنند و نمى توانند اينها را شكست بدهند و مقاومت الحمدلله تا حالا نوزده سال با نشاط و با روحيه عالى, با استعداد جنگيده و دارد ادامه مى دهد و من مى دانم مجاهدين و جوانان عزيز لبنانى تا دهها سال ديگر مى توانند اين راه را ادامه بدهند ان شإ الله.

پاسدار اسلام: با توجه به تإكيد امام راحل(س) مبنى بر ضرورت محو و نابودى رژيم غاصب اسرائيل آينده اين رژيم را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
ـ سيد حسن نصرالله:ما آينده را اينجورى مى بينيم كه اسرائيل ان شإالله قطعا از بين خواهد رفت. اسرائيل يك غده سرطانى است, يك جرثومه فساد است, همان تعبيرات حضرت امام و يك وجود غير طبيعى در منطقه است و نمى تواند در اين منطقه ادامه وجود داشته باشد. حالا كه دولت هاى منطقه سازش كارند و راه مبارزه را انتخاب نكرده اند ما در اين جريانات انقلابى و نهضت هاى مردمى كه روز به روز دارد بزرگ تر مى شود. اميدمان بيشتر به ملت ها است. زمينه مبارزه و جهاد بر عليه اين دشمن غاصب روز به روز دارد تقويت مى شود و ما فكر مى كنيم دير يا زود اين وجود خبيث اسرائيل در معرض نابودى است و ما به اين آينده يقين داريم. مسإله فقط مسإله وقت است. منطقه به اين سمت دارد پيش مى رود و اسرائيل نمى تواند تا آخر وجود خودش را بر ملت هاى منطقه تحميل كند.

پاسدار اسلام: در روزهاى اخير شاهد سفر وزير خارجه امريكا به اسرائيل بوديم و اختصاص اعتبار بيست ميليارد دلارى در رابطه با اسرائيل با توجه به اين موضوع تحليل حضرتعالى چيست؟
ـ سيد حسن نصرالله: امريكا هميشه اين موضع را داشته يعنى هميشه اعلام كرده. ما از اسرائيل حمايت مى كنيم اسرائيل را در زمينه هاى مختلف نظامى, سياسى, اقتصادى تقويت مى كنيم و هميشه بايد اسرائيل دست بالا را در منطقه داشته باشد هميشه بايد برترين وضعيت را داشته باشد. و اين ادامه همان سياست هاست. اصلا امريكا در منطقه خاورميانه سياست امريكايى خاص ندارد امريكا در جهت سياست صهيونيستى در منطقه خاورميانه است و اينها سرسخت از اسرائيل دفاع مى كنند. اسرائيل را تقويت مى كنند به هر قيمتى و هر امكاناتى كه بتوانند.

پاسدار اسلام: جديدترين تحولات و وضعيت موجود جبهه جنوب را براى امت پاسدار اسلام بيان فرمائيد؟
ـ سيد حسن نصرالله: الحمدلله در اين چند سال اخير عمليات هاى موفقى بود از طرف مقاومت اسلامى و ضربات محكم و بزرگى زده شد به دشمن صهيونيستى من ادعا و ثابت مى كنم كه ابهت و هيبت و وضعيت روحى ارتش اسرائيل از اعتبار ساقط شده, نه فقط ارتش حتى دستگاههاى اطلاعاتى اسرائيل كه هميشه در دنيا به عنوان يك دستگاه درجه يك و خيلى پيشرفته قوى معرفى شده در جنوب لبنان از اعتبار ساقط شد اين خيلى مهم بود به اضافه تعداد تلفات و زخمى ها و مشكلاتى كه براى اينها به وجود آمد, فشارهاى داخلى از طرف خانواده هاى سربازان و افسران ارتش كه نمى خواهند فرزندانشان در لبنان كشته بشوند. خلاصه اسرائيلى ها به اين مرحله رسيدند كه بهترين نيروهايشان يعنى نخبه نخبگان ارتش اسرائيل و بهترين فرماندهان نظامى شان را به ميدان جنوب لبنان بياورند. فرماندهى اخير كه بعد از چند سال آمد و حالا در منطقه است و تخصصش جنگ چريكى و ضد چريكى نفر اول در اسرائيل در اين زمينه است از هر امكانات تكنولوژى و نظامى استفاده كردند براى شكست دادن مقاومت اسلامى موفق نشدند. هر روز تلفات هم مى دهند. ناگزير شدند به فكر رفتن از لبنان بيفتند و من اعتقاد دارم كه اينها جدى هستند و مى خواهند از معضل خلاص بشوند ولى مى دانيد اين اسرائيلى ها عادت كرده اند قبل از اين كه عقب بروند چيزى را به دست بياورند و به خاطر اين يك طرحى ارائه دادند و مى گويند ما حاضريم عقب نشينى كنيم به شرط اين كه دولت لبنان تضمين امنيتى به ما بدهد وقتى كه مى گويند تضمين امنيتى يعنى چه يعنى 1ـ خلع سلاح حزب الله; 2ـ منحل شدن تشكيلات نظامى حزب الله ; 3ـ اين كه ارتش لبنان بيايد در منطقه براى حراست از مرز; 4ـ مزدوران اسرائيلى مشمول عفو عام باشند.
لذا اين را هيچ كس در لبنان نمى تواند بپذيرد و مقاومت و سلاح مقاومت هميشه بايد باشد معلوم نيست كه چه روزى دوباره اسرائيل به لبنان حمله كند. خلاصه اين شروطى كه اسرائيل مطرح مى كند در لبنان رد شده و هيچ كس قبول نمى كند, نه دولت نه مجلس نه مردم نه گروهها و جريان هاى سياسى و بالاخره ما اعتقاد داريم كه اين طرح با شكست روبرو خواهد شد. و آن طرحى كه در لبنان مقبوليت دارد اين است كه اسرائيل بايد بى قيد و شرط از سرزمين اشغالى لبنان عقب نشينى كند و غير از اين قابل قبول نيست.

پاسدار اسلام: آينده فرهنگ انسان ستيز غرب و حاكميت استكبارى امريكاى جهانخوار را چگونه مى بينيد؟
ـ سيد حسن نصرالله: كلا اين فرهنگ و اين حركت استكبار غرب به نظر ما هم طبق وعده قرآنى به بن بست خواهد رسيد و ما اعتقاد داريم از لحظه اى كه انقلاب اسلامى به رهبرى حضرت امام پيروز شد و حالا الحمدلله به رهبرى حضرت آيت الله العظمى خامنه اى(مدظله) ادامه دارد يك عصر جديدى شروع شد يك مرحله جديدى در جهان شروع شد و آن مرحله برگشت به دين و غيب و خدا و اعتقادات دينى و الهى است حتى در داخل كشور امريكا و كشورهاى اروپايى شاهد اين واقعيت هستيم, قطعا اعتقادمان اين است كه همان طورى كه شوروى از هم پاشيده شد, همه عوامل از هم پاشيدن امريكا هم وجود دارد. مسإله, مسإله زمان است كه چقدر زمان مى برد و ما ان شإالله روز به روز داريم نزديك مى شويم به آن وعده الهى در اين زمينه ان شإالله.

پاسدار اسلام: حضرتعالى به عنوان يك پدر شهيد و رهبرى از زمره رهبران اسلام راستين كه خود عزيزترين عزيزان خود را در صف اول ايثار در راه خدا قرار دادند احساستان را در مورد شهادت فرزند گرانقدرتان هادى عزيز و پيامتان را به خانواده گرامى شهيدان بيان بفرمائيد؟
ـ سيد حسن نصرالله: من احساسم خيلى عادى است, اعتقاد دارم آن چيزى كه اتفاق افتاد خيلى عادى و طبيعى بود و اگر غير از اين مى شد غير طبيعى بود وقتى كه ما جوانان لبنانى و ملت لبنان را دعوت مى كنيم برويد مقاومت كنيد دفاع كنيد از اسلام از امت از ملت از آزادى و از كرامت نبايد فقط حرف بزنيم بايد خودمان هم در صحنه جهاد باشيم فرزندانمان هم بايد در اين صحنه باشند و بايد بروند خط مقدم جبهه و فقط حرف زدن كافى نيست. مخصوصا آن كسانى كه موقعيت و مسووليت دارند يعنى نقش رهبرى و فرماندهى ادا مى كنند بيشتر از ديگران بايد خودشان هم در اين صحنه باشند. تحقق چنين امرى در مردم تإثير مثبت و قوى مى گذارد و هم براى خودشان سازنده است بايد سختى جهاد و مقاومت را بچشند و لمس كنند وقتى كه يك عده مى روند جبهه شهيد و زخمى مى شوند, يكى پدر و يكى فرزند از دست مى دهد, هرچه براى من توضيح بدهند نمى فهمم, تا آن لحظه كه فرزندم را از دست مى دهم مى دانم اين مادرهاى شهدا, پدرهاى شهدا چه وضعيتى دارند. خلاصه نسبت به شهادت فرزندم هادى من از اين جهت كه هم وظيفه را ادا مى كنم هم يعنى مواسات ديگران را كردم مثل همه پدران شهدا, مادر هادى هم مثل همه مادران شهدا, چيزى براى اسلام تقديم كرديم كافى نيست بر عكس تا آن لحظه كه من و همسر و فرزندانم و همه و همه مثل امام حسين(ع) كه هر چيز را كه داشت داد به اسلام, اگر مابه آن مرحله نرسيم ما مقصر هستيم يعنى در اول راه هستيم و خيلى جلو تا حالا نرفته بوديم اين از يك جهت الحمدلله شهادت ايشان يك عاقبت خيرى بود كه از اين دنيا رفت و شهيد شد به دست قاتلين انبيا و دشمن خدا و انبيإ و مومنين. اين براى خودش يك عاقبت خيرى بود جاى شكر خدا هم هست براى مقاومت, براى ملت ما, براى روحانيت براى شيعه يك مايه عزت و عظمت بود.
اما در رابطه با پدران و مادران شهدا پيامم اين است كه ما نبايد هيچ لحظه احساس حسرت و ندامت كنيم كه فرزندانمان را از دست داده ايم در حقيقت كسى كه فرزندش شهيد شود اين از دست دادن نيست بلكه به دست آوردن است. هم در دنيا مايه عظمت و عزت است هم در آخرت اين شهيدان شفيعان ما هستند و اين نعمت الهى است ما بايد شهادت فرزندانمان را به اين شكل تلقى كنيم كه اين يك نعمت الهى است خدا به ما نگاه كرد از خانواده ما يكى از فرزندان ما را انتخاب كرد, اين يك توفيق الهى است يعنى اين كه خدا به ما كرامت داد عزت داد, شرف داد و خلاصه من اعتقاد دارم كه مادران و پدران شهدا به علاقه و ارتباطى با رسول الله و اهل بيتش(ص) مخصوصا با حضرت زهرا و امام حسين و حضرت زينب دست مى يابند كه جز با شهيد دادن امكان ندارد و من مى گويم اگر هيچ يك از آثار دنيوى و آثار اخروى را در نظر نگيريم فقط اين مقدارش كه ما همان طورى كه حضرت زهرا, اميرمومنين فرزندانشان شهيد شدند به خاطر اسلام, فرزندان ما هم شهيد شدند در همان راه, اين بس است براى ما و جاى افتخار ابدى است.

پاسدار اسلام: جايگاه مقام معظم ولايت در مردم مبارز و حزب الله لبنان و مبناى آن را بيان بفرمائيد.
ـ سيد حسن نصرالله: معلوم است كه حزب الله و مومنان لبنان به حضرت امام اعتقاد وافرى داشتند و تعداد زيادى از آنها مقلد امام بودند و به امام عشق مى ورزيدند. خلاصه يك ارتباط قلبى و عقلى و جانى داشتند به حضرت امام به انقلاب اسلامى هم اعتقاد محكمى داشتند به فكر و خط و انديشه امام و وصاياى حضرت امام كه مهمترين و اصلى ترين آن اعتقاد به ولايت فقيه و ولايت مطلقه فقيه و اطاعت از ولى فقيه است. حضرت امام در وصيت نامه الهى و سياسى شان از همه ملت ايران و همه مسلمين دعوت كرد به اطاعت از ولى فقيه منتخب خبرگان مردم مقام معظم رهبرى بعد از رحلت حضرت امام درست است در شكل ظاهرى قضيه از طرف مجلس خبرگان رهبرى انتخاب شدند ولى به اعتقاد بنده و همه برادران و خواهران ما در لبنان اين شكل ظاهرى قضيه است و الا انتخاب حضرت آيت الله العظمى خامنه اى براى رهبرى و ولايت يك امر الهى بود, خدا ايشان را انتخاب كرد. مجلس خبرگان يك وسيله بود و يك شكل قانونى پيدا كرد و از آن لحظه كه اين انتخاب اعلام شد, اصلا در همه دل هاى مومنين و مومنات و شيعيان لبنان نشست و موجب اطمينان و آرامش شد و آن نگرانى و تلخى كه از رحلت امام به وجود آمد تسكين شد يعنى مومنين در لبنان هم به خاطر اعتقاد و ايمان به ولايت مطلقه فقيه كه حضرت امام فرمودند و مقام معظم رهبرى كه در اين جايگاه هستند و هم به شخص ايشان عشق و محبت و ايمان و اعتقاد دارند و آقا فقط نقش رهبرى براى جمهورى اسلامى و ملت ايران ادا نمى كنند بلكه براى كل مسلمين و مخصوصا شيعيان دنيا.
من از نزديك شاهدم مى دانم كه شيعيان لبنان خيلى در اين وادى, ارتباطشان به ولايت عميق است و رهبرى ايشان و نقش اين جايگاه عظيم يعنى مقام عظماى ولايت در امر مقاومت و پايدارى و ادامه اين جهاد نقش خيلى عظيمى است و من صراحتا مى توانم ادعا كنم نقش اصلى در اين حركت نقش مقام معظم رهبرى است.

پاسدار اسلام: در چند ماه گذشته از سوى حزب الله راهى براى مشاركت ساير مذاهب و طوائف در جهاد عليه اسرائيل گشوده شد دليل و زمينه ها و نتايج آن چه بود؟
ـ سيد حسن نصرالله: حزب الله هميشه دعوت مى كرد همه لبنانى ها را براى شركت در امر مقاومت, در اوايل امر و قضيه خيلى هم قبول نداشتند با گذشت زمان و پيروزىهايى كه همه آن را ديدند و ديدند كه مى شود پيروز شد مى شود اسرائيل را شكست داد مقاومت به عنوان يك واقعيتى در صحنه لبنان ظاهر و تثبيت شد, يك عده آمدند گفتند حزب الله فقط از افراد شيعه استفاده مى كند و اين انحصار طلبى است, ما گفتيم حاضريم از همه طوايف و از همه جريانات سياسى كه مى خواهند در امر مقاومت شركت كنند استفاده كنيم. آمديم يك تشكيلات خاصى درست كرديم به اسم گردان هاى مقاومت لبنانى براى مقابله با اشغال گران اسرائيلى و هدف اين طرح و تشكيلات اين بود كه يك زمينه اى براى مشاركت سايرين فراهم كنيم. و الحمدلله تا حالا هدف اين طرح محقق شده و ديگر كسى در لبنان نمى تواند بگويد شما انحصار طلب هستيد. عده زيادى از طوايف مختلف سنى, درزى و مسيحى آمدند و خيلى بالاتر از آن تعدادى كه ما توقع اش را داشتيم و حالا متشكل شدند دارند آموزش مى بينند يك عده هم آموزش ديده اند و الحمد لله در عمليات دارند شركت مى كنند و شروع كردند. پارسال كه ما پيروزىهاى زيادى در جنوب لبنان به دست آورديم, مخصوصا بعد از شهادت فرزندم هادى تعداد زيادى از جوانان مسلمان و مسيحى كه آمدند به من تبريك بگويند در آن ملاقات ها همه اصرار داشتند كه ما مى خواهيم شركت كنيم ما از اين جوى كه به وجود آمد بعد از شهادت ايشان استفاده كرديم و اين طرح را اعلام كرديم و روشن شد كه اعتماد اينها به حزب الله و رهبرى حزب الله خيلى زياد است كه حاضرند تحت فرماندهى حزب الله مبارزه كنند و بر عليه اسرائيل بجنگند. الحمدلله اين طرح تا حالا موفق بوده و ادامه دارد و جاى خودش را پيدا كرده در صحنه لبنان. ما اعتقاد داريم كه روز به روز موفقيت بيشترى در اين زمينه پيدا خواهيم كرد.
اين يكى از بركات خون شهيد هادى است!

پاسدار اسلام: همان طورى كه مطلع هستيد هم اكنون هزاران هزار مسلمان انقلابى در سراسر جهان عاشق جنگ عليه اسرائيل هستند و تنها جبهه جنگ عليه اسرائيل نيز تحت لواى مقاومت اسلامى مفتوح است آيا امكان گشودن راه براى اين خيل عظيم در اين ميدان جهاد وجود دارد؟
ـ سيد حسن نصرالله: مشكل اصلى ما اين است كه جبهه لبنان به مرز لبنان با اسرائيل محدود است يعنى از نظر وسعت و عرض منطقه جغرافيايى يعنى كل منطقه اشغالى كه در لبنان است حد اكثرش يك هزار كيلومتر مربع مى باشد و اين خيلى چيز كمى است و تا حالا جبهه جنوب لبنان اگر بخواهد فقط از جوانان لبنانى نه همه جوانان لبنانى فقط از افراد بسيج حزب الله بخواهد همه را به كار بگيرد امكان ندارد مكانش كم است به خاطر اين كه جبهه تنگ است و خيلى وسعت نيست حتى براى جوانان خود ما كه مى خواهند بروند در عمليات شركت كنند بايد ثبت نام كنند حتى چند ماه و چند سال بايد صبر كنند كه نوبت به آنها برسد به خاطر همين فعلا امكان ندارد غير از لبنانى ها مخصوصا از خارج از لبنان بيايند و شركت كنند مشكلاتى دارد ولى ما به اميد آن روزى هستيم كه يك قيام بزرگى در منطقه به وجود بيايد در همه مرزهاى فلسطين اشغالى و يك جنگ نهايى باشد آن وقت جدا همه مسلمانان در اين امر عظيم شركت كنند, ان شإالله.

پاسدار اسلام: وضعيت انتفاضه و آينده آن را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
ـ سيد حسن نصرالله: روابط انتفاضه متإسفانه بعد از سازش كارى ياسر عرفات و توافق نامه اسلو و آمدن عرفات به غزه يعنى داخل سرزمين هاى اشغالى عرفات و دستگاه هاى امنيتى اسرائيل ضربات محكمى به پيكره حماس و جهاد اسلامى زدند. شما مى دانيد كه اين دو جنبش جهاد اسلامى عمده انتفاضه بودند و هستند و اسلامگراها را محاصره كردند فشار آوردند به آنها يك عده را زندانى كردند هم در زندان عرفات و هم زندان اسرائيل يك عده را شهيد كردند. وضع سختى در داخل دارند و فعلا فعاليت انتفاضه خيلى كاهش پيدا كرده ولى ما در رابطه با آينده نزديك خيلى اميدواريم زمينه خيلى فراوان است داخل ملت فلسطين فشار روى ملت زياد است طاقت تحمل ديگر ندارند راهى را كه ياسر عرفات انتخاب كرد به بن بست رسيده. دروغ هاى او براى مردم دارد روشن مى شود كه دروغ محض است, وهم است واقعيت ندارد و من فكر مى كنم روز به روز ملت فلسطين در داخل سرزمين اشغالى در اين اعتقاد راسخ تر مى شوند كه تنها راه براى به دست آوردن حقوق و آزادسازى سرزمينشان همان راه انتفاضه و جهاد و مبارزه است و مطمئنيم كه دوباره اين انتفاضه مردمى و جهادى اوج خواهد گرفت هرچند فعلا وضعيت بسيار سختى داخل سرزمين هاى فلسطين حاكم است و آن كسى كه توانست ضربه سختى به سرزمين فلسطين وارد كند خود ياسر عرفات و سازمان آزادىبخش فلسطين بود.

پاسدار اسلام: حضرتعالى پيامتان را به ملت هاى اسلامى و آزادگان جهان به خصوص ملت بزرگ و انقلابى ايران بيان بفرمائيد.
ـ سيد حسن نصرالله: اكنون ملت هاى اسلامى دنيا دارند احساس مى كنند و از نزديك لمس مى كنند و ملت عظيم ايران تجربه كرده اند اين را, من چيز جديدى مطرح نمى كنم. فقط چند نكته مورد تإكيد است:
1ـ ما در مقابل استكبار امريكا و صهيونيستى, جز جهاد راهى نداريم. مذاكره, صلح, سازش, سازش با اينها جز ذلت و شكست خوردن دنبال ندارد. و اين راه را نبايد رها كنيم و آن ملت ها كه تا به حال اين راه را انتخاب نكرده اند بايد خيلى زود انتخاب كنند و اين راه را بروند و ما هم تجربه كرده ايم مى خواهم بگويم كه جهاد همه ما را عزيز مى كند, اگر به خدا توكل كنيم ما خيلى قوى هستيم. حضرت امام مى فرمايد: ((امريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند)) يك عده اى شايد بگويند اين جمهورى اسلامى ايران است, ايستاد و امريكا نتوانست غلطى بكند من مى گويم آن چيزى كه در لبنان اتفاق افتاد خيلى براى عمق آن سخن امام مى شود استدلال كرد بالاخره ايران يك جمهورى اسلامى بزرگى است, جمعيت سى ميليونى بود حالا 60 ميليونى شده, نيروهاى مسلح عظيمى دارد, امكانات فراوانى دارد, ولى در لبنان مجاهدين مسلمان لبنانى توانستند با يك عمليات استشهادى نيروهاى دريايى امريكا را از لبنان اخراج كنند با يك وضع ذلت بار و امريكا نتوانست هيچ غلطى بكند و نمى تواند بكند. يك گروهى به يك اندازه كوچكى در مقابل اسرائيل ايستاد به اسم حزب الله يعنى اسرائيل كه در 50 سال ملت هاى مسلمان عرب را ذليل كرد يك گروهى به اسم حزب الله آمد و اين اسرائيل را ذليل كرد به علت چى؟ به علت جهادى بودن اين گروه, اين گروه خط راه جهاد را انتخاب كرد, اين يك مسإله.
مسإله دوم كه به نظر من حتى شرط مسإله اول است يعنى مسإله اول هم بدون مسإله دوم موفق نخواهد شد, مسإله ولايت و رهبرى است, ما ديديم ملت فلسطين 50 سال مبارزه كرد, صدها هزار نفر شهيد و زخمى دادند چند ميليون آواره شدند از كشورشان اخراج شدند در همه دنيا مبارزه كردند كارهاى نظامى و جهادى كه فلسطينى ها انجام دادند خيلى بزرگ بود, آن چيزى كه ما به نام حزب الله تا حالا انجام داديم چيز كوچكى است در مقابل آن چه آنها در طى 50 سال انجام دادند ولى آخرش به كجا رسيد, به خاطر اين كه رهبرى آن شخصى مثل ياسر عرفات به ذلت كشيد و اين وضع اسف بار كه فعلا فلسطينى ها دارند.
مسإله رهبرى مسإله خيلى مهمى است براى امت اسلامى و ملت مسلمان اگر به آن چه كه خدا براى ما انتخاب كرده و فرمان داده, تمسك بجوييم قطعا آينده ما آينده خيلى بدى خواهد بود, عزت را از دست مى دهيم, وحدت را از دست مى دهيم, خدا به ما نگاه نخواهد كرد, ما را كمك نخواهد كرد و خدا آن وقتى به ما كمك خواهد كرد كه به آيه ((إطيعوا الله و إطيعوا الرسول و اولى الامر منكم)) عمل كنيم. وقتى از خدا اطاعت كنيم و از رسول و اولياى امر اطاعت كنيم, آن وقت خدا به ما نگاه خواهد كرد, قوت مى دهد, توان مى دهد, پيروزى مى دهد; مخصوصا در شرايطى كه ما مى بينيم جهان استكبار اصرار دارند بر همه تحميل كنند كه موجوديت اسرائيل, به طور قاطع رسميت پيدا كند و دنبال اين هستند كه تمام ملت ها و دولت هاى مسلمان و عربى را در مقابل اين واقعيت تسليم كنند, اين خيلى خطرناك است و ما بايد با آن مقابله كنيم, با استكبار امريكا, با صهيونيست ها, و به نظر بنده هرگونه مقابله, مبارزه و مقاومت و جهاد بدون ولايت و امامت و اطاعت از رهبرى ميسر نخواهد شد.
پيامم و صحبتم به همه مخصوصا به آن كسانى كه تجربه كرده اند اين را كه از تجربياتشان استفاده كنند و ان شإالله همه مان مطيع ولايت و امامت باشيم و تحت پرچم مقام معظم رهبرى بتوانيم ادامه بدهيم, زمينه را هم فراهم كنيم براى ظهور حضرت حجه ابن الحسن ارواحنا و روحى له الفدإ كه ان شإ الله ايشان و ما هم دعا مى كنيم كه از سربازان وفادار ايشان باشيم و بتوانيم همه ظلم و فساد را كه در زمين است نابود كنيم و حكومت عدل الهى تشكيل بدهيم. ان شإ الله.

پاورقي ها: