جنوب لبنان صحنه ابتكار عمل براى حزب الله لبنان


به هلاكت رسيدن 7 صهيونيست طى چند روز اخير چيزى نيست كه شهرك نشينان, سازمان امنيتى و نظامى رژيم صهيونيستى به راحتى از كنار آن بگذرند چرا كه عمليات هاى مركبا, بلاط و الدشبه, نتانياهو را از اروپا به تلآويو و مناطق مرزى كشاند و باعث پيچيده تر شدن اوضاع ارتش صهيونيستى گرديد.
در اين راستا برخى منابع معتقدند: اقدامات ارتش اشغالگر طى ماههاى اخير از چند جهت بى فايده بوده و مقاومت اسلامى به راحتى آن را كشف و خنثى نموده است. از جمله:
بعد نظامى: اجراى عمليات مركبا كه طى آن رزمندگان مقاومت رادارهاى دشمن را از كار انداخته و سپس اقدام به بمب گذارى نمودند. از يكسو نمايانگر ترس و وحشت سربازان صهيونيست و فروپاشى ساختارهاى امنيتى و نظامى دشمن و از سوى ديگر نمايانگر شجاعت و اقتدار رزمندگان مسلمان مى باشد.
بعد سياسى: تحت فشار قرار گرفتن تلآويو به منظور عقب نشينى از جنوب لبنان كه به همين دليل دشمن در جستجوى راهكارهاى سياسى براى وارد آوردن فشار بر بيروت و دمشق و كاهش فشارهاى داخلى, منطقه اى و بين المللى بر خود است.
بعد بين المللى: افزايش نگرانى آمريكا و هم پيمانان رژيم صهيونيستى از تبديل شدن لبنان به فلسطينى ديگر كه در سخنان سفير آمريكا در لبنان به خوبى نمايان شد.
وى گفت: پس از عمليات اخير, ما بيش از گذشته نگران اوضاع جنوب لبنان هستيم. به همين خاطر, آمريكا در تلاش است زمام امور را در دست گرفته و روحيه سربازان صهيونيست را در مقابله با رزمندگان مقاومت كه به راحتى تا عمق دهها مترى فلسطين اشغالى نفوذ مى كنند افزايش دهد.
در اينجا سوالى مطرح مى شود و آن اينكه: موضعگيرى دشمن در روزهاى آينده به خصوص پس از نشست فوق العاده هيإت وزيران رژيم صهيونيستى چگونه خواهد بود؟
براى پاسخ به اين سوال ابتدا بايد به دعوت هيإت دولت صهيونيستى از وزيران خود براى بازديد برنامه ريزى شده از سربازان مستقر در جنوب لبنان اشاره نمود, (كه نمايانگر ترس دشمن از عمليات رزمندگان مقاومت بر ضد وزراى صهيونيست مى باشد. ) همچنين گفت: دشمن نمى تواند به سرعت از جنوب لبنان خارج شود, زيرا اين امر تإثير سياسى نامناسبى بر مذاكرات اين رژيم با طرفهاى فلسطينى, سورى و لبنانى داشته و منجر به شكست منطقه اى تلآويو خواهد شد. بنابراين دشمن چند راه در پيش رو دارد:
1 ـ عقب نشينى از پايگاههايى كه براى مقاومت اسلامى سهل الوصول است يا كاهش نفرات پايگاههايى كه همواره در معرض حملات رزمندگان مقاومت قرار دارند.
2 ـ ايجاد استحكامات بيشتر در پايگاههايى كه در خطوط تماس يا مكانهايى مرتفع هستند.
3 ـ ضد گلوله كردن خودروهاى نظامى و لباس سربازان صهيونيست. (اما با اين وجود آمار مجروحين همچنان بالاست و در سال گذشته به 106 تن رسيد.)
4 ـ كاهش فعاليتهاى نظامى ارتش صهيونيستى و افزايش فعاليت مزدوران لحد.
5 ـ افزايش حملات هوايى به مراكز مقاومت اسلامى و جاسوسى هوايى بر فراز اين مركز.
به همين دليل مى توان گفت: دشمن در صدد برنامه ريزى براى خروج از لبنان است ولى در عين حال منتظر يك فرصت سياسى مناسب مى باشد اما مقاومت اسلامى راه خارج ساختن دشمن از جنوب لبنان را به خوبى مى داند.والسلام.
پاورقي ها: