انتخابات مجلس ششم پاسدارى ازدست آوردهاى 22 بهمن

 

انتخابات مجلس ششم پاسدارى از دست آوردهاى 22 بهمن

حجه الاسلام والمسلمين محمدتقى رهبر

 


 

((يكى از امورى كه مطمح نظر آنهايى است كه مى خواهند اين انقلاب را به شكست برسانند قضيه مجلس است… مجلس خوب همه چيز را خوب مى كند و مجلس بد همه چيز را بد مى كند))امام خمينى صحيفه نور, ج18, ص202
((شما مى خواهيد كه يك مجلسى داشته باشيد كه در مقابل اين مهاجماتى كه از خارج مى شود پايدار باشد, يك دولتى را او تعيين كند كه در مقابل تهاجماتى كه در دنيا واقع مى شود, فشارهايى كه واقع مى شود در دنيا, اين بتواند دفاع كند و اين از مجلس سرچشمه مى گيرد, از مجلس دولت دولت مى شود و شما يك همچو مجلسى لازم داريد, شما براى حفظ كشور خودتان, براى حفظ اسلام عزيز كه اين همه خون درراهش ريختيد بايد پايدارى كنيد.))صحيفه نور, ج18, ص204

انقلاب اسلامى در حالى بيست و يكمين سالگرد پيروزى خود را جشن مى گيرد كه طى فراز و نشيب حوادث, خطرهاى سهمگين و گوناگونى را از سر گذرانيده است.
انقلاب طى اين سالها آماج تيرهاى زهرآگين دشمنان سوگند خورده اسلام قرار داشت و على رغم آن همه توطئه, ملت مقاوم ما در پرتو عنايات الهى توانست با قامتى استوار از ميان امواج شكننده خصومت ها عبور كند و نظام اسلامى را تثبيت نمايد. حملات نظامى , سياسى, اقتصادى و هجمه فرهنگى يكى پس از ديگرى على الدوام بر انقلاب و مردم انقلابى ما تاخته و مى تازد اما در هر نبردى با شكست و رسوايى عقب نشينى كرده و خواهد كرد و مقاومت و هوشيارى ملت آبديده ما را افزون مى سازد. و اين همه موفقيت در ظل عنايات حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا له الفدإ) و رهبرى حضرت امام راحل ـ قدس سره ـ و از آن پس ولايت و هدايت مقام معظم رهبرى و تدبير ديگر مسوولان دلسوز نظام و پشتيبانى بى دريغ مردم مسلمان و انقلابى و هميشه در صحنه ما بود كه براى حفظ و حراست انقلاب خود از هرچه در توان داشتند گذشتند و با خون عزيزانشان اين شجره طيبه را آبيارى كردند و با هوشيارى كامل سر دشمنان را بر سنگ زدند!
و همان گونه كه معمار انقلاب اسلامى امام راحل با اعتماد به وفادارى ملت فرمودند: ((اطمينان كامل دارم كه تمامى مردم در اصول همچون گذشته پشتيبان نظام و انقلاب خود هستند)).
(صحيفه نور, ج21, ص96)
مردم شرافتمند و قهرمان ما در عهدى كه با خدا بسته اند و بيعتى كه با مولاى خود نموده اند وفادار خواهند ماند و مجال تحقق به توطئه هاى دشمنان خارجى و داخلى نخواهند داد و آنها را به آشفته خوابى تعبير خواهند كرد!

آماده باش كامل …!
با اين همه هرگز نبايد پنداشت كه جنگ خاتمه يافته و سلاح را مى توان از كف نهاد! و دشمن مترصد فرصت نيست و با ما سر آشتى دارد! يا از خيره سرى به خود آمده و ما را به حال خود رها كرده است! چنين پندار باطلى به معناى خالى كردن سنگر و خاكريز دفاعى در برابر هجوم خصم بدانديش است. چه از ديرباز گفته اند: ((دشمن نتوان حقير و بيچاره شمرد!)) آن هم دشمنى چون استكبار جهانى و امپرياليسم و صهيونيسم به سردمدارى شيطان بزرگ آمريكاى ددمنش كه پايگاه و منافع نامشروع خود را در ميهن اسلامى ما از دست داده و بارها وبارها دولتمردان به صراحت گفته اند: ريشه ملت ايران بايد خشكانده شود و انقلاب اسلامى سركوب گردد و در تعقيب اين هدف شوم تمامى عوامل و ابزارها را به خدمت گرفته اند, از ماهواره ها و رسانه هاى پرحجم تبليغاتى و خبرى بين المللى تا عناصر وابسته و مطبوعات داخلى نوظهور كه در اين دو ساله اخير مانند علف هرز در فضاى فرهنگى تبليغى كشور ما روئيده اند وثمرات تلخى به بار آورده اند و هر يك با رسوايى دست به گريبان شده اند, و از عناصر فاسد فرارى و منافق و سلطنت طلب گرفته كه در خارج كشور و در پناه دشمنان ميهن اسلامى ما به هياهو و زوزه كشيدن سرگرمند تا ليبرال هاى داخل كشور و گروهك هاى ورشكسته سياسى و عناصر فريب خورده آنها كه با سوء استفاده از آزادى بيان و قلم اهدايى!! غوغاسالارى مى كنند و بعضا در پناه حماسه دوم خرداد سنگر گرفته و بر اصول و ارزش هاى انقلاب مى تازند و روياهاى ابليسى در سر مى پرورند. و از تجديد نظر در آرمان هاى انقلاب اسلامى و پايمال كردن ارزشها سخن مى گويند و بعضا پاره اى روحانى نماها را جلو مى اندازند و به خدمت گرفته و از آنها قهرمان مى سازند و آن بيچاره ها نمى دانند مهره كدام شطرنج شده و به كدامين جبهه خدمت مى كنند؟!

دوم خرداد تداوم 22 بهمن
و در اين جا از ذكر يك نكته گزير نيست كه قضيه دوم خرداد و انتخابات رياست جمهورى كه حماسه ملت ما در همراهى نظام و رإى به انقلاب اسلامى و رياست جمهورى بود دستاويزى شده براى بسيارى از عناصر توطئه گر و يا فريب خورده كه از آن تفسيرى وفق اميال نفسانى و اهداف شيطانى خود بنمايند و چنين وانمود كنند كه اين چند صد نفر تعزيه گردانهاى تجديدنظر طلبى در انقلاب و اصول و ارزشها بودند كه دوم خرداد را به وجود آوردند!! و راه دوم خرداد از كاروان 22 بهمن جدا است!! و رويشى ديگر است با آرمان هاى ديگر؟!
كه در پاسخ به اين پندار و نيرنگ و سفسطه كارى بايد بگوئيم: دوم خرداد حادثه اى خلق الساعه نبود و پديد آورنده آن ليبرال ها و ناراضى ها و ضد انقلاب ها و تجديد نظر طلب ها نبودند, شايد اقليتى ناچيز از اينان در خلال انبوه توده هاى ميليونى مردم مسلمان در گوشه و كنار حضور داشتند كه با اهداف از پيش تعيين شده خود به حماسه دوم خرداد پيوستند تا از اين نمد كلاهى داشته باشند در حالى كه عنصر اصلى آن حماسه با شكوه و حضور سى ميليون رإى دهنده در انتخابات رياست جمهورى همان حضور هميشگى ملت بود كه ده ها سال پيش از اين پى افكنده شده بود و بنابراين براى يافتن ريشه هاى آن حضور باشكوه در دوم خرداد نبايد در پى پاره اى جريان ها و عناصر مشكوك رفت بلكه مى بايست سراغ آن را از 15 خرداد سال 42 گرفت كه امت سلحشور ما در برابر رژيم ستمشاهى ايستاد و به پاى آرمان هاى امام راحل و انقلاب اسلامى شكنجه ديد و خون داد و از آن پس شراره هاى انقلاب خاموش نشد و حوزه و دانشگاه به يكديگر پيوستند و تمام اقشار مردم به رهبرى حضرت امام و روحانيت مبارز و همراهى ديگر انقلابيون مسلمان مبارزه بى امان را ادامه دادند و چه مصيبت ها كه تحمل نكردند تا به پيروزى 22 بهمن انجاميد و كاخ رژيم استبدادى فروريخت.
و به طور خلاصه: امواج شكوهمند حضور مردمى بود كه آن حماسه تاريخى را پديد آورد و همچنان ادامه يافت و با انواع توطئه ها پنجه درافكند و هشت سال جنگ تحميلى و حوادث آن را از سرگذراند و در تمام اين صحنه ها ليبرال ها غايب بودند و حتى يك شهيد ندادند و يك زخم نخوردند وحتى از حكومت شاه و اجراى قانون اساسى آن زمان سخن گفتند و يا در اروپا و امريكا مشغول تحصيل و تفريح بودند و ديديم كه هم اينان برگشتند و چه بر سر انقلاب آوردند و ماجراهايى گذشت كه شرح آن در اين مقال نمى گنجد.
بارى صاحبان اصلى انقلاب همان 15 خردادى ها و 22 بهمنى ها و امت شهيد پرور و خالص و مخلص و بسيجى و كم توقع اند كه هم اينك در همه صحنه ها حضور دارند. از انتخابات دوم خرداد و قبل و بعد آن گرفته تا حضور باشكوه درراهپيمايى هاى روز قدس و 22 بهمن و غيره كه بايك اشاره رهبرى به صحنه مىآيند و به منافقان و ليبرال ها و تجديدنظر طلب ها و اربابان صهيونيست و امپرياليست آنان تودهنى مى زنند و زوزه هاى رسانه هاى استكبارى و نشريه هاى هم آواى داخلى آنها را با عمل پاسخ مى گويند و اينها همان سرمايه هاى اسلام و ياران مهدى(ع) و پيروان ولايت فقيه اند.
و واقعا شرم آور است كه گروهى اندك معلوم الحال يا مشكوك امروزه با بزرگ نمايى خود را پديدآورندگان دوم خرداد و حماسه سازان انتخابات قلمداد كنند.
كه اعتقادى به نظام و انقلاب اسلامى ندارند و نسبت به رئيس جمهورى تا جايى اظهار وفاددارى مى كنند كه بتوانند زير اين چتر نجات او اهداف خود را تحقق بخشند كه در اين جا به صراحت بايد بگوييم اين مدعيان نه به رئيس جمهور عقيده دارند و نه به هيچ اصلى از اصول نظام و انقلاب.
شاهد اين مدعا همصدايى اينان با بلندگوهاى استكبارى است كه هر آنچه از حلقوم آن رسانه ها به گوش مى رسد از زبان و قلم اينان تراوش مى كند و هم اكنون در كمين مجلس نشسته و چشم اميد به انتخابات دوخته اند و چنان كه در مقاله پيشين گفتيم دشمنان انقلاب به مجلس ششم اميدها بسته و برآنند تا نهاد قانونگذارى را در قبضه گيرند و هر آن چه مى خواهند بكنند و از همين جا مى توان به سرنوشت ساز بودن انتخابات پى برد.

سره را از ناسره باز شناسيد!!
ياران امام و وفاداران به انقلاب نيز در چنين شرايط حساس بايد به مسووليت خود توجه داشته باشند با آگاهى و هوشيارى و تحقيق و تتبع كافى داوطلبان نمايندگى را بشناسند. ببينيد كداميك با امت حزب الله هم نوا هستند؟ كداميك در خط امام و اسلام و رهبرىاند؟ كداميك از متن ملت برخاسته و درد و رنج مردم را لمس مى كنند؟ كداميك امتحان خود را درست پس داده و در كوره حوادث آبديده شده و مدافع پابرهنه ها بوده اند؟ و در برابر اينان كداميك سر در آخور استكبار دارند و به وفق مراد آنان حرف مى زنند؟ كداميك از تجديدنظر در آرمان هاى امام راحل سخن مى گويند و از رابطه با امريكا و اسرائيل دفاع مى كنند!
كداميك در پرتو وكالت صاحب آلاف و الوف و ثروت و سرمايه شدند و در سايه تبليغات زراندوزان شهره شهر گرديدند؟ از كدامين كانديدا راديوهاى استعمارى امريكا و انگليس و اسرائيل قهرمان مى سازند و كدامين شخص يا جريان حرف دل دشمنان و ليبرال ها را مى زنند؟ اينها و مانند اينها معيارهايى است كه مى تواند سره را از ناسره و خالص را از ناخالص جدا كند و در اين ميان راهنمايان افكار عمومى يعنى علماى اعلام و ائمه جمعه و جماعات ونويسندگان و مدرسان و اساتيد حوزه و دانشگاه و دانشجويان مسلمان و مخلص مسووليتى بس عظيم دارند كه نگذارند تا آنجا كه ممكن است يك رإى به نفع جريان هاى انحرافى دااده شود و عناصر مشكوك و فرصت طلب به مجلس رخنه كنند.
مردم بايد غوغاسالارى و شايعه سازى محفلى ومطبوعاتى را با حساسيت دنبال كنند وبدانند هر كانديدا كه از سوى رسانه هاى غربى و مطبوعات وابسته داخلى مورد حمايت است, ضد دين و ضد نظام است و به او رإى ندهند و هر كانديدا كه مورد هجوم و دشنام راديوها و رسانه هاى بيگانه و نشريات وابسته و جريان هاى انحرافى است, همان فرزند صديق امام و انقلاب و وفادار به آرمان هاى ملت مسلمان است و او را به مجلس بفرستتند. مردمى كه در حماسه با شكوه 22 بهمن حضور ميليونى دارند, مى بايست همين حضور را در پاى صندوق هاى رإى داشته باشند و مراقب باشند به چه كسى رإى مى دهند. حضور در پاى صندوق هاى رإى يك نبرد است, نبردى سرنوشت ساز كه آينده انقلاب و دستاورد خون شهيدان گلگون كفن بدان وابسته است. مردم بدانند تشكل هاى مشكوك رسمى و غير رسمى كه امتحان خوبى در سالهاى پس از پيروزى و دركشاكش سياسى و فرهنگى پس نداده اند, دست به دست هم داده و از هر تلاش و كوشش در تعقيب اهداف خود و بيرون آوردن كانديداى مورد نظرشان از صندوق هاى رإى فروگذار نمى كنند و در برابر اين هجمه تبليغاتى و انتخاباتى امت حزب الله و نيروهاى بسيح و وفاداران به انقلاب در هر قشر و جمعيت, حوزوى و دانشگاهى, بازارى و ادارى, شهرى و روستايى, مردان و زنان مسلمان همه جا و همه جا مسئول و مكلف به تكليف شرعى اند كه مجلس را از نفوذ افراد ناصالح و ناباب مصون نگهدارند و اكثريت نهاد قانون گذارى را به دست فرزندان صديق اسلام و انقلاب, مومن و متعهد و حامى مستضعفان بدهند و در تحقق اين هدف از بيشترين نيروى مخلص به شيوه قانونى و شرعى و معقول و متناسب با رشد انقلابى خود بهره گيرند و در انتخابات نمايندگان با آگاهان مومن و متعهد و داراى درك سياسى و تجربه انقلابى مشورت كنند و بدانند رإى آنها و حضورشان در انتخابات بمثابه شركت در جبهه دفاع مقدس و به همان نسبت سرنوشت ساز است. و اين سخن امام راحل را پاسخ گويند: ((به مردم عرض مى كنم شركت كنيد در اين انتخابات و تميز بدهيد اشخاصى را كه لايق اند براى اين مقام, مقدرات كشورتان را به دست كسانى بدهيد كه براى كشور شما مفيداند از حيث سياست, از حيث اقتصاد, از حيث همه چيز, اگر مسامحه بكنيد و امروز هم كسى نفهمد خدا هست, خدا مى داند و مى بيند, شما در محضر خدا هستيد هر جا هستيد)).
(صحيفه نور, ج18, ص205)