نگاهى به رويدادها

نگاهى به رويدادها

1. گرايش بيش از يكصد نفر از مردم شهر رم به اسلام

در سال گذشته در حدود يك صد نفر از مردم شهر رم در ايتاليا در مركز فرهنگى اسلام به اسلام گرويدند.
به گفته دكتر عبدالحامد رضوان رئيس اين مركز, دورنماهاى بسيار خوبى براى تبليغ پيام اسلام در ايتاليا وجود دارد. وى هم چنين از مبلغان اسلام در سراسر جهان دعوت كرد كه به كشورهاى غربى سفر كرده و مردم آن ها را با دين مبين اسلام آشنا كنند.
http://www.islamicnews.org) )

2. گرايش بيش از پنج هزار نفر اندونزيايى به اسلام

به دنبال تلاش هاى سازمان هاى اسلامى در كشور اندونزى بيش از پنج هزار نفر از مردم جز ايرمالاك در اين كشور مسلمان شدند.
اين عده به دنبال تلاش هاى خستگى ناپذير 150 مبلغ مسلمان به اسلام گرويده اند.
(همان)

3. گرايش يك خانواده يهودى به اسلام

يك خانواده يهودى در اسرائيل, پس از انجام گفت وگوهاى مستمر با يك مبلغ مسلمان از طريق اينترنت, سرانجام دين اسلام را پذيرفتند.
پدر و مادر اين خانواده در حدود چهار سال قبل از ايالات متحده به كشور اسرائيل آمده بودند و جزء افراطيون يهودى به شمار مى رفتند.

4. گرايش روز افزون مردم دانمارك به اسلام

براساس تحقيقى كه يك آژانس در دانمارك صورت داد, تعداد افرادى كه در اين كشور, دين اسلام را مى پذيرفتند, روز به روز در حال افزايش است. اين تحقيق نشان مى دهد كه تقريبا در هر روز يك دانماركى دين اسلام را مى پذيرد. علاوه بر اين تحقيق ديگرى نيز نشان مى دهد كه علاقه دانشجويان اين كشور براى آشنايى با فرهنگ و دين اسلام در مقايسه با سال گذشته حدود شصت درصد افزايش يافته است.
(همان)

5. بيمارى واگيردار در بين كودكان فلسطينى

بيش از يكصد كودك فلسطينى, به يك بيمارى واگير كبدى در روستاى سالم در نزديكى شهر نابلس مبتلا شده اند.
نمونه هاى مشابهى از اين بيمارى در روستاهاى مجاور نيز مشاهده شده است. اين بيمارى از طريق آب آلوده منتقل مى شود. به دنبال حفارىهاى رژيم اشغال گر قدس جهت احداث ايستگاه هاى بازرسى, بسيارى از لوله هاى آب فاضلاب شكسته شدند و در نتيجه آب شرب با آب فاضلاب مخلوط شدند. جنبش بين المللى همبستگى كه يك سازمان خيريه مى باشد, از تمامى افراد و سازمان هاى بشر دوست براى كمك و نجات اين كودكان بيمار دعوت كرده است.
(همان)

6. حذف آياتى از قرآن كريم در ترجمه جديد

براساس گزارش خبرى رويتر كه در دوازده فوريه منتشر شد, مدارس لس آنجلس آيات مربوط به مخالفت با يهود را از قرآن كريم حذف كرده اند. براساس اين تصميم سيصد جلد قرآن كه در آن ها آيات مربوط به دشمنى يهود با اسلام حذف شده است, به عنوان ترجمه جديد قرآن در مدارس اسلامى لس آنجلس تدريس مى شود. اين تصميم در ادامه حذف مطالب ضد يهود از متون و كتب درسى دانشآموزان اتخاذ شده و به مرحله اجرا درآمده است.
هيئت مديره اين مدارس, نسبت به اعتراض هاى مسلمانان, بى تفاوتند و اقدام به اين عمل را دستور قانونى دولت عنوان كرده اند.

7. منع تبليغ آبجو و دخانيات در جمهورى تاتارستان

اتحاديه پزشكان مسلمان تاتارستان از منتمير شايميف رئس جمهورى تاتارستان خواست كه در اين جمهورى تبليغ آب جو و دخانيات ممنوع شود, چرا كه اين تبليغات باعث توسعه فساد مى شود.
پزشكان مسلمان جمهورى توجه رئيس جمهور را به اين نكته جلب كردند كه آب جو و سيگار كه در اسلام ممنوع است بر ذهنيت نوجوانان اثر منفى مى گذارد. با توجه به اين كه تنها پزشكان نمى توانند خطر الكل و سيگار را توضيح دهند دولت جمهورى بايد نسبت به منع تبليغ آب جو و سيگار اقدام كند.
(سايت اسلام, رو, 6 / 4 / 1381)

8. خبرنگاران گريستند

نخستين گروه از خبرنگاران خارجى كه موفق شدند در ميان تدابير شديد امنيتى ارتش صهيونيستى براى مدت كوتاهى وارد مناطق اشغالى شوند, با صحنه هاى تكان دهنده اى مواجه شدند.
فرانس پرس از كرانه باخترى رود اردن گزارش داد.
برخى گزارش ها حكايت از آن دارند كه خبرنگاران با مشاهده فاجعه انسانى در جنين گريستند. در همين حال, يك خبرنگار فرانسوى كه موفق شده بود با پنهان شدن از چشم نيروهاى اسرائيلى 48 ساعت را با يك خانواده فلسطينى بگذراند, گفت: در بعضى از شهرها تنها بوى اجساد قربانيان به مشام مى رسد.

9. افزايش اسلام گرايى در تركيه

پس از آن كه اجويت نخست وزير تركيه با انجام شدن انتخابات زود هنگام در اين كشور مخالفت كرد, بسيارى از رسانه هاى گروهى غربى اين مسئله را ناشى از هراس دولت مردان تركيه از افزايش اسلام گرايى در اين كشور دانستند.
براساس آخرين تحقيقات آمارى كه توسط كمپانىalvar) ) در تركيه و براساس يك انتخابات فرض انجام داده است, تنها 23 درصد از رإى دهندگان موافق سيستم كنونى دولت بوده اند. 95 درصد از مردم تركيه براساس اين آمار معتقد به خدا مى باشند و 70 درصد از آن ها افرادى متدين و مقيد به انجام اعمال مذهبى مى باشند.
اين گزارش مى افزايد كه اكثريت قريب به اتفاق پاسخ دهندگان, به ويژه افراد متدين موافق عضويت تركيه در اتحاديه اروپا مى باشند, چرا كه براساس قوانين اين اتحاديه آن ها مى توانند از آزادى مذهبى برخوردار شده و محدوديت هاى بسيارى كه هم اكنون براى مسلمانان و به ويژه زنان مسلمان در تركيه اعمال مى گردد, از بين خواهد رفت.
در اين نظر سنجى آمده است كه پس از حمله هاى اسرائيل به فلسطينيان روحيه اسلام خواهى و هم بستگى دينى در ميان مسلمانان به شدت افزايش يافته و درصد قابل توجهى از مسلمانان را به تشكيل دادن كانون هايى براى حمايت از مسلمانان فلسطينى و گرايش بيش تر به امور دينى در تركيه واداشته است.

10. خشم آزاد انديشان امريكا از جنايات اسرائيل

واشنگتن ـ شمارى از شخصيت هاى علمى دانشگاه هاى امريكا, تحريم رژيم صهيونيستى را در اين كشور خواستار شدند.
روزنامه ((البيان)) با انتشار اين خبر نوشت: در واكنش به جنايات روزافزون صهيونيست ها و در مخالفت با ديدار هيئتى از مسوولان بلند پايه پليس فدرال امريكا از رژيم صهيونيستى شخصيت هاى علمى دانشگاه هاى امريكا برنامه هاى ضد صهيونيستى را با پست الكترونيكى آغاز كردند. در اين برنامه الكترونيكى كه شامل بيش از چهل دانشگاه امريكايى از جمله كاليفرنيا و هاروارد مى شود, تحريم موسسه ها و شركت هاى امريكايى كه با رژيم صهيونيستى همكارى دارند, خواسته شده است هم چنين قرار است پاييز امسال سمينارى با حضور دانشجويان سراسر امريكا براى بررسى و افشاى اقدامات ضد بشرى نظاميان صهيونيست در دانشگاه ميشيگان برگزار گردد.

11. مخالفت گروهى از مسيحيان امريكا از تدريس قرآن در دانشگاه كاروليناى شمالى

يك گروه مسيحى در امريكا, ضمن مخالفت با تدريس قرآن در دانشگاه امريكايى كاروليناى شمالى عليه اين دانشگاه كه قصد دارد مفاهيم قرآنى را آموزش دهد شكايت كرد. مخالفت گروه مسيحى ((شبكه سياست خانواده)) از زمانى آغاز شد كه دانشگاه مزبور اعلام كرد. لازم است در سال 1385 همه 3500 دانشجوى شهر ((چاپل هيل)) كتابى تحت عنوان ((تقابل قرآن: نزول وحى)) را مطالعه كنند.
رئيس اين دانشگاه گفته بود: با توجه به جوسازىهاى موجود عليه اسلام پس از واقعه بيستم شهريور, فرصت ذى قيمتى, پيش آمده كه در مورد يكى از بزرگ ترين مذاهب جهان ـ اسلام ـ بحث و گفت و گو شود, زيرا يك پنجم مردم دنيا به مذهب اسلام معتقدند; با اين وجود اين دين, به خوبى شناخته نشده است.

12. تلاش امريكا براى بى ثباتى در ايران و عربستان

پايگاه اينترنتى ((پيوند)) به نقل از منابع ديپلماتيك در خليج فارس اعلام كرد: آمريكا پيش از حمله به عراق تلاش مى كند در جمهورى اسلامى ايران و عربستان بى ثباتى ايجاد كند و واشنگتن تلاش خواهد كرد بى ثباتى داخلى در اين كشورها را كه با نفوذترين كشورهاى منطقه هستند, تقويت نمايد.
هم چنين اين پايگاه افزود: اين اقدام كه به منظور كاهش توان سياسى ايران و عربستان صورت خواهد گرفت, به امريكا اجازه مى دهد مقاصد خود را در منطقه اجرا كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اعضاى ستادهاى نماز جمعه سراسر كشور
مسئولان امريكا صلاحيت سخن گفتن در خصوص مردم سالارى و اصلاح در كشورها را ندارند, زيرا آنان كانون فساد هستند.
(6 / 5 / 1381)

مقام عظماى ولايت

رئيس جمهور امريكا با زبان هيتلر با مردم جهان حرف مى زند.
(25 / 5 / 1381)
آيه الله خامنه اى در خطاب به نشست دفتر تحكيم وحدت
دهمين اردوى دفتر تحكيم وحدت دانشگاه ها روز دوشنبه 29 / 5 / 1381 در دانشكده پزشكى سارى آغاز به كار كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پيامى به نشست دفتر تحكيم وحدت تإكيد كردند: آن چه از روح جوانى و دانشجويى انتظار مى رود, خنثى كردن جوانانه و شجاعانه تهاجم دشمن به ايمان و اميد نسل جوان است.
گزارش ديگرى از خبرگزارى جمهورى اسلامى حاكى است, دفتر تحكيم وحدت روز دوشنبه در نامه اى در پاسخ به پيام مقام معظم رهبرى به اردوى اين دفتر بر پيروى از ايشان براى دفاع در برابر توطئه هاى دشمن تإكيد كرد.
(29 / 5 / 1381)

هاشمى رفسنجانى

آمريكا به دليل مشكلات داخلى, سياست نظامى گرى را برگزيده است.
(23 / 5 / 1381)

رئيس جمهور

دولت امريكا تهديدى بزرگ عليه ملت هاست.
(2 / 5 / 1381)
خاتمى در ديدار هيئت امناى دانشگاه مذاهب اسلامى:
تقريب مذاهب در وضعيت كنونى جهان اسلام امرى حياتى و ضرورى است.
(12 / 5 / 1381)

حجه الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولى فقيه و رئيس بنياد شهيد
با سلاح شهادت طلبى در مقابل امريكا خواهيم ايستاد.
(20 / 5 / 1381)

با تقدير و تشكر از مديريت شبكه هاى اطلاع رسانى مركز مطالعات و تحقيقات اسلامى دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم كه مجله را در تهيه اخبار جهان اسلام همراهى كردند.