رهنمودها

((امام خمينى ثابت و استوار از آغاز تا پايان))

هفدهم شهريور

(خاطره تلخ 17 شهريور 57 و خاطره تلخ روزهاى بزرگى كه بر امت گذشت, ميوه شيرين سرنگونى كاخ هاى استبداد و استكبار و جايگزينى پرچم جمهورى عدل اسلامى را به بارآورد. مگر نه آن است كه دستور آموزنده ((كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا)) بايد سرمشق امت اسلامى باشد, قيام همگانى در هر روز و هر سرزمين… شهادت رمز پيروزى است. 17 شهريور مكرر عاشورا و ميدان شهدإ مكرر كربلا و شهداى ما مكرر شهداى كربلا و مخالفان ملت ما مكرر يزيد و وابستگان او هستند. كربلا كاخ ستمگرى را با خون درهم كوبيد و كربلاى ما كاخ سلطنت شيطانى را فرو ريخت. اكنون وقت آن است كه ما كه وارثان اين خون ها هستيم و بازماندگان جوانان و شهداى به خون خفته هستيم از پاى ننشينيم تا فداكارى آنان را به ثمر برسانيم و با اراده مصمم و مشت محكم بقاياى رژيم ستمكار و توطئه گران جيره خوار شرق و غرب را در زير پاى شهداى فضيلت دفن كنيم.)(17/6/58)
(17 شهريور 57 از ايام الله است كه ملت شريف ايران ياد آن را زنده نگه مى دارد. ملت بزرگ ايران, روزهايى چون هفده شهريور در نهضت خود داشت و بحمدالله با تمام مشكلات و تقديم شهداى ارجمند به اسلام عزيز و كشور و با فداكارىهاى طاقت فرسا از ميدان جهاد سرافراز و پيروزمند بيرون آمد و آن كار, جهانيان را به خود جلب نمود. دشمنان ما گمان مى كردند با توطئه هاى فرسايشى مى توانند نهضت اسلامى و انقلاب شكوهمند اين ملت شهيدپرور را به سردى و سستى سوق دهند, غافل از آن كه قيامى كه براى خداست و نهضتى كه براساس معنويت و عقيده است, عقب نشينى نخواهد كرد. ملت ما اكنون به شهادت و فداكارى خو گرفته است و از هيچ دشمنى و هيچ قدرتى و هيچ توطئه اى هراس ندارد. هراس آن دارد كه شهادت, مكتب او نيست.)
(ملتى كه 17 شهريور روز نويد پيروزى خون, جمعه سياه روزى رژيم را با افتخار و پيروزى پشت سر گذاشته است, از اين محاصرات اقتصادى و نظامى باك ندارد آنان باك دارند كه اقتصاد را زيربنا و شكم را قبله گاه و دنيا را مقصد و مقصود مى دانند.
هان اى ملت سلحشور! براى مقابله با قدرت هاى نظامى ابرقدرتان آماده باشيد! و اى قواى مسلح كه سربازان اسلام و پيشمرگان هدف و نگهبانان كشوريد! مجهز باشيد هم به صلاح و هم به سلاح, و هراس و خوف به خود راه ندهيد كه خداوند تعالى پشتيبان و ملت بزرگ, هوادار شماست. شما نصرت كنيد از دين خدا و كشور توحيد تا خداوند قادر نصرت دهد شما را.)
(17/6/58)
(17 شهريور كه اكنون در آستانه سالگرد آن هستيم از ايام الهى است كه بايد ذكر آن را زنده نگه داريم و به نسل هاى آينده تسليم كنيم.
فداكارىهاى ملت سلحشور در راه اسلام و ديوسيرتى دژخيمان رژيم شاهنشاهى در اين روز و ايامى نظير آن, درس بسيار ارزنده اى از فداكارى اى است كه ملت مظلوم سلحشور را و رژيم جنايتكار پهلوى را در طول تاريخ معرفى نموده است تا نسل هاى آينده ببينند اين جمهورى اسلامى با چه جان نثارىها و از خودگذشتگى ها به دست آمده است تا ان شإ الله آنان نيز با شهامت و شجاعت و ايثار و فداى عزيزان خويش, اين هديه بزرگ الهى را حفظ نمايند.
17 شهريور 57 و نظاير آن كه قبل از پيروزى انقلاب و پس از آن بسيار بوده است و ملت مجاهد ايران بحمدالله تعالى در همه آنها پيروزمندانه و شرافتمندانه و سرافرازانه در سركوبى ستمكاران, قيام و اقدام نمودند, جلوه الهى و قدرت پايان ناپذير ايمان به غيب را در جهان پرتو افكن ساخت و آفتاب فروزنده اسلام را كه از گريبان مجاهدان در راه حق سر برآورد, به عالميان بويژه مظلومان و مستضعفان معرفى نمود و به آنان درس پربركت جانبازى در راه هدف الهى را آموخت. )(17/6/61)

رهنمودهاى مقام معظم رهبرى

(هرگونه موفقيت دولت, توفيق نظام و هر ناكارآمدى دولت, عدم توفيق نظام اسلامى تلقى مى شود و همه دلسوزان و علاقمندان به سرنوشت كشور و نظام بايد موفقيت دولت را خواستار باشند.
هيچ كس به هيچ دليلى از جمله اختلاف سليقه يا ديدگاه و تحليل هاى سياسى غلط نبايد در جهت ناكامى دولت سخن بگويد يا حركتى كند.
انتقاد از دولت منعى ندارد اما نبايد به هيچ دليلى و با هيچ توجيهى, دولت را تخريب كرد. ضمن آن كه دولتمردان نيز نبايد از هر انتقادى خشمگين يا نااميد شوند.
برخى مواقع نيز در وظايف قوا برخى اصطكاك ها به وجود مىآيد كه بايد اين مسئله را نيز با تفاهم, گفتگوى مسوولان قوا و تنظيم واقعى روابط, برطرف كرد.
دولت آقاى خاتمى تلاش هاى فراوان و توفيقات زيادى داشته است اما مردم از خيلى از آنها, مطلع نيستند كه اين مسئله را بايد با اطلاع رسانى صحيح, دقيق و كامل برطرف كرد.
بيگانگان هيچ گاه در تبليغات خود از موفقيت هاى دولت, سخن نمى گويند و تلاش مى كنند با بزرگ كردن نقطه ضعف هاى جناح هاى مختلف آن ها را به نظام نسبت دهند تا مردم را مإيوس و مديران كشور را دلسرد و دلمرده كنند.
عده اى فسادهاى موجود را توجيه مى كنند و در مقابل عده اى ديگر با بزرگ نمايى اين مسئله هم چون تبليغات بيگانگان, فساد را به همه جا تعميم مى دهند اما اين نگرش ها, غلط است و بايد با فساد, واقع بينانه برخورد كرد.
دولت بايد در همه بخش هاى صنعتى, پولى, خدماتى, توليدى, معاملات كلان داخلى و خارجى, به عنوان مدعى مبارزه با فساد و مفسد حضور كاملا فعال داشته باشد تا حتى المقدور كار به قوه قضائيه نرسد.
هر روز بيش از پيش آشكار مى شود كه بدون اصلاحات واقعى يعنى مقابله با فقر و فساد و تبعيض, هيچ حركت اصلاحى ديگر به نتيجه نمى رسد.
اگر واقعا كسانى يا جريانى وجود دارند كه در كار دولت مانع ايجاد مى كنند, اين مسئله را كاملا روشن و صريح با مردم در ميان بگذاريد تا با آن جريان از كار و حرف خود دفاع كند و يا اين كه روشن شود كه واقعا كارشكنى مى كند تا با آن برخورد شود.
اخلاص و فداكارى اين ملت موجبات جلب رحمت و عنايات الهى را به اين كشور و نظام فراهم آورده است و به خواست پروردگار پرچم اسلام كه در اين سرزمين به اهتزاز درآمده روز به روز توجه ملت ها به ويژه ملت هاى مسلمان را بيشتر جلب مى كند.

(81/6/5)