«امام خمينى ثابت و استوار از آغاز تا پايان»

پانزده خرداد سرآغاز شكوفايى اسلام و آزادى ملت‏
پانزده خرداد نزديك است و اين روزى است كه ملت ما نبايد از ياد ببرد و نمى‏برد. پانزه خرداد يك نقطه عطفى است در تاريخ كشور ما كه از همان وقت شروع به فعاليت سياسى شد و روحانيون از همان وقت خودشان را مجهز كردند. روز پانزده خرداد آنطورى كه من بعد از اينكه از حبس بيرون آمدم براى من نقل كردند، عمال شاه در بسيارى از شهرستان‏ها كه قيام كرده بودند دست به كشتار زدند و آنطورى كه به من گفتند حدود پانزده هزار شهيد داشتيم در پانزده خرداد و ما اين قلم را آن‏وقت خيلى بزرگ مى‏شمرديم و بزرگ هم بود…
جناياتى كه از پانزده خرداد…به دست عمال شاه و به دست عمال آمريكا در اين كشور واقع شد، قدرت اينكه احصاء كنيم آنها را نداريم. ما اجمالى از اين جنايات را مى‏توانيم بگوئيم يا تصور كنيم، تفسير اين جنايات اصلاً قابل احصاء نيست…
لكن در عين حالى كه پانزده خرداد يك مصيبتى بود براى ملت ما، لكن مبدأ جنبش بود. از همان وقت و جلوتر از آنوقت روحانيون قيام كردند و به دست روحانيون نهضت شروع شد، از قم شروع شد و پانزده خرداد يك انعكاسى بود از همان ايام…
در عين حالى كه پانزده خرداد مصيبت براى ما بود لكن اين موهبت را هم خداى تبارك و تعالى به ما عطا كرد كه مردم بيدار شدند و لبيك گفتند به صداى روحانيون و در همه جا، در همه مملكت اين نهضت شروع كرد و مبدأش از همان پانزده خرداد بود و بعد كم كم تدريجاً ريشه گرفت و بعد زيادتر شد و بيشتر شد نهضت مردم، پيشتر رفت نهضت مردم و قيام همگانى شد و بحمداللّه ريشه اجانب از اين مملكت كنده شد. (14/3/59)
در 15 خرداد 42 كه مصادف بود با دوازده محرم، سوم شهادت بزرگ شهيد فداكار تاريخ، گرچه ملت غيور ايران با فداكارى عظيم خويش و تسليم قريب پانزده هزار شهيد به درگاه خداوند متعال، به ظاهر سركوب شد و دژخيمان رژيم جنايتكار پهلوى، ننگى ابدى بر ننگ‏هاى پنجاه ساله خود افزودند لكن سرلوحه پيروزى اسلام و ملت بود. همن سان كه شهادت سيد مظلومان و هواخواهان قرآن در عاشورا، سرآغاز زندگى جاويد اسلام و حيات ابدى قرآن كريم بود، آن شهادت مظلومانه و اسارت آل اللّه، تخت و تاج يزيديان را كه با اسم اسلام، اساس وحى را به خيال خام خود مى‏خواستند محو كنند، براى هميشه به باد فنا سپرد و آن جريان، سفيانيان را از صحنه تاريخ به كنار زد، اين شهادت دلاورانه ملت مظلوم ايران، تخت و تاج پهلويان، جريان پهلوى صفتان را كه با اسم اسلام مى‏خواستند اسلام را از صحنه خارج نمايند و افكار غرب و نشخوار آمريكا را جانشين وحى كنند، از تاريخ ايران بيرون راند. در حقيقت دستاورد نهضت 15 خرداد 42 پيروزى 22 بهمن 57 بود.
اين روز بزرگ تاريخى سرآغاز شكوفائى اسلام و استقلال و آزادى ملت است. در سايه اسلام است كه استقلال به معناى واقعى آن و آزادى به معناى منزه آن تحقق مى‏يابد. روز 15 خرداد در عين حال كه چون عاشورا روز عزاى عمومى ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جديد اسلام و مسلمانان است. بزرگداشت روز حماسه آفرين 15 خرداد، بزرگداشت ارزش‏هاى انسانى در طول تاريخ است، همان سان كه بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت ارزش‏هاى انسانى در طول تاريخ است، همان سان كه بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن كريم است. ملت شريف ما، بلكه ملت‏هاى مظلوم، از هرچه غفلت كنند، از اين دو روز الهى نبايد غفلت كنند.
بزرگداشت روز 15 خرداد فريادى كوبنده است از مستضعفان بر سر مستكبران و از متعهدان به مكتب مترقى قرآن در مقابل تسليم شدگان بى چون و چرا به مكاتب انحرافى يا التقاطى شرق و غرب كه به طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان، در كوشش بى امان هستند. بر ملت شريف ماست كه اين ايام اللّه را كه هديه‏هائى از عالم غيب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى كنند و با شعار و شعور بر مخالفان مكتب و خدمتگزاران به شياطين بزرگ و كوچك بتازند و صف‏هاى خود را فشرده‏تر و دل‏هاى خود را مطمئن‏تر، با قدم استوار و تصميم آهنين، بر مشكلات و توطئه‏هاى غرب و شرق غلبه كنند و مجهز به جهاز ايمان به خدا شوند در مقابله با مشكلات. (15/3/60) رهنمودهاى مقام معظّم رهبرى
ملت و مسؤولان كشور، با درك موقعيت بسيار حساس و خطير كنونى و با برنامه ريزى و تلاش بى وقفه، ايران عزيز را به الگويى از توانايى، اقتدار و پيشرفت تبديل مى‏كنند.
بر خلاف برخى تصورها، حساسيت و خطير بودن وضع كنونى كشور، ارتباطى با چالشهاى سياست خارجى و تهديدهاى زورگويان جهانى ندارد چرا كه اين تهديدها هميشه بوده است و ملت ايران نيز همواره با عزمى راسخ، مشتى پولادين و فكر و تدبير، دشمن را وادار به عقب نشينى كرده و باز هم خواهد كرد.
پس از پيروزى انقلاب و بخصوص بعد از جنگ، كارهاى بسيار مهمى در زمينه‏هاى گوناگون انجام شده، زيربناهاى اساسى كشور در بخش‏هاى مختلف از استحكام قابل تكيه‏اى برخوردار شده‏اند و آنچه دوران كنونى را اهميت و حساسيت فراوان مى‏بخشد ضرورت ملموس شدن اين دستاوردهاى عظيم در زندگى مردم است تا كام ملت از عدالت اجتماعى، رفاه و ادامه پيشرفتهاى گوناگون شيرين شود.
بايد حلقه سازندگى‏ها، توفيقها و پيشرفتها را به زندگى مردم متصل كرد و با برنامه ريزى عدالتخواهانه و تلاش بى‏وقفه، فقر را از كشور برچيد، فساد را ريشه‏كن كرد شكاف فقير و غنى را از بين برد و با تحقق عدالت اجتماعى و عمق بخشيدن به باورهاى دينى و ملى، ايران را به الگويى توانا، مقتدر، پيشرفته و شايسته اين ملت تبديل ساخت و از اين طريق مسلمانان جهان را تقويت و اسلام عزيز را بلندآوازه ساخت كه اهميت و حساسيت دوران كنونى در همين نكات نهفته است.
در سال همبستگى ملى و مشاركت عمومى، انتخابات بسيار مهم رياست جمهورى را در پيش داريم كه مشاركت ملى در اين عرصه و انتخاب رئيس جمهورى شايسته، از لحاظ مسايل داخلى و خارجى، بسيار مهم است.
انتخابات رياست جمهورى از جدى‏ترين، پرشورترين و پرجاذبه‏ترين صحنه‏هاى مشاركت ملى است و مى‏تواند در سرنوشت كشور تأثير فراوانى داشته باشد به همين علت دشمنان اين ملت، همه امكاناتشان را بكار گرفته‏اند تا مردم را نسبت به شركت در انتخابات 27 خرداد دلسرد، بى اعتماد و بى‏اطمينان كنند
اما با هوشيارى مردم و يارى پروردگار نخواهند توانست.
انتخابات پرشور، نظام جمهورى اسلامى را جوانتر از آنچه هست خواهد كرد و روز نويى را براى مردم به ارمغان مى‏آورد بهمين علت از اساسى‏ترين مسايل كنونى كشور است.
زورگويان جهانى اگر مى‏توانستند با تأثيرگذارى روى گروههاى سياسى كارى مى‏كردند كه انتخابات اصولاً برگزار نشود مانند انتخابات مجلس هفتم كه خواستند اين كار را بكنند اما نتوانستند.
ليبرال دموكراسى غرب مى‏خواهد در افكار عمومى خود را صاحب انحصارى مردم سالارى القا كند بهمين دليل از اين كه مردم ايران در 25 سال گذشته در 25 انتخابات شركت كرده و مسؤولان كشور را برگزيده‏اند ناراضى و خشمگين است.
انتخابات جلوه بسيار زيبا و جذاب مشاركت عمومى و مهمترين گام براى پيگيرى اهداف و خواسته‏هاى فردى و اجتماعى است و آحاد مردم با شناخت دقيق نامزدها، فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند كرد.
قانون اساسى امكانات، ظرفيتها و تواناييهاى فراوان و بى‏نظيرى را براى رييس جمهور منتخب ملت در نظر گرفته بگونه‏اى كه رييس جمهور بعنوان مؤثرترين فرد مى‏تواند در آبادانى و پيشرفت كشور و حل مشكلات مردم، نقش بسيار اساسى ايفا كند.
طبيعى است كه رهبرى در انتخابات از شخص خاصى حمايت نمى‏كند. بلكه از معيارهايى كه بيان شد حمايت مى‏كند و بدنبال تحقق اين معيارها است و هر كسى را كه مردم انتخاب كنند و رييس جمهور قانونى كشور شود مثل همه رؤساى جمهور، مورد احترام، تكريم و حمايت رهبرى خواهد بود.
آمريكايى‏ها مى‏گويند اگر سلطه و دخالت ما را قبول نكنيد و منافع خود را به ما واگذار نكنيد شما را به حمايت از تروريزم و ضديت با حقوق بشر متهم مى‏كنيم اما ملت ما نشان داده است كه در مقابل وقاحت و زورگويى زمامداران آمريكايى مى‏ايستد و هر كسى كه استقلال، هويت، منافع ملى و حيثيت ملت را تهديد كند سرجاى خود مى‏نشاند.(12/2/1384)
پاورقي ها: