متن كامل پيام مقام معظم رهبرى به سيد حسن نصراللّه به مناسبت پيروزى حزب اللّه لبنان‏

برادر مجاهد و بسيار عزيز جناب آقاى سيد حسن نصراللّه ادام اللّه عمره و عزه و عافيته.
«سلام عليكم بما صبرتم» درود بر شما و بر ديگر برادران و بر يكايك مجاهدان حزب اللّه آنچه شما با جهاد و مقاومت بى‏نظير خود به امت اسلامى هديه كرده‏ايد از حد توصيف اين جانب بالاتر است.
جهاد دلاورانه و مظلومانه شما كه نصرت الهى را به شما ارزانى داشت، بار ديگر ثابت كرد كه سلاح‏هاى مدرن و مرگبار در برابر ايمان و صبر و اخلاص، ناكارآمد است و ملتى كه ايمان و جهاد دارد، مغلوب سيطره قدرتهاى ستمگر نمى‏شود، پيروزى شما پيروزى اسلام بود.
شما توانستيد به حول و قوه الهى ثابت كنيد كه برترى نظامى به ابزار و سلاح و هواپيما و ناو و تانك نيست، به قدرت ايمان و جهاد و فداكارى همراه با عقل و تدبير است.
شما برترى نظامى خود را بر رژيم صهيونيستى تحميل كرديد، تفوق معنوى خود را در ابعاد منطقه‏اى و جهانى تثبيت نموديد، افسانه ى شكست ناپذيرى و هيبت دروغين ارتش صهيونيست را به سخره گرفتيد و آسيب پذيرى رژيم غاصب را به نمايش گذاشتيد.
شما به ملتهاى عرب، عزت بخشيديد و توانائيهاى آنان را كه دهها سال بوسيله تبليغات و سياستهاى استكبارى، انكار شده بود، در صحنه عمل به همه نشان داديد.
آنچه اتفاق افتاد حجتى از سوى خداوند بر همه دولتها و ملتهاى اسلامى و بويژه در منطقه ى خاورميانه است.
شما بار ديگر مصداق اين كلام نورانى قرآن شديد، «قد كان لكم آية فى فئتين التقتا فئة تقاتل فى سبيل الله و اخرى كافرة يرونهم مثليهم رأى العين و الله يؤيدّ بنصره من يشاء ان فى ذلك لعبرة لاولى الابصار».
اين اولواالابصار، امروز توده‏هاى ميليونى و جوانان غيور و مؤمن در كشورهاى منطقه، و سياسيون سالم، و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند، جهاد مظلومانه شما، دشمن را افشاء كرد و چهره حقيقى او را به نمايش گذاشت.
كشتار بيرحمانه مردم غير نظامى، به خاك و خون كشيدن كودكان بيگناه و زنان بى دفاع، حادثه قانا و نظائر متعدد آن، ويرانسازى هزاران خانه و كاشانه و آواره كردن هزاران خانواده، نابود كردن زيرساختهاى بخش مهمى از لبنان، و فجايعى از اين قبيل، چهره حقيقى زمامداران آمريكا و برخى دولتهاى اروپائى را در كنار چهره كريه و منفور رژيم صهيونيستى به همه نشان داد.
نشان داد كه شعارهاى منافقانه آنان در باب حقوق بشر و آزادى و دموكراسى، چقدر آلوده به دروغ و فريب و رذالت است.
نشان داد كه وقتى زمامداران كشورها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بيگانه باشند چه فجايعى ممكن است براى جامعه ى انسانيت پيش بيايد.
سخنان اخير رئيس جمهور آمريكا در دفاعى قلمداد كردن جنايات رژيم صهيونيستى و ادعاهاى خنده آور او درباره پيروز شدن اسرائيل در جنگ لبنان، نمونه ى روشنى از اين بيرحمى و شقاوت و بى منطقى را در برابر چشم همه گذاشت. و اما لبنان… و ما ادراك ما لبنان… لبنان به بركت همت و شجاعت مردم خود درخشيد.
دشمن به غلط پنداشته بود كه با حمله به لبنان ضعيف‏ترين حلقه ى كشورهاى منطقه را هدف قرار مى‏دهد و طرح وهم آلود خاورميانه دلخواه خود را كليد مى‏زند.
دشمن، يعنى آمريكا اسرائيل، از صبر و هوشمندى و دلاورى ملت لبنان غافل بود، از توانائى بازوان ستبر لبنان غافل بود، از سنت الهى…«كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة باذن الله و الله مع الصابرين» غافل بود.
ملت لبنان و جوانان دلاور و سياستمداران هوشمندش با سيلى سخت خود، او را از اين غفلت بيرون آوردند. دشمن اكنون در صدد بريدن اين بازوى توانا و كارآمد است، در صدد ايجاد اختلاف ميان سياستمداران است، در صدد پاشيدن ويروس بى صبرى و ترديد در مردم است. همه بايد در برابر اين سمپاشى‏ها بيدار باشند. به حول و قوه الهى شما در خنثى كردن توطئه‏هاى آنان موفق خواهيد شد و پيروزى دومى بدست خواهيد آورد، انشاءالله.
جهادى كه اكنون در اين ميدان جديد، پيش روى شماست مانند جهاد فداكارانه شما در ميدان نظامى، حائز اهميت و در آن، صبر و توكل و اخلاص و تدبير، تعيين كننده است.
به شما و ديگر برادران و دلاوران عرصه ى جهاد درود مى‏فرستم و دست و بازوى همه شما را مى‏بوسم. سيد على خامنه‏اى – 25.مرداد. 1385
پاورقي ها: