از سیاست تا دیانت

 

محمدصالح

تکواندوی خانم‌ها و شریعت سیما

ـ مدتی پیش مسابقات تکواندوی خانم‌ها در کرج برگزار شد و از طرف واحد مرکزی خبر، آقای جوان و برازنده‌ای به عنوان خبرنگار جهت پوشش خبری این مسابقات اعزام و گزارش آن هم در سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید.

ملاحظات:

۱ـ نکته جالب اینجاست که عزیزان معاونت سیاسی صدا و سیما برای تهیه گزارش از کارخانه‌های فولاد، معاون زغال سنگ، کارگاه‌های ساخت سد، مراحل حفر تونل‌های عمیق و مواردی از این دست خانم‌های خبرنگار را اعزام می‌فرمایند، فلذا دیگر خبرنگار خانمی باقی نمی‌ماند تا برای تهیه گزارش از مسابقات تکواندوی بانوان اعزام شود، لذا نوبت به آقایان خبرنگار می‌رسد که در یک سالن پر از دختران و زنان ورزشکار حاضر شده و ضمن خلق حماسه حضور به تهیه گزارش مشغول شوند.

۲ـ الحق حضور یک آقا در میان انبوه خانم‌های تکواندوکار یک حماسه محسوب می‌شود.

۳ـ علی‌الظاهر شریعت مدیران خبر صدا و سیما بر اساس قاعده «تکمیل و توازن» بنا شده است. بر اساس این قاعده جهت تلطیف گزارش‌های خبری از محیط‌های خشن و مردانه مثل کارخانه فولاد و معادن زغال‌سنگ از وجود خانم‌های خبرنگار و جهت برقراری توازن در محیط لطیف و زنانه مسابقات خانم‌های رزمی‌کار از وجود یک آقای خبرنگار بهره می‌گیرند.

۴ـ و فراموش نکنید که وجود یک آقا در جمع خانم‌ها و بالعکس خود به خود برای بینندگان ارجمند جذابیت ایجاد می‌کند.

۵ـ به فتوای مدیران صدا و سیما حضور آقای خبرنگار در سالن ویژه مسابقات ورزشی زنانه نه تنها حرام یا مکروه نیست بلکه احتیاط واجب بر این است که مسابقات مردانه را خانم‌ها و مسابقات ورزشی زنانه را آقایان گزارش کنند. البته برخی از مدیران سازمان قائل به وجوب در این موضوعند والله اعلم.

 

یکی برتر از پنجاه تا

یک روحانی جوان با کمک مردم و خانواده مؤسسه‌ای جهت تربیت حافظان قرآن برپا کرده و برای تأمین هزینه‌های آن خود و اعضای خانواده‌اش به باغبانی و… مشغولند. این مؤسسه توانسته در سراسر کشور ۸۵ شعبه ایجاد کند. این مؤسسه از سال ۷۶ تاکنون موفق به تربیت ۶۲۰ حافظ کل قرآن کریم در کشور (معادل یک سوم حافظان کل قرآن در کشور) شده است. مرکز این مؤسسه در یکی از روستاهای جنوب استان فارس قرار دارد. جراید (آیه، اسفند ۱۳۹۱)

۱ـ به این حاج آقا می‌گویند روحانی!

۲ـ کار نشد ندارد! سازمان‌ها و ادارات و نهادهای عریض و طویل و پرخرج و بی‌مصرف مثلاً فرهنگی که به بهانه کمبود و نبود بودجه همین‌جور دست روی دست گذاشته‌اند و حقوق می‌گیرند و بودجه‌های جاری را مصرف و زباله و دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند، یاد بگیرند.

۳ـ ماجرای این حاج‌آقا و مؤسسه‌اش نشان می‌دهد که بدون بودجه و آفتابه و لگن و راننده و منشی و تلفنچی و رایانه و ساختمان و… هم می‌شود کار کرد! آن هم به این عظمت! مهم غیرت است و همت و عقل و ذوق و سلیقه که متأسفانه کم داریم!

۴ـ خوشمزه اینجاست که در چند سال اخیر فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه‌های مؤسسه مذکور توسط بیت‌المال تأمین شده و مابقی هزینه‌ها توسط کارگری حاج آقای مذکور و خانواده‌اش و کمک‌های مردمی فراهم آمده است.

۵ـ پیشنهاد می‌شود مؤسسات و سازمان‌ها و بنیادها و نهادهای چاق، اما بی‌خاصیت فرهنگی مملکت و بودجه آنها دراختیار این حاج آقا و امثال ایشان گذاشته شود و یا اینکه مدیریت این مجموعه‌های پرادعا و بی‌فایده را به حاج‌آقای مذکور و نظایر ایشان سپرده شود. بالاخره کسی که با توکل بر خدا و دست خالی می‌تواند چنین پرفایده باشد، در صورت دراختیار داشتن خدم و حشم و امکانات و دفتر و دستک نهادها و ادارت فرهنگی قادر خواهد بود کولاک کند! (آن هم از نوع قرآنی و مثبت آن!)

۶ـ در خاتمه از محضر خدای متعال خواهانیم درد و بلای آدم‌های بی‌ادعا و کم هزینه و پرفایده‌ای مانند حاج‌آقای مذکور را توی سر آنهائی بخورد که جز ریاست و اتلاف بیت‌المال و خرابکاری فرهنگی هنری ندارند.

۷ـ النهایه از مسئولان فرهنگی خواهشمندم از ایجاد مانع برای فعالیت‌های مؤسسه‌ای که ذکر خیرش رفت و حال‌گیری و آزار و اذیت حاج آقای فوق خودداری نموده و به جای حسادت و زیرآب‌زنی به فکر اصلاح حال و کار خود و مجموعه‌های تحت امرشان باشند.

 

تفرج صنع در اینترنت

اگر روزی به هر دلیلی دلتان گرفت و هوس کردید در اینترنت گشتی بزنید و تفرج صنع بفرمایید با سایت‌هایی روبه‌رو خواهید شد که به زبان فارسی و با شعار رعایت قوانین جمهوری اسلامی شما را به خرید کالاهایی مانند کلاه، مانتو، شلوارک تنگ زنانه تشویق و ترغیب می‌کنند و برای اینکه شما و بینندگان سایت کاملاً توجیه بشوید تصاویر نیم‌برهنه و بی‌حجاب زنان و دخترانی که از این محصولات به تن دارند را در چند ژست و زاویه مختلف به صورتی کاملاً شفاف و با وضوح کامل در معرض نگاه شما قرار داده‌اند.

۱ـ جهت اطلاع عرض می‌شود که فروش این محصولات معمولاً برعهده شرکت پست جمهوری اسلامی است.

۲ـ باز هم جهت مزید اطلاع عرض می‌شود که دختران و زنانی که تصاویر بی‌حجاب و نیم برهنه خود را در این سایت‌ها در معرض تماشای خلایق گذاشته یا می‌گذارند ایرانی‌اند و ساکن همین مملکتند و این گونه از تن‌فروشی شغل شریف ایشان است و نشان به این نشان که تا امروز یکی پیدا نشده به این خانم‌ها و به این سایت‌ها بگوید: عمو خرت به چند؟!

۳ـ از آنجا رسیدگی به این امور در حوزه وظایف هیچ دستگاه یا اداره یا نهادی نمی‌گنجد، لذا امیدواریم برپاکنندگان چنین سایت‌هایی به زمین گرم بخورند، شاید از این طریق بساط فساد این جماعت برچیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *