از سیاست تا دیانت

محمدصالح

مَبلغ اهانت

مطلع شدیم یکی از قضات محترم عدلیه متولی اهانت به حکم الهی قصاص در یکی از جراید مملکت را به پرداخت جریمه نقدی محکوم نموده و مجرم مذکور پس از واریز مبلغ فوق به حساب عدلیه می‌تواند «خرم و خندان، قدح باده به دست» برود و در نشریه‌ی جدیدی که فعلاً متولی آن است شیرینی پخش کند و اگر دلش خواست به یکی دیگر از مقدسات اهانت کند و بعد با قید وثیقه تا زمان دادگاه راست راست بگردد و یا برود وزارت ارشاد مجوز نشریه بعدی را بگیرد و موقعش که شد برود دادگاه و دوباره به جرم اهانت به مقدسات به پرداخت جریمه محکوم شود و دوباره روز از نو و روزی از نو! فلذا نتیجه می‌گیریم که:

۱ـ پول داشته باش و سر سبیل شاه نقاره بزن!

۲ـ اهانت به مقدسات آن هم در مملکت امام زمان نه تنها کار سختی نیست، بلکه از دور زدن در خیابان یک طرفه یا رد شدن از چراغ قرمز راحت‌تر است! چون عبور از چراغ قرمز علاوه بر جریمه نقدی موجب درج نمره منفی در کارنامه متخلف می‌شود، اما اهانت به مقدسات دینی صرفاً با جریمه نقدی رفع و رجوع می‌شود و عواقب دیگری در پی ندارد.

۳ـ سال ۱۳۵۸ حضرت امام قائلین به غیر انسانی بودن قصاص را مرتد اعلام نمودند! حالا اگر سال ۱۳۹۲ بیاید و در نشریه‌اش حکم الهی قصاص را غیرانسانی خطاب کند صرفاً با پرداخت مقداری «چرک کف دست» کارش تمام می‌شود! و این یعنی بسط تسامح در عرصه شریعت!

۴ـ اگر استکبار جهانی بداند عدلیه ما اینقدر رأفت اسلامی را نثار هتاکین به شریعت می‌کند سپاه قلم به مزدش (که در رسانه‌های داخلی کم نیستند) را مأمور اهانت روزانه به مقدسات و شریعت نموده و هزینه‌اش را هم یکجا و به صورت پیش پیش حساب می‌کند!

۵ـ به نظر شما اگر یک مفلسی بیاید و چرخ ماشین قاضی فوق‌الذکر را پنچر کند باز هم با جریمه نقدی مجازات خواهد شد؟

 

 

تطبیق حدیث

در حالی که رهبر انقلاب در سال جاری به صورت مکرر مردم را به افزایش جمعیت توصیه نموده‌اند سخن معاون رئیس‌جمهور در امور زنان که فرموده: «در این روزگار داشتن بیش از یک یا دو فرزند عقلانی نیست» چگونه توجیه می‌شود؟

اگر حدیث شریف «شاوروهن خالفوهن» یک مصداق داشته باشد اینجاست!

 

 

ارشاد در آمریکا

یک هیأت رسمی به سرپرستی معاون وزیر ارشاد اسلامی به آمریکا مسافرت نمود و با «گرگ سالیوان» از مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور دیدار کرد. (مشرق، ۱۰/۸/۹۳)

۱ـ مأموریتی بالاتر از خطر بوده! ملاقات با «گرگ» آن هم وسط آمریکا، توی مملکت غریب! احیاناً کسی از اعضای هیأت توسط «گرگ» خورده و دریده نشده؟

۲ـ این بندگان خدا رفته‌اند آمریکا چه کسی را ارشاد اسلامی کنند؟

۳ـ احتمال دارد هدف از سفر این هیأت آموزش تساهل و تسامح ماکزیمم به مقامات فرهنگی ایالات متحده باشد!

 

 

تغییر نام

با توجه به عادی شدن بی‌حجابی، کشف حجاب، اختلاط میان نامحرمان و بی‌حیایی در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحت پوشش آموزش عالی پیشنهاد می‌شود از این پس نام این وزارتخانه به «وزارت فرهنگ بی‌حیایی، آموزش بی‌حجابی و فن‌آوری آرایش» تغییر پیدا کند!

 

 

مدیریت خواهشی

وزیر ارتباطات: به دلیل استقبال مردم از شبکه‌های اجتماعی، فعالیت این شبکه‌ها آزاد است فقط از مردم می‌خواهیم اخلاق را رعایت کنند.(رسانه‌ها)

۱ـ مبنای استدلال را می‌بینید! فعالیت شبکه‌های اجتماعی آزاد چون مردم از این شبکه‌ها استقبال کرده‌اند! یعنی هر چه که مردم استقبال کنند آزاد است؟ با این استدلال مواد مخدر هم باید آزاد باشد چون در کشور ۲.۵ میلیون معتادند و از مواد مخدر استقبال می‌کنند! مشروبات الکی هم به هر حال مشتری خودش را دارد، پس آن هم آزاد است و…!

آیا وزیر محترم حاضرند که پرداخت پول تلفن و هزینه‌های پست و.. را براساس استقبال یا عدم استقبال مردم تنظیم کنند؟ آیا نظر مردم می‌تواند مبنای تعیین قیمت خدمات وزارت ارتباطات قرار گیرد؟ اگر اینگونه نیست (که نیست!) پس چرا اموری مثل آزادی بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی براساس استقبال مردم تعیین می‌شود؟

۲ـ‌ آیا تنها ضمانت اجرایی که ایشان برای رعایت اخلاق در این شبکه‌ها می‌شناسند سازوکار «خواهش» است؟ آیا دولت برپا شد و برای آن هزینه می‌شود که از مردم «خواهش» کنند؟ آیا وزیر محترم برای دزدیده نشدن اموالشان بر مبنای «خواهش» رفتار می‌کنند؟ یعنی «خواهش» می‌کنند که «لطفاً اموال حقیر را سرقت نفرمایید؟» و یا اینکه از اموالشان حراست می‌فرمایند؟ در نظر ایشان و دوستانشان «اخلاق عمومی جامعه» به اندازه یک دوچرخه یا … ارزش ندارد؟

اگر کسی دلش نخواست در شبکه‌های اجتماعی اخلاق را رعایت کند چطور؟ باز هم «خواهش» می‌کنید؟ اگر کسی خدای نکرده حریم اخلاق را زیر پا گذاشت و در شبکه‌های اجتماعی تهمتی را متوجه جناب وزیر کرد چطور؟ آیا در این موارد هم ساز و کار «خواهش» را می‌پذیرید؟

۳ـ بر این اساس محتمل است از این به بعد شاهد فرمایشات زیر باشیم:

ـ به دلیل استقبال مردم از پارک دوبله، از این به بعد دوبله در خیابان‌ها آزاد است! فقط از مردم خواهش می‌کنیم که «سوبله» پارک نکنند!

ـ به دلیل استقبال دانش‌آموزان از تقلب، از این پس تقلب در امتحانات آزاد است! فقط از دانش‌آموزان خواهش می‌کنیم که برگه‌هایشان را با هم عوض نکنند!

ـ به دلیل استقبال رانندگان عزیز، حرکت با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر آزاد است! فقط از رانندگان محترم خواهش می‌کنیم که تصادف نکنند!

 

تفسیر نوین

یک نماینده حامی دولت (علی مطهری): دولت نمی‌خواهد به وظیفه خود در موضوع عفاف و حجاب عمل کند. (خبرگزاری نسیم، ۲۳ مهرماه ۹۳)

ـ معنای عبارات کلیدی عبارت فوق:

۱ـ دولت: یک چیز خوب که همه‌اش کار خوب می‌کند ولی بعضی از بدخواهان نمی‌خواهند موفق شود!

۲ـ وظیفه: تعارف، دل‌بخواهی، کار نه چندان مهم!

۳ـ عفاف و حجاب: یک نوع رفتار و پوشش سلیقه‌ای!

۴ـ عمل: جراحی، باز کردن شکم و قفسه سینه و…!

ـ تفسیر عبارت مذکور براساس معنای عبارات:

دولت که خیلی خوب است دوست ندارد که رفتار و پوشش سلیقه‌ای مردم را جراحی کند!

ـ ثمره عملی: آنهایی که فکر می‌کنند می‌شود با این جمله آن نماینده محترم دولتی را محکوم کرد سخت در اشتباهند و باید به تفسیر این عبارت رجوع کنند!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *