ترورهای کور منافقین، از مردم عادی تا مسئولین نظام

بی‌پرده با تاریخ/ شهریور و مهر ۱۳۶۰

سیدروح‌الله امین‌آبادی

شهریور و مهرماه ۱۳۶۰ ترورهای کور و هدفمند منافقین علیه مردم و مسئولین جمهوری اسلامی تشدید شد و در این راستا و در هشتمین روز شهریور ماه همین سال محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و آیت‌الله باهنر نخست‌وزیر در یک انفجار مشکوک از سوی منافقین که هنوز هم با گذشت بیش از سه دهه برخی از ابعاد آن مشخص نشده است به شهادت رسیدند.

در مهرماه سال ۱۳۶۰ بلافاصله بعد از ترور شهیدان رجایی و باهنر مقدمات برگزاری سومین انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم شد و مردم مسلمان ایران این بار با شور و شوق هر چه تمام به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رای دادند تا نشان دهند هراسی از ترورهای منافقین ندارند و این راه همچنان ادامه دارد.

شهادت آیت‌الله هاشمی‌نژاد توسط منافقین، سقوط هواپیمای سی ـ ۱۳۰ و شهادت تنی چند از فرماندهان نظامی از جمله سرلشکر ولی‌الله فلاحی از دیگر رویدادهای مهر ۱۳۶۰ است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. همچنین در مهرماه همین سال انورسادات دیکتاتور مصر ترور شد و به هلاکت رسید.

 

شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر توسط منافقین

گزارش لحظه به لحظه از انفجار نخست‌وزیری

در تاریخ ۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در ساعت ۳ بعد از ظهر در هنگامی که محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و دکتر محمدجواد باهنر نخست‌وزیر و چند تن از مقامات نظامی و امنیتی کشور و گروهی از اعضای هیئت دولت در یک جلسه فوق‌العاده شرکت داشتند، انفجاری در دفتر نخست‌وزیری روی داد.

در پی انفجار بمب که گفته می‌شد در داخل یک کیف دستی جاسازی شده بود، قسمت‌هایی از طبقه اول و طبقه دوم ساختمان نخست‌وزیری در مجاورت خیابان پاستور دچار حریق شد و آتش و دود فضا را فرا گرفت.

در این حادثه محمدعلی رجایی، دکتر محمدجواد باهنر نخست‌وزیر و چند تن از مقامات مملکتی به درجه رفیع شهادت نایل شدند و مجروحان حادثه با کمک مأموران و پرسنل نهادهای انقلابی به بیمارستان‌ها انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند. این حادثه، ۸ شهید و ۲۳ مجروح بر جا گذاشت.

امام خمینی: ابن ملجم را از اینها مردتر می‌دانم

در پی شهادت محمدعلی رجایی و آیت‌الله باهنر گروه زیادی از اقشار مختلف مردم مسلمان و متعهد کشور به دیدار امام خمینی رهبر انقلاب رفتند. اهم بیانات امام در این دیدار عبارتند از:

ـ من ابن ملجم را از این‌ها مردتر می‌دانم. او در حضور مردم کار خودش را کرد و اینها مردانگی آن نامرد را هم ندارند.

ـ قوای مسلح در جبهه‌ها توجه کنند که آنها برای خدا می‌جنگند، نه برای رئیس‌جمهور، نه برای نخست‌وزیر و نه برای دیگران.

ـ هر موقع ما شهید دادیم، ملت ما منسجم‌تر شد.

ـ منطق ما، منطق ملت ما، منطق مؤمنین منطق قرآن است. هیچ قدرتی نمی‌تواند با این منطق مقابله کند. جمعیت و ملتی که خود را و همه چیز خود را از خدا و رفتن از اینجا به سوی محبوب خود را مطلوب می‌داند، با این ملت نمی‌توان مقابله کرد.(۱)

 

شورای موقت ریاست‌جمهوری و انتخاب نخست‌وزیر

در پی شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، طبق اصل ۱۳۰ قانون اساسی شورای موقت ریاست‌جمهوری تشکیل شد تا امور کشور توسط آن اداره شود. این شورا مرکب از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور بود.

شورای موقت ریاست‌جمهوری پس از استقرار در اولین گام در مورد واقعه بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری اطلاعیه‌ای را صادر و با اعلام تعطیلی نهم شهریور، در سراسر کشور پنج روز عزای عمومی اعلام کرد.(۲)

 

 دومین ضربه آمریکا به انقلاب پس از برکناری بنی‌صدر

مرحله جدید مبارزه با آمریکا  

در پی وقوع فاجعه اسفبار انفجار بمب در دفتر نخست‌وزیری، حزب جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: «انفجار در ساختمان نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در حقیقت دومین ضربه حساب شده امپریالیسم آمریکا به انقلاب اسلامی توسط مزدوران منافق او پس از سقوط بنی‌صدر به عنوان یک مهره اساسی امپریالیسم و صهیونیسم به حساب می‌آید.»

در این اطلاعیه تصریح شده است:

«همان طور که اعلام کرده‌ایم نبرد ایران و آمریکا کاملاً وارد مرحله جدیدی شده است و الزاماً ملت قهرمان و بیدار ما باید هوشیاری خود را در تمام زمینه‌ها و در همه جبهه‌ها کاملاً به کار گیرد و توجه داشته باشد که همان‌ گونه که امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی فرمودند این توطئه‌ها نمی‌تواند در اراده تاریخ‌ساز امت ما کوچک‌ترین خللی را وارد آورد.»(۳)

 

تشییع جنازه میلیونی پیکرهای مطهر شهیدان رجایی و باهنر

در صبح ۹ شهریور پیکر پاک شهیدان رجایی و باهنر با حضور میلیونی مردم مسلمان و انقلابی از مقابل مجلس شورای اسلامی تشییع شد. در این مراسم آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشتند: «آمریکا می‌خواهد اسلام نباشد و این ملت انقلابی به ستوه آید و خسته شود. اینجاست که رجایی‌ها، بهشتی‌ها و باهنرها را از ما می‌گیرند. رجایی مگر که بود؟ او یک تنهای بی‌سرپرست بود، او یک معلم بود که با حقوق ناچیزی زندگی را می‌گذراند. انسان متواضعی بود که هیچ ادعایی نداشت. باهنر یک زحمت کشیده سختکوش و با ایمان بود که عمر خود را در راه اعتلای اسلام گذراند. به خدا قسم در ایران اسلامی هزاران رجایی و باهنر هست. رجایی یک آیه خدا بود. باهنر یک آیه خدا بود. خدایا شاهد باش داغ باهنر، رجایی و بهشتی دل ما را سوزاند. شاهد باش امام زمان را دل سوزاند. خدایا دل آنان را که شاد شدند بسوزان… ما سوگند می‌خوریم تا آخرین قطره خونمان در این راه ایستاده و بایستیم.»(۴)

 

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی

در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان دبیرکل جدید حزب جمهوری اسلامی انتخاب شدند.(۵)

 

پذیرش مسئولیت انفجار نخست‌وزیری توسط منافقین 

فرانس پرس از پاریس گزارش داد که سازمان مجاهدین خلق به‌طور رسمی با انتشار اعلامیه‌ای مسئولیت انفجار نخست‌وزیری را برعهده گرفت. به گزارش فرانس پرس، این اطلاعیه در انگلیس و از سوی سازمان مجاهدین خلق منتشر شد. با وجود این، مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی در اظهارنظری متناقض اظهار داشت خیال نمی‌کنم این کار، کار ما باشد!

وی در اظهارنظر متناقض دیگری گفت: «باور نمی‌کنم اطلاعیه‌ای هم که مسئولیت انفجار را پذیرفته باشد از سوی ما صادر شده باشد.»(۶)

 

وزرا تا تعیین نخست‌وزیر به مسئولیت‌های خود عمل کنند

شورای موقت ریاست‌جمهوری در دومین اطلاعیه خود تأکید کرد: «از همه وزرا و مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌خواهیم تا تعیین نخست‌وزیر به انجام مسئولیت‌های محوله با کمال دقت و پشتکار ادامه دهند.»(۷)

 

نخست‌وزیری آیت‌الله مهدوی کنی  

طی نامه‌ای که از طرف شورای موقت ریاست‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تسلیم شد آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان نخست‌وزیر پیشنهاد گردید.

در جلسه علنی مجلس که به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، نمایندگان ملت با ۱۷۸ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع با این پیشنهاد موافقت کردند و به این ترتیب آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان نخست‌وزیر کار خود را آغاز کرد.(۸)

 

عامل اصلی انفجار نخست‌وزیری

هر سال همزمان با هشتم شهریور ماه، نام مسعود کشمیری به عنوان عامل انفجار نخست‌وزیری مطرح می‌شود. نام او غالباً با بیان تزویر‌هایش که دو خودکار در جیب داشته یکی برای بیت‌المال و یکی شخصی و… برده می‌شود، اما در این میان، کمتر به سوابق و شخصیت او اشاره می‌شود.

در آن پرونده، بیش از ۲۰ متهم وجود داشت، اما بمب‌گذار مسعود کشمیری  و از همین رو متهم ردیف اول بود. او با نفاق خود تا اصلی‌ترین مراکز امنیتی کشور نفوذ کرد و با روش‌های گوناگون، خود را به‌شدت حزب‌اللهی نشان داد. این کارها قطعاً با آموزش و هدایت و توصیه‌های بالادستانش انجام شدند.

او‌‌ به یکی از همکارانش توصیه کرده بود در روزهای جمعه تلفن را قطع کن تا همه گمان کنند به نماز جمعه رفته‌ای! شناختن او از یک نظر بسیار ضروری است.

شیوه نفوذ کشمیری برای دورانی طراحی شده بود که شعارهای انقلاب هر روز رساتر فریاد می‌شدند و زمانی به نقطه عملیاتی رسید که با خروج بنی‌صدر و منافقین، گفتمان غالب، گفتمان امام بود. امروز که بار دیگر با هوشمندی ملت، گفتمان اصولگرایی رنگ غالب گرفته است و در روزهای جاری مدل‌های سال‌های نخست انقلاب یک به یک تکرار می‌شوند، شناخت کشمیری‌های احتمالی و شیوه نفوذ آنان فوق‌العاده ضروری است.

 

آخرین اخبار از کشمیری

کشمیری و کلاهی در آلمان دیده شدند

یک مقام آگاه گفت: «مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رؤیت شده‌اند.»

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: «نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند.»

وی گفت: «مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰ و از عوامل نفوذی فرقه رجوی و همچنین جانشین دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همسر مینو دلنواز از اعضای فعال منافقین بود که با جاسازی بمب در کیف همراه خود و خروج از محل جلسه نخست‌وزیری باعث شهادت شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران شد.»

این مقام آگاه توضیح داد: «همچنین محمدرضا کلاهی صمدی نیز که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتی با خط‌دهی گروهک منافقین وارد کمیته انقلاب اسلامی و حزب جمهوری اسلامی شد، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ است. این انفجار منجر به شهادت آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و ۷۱ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دولتی از جمله معاونین وزارتخانه‌ها شد… این فرد زیر نظر یکی از افراد کادر مرکزی گروهک تروریستی رجوی به نام هادی روشن‌روان با نام مستعار مقدم فعالیت می‌کرد.»(۹)

 

سومین انتخابات ریاست‌جمهوری

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای با رأی قاطع ملت

پس از تنش‌های سیاسی فراوان و فروکش کردن ناآرامی‌های گسترده‌ای که سراسر کشور را فراگرفته بود و در حالی که باقیمانده عناصر منافقین در تهران و شهرستان‌ها در حال فرار به خارج از کشور بودند یا به دست نیروهای انقلاب دستگیر می‌شدند، اندکی پس از شهادت محمد‌علی رجایی و محمد جواد باهنر، انتخابات سومین دوره ریاست جمهوری در کمتر از دو سال پس از پیروزی انقلاب انجام گرفت.

در این دوره ۴۶ نفر برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی شورای نگهبان صلاحیت ۴ نفر تایید شد. از ۲۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۶۹ نفر واجد شرایط رای دادن،۱۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۱۵ نفر یعنی معادل ۲۶/۷۴ درصد شرکت کردند.

پیروزی آیت‌الله خامنه‌ای با کسب ۹۵ درصد آرا

آرای به دست آمده عبارت بودند از: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (نماینده شورای انقلاب و معاون وزارت دفاع) با ۱۵ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۸۷ رأی (۹۵ درصد) سیداکبر پرورش زواره‌ای(معاون وزارت کشور) با ۳۴۸ هزار و ۲۹۴ رأی (۰۲/۲درصد)، دکتر غفوری‌فرد با ۸۰ هزار و ۴۵۴ رأی (۴۸/۰ درصد) و علی موحدی ساوجی و دکتر ولایتی از جمله داوطلبان بودند. برخی از کاندیداها را شورای نگهبان رد صلاحیت کرد و برخی نیز خود وارد میدان رقابت نشدند.

منتخب این دوره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که توانست با کسب بیش از ۱۵ میلیون رأی به عنوان سومین رئیس‌جمهور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی شود. حکم تنفیذ وی در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۶۰ ‌به دست رهبر فقید انقلاب صادر شد.

سومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که کشور در اوج بحران سیاسی قرار داشت. ادامه جنگ تحمیلی و نیازهای جبهه به حمایت‌های لجستیکی و انسانی و همچنین تشدید ترورهای گروهک ضدانقلاب دو بحران مهم کشور بودند. مسائل جنگ و محاصره آبادان به دست نیروهای بعثی عراق حاکی از موضع ضعیف شده ایران در جنگ بود. بسیج نیروهای مردمی به هدایت امام خمینی و حمایت‌های دولت توانست یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های جنگ را رقم بزند و حصر آبادان در ۶ مهر ۱۳۶۰با مقاومت مردمی در هم شکسته شود.

علاوه بر اینها مبارزه با فعالیت‌های تروریستی گروهک منافقین، ترور آیت‌الله مدنی امام جمعه تبریز و حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد مسئول دفتر حزب جمهوری اسلامی در مشهد، حمله به مرکز سپاه و مردم عادی از مهم‌ترین مسائل کشور در آستانه برگزاری این دور از انتخابات بودند.

در کل می‌توان مهم‌ترین عناصر و شاخصه‌های برگزاری این دوره از انتخابات ریاست‌‌جمهوری در عرصه داخلی را حاکمیت فضای ترور و انفجار، جدا شدن جناح لیبرال از بدنه سیاسی نظام، ‌نامزدی روحانیون برای ریاست‌جمهوری و حاکمیت یکپارچه احزاب و گروه‌ها از یک نامزد دانست.

گفتنی است که در آستانه برگزاری انتخابات سوم ریاست‌جمهوری، در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی رویداد یا تحول خاصی اتفاق نیفتاد.

در انتخابات سوم ریاست‌جمهوری نیز نقش کشورهای غربی در توطئه‌چینی و دسیسه بی‌تأثیر نبود و آنان مانند انتخابات‌های دوره‌های گذشته نقش مؤثری داشته‌اند. در این دور از انتخابات گروهک‌های تروریستی با حمایت آمریکا و با ایجاد عوامل اختناق تلاش کردند مشارکت عمومی را به کمترین حد برسانند. این گروهک‌ها که از حمایت کشورهای غربی برخوردار بودند،‌از آنجا که تحلیل‌هایشان غلط از آب در آمده بود، دست به یک سری ترقه‌بازی‌های کور زدند تا شاید از این طریق بتوانند خللی در حاکمیت جمهوری اسلامی به وجود بیاورند.

اما حرکت‌های مذبوحانه گروهک تروریستی منافقین با حمایت آمریکا نه تنها خللی در این انتخابات به وجود نیاورد، بلکه ملت ایران را هر چه بیشتر برای خنثی‌سازی توطئه‌های آنها مصمم کرد و ملت پس از شهادت رجایی و باهنر  با شور و اشتیاق بیشتری منتظر جمعه دهم مهر بود تا با رأی ۷۵ درصدی خود، ناقوس مرگ گروهک‌های آمریکائی را به صدا درآورد و بدین ترتیب به عهد خود با شهیدان وفا کند.

کارکرد پنهان دیگر این آشوب‌ها، بیداری و هشیاری ملت و نیروهای انتظامی در روز انتخابات بود. نظم و آرامش دهم مهر به‌حدی بود که حتی دستگاه‌های تبلیغاتی امپریالیستی و صهیونیستی با وجود آن همه خبرهای دروغ نتوانستند به‌طور مطلوب به انتخابات بپردازند. هدف‌ آنان اختلال در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و ایجاد تشویش و دو دستگی در جامعه بود که با شکست روبه‌رو شد.(۱۰)

 

شهادت هفت نفر از فرماندهان نظامی در پی سقوط هواپیمای سی ـ ۱۳۰

در هفت مهر ماه ۱۳۶۰ و به دنبال سقوط هواپیمای سی ـ ۱۳۰ ارتش در منطقه کهریزک تهران پنج تن از فرماندهان نظامی کشور به شهادت رسیدند.

سرلشگر ولی‌الله فلاحی جانشین رئیس ستاد ارتش، یوسف کلاهدوز قائم مقام سپاه، سید موسی نامجو وزیر دفاع، جواد فکوری مشاور جانشین ستاد ارتش و محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر در این سانحه به شهادت رسیدند.

این حادثه در پی موفقیت عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان و زمانی که فرماندهان نظامی برای ارائه گزارش این پیروزی به امام، عازم تهران بودند به وقوع پیوست.

 

شهادت آیت‌الله هاشمی‌نژاد توسط منافقین

در صبح هفت مهر ۱۳۶۰ آیت‌الله عبدالکریم هاشمی‌نژاد دبیر حزب جمهوری اسلامی و یکی از روحانیون و مبارزان سرشناس خراسان توسط سازمان منافقین  به شهادت رسید. وی هنگامی که پس از پایان جلسه پاسخ به سئوالات از دفتر حزب جمهوری اسلامی در مشهد خارج می‌شد، مورد حمله یک تروریست مسلح قرار گرفت. در این حادثه، مهاجم به سوی ایشان نارنجکی را پرتاب کرد. در پی شهادت آیت‌الله هاشمی‌نژاد، توسط استاندار خراسان سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شد.(۱۱)

 

توصیه شهید هاشمی‌نژاد درباره آیت‌الله خامنه‌ای پیش از شهادت

آیت‌الله هاشمی‌نژاد که چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به شهادت رسید، در مصاحبه‌ای که در روز شهادت ایشان در روزنامه‌ها منتشر شد، از آیت‌الله خامنه‌ای حمایت کرد.

شهید هاشمی‌نژاد در این مصاحبه گفت: «علت اینکه من به آقای خامنه‌ای رأی می‌دهم این است که در بین کسانی که شورای نگهبان آنان را برای ریاست جمهوری صالح دانسته‌ است، شایستگی ایشان از همه بیشتر است. آقای خامنه‌ای را تنها یک فرد مکتبی نیست، بلکه فردی مکتب‌شناس و ایدئولوگ است. در زمینه معارف اسلامی، امتیازی که به نظر من در آقای خامنه‌ای هست، در برادران دیگری که صلاحیت آنها برای ریاست‌جمهوری تأیید شده است،  ندارد. آقای خامنه‌ای فرزند انقلاب است و دقیقاً از اولین روزهای آغاز حرکت انقلاب در کنار امام و در کنار ملت قهرمان ما بوده است. او در زندان و در تبعیدگاه، در شکنجه‌گاه‌ها، در خطبه‌ها و در جبهه‌های جنگ و در همه جبهه‌های انقلاب و اسلام و در کادر رهبری انقلاب حضور داشته است.(۱۲)

 

دیکتاتور مصر ترور شد

در روز ۱۴ مهرماه ۱۳۶۰ مصادف با ۶ اکتبر ۱۹۸۱ انورسادات دیکتاتور مصر در مراسم رژه نیروهای مسلح ترور شد و به هلاکت رسید. در این روز انورسادات با یونیفورم نظامی برای تماشای رژه هشتمین سالگرد جنگ علیه اسرائیل در جلوی جایگاه مخصوص قرار گرفت. پرسنل تمام دستگاه‌های سیاسی مصر با یونیفورم مخصوص در جایگاه مذکور جمع شده بودند.

ناگهان یک کامیون نظامی که در دید کامل تلویزیون قرار داشت متوقف شد و چهار مرد را که به سلاح‌های اتوماتیک مسلح بودند پیاده کرد. آنها به سمت جایگاه آتش گشودند و به این ترتیب به زندگی شخصیتی که با امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید موجی از نفرت را در مصر و جهان اسلام باعث شده بود پایان دادند. رسانه‌ها از یک نظامی با نام خالد اسلامبولی به عنوان عامل اصلی ترور سادات یاد کردند.

 

پی‌نوشت‌ها

۱ـ اطلاعات، ۱۰ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۳٫

۲ـ اطلاعات، جمهوری اسلامی و کیهان، ۹ شهریور ۱۳۶۰٫

۳ـ جمهوری اسلامی، ۹ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۱٫

۴ـ اطلاعات، ۱۰ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۲٫

۵ـ اطلاعات، ۱۰ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۲٫

۶ـ اطلاعات، ۱۰ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۲٫

۷ـ اطلاعات، ۱۰ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۳٫

۸ـ اطلاعات، ۱۱ شهریور ۱۳۶۰، صفحه ۲٫

۹ـ آلمان پناهگاه و مأوای عاملان ترور ۷۴ مقام ایرانی، ایرنا، یک دی ماه ۱۳۹۲٫

۱۰ـ پیروزی آیت‌الله خامنه‌ای در سومین انتخابات ریاست‌جمهوری با کسب ۹۵ درصد آرا، باشگاه خبرنگاران جوان، ۷ فروردین ۱۳۹۲٫

۱۱ـ کیهان، ۷ مهر ۱۳۶۰، صفحه ۱٫

۱۲ـ جمهوری اسلامی، ۷ مهر ۱۳۶۰، صفحه ۱۱٫

 

سوتیترها:

 

۱٫

امروز که بار دیگر با هوشمندی ملت، گفتمان اصولگرایی رنگ غالب گرفته است و در روزهای جاری مدل‌های سال‌های نخست انقلاب یک به یک تکرار می‌شوند، شناخت کشمیری‌های احتمالی و شیوه نفوذ آنان فوق‌العاده ضروری است.

 

۲٫

در پی ترور شهیدان رجایی و باهنر مقدمات برگزاری سومین انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم شد و مردم مسلمان ایران این بار هم با شور و شوق هر چه تمام به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رای دادند تا نشان دهند هراسی از ترورهای منافقین ندارند و این راه همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *