از میان خبرها(۲)

 

حضور ۱۰ هزار عنصر تروریستی در لیبی

 بر اساس گزارش پایگاه خبری «۲۴» امارات، «ناصر الهواری» موسس دیدبان حقوق بشر لیبی  با تشریح نقشه توزیع و پراکندگی گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: «تعداد عناصر تروریستی در لیبی به ۸ تا ۱۰ هزار نفر می‌رسد.
الهواری  افزود: تعداد این گروه‌های تروریستی در لیبی که نیروهای «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی، دائم در حال مواجهه و مقابله با آنها هستند، به ۵ گروه می‌رسد.الهواری ضمن اشاره به اینکه «شهر “سرت” به شکل کامل به اشغال این گروه در آمده است» گفت: «داعش علاوه بر شهر سرت، بر شهر «بن جواد» و شهرهای اطراف آن  نیز سیطره یافته است.
موسس  دیدبان حقوق بشر لیبی در زمینه حضور سایر گروه‌های تروریستی در لیبی  افزود: «شهر “درنه”  پس از سقوط بین گروه‌های تروریستی  “القاعده” و “انصار الشریعه” تقسیم شده است. عناصر انصار الشریعه نیز در شهرهای “مصراته”، “صبرانه” و “اجدابیه” حضور دارند ولی این حضور آنها در حد سیطره کامل بر این شهرها نیست.
الهواری در ادامه افزود: «افراد مسلح “فجر لیبی” نیز در غرب پراکنده شدند ولی ارتباط محدودی با داعش و انصار الشریعه دارند، همچنین افراد مسلح لیبیایی که پیرو گروه “الاخوان” هستند در این مناطق حضور دارند.
اعتراف شیخ فتنه درباره قطر و عربستان

 

«احمد الاسیر» شیخ سلفی و دارای افکار تکفیری لبنان که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده، در تازه‌ترین اعترافات به حامیان داخلی و خارجی‌اش اعتراف کرد.
به گزارش روزنامه «البناء» لبنان، منابع آگاه از روند بازجویی احمد الاسیر تاکید کردند که این تروریست سلفی به وجود پنج انبار اسلحه در مناطق «صیدا» و «الخروب» و همچنین درباره همکاری‌اش با چهار سرکرده اصلی هسته‌های تروریستی اعتراف کرد.
الاسیر تاکید کرده که از حمایت رسمی برخی مقامات سیاسی و امنیتی برخوردار بود». الاسیر به موضوعات بسیار خطرناکی اعتراف کرده که از آن جمله می‌توان به اینکه «حمایت مالی اصلی‌اش از قطر بوده و سپس عربستان سعودی نیز وارد ماجرا شد» اشاره کرد.
روزنامه «الدیار» لبنان نیز در گزارش مفصلی درباره دستگیری احمد‌الاسیر افزود: الاسیر اعتراف کرد که برای تشکیل جنبشی به منظور رویارویی با حزب‌الله، علاوه بر شعبه اطلاعات بیروت از حمایت یک کشور عربی و دستگاه اطلاعاتی یک کشور عربی در منطقه برخوردار بود.
پرخرج‌ترین ارتش‌های خاورمیانه را بشناسید

نگاهی به بودجه نظامی کشورهای عربی نشان می دهد که این کشورها علی‌رغم خرج زیاد در این حوزه، همچنان نتوانسته‌اند ارتشی مقاوم و مستحکم تشکیل دهند.

بر پایه اطلاعات «موسسه بین المللی مطالعات راهبردی» که یک اندیشکده انگلیسی است، ۸ کشور از ۱۵ کشور پرخرج دنیا از لحاظ نظامی را، کشورهایی واقع در خاورمیانه و شمال آفریقا  تشکیل داده اند.

عمان با بودجه ای بیش‌تر از ۱۱ میلیارد دلار، پرخرج‌ترین کشور خاورمیانه در حوزه نظامی است. پس از عمان نیز، عربستان در جایگاه‌ بعدی قرار می‌گیرد. این در حالی است که ایران، تقریبا یک سوم کشورهایی مانند عمان و عربستان بودجه نظامی دارد. نکته قابل توجه در این آمار، بودجه نظامی کشورهایی کوچک مانند بحرین، امارات و کویت است. بحرین که تا چند دهه پیش یکی از استان‌های ایران محسوب می‌شد، اکنون بودجه‌ای نظامی برابر ایران دارد. مصر و تونس با حدود ۲ میلیارد دلار بودجه نظامی کم‌ترین بودجه در بین کشورهای این منطقه را دارا هستند.

 

نخستین کشوری که اسلام را غیر قانونی اعلام کرد!.

به گزارش  worldbulletinدر اقدامی بسیار عجیب، کشور آفریقایی آنگولا اسلام را غیر قانونی اعلام کرد.

آنگولا نخستین کشور جهان است که اسلام را غیر قانونی اعلام می‌کند. رئیس جمهور این کشور با اعلام خبر ممنوعیت اسلام در این کشور گفت: این پایانی است به نفوذ اسلام در کشور ما! وزیر فرهنگ این کشور نیز در توجیه این تصمیم گفت: دین اسلام توسط وزارت دادگستری و حقوق بشر آنگولا مورد تایید واقع نشده است و به همین سبب این دین و پیروانش غیرقانونی اعلام شده و تمامی مساجد آنها بسته شده‌اند

او افزود: «دین اسلام به فرقه گرایی مذهبی در این کشور دامن می‌زند و این مساله باعث ایجاد تنش بین مردم می‌شود. مساله دیگر گروه‌های افراطی هستند که متاثر از اسلام هستند. این دلائل باعث شد که ما اسلام را غیر قانونی اعلام کنیم و بزودی مساجد را در این کشور تخریب خواهیم کرد.

 

کامرون مساجد و مراکز اسلامی را تعطیل کرد!

به بهانه افزایش  حملات انتحاری در غرب کشور آفریقایی کامرون، دولت این کشور دستور داد همه مساجد و مراکز اسلامی این منطقه از کشور تعطیل شوند. تصمیم دولت کامرون برای بستن این مراکز اسلامی موجی از انتقادات و خشم مسلمانان را در پی داشته است.

براساس تصمیم دولت کامرون کلیه مراکز اسلامی و مساجد شمال‌غربی این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و کسی حق مراجعه به این مراکز برای ادای فرایض دینی را ندارد. دولت کامرون اعلام کرده این تصمیم در کنار دیگر تدابیر برای افزایش ضریب امنیتی این منطقه اتخاذ شده است. کامرون هم‌اکنون مشغول جنگ با گروه تروریستی و تکفیری بوکوحرام است که هر از چندی از داخل خاک نیجریه به کشورهای همسایه چون کامرون و چاد حمله می‌کند. ۲۰ درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی کامرون را مسلمانان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در شمال این کشور زندگی می‌کنند.

 

 

 تحلیلگر سرشناس : آمریکا بزرگترین خطر برای دنیاست، نه ایران!

نوام چامسکی تحلیلگر و زبان شناس و استاد دانشگاه آمریکایی  با بیان اینکه ایالات متحده به قوانین بین‌الملل بی‌اعتنا است و هر وقت که بخواهد از خشونت استفاده می‌کند گفت: بر اساس دکتیرن روسای جمهور آمریکا،  واشنگتن می‌تواند آزادانه و بصورت یک طرفه حتی برای مقاصدی مانند دستیابی انحصاری به بازارهای کلیدی، منابع انرژی و استراتژیک از قدرت نظامی استفاده کند چه برسد به اینکه قصد برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی و بشردوستانه را داشته باشد.

چامسک که در دانشگاه نیو اسکول نیویورک سخن می گفت افزود: آمریکا و نزدیکترین متحدانش یعنی عربستان و اسراییل در حال ازبین بردن صلح و آرامش در خاورمیانه هستند. وی گفت: وقتی گفته می‌شود جامعه بین‌الملل با سیاست‌های ایران مخالفت می‌کند، یعنی این ایالات متحده است که این کار را می‌کند! و بقیه هم مجبور به پیروی از او هستند.

این تحلیلگر برجسته آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت‌های نفتی آمریکا در جلسات خصوصی نارضایتی خود را از ماندن تحریم‌های اولیه ایران ابراز می‌کنند. نوام چامسکی  با اشاره به  خط تبلیغی که ایران  را خطر بزرگی برای جامعه جهانی معرفی می‌کند، گفت: در نظر سنجی‌هایی در این باره که از طریق رسانه‌های آزاد نیز منتشر نمی‌شوند، آمریکا رتبه اول را در خطرناک بودن برای صلح دارد و بعد آن پاکستان در رتبه دوم قرار می‌گیرد نه ایران!

چامسکی با انتقاد از سیاسیت های دوگانه آمریکا گفت:  حمایت ایران از دولت عراق برای جلوگیری از نفوذ داعش، از نظر مقامات و رسانه های امریکایی «بی‌ثبات کردن منطقه»‌ معرفی می‌شود اما وقتی آمریکا به عراق حمله کرده، هزاران نفر را کشته، میلیون‌ها نفر را آواره کرده و جنگ‌های فرقه‌ای به پا می‌کند به آن ایجاد ثبات و آرامش می‌گویند!!.

 

 

 

 

 

 

داعش ، معدن طلای شرکت‌های آمریکایی‌است!.

روزنامه آمریکایی “دیلی بیست”  نوشت:  جنگ علیه گروه تروریستی داعش به‌سود شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی تمام شده است و آنها درآمدهای هنگفتی از طریق فروش سلاح به کشورهای منطقه کسب کرده‌اند.
این روزنامه آمریکایی افزود: درحالی که داعش یک فاجعه برای خاورمیانه به شمار می‌رود، معدن طلایی برای برخی شرکت‌های آمریکایی است. روزنامه دیلی بیست نوشت: پیمانکاران آمریکایی وزارت دفاع آمریکا بهره زیادی از جنگ جاری در خاورمیانه برده‌اند. شرکت تسلیحاتی “لوکهید مارتن” درخواست‌های خرید هزاران موشک “هلفایر” دریافت کرده است. و در همین حال، شرکت آمریکایی “جنرال دینامکیس” نیز میلیون‌ها دلار مهمات تانک به عراق می‌فروشد.

 

قدردانی ۷۰۰ میلیون دلاری عربستان از مالزی به خاطر تبلیغ و اشاعه تسنن

وان عدنان وان معمت، نماینده پارلمان مالزی در یکی از جلسات حزب متبوع خود با فاش کردن این خبر گفت: نه تنها مالزی این پول اعانه‌ای را از عربستان دریافت کرده، بلکه دو یا سه کشور دیگر از جمله مسلمانان فیلیپین و جنوب تایلند نیز پول‌های مشابهی را از عربستان گرفته‌اند. وی افزود این پول در سال ۲۰۱۳ به مالزی پرداخت شده است.  چندی پیش روزنامه “وال‌استریت ژورنال” در گزارشی مدعی شد، عربستان از کمیسیون مبارزه با فساد مالزی خواسته تا حکم دهد که پول مذکور، از محل اعانه‌های شخصی تامین شده و ارتباطی به دولت ریاض ندارد!
 

اهداف آمریکا از ترساندن اعراب منطقه از ایران

یکی از تحلیلگران مطرح جهان عرب با اشاره به تلاش آمریکا برای ترساندن کشورهای حوزه خلیج فارس از تهدید ایران به اهداف آن پرداخته است.

عبدالباری عطوان در مطلبی با اشاره به تلاشهای آمریکا برای ترساندن کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس از ایران و ترغیب آنها به امضای قرار دادهای جدید تسلیحاتی آورده است: نکته قابل توجه در تحرکات آمریکا و ابراز اطمینان به اعراب، تلاش کاخ سفید برای تسریع در فروش سلاح‌های جدید و پیشرفته به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
مفهوم آن تزریق میلیاردهای دلار به شرکت های اسلحه سازی آمریکا و نجات آنها از حالت رکود کنونی است. این در شرایطی است که قیمت نفت پایین آمده است و کمبود بودجه در کشورهای حوره خلیج فارس خود را نشان داده است.
عطوان می نویسد: برخی مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس به طور دائم اعلام می‌کنند که برای موضوع فلسطین پول خرج کرده‌اند اما اگر همه کمک‌های این کشورها از سازمان آزادی بخش فلسطین در طول چهل سال را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم کرد که قیمت آن، برابر با خرید سامانه موشکی که برای مقابله با ایران خریداری می‌شود، نیست. البته اگر صدها جنگنده جدید و رادار و قرار دادهای تسلیحاتی که از ۱۳۰ میلیارد دلار فقط در سه‌سال گذشته فراتر رفته است را به حساب نیاوریم.
وی در پایان می‌نویسد: هدف جان کری و آمریکایی‌ها وسوسه کردن اعراب برای گرفتن آخرین دلارهای آن‌هاست و اینکه سلاح‌های غیرپیشرفته- در مقایسه با سلاح‌هایی که ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند- به آنها بفروشد و این نهایت تحقیر و خدعه است!.

 

نهی از منکر در فرانسه اجباری شد!

تکرار تعرض به زنان و دختران در متروی شهرهای مختلف فرانسه آنهم مقابل چشمان مسافران، دستگاه قضایی این کشور را مجبور کرد تا برای دفاع از زنان قربانیِ تجاوز، قانون تصویب کند.

دادستان پاریس گفت: کسانی که در مواقع تعرض به زنان نسبت به حادثه بی‌تفاوت باشند، مرتکب جرم شده‌اند و قانون برای این افراد پنج سال زندان و ۷۵۰۰۰ هزار یورو جریمه نقدی، پیش‌بینی کرده است.

افزایش نگران کننده تجاوز به زنان و دختران در فرانسه موجب شده تا رسانه های این کشور با انتشار آمار و گزارش‌هایی، به طور جدی دراین باره به جامعه و خانواده‌های فرانسوی هشدار بدهند. سازمان ملی دیده بان زنان قربانی تجاوز و خشونت فرانسه، آمار ۲۱۶ هزار موردی در سال اعلام کرده است.

روزنامه «لوفیگارو» هم نگاهی به افزایش آمار تجاوز به زنان در فرانسه کرده و در گزارشی مفصل نوشته است که این مورد در پنج سال گذشته در فرانسه افزایش هجده درصدی داشته و تجاوز به کودکان در این مدت بیش از بیست درصد رشد کرده است. در ادامه این گزارش امده، ارقام ارائه شده، مواردی است که پلیس گزارش داده یا به دادگاهها ارائه شده، بنابراین آمار واقعی تجاوز در فرانسه به احتمال زیاد بالاتر از آمار منتشر شده است. مصرف گسترده مشروبات الکلی ، مواد مخدر و همچنین گسترش پدیده هرزه نگاری آزاد در پایگاههای اینترنتی از دلایل افزایش تجاوز در فرانسه اعلام شده است.

 

نیم میلیون کودک بی‌خانمان‌ در ثروتمندترین ایالت آمریکا

«مرکز ملی خانواده‌های بی‌خانمان» آمریکا طی گزارشی افشا کرد، ۲٫۵ میلیون کودک بی‌خانمان در این کشور وجود دارد. این گزارش، ایالت‌های آمریکایی را بر اساس تعداد کودکان بی‌خانمان، رفاه کودکان، خطر بی‌خانمان شدن کودکان، و سیاست‌های تعبیه شده برای رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌ها بررسی کرده است.

پایگاه خبری «ورلد سوشالیست وب‌سایت» در این‌باره می‌نویسد: در این میان، آمار ایالت کالیفرنیا تکان‌دهنده است. ثروتمندترین ایالت آمریکا با بیش از ۱۰۰ میلیاردر، بیش از ۵۰۰ هزار کودک بی‌خانمان دارد. به عبارت دیگر، از هر ۲۰ کودک در کالیفرنیا، یک کودک بی‌خانمان است.

در شهر “سان‌برناردینو” در ایالت کالیفرنیا، حدود ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی، بی‌خانمان هستند. بقیه دانش‌آموزان هم وضع بهتری ندارند. معاون مدیر مدرسه دولتی «سان‌برناردینو» در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا می‌گوید: چیزی حدود ۹۷ درصد از دانش‌آموزان ما واجد شرایط دریافت ناهار به صورت رایگان و یا با تخفیف، یعنی زیر خط فقر هستند.
لطفاً کمک کنید خدا به شما لطف کند.
 

 

نام «محمد» باز هم در انگلیس رکورد زد

دیلی اکسپرس با استناد به گزارش سرویس آمار ملی بریتانیا نوشت: نام «محمد» مانند سال گذشته باز هم رکورد بیشترین نامگذاری نوزادان را به خود اختصاص داد . جالب این است که نام «الیور» که یک اسم سنتی انگلیسی است در رتبه دوم قرار گرفت.

محققان با پردازش داده‌های سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کردند که تعداد ۷۲۴۰ پسر بچه «محمد» و  ۶۶۴۹ نوزاد پسر الیور نامیده شده‌اند. در لندن نیز این اسم برای نوزادان پسر محبوب‌ترین نام است. این دومین سال پی‌در‌پی در انگلیس است که اسم «محمد» در اولین ردیف فهرست اسامی محبوب قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *