از میان خبرها

دختران محجبه در آمریکا در معرض رفتارهای خشن

بیش از نیمی از دانش‌آموزان مسلمان که در مدارس عمومی یا مدارس خصوصی غیراسلامی در ایالت کالیفرنیای آمریکا مشغول به تحصیل هستند با تبعیض و خشونت مواجهند.
شورای روابط اسلامی – آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: حداقل ۵۵ درصد از دانش‌آموزان مسلمان این ایالت که در نظرسنجی این شورا شرکت کردند، گفته‌اند که به دلیل مسلمان بودن در معرض تبعیض از سوی مسئولان مدرسه و خشونت‌ و زورگویی از سوی سایر دانش‌آموزان هستند. نتایج این نظرسنجی نشان داد تبعیض و خشونت علیه دانش‌آ‌موزان مسلمانان از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون افزایش قابل‌توجهی داشته است. در این میان دختران مسلمان به دلیل داشتن حجاب بیش از دانش‌آموزان پسر در معرض رفتارهای خشن و تبعیض‌آمیز قرار دارند.
به گفته شورای روابط اسلامی – آمریکایی، اسلام‌ستیزی در مدارس کالیفرنیا و سایر ایالت‌های آمریکا فقط به رفتارهای نامناسب منحصر نمی‌شود؛ بلکه حتی در متون درسی که شامل مطالب ضداسلامی هستند و اسلام و مسلمانان را قدیمی و ناسازگار با ارزش‌های غربی نشان می‌دهند، نیز دیده می‌شود. در سال‌های اخیر و به ویژه پس از واقعه ۱۱ سپتامبر موج اسلام‌ستیزی در آمریکا در حال افزایش بوده است. آتش زدن مساجد، سوزاندن نسخه‌های قرآن، انتشار اعلامیه‌ها، نصب تبلیغات و برگزاری تظاهرات علیه اسلام و مسلمانان در خیابان‌های شهرهای مختلف، ارائه تصویر مخدوش و تحریف شده از اسلام و مسلمانان در فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، جاسوسی از مساجد و تبعیض شغلی علیه مسلمانان تنها گوشه‌ای از طیف گسترده اقدامات و رفتارهای اسلام‌هراسانه در آمریکا هستند که طی چند سال گذشته تشدید شده‌ است.

 

 

نفوذ وهابیت در جمهوری آذربایجان

طالع باقرزاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در گفتگو با روزنامه «ینی مساوات» چاپ باکو گفت: «اخیرا «الدار محمودوف» وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان از  ضرورت مقابله با داعش سخن گفت. این نشان می دهد که در جمهوری آذربایجان خطر وهابیت وجود دارد و مسبب آن نیز حاکمیت کنونی است. زیرا درها را بروی وهابی‌ها باز کردند و امکان توسعه برایشان فراهم شده است. نتیجه نیز این می باشد که هم اکنون  جلوگیری از وهابی ها در کشور به یک مشکل تبدیل شده است و اکنون وهابی ها همچون ویروس در حال پخش شدن هستند.
باقرزاده گفت: این وضعیت برای جمهوری آذربایجان خطرناک است. هم اکنون وهابی‌هایی که در جمهوری آذربایجان فعالیت دارند، از امکانات گسترده‌ای بهره مندند. چرا جلوی آنها گرفته نمی‌شود؟ اگر یک شیعه، یک مغازه دایر کند خیلی سریع تحت نظارت گرفته می‌شود اما وهابی‌ها یک شبکه گسترده تجاری در کشور ما دارند و سرمایه‌داران بزرگ هم پشت سر وهابی‌ها قرار دارند و فرزندان صاحب‌منصبان بلندپایه هم از آنها حمایت می‌کنند.

 

شیعیان الجزائر؛ اقلیتی که میان وهابی‌های متعصب با سکوت زندگی می‌کنند

خبرگزاری “سی ان ان عربی” در گفت و گو با برخی از شیعیان الجزائر برای اولین بار بخشی از زندگی پیروان این مذهب که در الجزائر به زندگی محرمانه معروف هستند، پرداخت.

“صادق سیالمیه” یکی از شیعیان به “سی ان ان” گفت: هر کسی از تعداد شیعیان الجزائر می‌پرسد اول باید حق حضور در اجتماع را به آنها بدهد تا بفهمد تعدادشان دقیقا چقدر است.

سیالمیه که یکی از چهره‌های بارز شیعه در الجزائر است در ادامه تصریح کرد: نظریه رد و تحجر، شیعیان را در نزد بسیاری از مردم به صورت شیطان قرار داده است و به همین دلیل بسیاری از ما تقیه پیشه می‌کنیم.

وی درباره اماکنی ویژه برای عبادت شیعیان در الجزائر اعلام کرد: مذهب ما “هندو” نیست تا مکان‌هایی ویژه (برای انجام مناسک) داشته باشیم، ما حق داشتن حسینیه و مکانی برای تجمع را نداریم اما در مسجد نماز می‌خوانیم.

سیالمیه در ادامه به تحرکات گسترده سفارت عربستان در الجزائر برای انتشار وهابیت اشاره کرد و با حالت کنایه گفت: کتاب‌های مجانی “ابن تیمیه” سال‌ها قبل از رسیدن برق به این منطقه رسیده و این جریان ادامه دارد.

بر اساس گزارش مذکور، شیعیان الجزائر به خاطر تهدیدات وهابیان متعصب یا ناچار به تقیه هستند یا اینکه خود را در پشت  مذهب صوفیه پنهان می‌کنند.

 

دادگاه آلمان پیرزن ۸۷ ساله را به جرم قبول نکردن هولوکاست زندانی کرد!

دادگاهی در آلمان یک پیرزن ۸۷ ساله را به اتهام انکار هولوکاست و تاکید بر این مسئله که وجود اردوگاه کار اجباری آشویتس به لحاظ تاریخی امری اثبات شده نیست، به ده ماه زندان محکوم کرد.

این پیرزن آلمانی به اسم اورسولا هاوربک که رسانه‌های طرفدار اسرائیل به وی لقب «مادر بزرگ نازی» داده‌اند گفت: وجود هولوکاست «تنها یک باور» است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که وی در ماه آوریل با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «هولوکاست بزرگترین و طولانی‌ترین دروغ تاریخ است.» وی در دادگاه نیز بار دیگر اظهارات قبلی خود را تایید کرد.

در جریان دادگاه این زن که در شهر شمالی هامبورگ برگزار شد طرفداران وی با تجمع در برابر ساختمان دادگاه شعار می‌دادند «بگذارید وارد دادگاه شویم».

 

 

.

 

 

اعتراف مبلغ مشهور وهابی در مورد امام حسین(ع)

 

وهابیت همواره تمام سعی خود را برای موجه جلوه دادن “اسلام اموی” به کار برده است.

وهابیت همواره تمام سعی خود را برای موجه جلوه دادن “اسلام اموی” بکار برده است که بعضاً مخفی کردن این رویه از دست آنها خارج شده و به برخی حقایق اعتراف می‌کنند.

“عائض القرنی” یکی از مبلغین و سخنرانان مشهور وهابی، اخیراً ضمن انتساب خود به اهل سنت عنوان داشت: ما اهل سنت معتقدیم که [امیرالمومنین] علی بن ابی طالب شایسته‌تر به خلافت بود.

“سی ان ان” در ادامه سخنان وی را این‌گونه گزارش داد: «عائض القرنی خطیب وهابی سعودی، اخیراً تصریح کرد که [امام] حسین «شهید مظلوم» بوده و ما قاتلان او را ملعون می‌دانیم و از آنان برائت می‌جوییم.

 

 

رهبران انقلاب در میان عزاداران نیجریه

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری ابا‌عبدالله‌ الحسین(ع)، بیرق عزاداری سالار شهیدان در محافل شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در نقاط مختلف جهان افراشته شده و عزاداری و سوگواری در سرتاسر جهان در حال برگزاری است. شیعیان نیجریه نیز در این روزها مراسم باشکوهی را در مناطق مختلف این کشور برگزار می‌کنند. اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در شهر بانچی واقع در شمال این کشور برگزار شد. در این اجتماع ضمن برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه‌سرایی مراسم شبیه‌خوانی نیز برگزار شد.

 

 

 

وعده آمریکا دروغ بود، تحریم‌های کوبا لغو نشد!

سفیر کوبا در نشست سفرای عضو گروه آلبا که در تهران برگزار شد تصریح کرد که علیرغم برقراری روابط دیپلماتیک بین کوبا وآمریکا، تحریم‌ها علیه کشورش لغو نشده و واشنگتن همچنان به دنبال براندازی حکومت کوبا است.

«آمریکا قابل اعتماد نیست.» این تنها گزاره‌ای است که این روز‌ها زیاد شنیده و دیده می‌شود. مقامات آمریکایی چراغ راهنمای سیاست خارجی خود را «منافع ملی» با نگاه زیاده خواهانه خود و رژیم صهیونیستی تعریف کرده‌اند و در این مسیر هم، هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسند و به هیچ تعهدی نیز پایبند نمی‌مانند.

سفیر کوبا با تاکید بر اینکه «هاوانا در مورد حاکمیت و استقلال خود با هیچ کس مذاکره نکرده است»، افزود: «ترمیم روابط زمانی اتفاق افتاد که دولت و ملت کوبا خود را در مقابل هرگونه نفوذ سیاسی و ایدئولوژیک آمریکا آماده کرده بودند.»

وی افزود : «از طرف دیگر کنگره آمریکا هنوز هیچ قانونی را که منجر به حذف تحریم‌های ضد کوبا شود تصویب نکرده و در نقطه مقابل دهها اقدام قانونی جهت تقویت جنبه‌های کلیدی اجرای تحریم‌ها و بازداشتن «اوباما» از اتخاذ اقدامات اجرایی برای لغو تحریم‌ها انجام داده است.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *