انقلاب و رهبراز دیدگاه دیگران (۲)

«از آنچه در تهران و دیگر شهرستانهای ایران مشاهده کردم، با جرات می¬توانم بگویم که عراق دراین جنگ هیچ پیروزی نخواهد داشت، گرچه تمام ارتش خود را بحرکت دراورد و از شوروی بیشترین هواپیماهای جنگی تحویل بگیرد.»
(روزنامه نگار یونانی ژرژمارفی)
مجله عربی صوت الامه شماره ۱۵
«این اولین بار بود که انقلابی همه جانبه و عمیق علیه استبداد آن هم تحت لوائی سوای آنچه انقلابهای دیگر در قرن اخیر که یا شرقی و یا غربی صورت می¬گرفت، زیر لوای اسلام و توسط مردانی با ایمان علیه طغیان انجام یافت. این انقلاب همه نیروها را شگفت زده کرد و موازنه ها و طرح¬ها¬ی امپریالیستها را دگرگون ساخت. این انقلاب که از روی حق و با یاری مستضعفان همه جهان صورت گرفت، همه نیروها را دچار حیرت ساخت… این انقلاب علیر غم همه مشکلاتی که وجود دارد، از همه مسلمانان و مستضعفان جهان دفاع می کند و این مصداقی است بگفته¬ی خداوند:
«وَنرید ُ اَن نَمُنَِّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَنَجعَلَهُم اَئمَّهً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثین»
لذا هیچ قدرتی نمی تواند دربرابر چنین انقلابی ایستادگی کند؟
(سفیر موریتانی درایران )
(اطلاعات ۷ آذر۶۰)
« انقلاب اسلامی ایران استثنایی بود، شاه را نسبتاً بدون اسلحه برکنار کردید، فداکاری و شهامت شما عجیب بود .عجیب بود که مردمی بدون اسلحه قیام کنند. ما حوادث انقلاب را پیگیری می کردیم …شما به ما درس خوبی یاد داده اید: شهادت طلبی و شجاعت… اسلام نیروی قوی و مهمی است که می تواند نقش مهمی داشته باشد. تلقی خودتان از اسلام را به کشورهای منطقه صادر کنید. انقلاب را به تمام جهان صادر کنید»
(فیدل کاسترودردیداربا هیئت ایرانی در کنفرانس بین المجالس کوبا)
«روح انقلابی درمردم ایران و حمایت بی چون و چرای آنها از جمهوری اسلامی ایران برای ما اروپاییان غیر قابل تصوراست…
انقلاب اسلامی ایران در تمام زمینه ها به پیش می رود، جهاد سازندگی در کنار سایرارگانهای دولتی بکارابادانی روستاها و به راه اندازی مراکز تولیدی مشغول هستند و علیرغم جنگ تحمیلی عراق، فشار غرب و خرابکاریهای گروهکهای ضد انقلاب، درهمه ی رشته ها پیشرفتهای چشمگیر کرده است .»
(سخنگوی مستعفی سازمان عفو بین المللی درالمان –جمهوری اسلامی ۱۵ آذر۶۰)
«این انقلاب نمونه ای از انقلاب اصیل و واقعی می¬باشد که موفق شده است اقشار مختلف مردم را بخود جلب کند، اثرات انقلاب اسلامی در منطقه مداوم و پابرجا خواهدبود.برای مثال سقوط شاه و رهبری امام خمینی درمیان مردم پاکستان بطور مداوم مورد بحث عموم و جلسات خصوصی می¬باشد … رهبری انقلاب ایران بدست روحانیت بود و باید در نظر داشت که روحانیت مردم عادی نیستند و آنان مردانی با شخصیت و دانشمند هستند.»
(دبیر کل اتحادیه مسلمانان پاکستان وعضو برجسته ی حقوق بشراین کشور –نقل از خبرگزاری پارس-کیهان ۲۴آذر۶۰)
« … این جنگ ارتش عربی را در عراق ازدست ما گرفت و نیروی عظیم انقلاب اسلامی ایران را نیز ضعیف کرد که مسئله قدس مسئله اوست، و در نتیجه با همه ی امکانات خود، درکناراعراب برای آزادی قدس خواهد ایستاد. انقلاب اسلامی ایران شدیداً علیه اسرائیل مبارزه میکند و با اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل مخالفت می کند. آنچه ما از رهبران آن شنیده ایم و آنچه شبانه روز با رسانه های همگانی گوناگون تکرار می کنند، این است که آنها درانتظار روزی هستند که بتوانند درازاد سازی قدس شرکت کنند. بنابراین ما به آنان پس از این همه مسائل چه باید بگوییم؟ می خواهم دراین زمینه بگویم که هدف از این حمله، ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است و نه هیچ چیز دیگر.» (حافظ اسد، درگفتگویی با روزنامه ی
الرای العام – اطلاعات ۱/۱۰/۶۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *