انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

کیم یانک سوگ، معاون وزیر خارجه کره:
«ما مطمئن هستیم که در اثر خون شهدا انقلاب شما به پیروزی نهائی خواهد رسید… پیروزیهای انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی، زندگی سیاسی و اقتصادی ایران را دگرگون کرده و ما شاهد آن هستیم که این پیروزی ها بیش از دوران ۴۵ ساله رژیم سابق ایران بوده است»
۱۳/۵/۶۲
شیخ اسعد التمیمی، در سمینار سیاست و حکومت در اسلام، در لندن:
«در ایران، امام خمینی در مسجد زندگی می کند و تا زمانی که مسجد و مسجد الاقصی پا بر جاست، صهیونیستها و دشمنان اسلام نمی توانند مسلمین را شکست بدهند زیرا این وعده خداست که اسلام پیروز است.»
۱۳/۵/۶۲
شین تاورابه وزیر خارجه ژاپن:
«من معتقدم ایران بعد از انقلاب، به سوی ثبات می رود و لازم است ما روابط خود را با ایران تحکیم بخشیم.»
۱۶/۵/۶۲
شیخ زهیر کنج امام جماعت مسجد رسول اعظم «ص» در حومه بیروت:
«ما با انقلاب اسلامی هستیم زیرا این انقلاب بر حق است و خدا از آن دفاع می کند. این انقلاب شرف مسلمین و شکوه اسلام را باز گردانیده است و جمهوری اسلامی ایران تنها دولت در دنیا است که قانون اساسی آن بر تعالیم اسلامی و قرآن قرار دارد.»
۳۰/۵/۶۲
قذافی رئیس جمهور لیبی:
«انقلاب اسلامی ایران، خوب آمریکا را شناخته است و از همان ابتدای پیروزی انقلاب آن را شیطان بزرگ دانست. لیبی هم آمریکا را شیطان بزرگ می داند و دوش به دوش انقلاب اسلامی علیه آمریکا مبارزه خواهد کرد.»
۱۲/۶/۶۱
احمد هوبر مسلمان و حقوقدان و نویسنده در دو روزنامه پر تیراژ سویسی:
«مسلمانان دو رسالت را باید انجام بدهند:
۱-افکار غیر اسلامی را که تحت تاثیر تجدد و غرب زدگی می باشد از سر بیرون کنند و افکار و عمل خود را با قرآن و سنت پیامبر تطبیق دهند و در این رابطه مطالبی که امام خمینی فرموده و نوشته اند، مورد مطالعه و عمل قرار دهند. ۲-مسلمانان جهان باید مسائل سیاسی دنیا و کشور خود را با چشمی باز بررسی کنند تا در عمل بتوانند با حکومت های غیر خدائی مبارزه کنند…همانگونه که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی عمل کرد و امروز بعد از صدر اسلام شاهد یک حکومت اسلامی در ایران هستیم.»
۱۸/۱۱/۶۱
محمد ایوب نجاری نایب رئیس انجمن حقوقدانان پاکستان:
«انقلاب اسلامی تا به حال برای مستضعفین کارهای بسیاری کرده است و گامهای زیادی برداشته است. از طریق انقلاب اسلامی، مسلمانان جهان به روح اسلام آگاه شدند. و از طریق انقلاب اسلامی مسلمانان با مفهوم خودسازی آشنا شدند…ما فکر می کنیم که امروز برای حفظ اسلام فقط یک جیز ارزش دارد و آن دفاع از انقلاب اسلامی ایران است…امروز شجره طیبه در ایران جایگزین شجره خبیثه شده است و همه این مسائل که انجام شده، به دلیل این بوده است که مردم به دنبال اسلام رفتند، من امیدوارم بزودی انقلاب اسلامی حقیقی در کلیه کشورهای مسلمان بپا شود.»
۱/۱۲/۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *