ملاهای خودرُو در اتحاد جماهیر شوروی

استاد فخر الدین حجازی
خطری که اکنون اتحاد شوروی رابه وحشت افکند ، حرکتهای اسلامی درجمهوریهای مسلمان نشین اتحاد شوروی است که به وسیله روحانیون مبارز ، عناصر آزاد و مسئولی هستند که خارج از تشکیلات مزدورانه آخوندهای جیره خوار کمونیزم و شیخ الاسلامهای مرفه و دست آموز سازمان مخوف « کا . گ . ب» تضاد اسلام و نظام الحادی مارکسیسم را درک می کنند و برای آزادی مسلمانان شوروی میکوشند . این روحانیون آزاد و مبارز را روسها ملاهای خودرو می نامند و وجود آنها را خطری برای حکومت الحادی خود می دانند .
به نقل از روزنانه پراوادا شماره دوم ژوئیه ۸۳ مطابق ۱۱/۴/۶۲ کمونیستها مسائل مربوط به اجرای تصمیمان پلنوئوم کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی جزو اهداف در جه اول ، اعلام شده است .
موضوع تربیت الحادی بسیار مهم است. دراین رابطه باید اقدامات جدی بعمل آید . در این زمینه مشکلات زیادی داریم ، در جمهوری ترکمنستان بیش از سیصد روحانی خودرو و غیر قانونی فعالیت می کنند . زمینه و محدوده فعالیت آنها دردرجه اول اماکن به اصطلاح مقدس است ، برای مبارزه با جان گرفتن گذشته ها پایداراز تربیت الحادی غافل نشد و از تجارب بزرگترهای کالخوزها و غیره استفاده کرد ، رسانه هی گروهی مخصوصا مطبوعات در این اواخر به این پدیده ها کمتر توجه می کنند و باید توجه بیشتر مبذول دارند .
روسها قبلا هم از روحانیت رشید اسلامی در ایران ضربه خورده اند ، اکنون در مسکو در یکی از میدان های مقابل ایستگاه مترو ، مجسمه قد بلند گریبایدوف سفیر مقتولشان در ایران ، عرض اندام می کند که می خواست زنهای مسلمان گرجی را که در ایران ازدواج کرده بودند به زیر چتر سفارت روس حمله بردند و عوامل سفارت را کشتند .
استعمار غرب هم از روحانیت مبارز اسلامی دلی پر خون دارد ، از سید جمال الدین اسد آبادی ، میزای شیرازی ، کواکبی ، ابی بادیس ، کاشانی ، شیخ فضل الله نوری ، مدرس و سر انجام رهبر عضیم و جاوید اسلامی ، حضرت امام خمینی . تلاش شرق غرب از دیر باز، محو روحانیت بود آتاتورک و رضاخان و محمد رضاخان در این باره تلاشها کردند و لی نتوانستند این چشمه خروشان را فرونشانند و اکنون روسها برای درهم کوفتن قدرت روحانیت آزاد تلاش فراوان دارند تا شاید با محو روحانیت و گسترش تبلبغات الحادی بتوانند اسلام راکه پس از هفتاد سال حاکمیت نظام مارکسیستی سر بر افراشته سرکوب سازند و این نور راخاموش کنند.
برنامه های رادیو تلویزیونی شوروی بطور مداوم ، مجری تبلیغات ضد روحانی است و مخصوصا در جمهوریهای مسلمان نشین نمایشهای مسخره ای از روحانیت به روی پرده می آورند آنها را دزد و مفتخوار و فاسد و شهوتران نشان می دهند . البته آخوندهای مزدور و برخی شیخ الاسلامهای جیره خوار را هم برای اغفال عوام تربیت می کنند که مراسم مذهبی را به سود نظام الحادی حاکم اجرا کنند و درخطبه های خود بگویند« اسلام با مرام کمونیستی تضادی ندارد !»
یعنی خدایی با بی رحمی و وجود باعدم یکسان است بلی ، این هم درسی است از تضاد دیالکتیکی مکتب مارکسیسم که باحرف خودشان هم چنین ادعایی مغایرت دارد.
ولی با وجود هفتاد سال مبارزه با اسلام و روحانیت ،نتایج ترویج مرام ضد خدایی مارکسیسم و مغزشوییهای فرهنگ مادی نتیجه ای معکوس ببار آورده و اسلام باز هم درحال آتشفشان است .
مسجد مسلمانان درمسکو درروز جمعه مالامال از نماز گزاران است اگر چه امام جمعه درخطبه اش « اللهم انصر الاسلام والمسلمین » را آهسته و جویده می گویدو « اللهم اخذل الکفارو المنافقین »‌را اصلا نمیخواند ، کتب مذهبی درکتابفروشی های دست دوم خرید و فروش می شود ، رونویس کتابهای دینی در جلوی کتابفروشی ها به قیمت زیاد و بطور قاچاق فرخته می شود ، در نزدیکی فروشگاههای کاردستی براحتی می توان عکسهای مذهبی را خریداری کرد، مراسم مذهبی مسلمین و مسیحیان در روزهای یکشنبه و جمعه و اعیاد برگزار می شود .
با اینکه آقای انگلس ، ازدواج تشکیل خانواده را یک عمل ناشی از تعصبات قبیله ای می داند و معتقد به لزوم روابط آزاد است ،صدها اتومبیل تزیین شده عروس داماد را دیدم که د ر کنار رودخانه مسکو اجتماع می کنند و پس از ثبت ازدواج برای انجام مراسم عقد مذهبی به مساجد وکلیساها می روند و بچه های مسلمان به عنوان انجام یک عمل بهداشتی ختنه می شوند ، مخارج اماکن مذهبی را مومنین تامین میکنند ولی حکومت هم سهمی بر میدارند .
در باکو علیرغم آنهمه تلاش های ضد اسلامی که شصت سال است با نهایت خشونت ادامه دارد. علاقه به اسلام با نمونه های بارزی به چشم می خورد ، مسلمانهای آذربایجان شوروی می گفتند ما افطاری به چشم می خورد ، مسلمانهای آذربایجان شوروی می گفتند ما افطار سحری خود را با صدای رادیو اردبیل برپامی داریم و امسال ماه رمضان ،چنان مساجر شهر از انبوه جوانان پربود که رئیس آموزش و پرورش آذربایجان دست بدامان پلیس شد و ـآن اجتماعات را بر هم زد ، د رایام عاشورا مراسم عزاداری در شهرها و روستاها با عظمتی بی سابقه برپا می شود و همه جا تعطیل است . دو جلد تفسیر ترکی البیان بقیمت هشت هزار تومان خرید و فروش می شود ، دلهای مردم برای یک جلد قرآن پر میزنند ولی یافت نمی شود و لی کتابهای مارکس و لنین فراوان است و مشتری ندارد .
در۲۴ کیلومتری شهر باکو زیارتگاهی است که مسلمانان مستاصل از جو عفن کفر الحاد و آنجا پناه می برند تا نفسی بازه کنند زنهای چادری و دختران جوان رو سری دار با نهایت اخلاص و ارد زیادتگاه می شدند و د ربرابر پنچره ای که مشرف بر مقبره بود زانو می زدند و اشک می ریختند ونمی دانم دخترهای جوانی که د رمدارس مارکسیستی بر ضد اسلام مغز شویی و تبلیغ شده بودند چگونه در این مکان مقدس دست و در دیوار می کشیدند .
روسها با اینکه می گویند د راتحاد جماهیر شوروی مذهب آراد است تبلیغات مذهبی را ممنوع کرده اند و در مقابل ، علیه مذهب آزاد است باتمام قوا تبلیغ می کنند ، مساجد را تبدیل به موزه ها و مراکز لهو لعب کرده و تکایا را مبذول به مراکز فرهنگی خودشان ساخته اند و لی همان چند مسجد باقی مانده بانهایت صلابت برپا است ، دعای فرج امام زمان بر دیوار مسجد تازه پیر باکو تجلی و معنی خاصی داشت و همان علمها و عماریها و پنجه ها همچنان برپا بود و جوانها قرآن نماز می خواندند و سجاده ها با مهر و تسبیح گسترده بود .
کمونیستها حتی درکتابهای درسی هم بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و می نویسند که محمد (ص) تاجر سرمایه داری از خاندان اشراف بود که برای حفظ منافع سرمایه داران در مکه قیام کرد و دین تازه ای پدید آورد !
وقاحت را ببین که چگونه تاریخ را تحریف می کنند و پیامبر فقیری راکه با سرمایه دارانی چون بولهب و بوسفیان و پادشاهانی چون پرویز و هراکلیوس در تمام مدت رسالتش جنگیده است اینگونه معرفی می کنند .
ولی بهر حال معنویت رانمی توان شکست و روح و وحی و خدا و معاد رانمی توان محو کرد و خورشید رانمی توان با دهان خاموش ساخت و اینک حتی خود دانشمندان الحادی هم دارند علیرغم میل خود به این حقیقت اعتراف می کنند .
در دانشگاه مسکو با پروفسور مشهور انسان شناس شوروی که مسئول دانشگاه بود مسائلی طرح شد که نمایانگر همین حقیقت است . به ایشان گفتم :شما که دانشمندی انسان شناسید و سی هزار و دانشجو راتربیت می کنید ،انسان راچگونه می شناسید یک ماشین ،یک حیوان بانیازهای مادی و بعد طبیعی یا عمق و بعد دیگری هم دارد؟ انسان شما انسان حقیقی است یا انسان غرببیها یا انسانهای که خارج از این دو بلوکند ومکاتب دیگری دارند ؟
می خواست طفره برود و گفت ما جوانهامان رابر اساس آزادی و عدالتخواهی تربیت می کنیم ،گفتم آیا آنها سوای درس و کار و زندگی مادی و التذاذهای جسمی نیاز دیگری ندارند ؟ آیا آنها غیر از مسیر خانه به مدرسه و کارخانه به حزب مسیر دیگری را نمی جویند ؟ خواست دیگری ندارند ؟ التهابی احساس نمی کنند ؟به چیز دیگری جز آنچه می بینند نمی اندیشند ؟
گفت . شما خیلی پیچیده و مرموز حرف می زنید گفتم می خواهم از شما پروفسور انسان شناس چیزی بیاموزم .
چشمانم به او خیره شده بود او درمیان چند نفر دیگری ! که درکنارش نشسته بودند ساکت مانده بود. من در دل از خدا استمداد می جستم ،بالاخره سرش را بلند کرد چهره اش می درخشید چشمانش روشن بود ،لبخندی بر لبانش پدیدار شد روحش از بندها رهاشد و سر انجام گفت: « بله ،جوانهای ما نیازهای روحی هم دارند »
فاتحانه تکان خوردم و جابجا شدم خدایا چه می شنوم اعتراف به حقیقت اعتراف یک انسان شناس شوروی به آنچه که نظام کمونیزم و فلسفه مارکسیسم آن رانفی می کند، بله روح …. نیازهای روحی …
دهانم باز مانده بود و باچشمانم التماس می کردم که باز هم بگوید و او گفت : « در پی نیاز روحی جوانان هستم تاعدالت درآنها ریشه بدواند و ازاین جوانان و از این ایده آنها باید دفاع کرد»
کار به اینجا پایان نیافت و او گفت : از شمادعوت می کنم که بیایید در دانشگاه درباره نیروهای روحی جونان صحبت کنید . ترسم فرو ریخته بود و ازاسلام گفتم که پاسخگوی نیازهای روحی است و از دانشگاههای خودمان که چگونه با انقلاب فرهنگی زنجیرهای فرهنگ غرب را از مغزهای دانشجویان گسیخت و آزادشان ساخته و از خدمات اسلام به فرهنگ انسانی.
باز هم منصفانه به سخن آمد وگفت : « اسلام بدون شک یکی از ادیان بزرگ جهانی است ، دین اسلام برای بشریت هدایایی آورده و فلاسفه و دانشمندان و شعرا و نویسندگانی که همه باعث غرور بشریتند ، ادبیات شما فوق العاده جالب است ما ارزش بسیاری برای آن قائلیم ،تلاش می کنیم که جوانان را چنان تربیت کنیم که به ادبیات وسنن دیگر کشورها احترام قائل شوند ما خوشحال می شویم که شما برای دانشجویان ما صحبت کنید . مسلما سخنان شما برای جوانان می شویم که شما برای دانشجویان ما صحبت کیند . مسلما سخنان شما برای جوانان ما جالب خواهد بود و ما هم با کمال میل گوش می کنیم .»
نفسی براحت کشیدم و بر خاستم و فهمیدم که بیهوده برای اسلام جوش میزنم «وللبیت رب یحمیه » اگر اینها با بمب و توپ و موشک وتانک ، اسلام را می کوبند ، اسلام در بزرگترین مراکز علمی و فکری و درقلب جوانان آرمانخواه و بشنه معنویت جوانه می زند و روزی که چندان دیر نیست از کانون کفر و الحاد جهانی بر میخیزد ومفجر می شود والفجرهای پیاپی ،دژهای کفر نفاق را در هم می کبد .
ملاهای خودرو که بحقیقت خود روی وخدا جویند با قلم و شمشیر ،قرنها جنگیده و در برابر هیچ قدرتی جز خدا سر فرود نمی آورند پس به کمونیستها باید گفت:
از همین جهت است که شما و دوستان آمریکایی پلید وجنایتکارتان لب تیز حمله تان را متوجه روحانیون بزرگ مبارز می کنید و آنها بدست مزدوران خارجی در محرابهای عبادت بشهادت می رسند ،چون نقطه حساس خطر را درک کرده اید ولی کار از کار گذشته و مسلمانها در فلسطین ولبنان وافغانستان و فیلیپین و مصر وسودان و تونس و مراکش ودیگر سامانها برهبری روحانیون اصیل ومبارز برخاسته اند ،واین آتش مقدس در جمهوریهای مسلمان نشین شوروی هم درحال اشتعال است و شماها چون مرکز این انقلاب راایران نمیدانید به تقویت هر چه بیشتر رژیم بعثی عراق می پردازید که شاید این آتش مقدس را خاموش سازید ولی دیر از خوان برخاسته اید و این آتشفشان که از فجرهای پیاپی میتوفد ، دیگر قابل مهار نیست ، زیرا بچه مدرسه های بهبهان که در موشکبارانهای شما سر بمصرع سرخین خون نهاده اند به همه مسلمانان جهان درس داده اند که تا حقیقت «لیظهره علی الدین کله » تحقق نیابر ، دست از مبارزه برندارند.
الا ان نصرالله قریب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *