یادی از شهدا

قسمتی از وصیت نامه شهید غلامرضا صادقی

مسئولیت ما بسیار سنگین است و با دادن هر شهیدی بر مسئولیت ما افزوده می گردد و ما باید از عهده اش برآئیم اگر می خواهیم رستگار باشیم که شهید مظلوم بهشتی (ره) فرمودند بهشت را به بهانه نمی ـ دهند.

مبادا درباره دین خدا برای خود بهانه ای بیاوریم و مسئله را برعکس واقعیت برای خودمان توجیه کنیم چون زمان ما زمانی است که اگر لحظه ای توقف و یا سستی داشته باشیم اگر لحظه ای غافل باشیم و خواب ما را در خود بگیرد اسلام به خطر می افتد باید جوابی برای خود آماده کنیم که فراد که می میریم در نزد شهدا شرمساز نباشیم ما که هم اکنون در ده کوچک خودمان که شاید ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد چهارده شهید داده آیا چه جوابی می توانیم در مقابل این خونها داشته باشیم. لطف کنید به دوستانم بگوئید که اگر فردا شهدا جلویتان را بگیرند و بگویند چه دلیلی قانع کننده داری که اسلحه ی خونین مرا در بغل نگرفتی و نشستی تا خون من بر زمین خشک شد و اگر سوال کنند تو در دنیا برای اسلام چه کرده ای چه جوابی خواهیم داشت؟؟ نمی دانم من از گناهانم به خدا پناه می برم و فقط به فضل خدا امیدوارم و این را به حق می دانم که اگر خدای ناکرده خداوند گناهان ما را نیامرزد چه کنم.

الهی عاملنا بفضلک و لا تعاملنا بعدلک

خدایا ما را فردا پیش شهدا خجل و شرمنده نساز و ما را از شفاعت آنها محروم مگردان. که این را خوب می دانم که اصلا نمی توانم ادعا کنم که وظیفه ای که به گردنم است انجام داده ام چون مسئولیت بسیار سنگین و دشوار است.

 

قسمتی از وصیت نامه پاسدار شهید حسن ثقفی

“… خدایا ترا شکر می کنم که من به جهاد رفتم و گرنه من کجا و شهادت کجا، چگونه در مقابل رحمتت سپاسگزاری کنم که لایق و شایسته شکر تو باشد. هنگامی که روح الله تکیه بر سلاح الله اکبر،‌حسن وار ندای هل من ناصر ینصرنی را سر داد، تمام مسلمانان جهان واجب است که به یاریش به خاطر قرآن بشتابند، در غیر این صورت مسلمان نیستند چون احساس مسئولیت ندارند… سرانجام با امدادهای غیبی خداوند به جبهه شتافتم و در مقابل نیروهای کفر ایستادم و سرانجام به آرزوی خود که شب و روز در فکر آن بودم رسیدم و معشوق خود را یافتم و به او پیوستم.

… سلام مرا به برادران و خواهران معلم برسانید و بگوئید: بچه های معصوم و بیگناه را درست تعلیم و تربیت کنند و این ارزشها زمانی به دست می آید که قدم اول، خود را تزکیه و تقوا را پیشه خود نمائید.. ”

 

قسمتی از وصیت نامه طلبه و پاسدار شهید ابوالقاسم درویشی

… برادران و خواهران به گوش باشید و بیدار، دشمن در هر آن نقشه ای جدید طرح می کند و بیدار است تا شما را به خواب کند و به مسائل جزئی مشغولتان کند و از مسائل مهم غافلتان سازد پس گول عوام فریبیها و حیله های او را نخورید و ساده اندیش نباشید که خون این عزیزان را با بی توجهی خودتان و کنار کشیدن خود و عدم قبول مسئولیت پایمال نکنید که این خیانت و جنایتی نابخشودنی در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی خواهد بود.

برادران و خواهران این سربازان امام زمان سلام الله علیه که جان خود را فدای قران می کنند از شما انتظار دارند شما هم اقلا گامی برای شناخت قرآن و احکام آن و پیاده شدن آن ها بردارید و مسئولیت خویش را فراموش نکنید.

برادران و خواهران: گول این دو روز دنیا و وعده های دروغ شیطان را نخورید و زندگی را به بطالت نگذارنید و این وقت های عزیز و طلائی را که با خون شهیدانمان به دست شما رسیده از دست مدهید که فردا از همگی ما در مورد نعمت ها خواهند پرسید از نعمت ولایت علی (ع) و خاندانش و از نعمت وجود ولایت فقیه و امام بزرگوار و علمای ربانی و از نعمت بزرگ آزادی در موارد مشروعش و … از هزاران چیز دیگر.

سخنی با برادران پاسدارم: برادرانم سخنان امام را باید شما آن چنان عمل کنید که برای دیگر مردم الگو باشید از پاسداری خوب پاسداری کنید، شما وارث خون چندین هزار پاسدار عزیز در خون غلطیده هستید برادران مبادا احکام غیر خدا در میان شما رخنه پیدا کند و مسیر شما را عوض نماید، مواظب باشید چشم به رهبر بزرگوار بیندازید و هر جا او قدم برداشت پا جای پای او بگذارید. برادران ما پاسداران بسیار عزیزی را که از دست دادیم که هر یک از آنها نمونه یک سرباز واقعی امام زمان بودند سعی کنید شما نیز مانند آنها باشید که هستید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *