انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

سید حسن نصرالله استاد مدرسه الامام المنتظر بعلبک:

” مسلمانان هنگامی که به ایران می آیند وسائل را در اینجا از نزدیک می بینند، اعتماد خودشان را نسبت به قدرت و عظمت اسلام باز می یابند و باورشان می شود که اسلام نیرومند است و قدرت این را دارد که همیشه پابرجا باشد. اعتماد بازیافته شده به قدرت اسلام یکی از بهترین عوامل حرکت دادن به جنبشهای اسلامی در جهان می باشد، زیرا روحیه قوی است که می تواند به جامعه حرکت بخشد و ما این روحیه را در ایران باز یافتیم “.

۲۴/۱۱/۶۱

استاد عبدالحمید ــ استاد علوم اجتماعی دانشگاه سانتیتاگ در فرانسه:

” انقلاب شما بالاتر از یک انقلاب فرهنگی است زیرا این انقلاب توسط یک نیروی روحی راهنمائی می شود… انقلاب اسلامی بیشتر بر کشورهای جهان سوم تاثیر داشته است ولی امواج این انقلاب به غرب نیز رسیده است… توده های مردم فرانسه اشتیاق خاص نسبت به اسلام نشان می دهند و ما باید در این راه قدم برداریم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را در فرانسه معرفی کنیم “.

 

مولانا قاضی اسرار الحق امام جماعت مسلمانان اهل سنت راولپندی:

” انقلاب ایران فقط برای خاطر اسلام صورت گرفته و نصرت خداوند شامل حال مسلمانان ایرانی بوده است. ما باید خداوند را شکر کنیم که سیستم اسلامی را در یک کشور همسایه به اجرا در آمده است و باید کوشش کرد که در پاکستان نیز چنین شود “.

۲۴/۱۱/۶۱

معمر قذافی رئیس جمهور لیبی:

” این انقلاب علیه طغیان شاه و تسلط آمریکا بر ایران است که این کشور را به یک پایگاه نفوذ خود در منطقه تبدیل کرده بود… من در کنار انقلاب و مردم ایران خواهم ایستاد و این بدان معنا نیست که من خصومت شخصی با صدام یا رژیم وی دارم، بلکه به معنی ضدیت من با هر کس است که در ستیز با انقلاب اسلامی ایران قرار دارد. این انقلاب یک انقلاب مردمی و آزادی بخش است که آزادی مردم ایران را متحقق می سازد و ایران را از تسلط بیگانه آزاد می نماید “.

۲۱/۱۱/۶۱

ماره عبدالعزیز از مرکز اسلامی هامبورگ آلمان:

” من مطمئن هستم اگر مسلمانان جهان شخصیت بزرگ امام خمینی را دقیقا می شناختند، بی شک او را به عنوان رهبز بزرگ خود انتخاب می کردند. برای رسیدن به اهداف متعالی اسلام جز راهی که امام خمینی برای نجات مسلمین انتخاب کرده است وجود ندارد… برای شناختن امام خمینی تبلیغات زیاد لازم نیست بلکه هر انسان با هر معلوماتی به سادگی می تواند ایشان را بشناسد و ویژگیهای انسانی اسلامی وی را که برای نجات مستضعفین جهان به پا خواسته درک کند… ما تجربیات چند ساله مردم ایران در مبارزه با دشمنان اسلام را باید سرمشق و الگوی خود قرار دهیم و از اشتغال به امور فرعی خودداری کنیم “.

۱۹/۱۱/۶۱

سید ابراهیم امین از روحانیون مبارز لبنان:

” همه باید اعتراف کنند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام مجددا زنده شد و اگر این انقلاب با شکست مواجه شود، اسلام شکست خواهد خورد. دشمنان جمهوری اسلامی در واقع دشمنان اسلام اند و وظیفه کلیه مسلمانان مبارزه با دشمنان اسلام است “.

۲۰/۱۱/۶۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *