انقلاب و رهبر از دیدگاه دیگران

رهبر حزب تحریک استقلال پاکستان:

«انقلاب اسلامی ایران تنها امید مستضعفان جهان است و تنها کشوری که می تواند توطئه های امریکا و شوروی در خاورمیانه را نابود کند ایران است و ما خواستار صدور جهانی انقلاب اسلامی ایران بوده و برای طول عمر امام خمینی و نابودی ابرقدرتها دعا می کنیم.»

**     **

ارشد چودری رهبر نهضت اعاده دموکراسی پاکستان:

«آمریکا با حکومت دیکتاتوری شاه در ایران برای کوبیدن مردم آن کشور همکاری کرد اما مردم ایران به رهبری امام خمینی مبارزه کردند و حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دادند… کشورهای جهان هنوز نتوانسته اند انقلاب اسلامی ایران را بفهمند.»

**     **

المجاهد المصوعی از علمای سومالی :

«انقلاب اسلامی ایران واقعا یک انقلاب نادر و نمونه ای است. انقلابی است که از میان توده های مردم جوشیده است . این انقلاب توسط ملت و بقدرت ملت به پیروزی رسید و برخلاف جنبشها و انقلاباتی که در جهان انجام شده و توسط اشخاص معینی هدایت می شود، این انقلاب فقط توسط مردم برپا شد و با کلیه طاغوتها و استعمار گران به مبارزه برخاست… امام خمینی حفظه الله نه تنها توده های مردم ایران را به حرکت در آورد که هم اکنون مردم تمام دنیا نیز تحت تاثیر امام خمینی هستند. انقلاب اسلامی در کل عالم اسلامی و در دلهای مستضعیفین تاثیرات بزرگی گذاشته است.در حقیقت این انقلاب یک بازنگری به حقیقت اسلام است و در سطح جهان ، اسلام را با محتوای جدید عرضه کرده است… و از انجا که این انقلاب مبتنی بر تعالیم اسلام است و رهبران اعتقاد به پیاده کردن احکام اسلام دارد، لذا خداوند نیز به این انقلاب کمک می کند ما امیدواریم که انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی برسد تا دولت بزرگ اسلامی در سطح جهان تشکیل شود.»

**     **

عدنان محمد زلفوط- از روحانیون مقیم ساحل عاج:

«در واقع این انقلاب اسلامی ، تنها انقلاب مردمی است که در قرن بیستم به وقوع پیوست، زیرا تمام انقلاباتی که واقع شده و مدعی شده که توانسته مردم را به حرکت و قیام وا دارد ، در واقع توانسته مردم را همانند انقلاب اسلامی به قیام وادار کند…

این انقلاب تنها انقلابی است که می تواند مسلمانان را سربلند کند و از استعمار فکری واقتصادی و سیاسی شرق و غرب نجات دهد. این انقلاب، فقط انقلاب اسلامی نیست بلکه انقلاب جهانی است که قادر است بر اینکه تمام آرزوهای مستضفعان جهان را برآورده کند.. استکبار جهانی متوجه شد که این انقلاب یک کودتا نیست ، بلکه یک تغییر اساسی در بنیه جهان ایجاد کرده وقادراست براینکه تمام معیارهای بین المللی را  عوض بکند و و جود خود استکبار رابه خطر بیندازد،و به همین دلیل استکبار جهانی تمام کوشش و امکانات خود را صرف مبارزه با این انقلاب خواهد کرد ولی تمام مسلمانان در تمام کشورهای دنیا دیدند و فهمیدند که این انقلاب به زودی زود بر همه مستکبرین و طاغوتها پیروز خواهد گشت.

**     **

«عبدالمنعم زین سرپرست مرکز انتشارات اسلامی در سنگال:

«مردم آفریقا بسیار مایل هستند که از اخبار جمهوری اسلامی با اطلاع شوند و به انقلاب اسلامی اشتیاق بسیار دارند و به امام خمینی عشق می ورزند.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *