امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا کنون

خدمت

«من از ان آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم! من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم!!»

(۲۱/۱/۴۳)

**     **

«من از آن آدمها نیستم که  اگر یک حکمی کردم ، بنشینم و چرت بزنم! من دنبالش راه می­افتم .اگر خدای نخواسته یک وقتی دیدم که مصلحت اسلام اقتضا می­کند که حرفی بزنم، می زنم و دنبالش راه می­افتم و بحمد الله تعالی از هیچ چیز نمی­ترسم .والله تا حالا نترسیده ام.»

(۲ذیحجه ۱۳۸۳ ه.ق)

**     **

«من وظیفه می­دانم که تذکر بدهم و تا آن اندازه که صدای من به شما می­رسد فریاد کنم و تا اندازه ای که قلم من یاری می دهد بنویسم و منتشر کنم. اگر آقایان هم صلاح دانستند و امت اسلامی را امت خودشان دانستند ، آنها هم انجام بدهند.»

(۲۸ربیع الاول ۱۳۹۱ه.ق)

**     **

«انشاء الله تعالی عمرم را در راه خدای تعالی که خدمت به شما است، به آخر می رسانم…. اکنون در این جا به خدمت ادامه می دهم.در نهضت اسلامی ،خدمت به  مردم مسلمان، مکان یا رنج در مکان مطرح نیست، آنچه مطرح است ملت است، صدای وجدان است … آنچه مرا در این مکان رنج و درد آور دلخوش می­کند ، خدمت به شما است.»

(۹ذی القعده۱۳۹۸ ه.ق)

**     **

«ملت، ما را خدمتگزار به اسلام و کشور می­داند، و ما مسائلی را طرح می­کنیم که سالها است در نهاد ملت است و بدین جهت است که ما بیان کننده خواسته های ملت هستیم .»

(۲۳/۶/۵۷)

**     **

«دوستان عزیزم : خود را برای خدمت به اسلام و ملت محروم ، مهیا کنید، کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خدا است ببندید. من با توفیق خداوند تعالی پس از چند روزی در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازی خود، ادامه خواهم داد .»

(۳۰/۱۰/۵۷)

**     **

«من از بیرون آمده ام که خدمت به شما بکنم.من خادم شما هستم . من خادم ملت شما هستم. من آمده­ام که بزرگواری  شما را حفظ کنم.من آمده ام که دشمنهای شما را زمین بزنم، من آمده ام که ملت را یک ملت مستقل کنم.»

(۱۶/۱۱/۵۷)

**     **

«اینجانب عمر نالایق خود را برای خدمت به اسلام و ملت شریف، در طبق اخلاص تقدیم می کنم.»

(۲۱/۱۲/۵۸)

**     **

«به من اگر خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند.»

(۲۹/۴/۵۹)

**     **

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *