یادی از شهدا

این وصیت نامه های انسان را میلرزاند و بیدار میکند .   امام خمینی

قسمتی از وصیت نامه شهید محمد نیکان

….ای کسانی که در خوزه های علمیه مشغول تعلیم و تعلم هستید خوشا به حالتان که چه سعادتی نصیب تان گشته و در عوض چه مسئلیت خطیر و سنگینی برعهده تان نهاده شده است . مسئولیت رهبری جامعه…

شما ای دولتمردان چه در زمان حال و چه در نسلهای آینده بر این جامعه حکومت خواهید کرد مسئولیت شما نیز سنگین است آیا میدانید این پرچمی است که از دست حسین (ع) و فرزندانش در طول تاریخ و از دست رجائی و با هنر و بهشتی و هزاران شهید دیگر به دست شما رسیده است ؟ آیا می دانید فرمان کشتی ( جامعه ) به دست شما است که بر اقیانوسی از خون شهدا در حال حرکت است. این امانت را حفظ کنید مبادا که تداوم و استمرار مشکلات در طی زمان شما را از اصل جریان دور کند…

قسمتی از نامه های شهید نجاتعلی اسدی به یکی از دوستانش

امید است که در راه پیشبرد اهداف اسلامی انقلاب اسلامی ایران کوشا بوده و در راه تحقق بخشیدن به آرمانهای الهی آن تلاش و فداکاری نمائید.

این انقلاب ، انقلاب مستضعفان جهان است و باری سنگین است بر دوش ما که باید آنرا به مقصد برسانیم در غیر این صورت خدا و امام و ملت محروم جهان و آیندگان ما ار نخواهند بخشید . تاریخ بر ما نفرین خواهد کرد . اسلام از ما ضربه  خواهد خورد و ما نباید بگذاریم که چنین شود ، باید با عزمی راسخ به استقبال مشکلات و موانع راه این انقلاب برویم و آنها را از میان برداریم تا این امانت تاریخ را به خوبی حفظ و نجهداری کنیم . که اگر این انقلاب شکست بخورد ، اسلام شکست خورده است و اگر خدای نا کرده اسلام شکست بخورد ، دیگر دائم العمر باید سیلی استعمار گران و استثمارگران را بخوریم ….برادرم ، ما خیلی مدیون امام خمینی هستیم .هر چه داریم از اوست او با زنده کردن اسلام به ما وملت ما حیات دوباره بخشید و ما را از خواب غفلت بیدار کرد . خوابی که ممکن بود تا لحظه مرگ ما را رها نکند ، ما در منجلاب فساد بودیم و تا خرخره به آن آغشته ، او ما را از این ذلالت نجات بخشید و با استفاده از رهنمودهای اسلام که در قرآن و سنت آمده است به ما روش زیستن آموخت.

او به ما گفت که می خواهد ما نوکر اجنبی نباشیم ، و به ما گفت که می خواهد انسان باشیم با شرف و سر بلندی زندگی کنیم . زیر بار زور جنایتکاران نرویم و راه رستن از این گرداب را هم به ما یاد داد . او خود در جلوی صف ایستاد و ما را رهبری کرد و تا بدینجا رسانید که تمام ابر قدرتها در مقابل اسلام که ما نیز پیرو آنیم به تنگ آمده اند و هیچ چاره ای جز تسلیم ندارند.اینها همه از دور اندیشی و لیاقت رهبر انقلاب ماست.

خدایا او با تمام وجود صلاح ما را می خواهد ، خدایا تو خود توفیق اطاعت از اوامر او را به ما عنایت فرما و خدایا تو خود او را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) نگهدار و خدایا این انقلاب اسلامی را به انقلاب اسلامی حضرت مهدی (عج) متصل گردان…

….اینها حرفهائی است که به من در این بیابان و در زیر این آتشهای خمپاره ها ، توپها و تفنگها عشق و امید می دهد و ما را به اینجا کشانده است . برادر در اینجا غیر ترکش و گلوله و موشک چیزی وجود ندارد تا کسی را از خانه به سوی خود بکشاند ، غیر از این باور ها که اسلام به ما داده است ، ما تنها به خاطر خدا و اسلام و در اطاعت از امر امام به اینجا آمده ایم .

اگر بدانی در اینجا چه خبر است ، خواهی فهمید که چقدر این حرف من راست است . شبها وقتی از جلوی سنگرها رد میشوی ، از هر سنگری زمزمه دعائی می شنوی و هنگام نماز به هر سنگری می روی صدای نماز می شنوی .

….برادر نمی دانم تا حالا دوستی را تمام بدنش زخمی و پر خون است در گرفته ای یا نه ؟….

خدا می داند که چه احساسی به انسان دست می دهد . به یاری خدا هر چه زودتر انتقام این عزیزان را خواهیم گرفت…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *