نامه ها

*دوستداران و همکاران مجله پاسدار اسلام :

خواهر زینب غفلتی-گرگان ، برادر سید عیسی نور محمدی-رشت ، برادر شاهین وحید دربندی-ارومیه ، خواهر زهرا ظاهری-تهران ، خواهر فاطمه کربلائی سشهر بابک ، خواهر ستاره سراسبی –تهران ، برادر غلامحسین آذری-تهران ، برادر ابوالفضل طاهری نژاد ، برادر عبالحسین رفیعی-املش ، برادر زین العابدین ابراهیم واعظی-خوی ، برادر محسن ماهریان-تهران ، محمد علی صحرایی-جهاد-سازندگی دهلران ، برادر غلامرضا اسفراینی، برادر پاسدار کیومرث سلیمانی-آمل ، برادر مهدی رضا طوق کش–کاشان ، برادر مهدی حاج کریم-تهران :

تقدیرات ، پیشنهادات ، انتقادات ، مقالات و اشعار شما را دریافت کردیم ضمن تشکر از تمامب شما و حسن استقبالتان از مجله امیدواریم که بتوانیم در بالا بردن کیفیت و کمیت مجله با استفاده از نظرات امت حزب الله و علمای بزرگ موفق باشیم.

*برادر اصغر فلکی – گوگان :

تمام پیامبران و امامان معصومند و اینکه میگوئیم ۱۴ معصوم یعنی در اسلام چهارده معصوم هست که پیامبر (ص) و حضرت زهرا و دوازده امام میباشند. فریب خوردن آدم از شیطان ، در رابطه با گناه نبود بلکه به ضرر خودش بود که از آن بهشت محروم شد .

زلزله و طوفانها جزء نظام است . کتاب عدل الهی استاد شهید مطهری را با دقت بخوانید.

*برادر رضا محمدی – گیلان :

شما دیر شروع کرده اید و میخواهید به سرعت همه مطالبی که سالها اندیشمندان و فیلسوفان را به خود مشغول کرده ، در یابید . این غیر ممکن است . پیشنهاد ما این است که با حوصله و خونسردی کتاب های پر ارج استاد شهید مطهری را مطالعه کنید که تمام پرسشهای شما در آنجا پاسخ داده شده است .ضمنا در رابطه با زن و فرزند و زندگی خود ، دلسرد نشوید و همچنان کانون خانواده خود را گرم نگه دارید که این از افضل اعمال و موجب خشنودی خدا است.

*برادر غلامرضا قهدریجانی – اصفهان :

۱- راجع به آیه( واعلموا ان الله یحول بین المرء و قلبه) این جمله پس از امر به پذیرفتن دعوت انبیاء آمده است و سخن پیرامون آن بسیار است ولی آنچه در اینجا مختصرا میتوان گفت که در روایات اهل بیت مکرر بدینگوه تفسیر شده است این است که خداوند مانع میشود که انسان به یقین ، حق را باطل یا باطل را حق ببیند و شاید اشاره به این باشد که گمانها و تقلید های از نیاکان را رها کنید و در صدد تحصیل یقین باشید و بدانید که اگر چنین کنید خداوند مانع میشود که یقین شما به سوی باطل کشیده شود البته به شرط آنکه دست از اوهام و هواها و تقلیدها بردارید . معانی دیگری نیز در این جمله نهفته است که مجال شرح آنها نیست .

۲-روح از نظر اسلام هرگز نمیمیرد و آن جسم است که میمیرد .بنابراین این روح پس از آزاد شدن از قفس جسم احاطه بیشتری بر جهان پیدا میکند و بموجب روایات از آنچه در اطراف او هست مطلع میگردد.

*برادر علی احمدی نژاد :

نماز را با حضور قلب و توجه و ملاحظه شرایط و آداب و مستحبات به جا آورید و در فراگیری معلومات و معارف اسلامی از راه صحیح ، کوشش کنید . دوری از گناه یک نوع ورزش روحی است شما باید نخست با فشار آوردن بر نفس خود گناه را ترک کنید ، رفته رفته دارای روح تقوی و ملکه عدالت میشوید درست مانند یک ورزشکار که پس از تمرینهای زیاد قدرت بازوی فوق العاده ای را کسب مینماید.

*برادر مهرداد خدیر – تهران :

۱-مرحوم مجلسی این سخنان را بدون واسطه به معصومین نسبت نمیدهد بلکه از روایت نقل میکند . البته معلوم نیست که مرحوم مجلسی این کتاب را در چه زمانی نوشته است و واضح است که از روز اول ایشان آن علامه مجلسی مورد نظر نبوده است بلکه پس از سالها به آن مقام شامخ علمی رسیده است.

۲-در آیه شریفه آمده است : (الی المرافق) و از نظر قواعد لغت عربی ، در جائی که قبل از (الی) ، (من) ذکر شده باشد که مبدأ و منتهای غیت آمده باشد (الی) به معنی (تای) فارسی است ولی اگر بدون ذکر مبدأ باشد به معنی (مع) است به این معنی که آیه فقط تحدید حدود شستن میکند نه موضع شروع و پایان البته باید توجه داشت که در فارسی نیز (تا) به دو معنی می آید انتهای غایت و تحدید حدود.

۳-آنچه در سجده نماز از نظر روایات اهل بیت واجب است سجده کردن بر خاک و آنچه از خاک می روید و پوشیدنی و خوردنی نیست ، می باشد. ولی مستحب است بر تربت پاک سرور شهیدان امام حسین (ع) سجده کنند تا همیشه به یاد او باشند زیرا خون او نگهدارنده این دین و آئین است . و این نکته بسیار جالبی است که مذهب شیعه در مقدس ترین حالات ، انسان را به یاد شهید و شهادت و مبارزه با باطل می اندازد.

۴-در هر کتابی احادیثی است که میتوان به آنها استناد کرد و احادیثی است که نمیتوان به آنها استناد کرد و این اختصاص به بحار الانوار ندارد ولی تشخیص این مطلب به عهده متخصصین و فقهاء است.

*برادر سرباز محمد رمضانی – زاهدان :

نماز شما شکسته است مگر اینکه در جائی قصد ماندن ده روز داشته باشید.

*برادر سرباز خلیل سینائی اسکوئی – قزوین :

مال به دو طریق ارث برده میشود یکی از راه (فرض) و دیگر از راه (رد) به اصطلاح فقهاء . و آنچه در آیه شریفه آمده است (فرض) است و در رساله امام مجموع سهم و ارث ذکر شده است. تفصیل این مطلب احتیاج به یک بحث فقهی دامنه دار دارد.

*برادر سرباز احمد اکرمی ابر قوئی – قصر شیرین :

۱-معامله با کفار حرام نیست.

۲-سئوال خود را به ستاد ارتش یا سپاه بفرستید.

*برادر صفر قاسمی – روستای آباد :

۱-سئوال اول خود را از دفتر استفتائات امام در قم بپرسید.

۲-گفتن بسم الله در آغاز هر کاری خوب است و گفتن ( صدق الله العلی العظیم) واجب نیست . سئوال دیگر شما را در بخش پرسشها و پاسخ ها جواب خواهیم داد.

*برادر هادی علی پور – بابل :

به موجب حدیث معروف ( ان قبلت قبل ما سواها…) کسی که عملا نماز نخواند هیچ عملی از او پذیرفته نیست . قتل نفس اشتباهی گناه نیست گر چه کفاره دارد و باید دیه پرداخت شود.

*برادر شکرالله شعبانی – نوشهر :

۱-در زمان غیبت کبری یعنی پس از وفات نواب اربعه که آخرین آنها در سال ۳۲۹ هجری قمری وفات کرده است ، هیج کس نمیتواند ادعای ملاقات رسمی و خط گرفتن از امام زمان بنماید . مراجع تقلید ( با ملاحظه همه شرائط ) دارای نیابت  عامه هستند و ممکن است کسانی از آنها گاهی به ملاقات آن حضرت مشرف شوند . آنچه درباره امام بزرگوار و رهبر انقلاب می توان گفت این است که ایشان مورد عنایت و تاییدات امام زمان ( عج) است انشا الله.

۲-اینکه بیشتر پیامبران از نژاد عرب بوده اند صحیح نیست.

۳-ما چه میدانیم که پس از ظهور امام زمان (عج) چه خواهد شد . و این مساله چندان ارتباطی به وظایف عملی ما در این زمان ندارد.

*خواهر مهری سید باقری – املش :

خوشحالیم از آنکه مجله پاسدار اسلام توانسته مورد توجه شما دانش آموزان قرار بگیرد . چون از جواب سئوالات شما به علت تفصیل زیاد معذوریم ، چند کتابی معرفی می کنیم تا مراجعه فرمایید . کتاب های جهان بینی استاد شهید مطهری به خصوص جلد ۵ و کتاب خدا از دیدگاه قرآن از شهید مظلوم آیت الله بهشتی و کتاب علل گرایش به مادیگری از استاد شهید مطهری.

*برادر حسین جعفری – بوشهر :

برادر اگر شما تمام وقت خود را هم صرف کنید نخواهید توانست در مورد شایعه های پخش شده ، تحقیق کنید . شایعه حربه دشمن داناست ! گوشتان بدهکار نباشد .     موفق باشید

*خواهر گ-خ- جویبار :

خواب حجت شرعی ندارد و هیچ اثری بر آن خوابی که پدر شما دیده مترتب نیست و ناراحت نباشید.

*برادر علی بهجتی – اردکان :

ما نیز به نوبه خود از قدردانی شما متشکریم و از همه ارگانها و برادران انتظار داریم که این مجله پر محتوی را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند تا بُرد لازم را بیابد و جامعه از آن استفاده لازم را بنماید.

*برادر اردشیر نیکنام-ممسنی :

آنچه که ما در شماره یک نوشتیم منظور با بخشی که نماینده نداشته باشیم بوده و هنوز هم در این جهت همکاری میپذیریم با مجله بخش (توزیع) تماس گرفته شود.

*برادر غلامحسین عباسپور-لشت نشاء :

ضمن تشکر از شما یاد آوری می کنیم که شعر داشته و از این پس نیز شعر خواهیم داشت و در مورد پیشهناد دومتان متاسفیم.

*برادر حسن کهکشان-اصفهان :

آنچه درباره نماز جمعه نوشته اید از نظر اهمیت آن صحیح است گر چه در زمان غیبت به فتوای امام واجب تعیینی نیست جوش و خروش مذهبی و انقلابی شما را ارج می نهیم و امید واریم که ارگانهای  مربوطه که به آنها نیز رونوشت فرستاده اید در امر تبلیغ این موضوع مهم وظیفه خود را انجام دهند.

*برادر پاسدار عباس احمدی-سنندج :

قلم ما قاصر است تا از زحمات شما برادرانی که با تحمل هزاران رنج و مشقت برای دفاع از مرزهای مسلمین فعالیت میکنید ، تقدیر کند و تنها می گوئیم اجر شما با خدا ، برادر متاسفانه تمام جلدهای ترجمه تفسیر المیزان در بازار یافت نمیشود انشاء الله که در دیدار بعدی خود موفق به تهیه آنها بشوید.

*برادر فرج الله شمس-اصفهان :

ما هیچگونه امکان خرید و تهیه ارسال کتاب ، نوار و … نداریم و تنها در صورت نیاز به مجله پاسدار اسلام در خدمت شما هستیم.

*برادر عبدی مکوندی :

با تقدیر از احساسات پاک تان یاد آور میشویم که بهترین همکاری شما با ما همانا تبلیغ و معرفی مجله در محیط خودتان می باشد.   موفق باشید.

*ستاد تبلیغات و ارشاد اسلامی تاکستان و حومه :

برای چاپ عکس شهدا در مجله باید آنها را به تایید بنیاد شهید و یا سپاه پاسداران محل برسانید و به علت محدود بودن صفحات به نوبه اقدام به چاپ آنها خواهیم کرد.       موفق باشید.

*برادر محمد علی یوسفی-جهاد سازندگی رامهرمز :

علت نرسیدن مجله به تمام نقاط عدم وجود نماینده فعال می باشد و ما از برادران حزب الهی نهاد ها و انجمن های اسلامی انتظار داریم متعهداً نه این وظیفه را به عهده گیرند چون اگر بخواهیم از کانالهای مطبوعاتی عمل کنیم باز هم همان مشکل در مورد محیط های کوچک وجود خواهد داشت بعلاوه ضررهایی هم به بیت المال وارد خواهد شد که در این شرائط جنگی امکان پرداخت آن نیست . بقیه سوالات شما را قبلا درهمین بخش پاسخ گفته ایم.

*خواهر ریاست فرد-کرمان :

اسلام فقاهتی یعنی اسلامی که احکام و قوانینش را فقیه استنباط کند و عرضه بدارد در مقابل اسلام التقاطی ، که روشنفکران غرب زده غیر فقیه تبلیغ می کنند و نشر می دهند .

خواهر ث.ز (یزد)

نگرانی شما بی جا است برای اینکه اولا دختر در کم تر از سن شما باید ازدواج کند و این سنت رسول خدا است . و ثانیا در رابطه با شخص مورد نظر ملاک سواد کم یا زیاد نمیباشد بلکه ملاک ایمان و تناسب اخلاقی زن وشوهر است و اما کارگر ساده بودن به هیچ وجه نقص نیست و به نظر ما نه فقط نگرانی شما جا ندارد بلکه بر آینده خود که در کناز مردی مومن و مجاهد فی سبیل الله زندگی کنید ، امید وار باشید.

توجه- توجه:

با کمال معذرت پاورقی ها مربوط به قسمت پنجم مقاله شهید باهنر (مجله ۹) می باشد که اشتباهاً حذف شده بود.

[۱]

[۲]

[۳]

 

[۱] – و هرگز به مال یتیم نزدیک نشوید تا آنکه به حد رشد و کمال برسد… (سوره انعام آیه ۱۵۲)

[۲] – و چون یوسف به حد رشد و کمال رسید، به او حکمفرمائی و مقام دانش عطا کردیم. (سوره یوسف آیه ۲۲)

[۳] – صحت این تحلیل و پیش بینی عملا به ثبوت رسید زیرا از یکسو گروهی از جوانان از این رهگذر در دامن برخی از گروه های فاسد سقوط کردند و از  سوی دیگر، پس از شروع جنگ تحمیلی، فوج فوج از نوجوانان با خشم و خروش انقلابی به سوی جبهه ها شتافتند تا همانگونه که با ر‍ژیم بعثی جنایتکار مبارزه کنند و آن حرارت جوانی همراه با قدرت ایمان و روح شهادت طلبی و تحول ارزش ها، اثر خود را بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *