ثابت و استوار از آغاز تاکنون

امام خمینی

وحدت مسلمین

“کرارا دولتهای اسلامی را دعوت به اتحاد و برابری نموده ام در مقابل اجانب و ایادی آنها که می خواهند با ایجاد نفاق در بین مسلمین و دولتهای اسلامی ، ممالک عزیز ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگهدارند و از مخازن معنوی و مادی آنها استفاده کنند.”

( ۲۹ صفر ۸۷ )

“اگر سران کشورهای اسلامی از اختلافات داخلی دست بردارند و با اهداف عالیه اسلام آشنا شوند و به سوی اسلام گرایش پیدا کنند اینگونه اسیر و ذلیل استعمار نمی شوند.”

( ۱/ذیحجه ۱۳۹۰ )

“مسلمین به حکم اسلام باید ید واحده باشند که بتوانند دست اجانب و مستعمرین را از دخالت در کشور خود قطع کنند.”

( ۴ ذیقعده ۹۱ )

“الان تکلیف است ، همه ما مسلمین وحدت کلمه . . باید داشته باشیم . . در راس همه کلمات این است که همه متفق الکلمه باید باشند و اگر کسی تخلف کند به اسلام خیانت کرده.”

( سخنرانی در نجف اشرف )

“اگر خدای نخواسته ما با هم اختلاف کنیم و آن جهت الهی را که خدای تبارک و تعالی به ما امر فرموده است که “واعتصموا بحبل الله” را فراموش کنیم یک وقت می بینید که عنایت خدا کنار می رود.”

( ۱۱/۱/۵۹ )

“ای مسلمانان جهان که به حقیقت اسلام ایمان دارید بپاخیزید و در زیر پرچم توحید و در سایه تعلیمات اسلام مجتمع شوید و دست خیانت ابرقدرتان را از ممالک خود و خزائن سرشار آن کوتاه کنید و مجد اسلام را اعاده کنید و دست از اختلافات و هواهای نفسانی بردارید که شما دارای همه چیز هستید.”

( ۲۱/۶/۵۹ )

“امروز چون گذشته همه بدبختیهای مسلمانان از تفرقه و عدم اجتماع در زیر پرچم پر افتخار اسلام است.”

( ۲۱/۱/۶۱ )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *