نامه ها

علاقه مندان مجله پاسدار اسلام:

عبدالرحمن یوسف میش کش (دزفول) برادر قنبر محمدی (دزفول) خواهر معصومه عبداللهی (قائم شهر) برادر سید رسول امامی (نجف آباد)- برادر محمد واعظ (بوشهر- دیر)- عبدالله بهبهانی- (بهبهان)- خواهر فروغ فریدونی- (رودسر)- شهاب الدین ادریس آبادی- (امام شهر)- خواهر فاطمه- ج (فسا)- عبدالرضا بسی (دزفول)- محمد حسن نیک- خواهر شهره راجعیان (صومعه سرا)

از ارسال نامه و انتقادات و پیشنهادات شما خیلی متشکریم انشاءالله که به مرور زمان به بعضی از پیشنهادات مفید شما جامعه عمل بپوشانیم. موفق و مؤید باشید.

* دوستداران خوش ذوق مجله پاسدار اسلام

حمید رضائی (قم) – مهدی کامران (بابل) برادر صادق هوشمند (بهبهان)- برادر پاسدار بهمن دری (تهران)- برادر ابو- سعید احمدبن سلمان (اوقاف تهران- برادر آموزگار فریدون حاتمی (قم).

اشعار و نوشته های شما رسید ضمن قدردانی از همکاری شما آرزو می کنیم که در آینده بتوانید با پرورش استعدادهای خود اشعار جالبتری برای ما بفرستید.

برادر فتحعلی اخویان- کوهدشت لرستان

بهیچ وجه نباید در مقابل دیگران به گناه خود اعتراف کرد بلکه فقط در خلوت با خدای خود باید در میان گذاشت. جلسات فقط باید برای بحث کلی پیرامون اخلاق اسلامی و وظایف شرعی در راه خود سازی باشد.

* برادر شیخ محمدی:

لطفا استفتاء خود را به دفتر امام- قم بفرستید. و ضمنا اطلاعاتی که راجع به پلاتین دارید به همان دفتر اطلاع دهید.

** خواهر- م.پ.ش:

راجع به آن خواهری که نوشته بودید، آن هنگام که در مدرسه برای مقابله با گروه های منافق فعالیت می کند و ازدواج را تاخیر می اندازد، خدمت ارزنده ای نموده است و هیچ گناهی ندارد، و اکنون که آن برادر شهید شده است، معنی ندارد که ایشان از ازدواج سر باز زند و همانطور که شما او را نصیحت کرده اید وظیفه او ازدواج است. و خواب هم هیچ حجیت ندارد و نمی توان به آن تکیه کرد.

* خواهر منصوره میرقاسمی- تهران:

مجرد وقت گذراندن و سرگرمی حرام نیست. آهنگهای مطرب که مختص مجالس لهو و طرب و عیاشی است حرام است نه هر آهنگ، و در مورد آهنگ مشکوک نیز شنیدن آن جایز است. لطفا سئوالات دیگر را از دفتر استفتاءات امام بپرسید.

* مشهد مقدس- برادر ص.ف.و:

رجعتی که در آیه انکار شده است برگشتن بدکاران به دنیا و از سرگرفتن زندگی دنیائی است و این ربطی به رجعت ائمه ندارد. مسأله رجعت در روایات زیادی آمده است و اما دلیلی بر تعیین مقدار حکومت امام زمان(عج) نداریم. و اما برگشتن کافر به دنیا- در زمان ظهور- گبر چه اصلی ندارد ولی بهرحال این مطلب اشکال هم ندارد زیرا برگشتن کافر برای زندگی دوباره نیست بلکه برای عبرت دیگران است.

* مشهد- برادران نظریان:

کسانی که حجت بر آنها تمام نشده است چه از جهت دوری از صدای حق و چه از جهت ضعف دوری ادراک معذورند و خداوند آنان را به همان اندازه که حجت بر آنها تمام شده است مؤاخذه می نماید. البته در آخرت چه خواهد شد، خدا می داند و بس.

* بهبهان- برادر سرباز وظیفه قربان کوهستانیان:

۱- در هیچ جای قرآن، انسان اشرف مخلوقات خوانده نشده است.

۲- ما درست نمی دانیم که فرشتگان چگونه مخلوقاتی هستند ولی شکی نیست که مقربان درگاه خدا و امینان وحی و مدیرات امر و وسائط رحمت الهی می باشند. بنابراین نباید انسان خود را افضل از آنان بشمارد، البته مقصود انسانهای عادی هستند که در مسیر کمال می باشند نه آنانکه به سر حد کمال نهائی رسیده اند.

* لنگرود- برادر علی چهره ساء:

۱- وقت ظهور امام زمان برای هیچ کس معلوم نیست ولی بهر حال ما وظیفه داریم تا حد مقدور عدالت را برقرار کنیم و منتظر او که برقرار کننده عدالت عمومی در سراسر جهان است باشیم.

۲- آمدن انسان در این دنیا برای امتحان است که خوبی نیکان و بدی بدان آشکار گردد.

* رشت- برادر عسکر ستوده:

این میثاق از اول وجود انسان بوده و همواره با او همراه است گرچه انسان از او غفلت می کند ولی در مواقع حساس که از همه عوامل ظاهری مأیوس می شود، یکباره کشش باطنی او را به سوی آن واقعیت فراموش نشدنی که بر همه جا مهیمن و مسلط و پروردگار همه موجودات است هدایت می کند و احساس می کند پناهی بجز او ندارد و این همان عهد و پیمان الهی است که با وجود و سرشت او آمیخته است گرچه باز هم پس از نجات فراموشش می کند.

* زابل- برادر استوار دوم ژاندارمری محمد علی گزمه:

عکس و مشخصات گمشده خود را در روزنامه های پر تیراژ روزانه که در تمام کشور توزیع می شود درج کنید مجله پاسدار اسلام از درج آگهی معذور است. موفق باشید.

* بجنورد- برادر دانش آموز محمدتقی عزیزیان:

شما نباید انتظار اینرا داشته باشید که پیشنهادات شما سریعا ترتیب اثر داده شود زیرا پیشنهاد باید منطبق با چهارچوب کلی مجله و در خور امکانات فعلی آن باشد و بفرض مثبت بودن پیشنهاد، بخاطر مشکلات موجود برای اجراء زمان لازم دارد.

* آغا جاری- برادر عزت الله اشتری:

چنانچه بارها متذکر شده ایم محور محتوای مجله، مسائل ایدئولوژی است و مسائل سیاسی در حد ضرورت گنجانده می شود در ضمن تقدم و تأخر «رهنمودها» از اهمیت آن نخواهد کاست و تعداد صفحات نیز افزون شد.

* برادر دانش آموز محمد کاظمینی:

در مورد آشنایی با علوم اسلامی کتب استاد شهید مطهری و دیگر اساتید و بزرگان می تواند نیاز شما را مرتفع سازد و برای نویسنده شدن هم مثل هر کار دیگری داشتن سرمایه لازم و تمرین و ممارست و مراجعه به آثار دیگران و از همه مهمتر داشتن هدف و انگیزه روشن و نیز استعداد و ذوق لازم، ضروری است. موفق باشید.

* باختران- خواهر فرح شیرمحمدی:

درسهای ولایت فقیه حجه الاسلام و المسلمین محی الدین حائری امام جمعه شیراز بصورت کتاب چاپ شده و اخیرا در مجله سروش تفسیر قرآن از ایشان منتشر می شود. موفق باشید

* قم- برادر حمید رضائی:

هرگونه که انسان نذر کرد (با شرائطش) باید عمل کند در مورد سئوال دومتان عرض می کنیم که نفعی بر دانستن آن مترتب نیست و خدا داند که چه خواهد شد و اما در مورد آموزش عربی تلویزیون ۲ برنامه دارد همچنین کتب آموزشی در این باره چاپ شده است.

* جبهه خرمشهر- برادر سرباز سلیمان فرجی:

انشاءالله که بتوانیم به پیشنهادات شما عمل کنیم و همانطور که شما در آنجا ایثارگرانه از مرزها دفاع می کنید ما نیز مرزهای عقیده و ایمان اسلامی را پاسداری نمائیم.

* علی آبادکتول- برادر سید حسین نصرتی

امکان ارسال نوارهای دروس آیت الله مشکینی را نداریم و در ضمن هر کسی می تواند با پر کردن فرم اشتراک که در مجله چاپ می شود مشترک گردد. موفق باشید

* باختران- برادر مهاجر جنگی حسینعلی مرادی.

توفیق و صبر از درگاه خداوند برایتان آرزو داریم. توجه داشته باشید که عکس شهداء زیاد است و صفحات ما محدود و از این نظر نوبت رعایت می شود.

* تهران- داوود علی بابائی:

داستان شما رسید اما سعی کنید طوری بنویسید که ما بتوانیم بخوانیم. موفق باشید

* تهران- برادر امیر حسین رحمانی:

امکان تغییر شماره حساب در شرایط فعلی نیست و تا آنجا که ما اطلاع داریم تمام بانکها می توانند و وظیفه دارند پول اشتراک شما را قبول کرده و به شماره حساب ما واریز نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *