در آستانه روز جهانی مستضعفین

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه پیروزی نهائی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی، پانزده شعبان زاد روز مصلح جهانی و منجی انسانها حضرت ولی عصر حجت بن الحسن، مهدی موعود (عج) فرا میرسد، روزی که در آن آن امید به پیروزی حق و عدالت و حرکت به سوی تحقق آرمانهای الهی انبیاء تولدی دوباره یافت.

اعتقاد بر اصل امامت به عنوان مکمل نبوت و ادامه رسالت پیامبران الهی و اعتقاد بر امامان معصوم (ع) که دوازدهمین و آخرین آنان یعنی امام زمان «عج» هم اکنون زنده در پس پرده غیبت به سرمیبرد و اعتقاد به اینکه آنحضرت واسطه فیض الهی است و همچون خورشید عالمتاب از پس ابرهای غیبت برجهان هستی، نور ایمان و گرمی زندگی می بخشد.

….. و انتظار، یعنی آمادگی و تلاش همواره برای ظهور و قیام آنحضرت به منظور نابودی ستم وجور و بر قرار کردن حق و عدالت و حکومت «الله» در سراسر گیتی و تحقق وعده های الهی در مورد وراثت مستضعفان در زمین و پیروی از ولایت فقیه، یعنی نیابت حضرت ولی عصی «عج» که عالیترین نمونه بارز آن در تاریخ غیبت آنحضرت اکنون در وجود حضرت امام خمینی تجلی یافته است.

…. اینها همه از ویژگیهای حرکت بخش اسلام و تشیع است که دلهای مومنان به «الله» را چنان از نور امید و حرارت ایمان آکنده میکند که در راه رسیدن به حق و مبارزه علیه باطل عاشقانه و ایثار گرانه سر از پا نشناخته در سودای رضای «الله» جانشان را به عنوان کمترین ثمن در طبق اخلاص تقدیم می کنند و شهادت به کامشان از عسل مصفی شیرین تر است. برخورداری از چنین پشتوانه ای است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آن را در برابر صدها توطئه ای که هر یک از آنها چه بسا می توانست هر انقلابی را  هر چه هم نیرومند باشد به تباهی و نابودی بکشاند، آسیب ناپذیر کرد، بلکه همانگونه که همه دیدیم- و حتی به اعتراف یکی ازمفسران بزرگ غربی- هر طرحی که برای شکست و سرنگونی این انقلاب به کار گرفته شده نه آن که زیانی به آن نرسانده که همان نقشه به عاملی در جهت تثبیت و نیرومندی بیشتر جمهوری اسلامی تبدیل گردیده است. میتوان گفت گسترده ترین و مهمترین این توطئه ها جنگی است که استکبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت. جنگ بی نظیری که با تمام پیش بینیهای لازم و حساب شده به منظور خفه کردن انقلاب اسلامی در داخل مرزهای ایران و نابودی آن آغاز شد ولی به خواست خدا و با ویژگیهای مکتب و امت اسلام به انسجام و تثبیت بیشتر جمهوری اسلامی و شکست مفتضحانه دشمنان اسلام انجامید.

و از همه مهمتر این که به توده های مستضعف جهان آموخت که میتوانند با قدرت ایمان و وحدت و بدون حمایت بیگانه با همه قدرتهای شرق و غرب بجنگند و با بدست گرفتن سرنوشت خویش به همه حقوق خود دست یابند و این خود نموداری از صدور انقلاب اسلامی و گامی ارزنده در جهت جهانی شدن آن به شمار میرود.

چه زیبا و بدیع است تقارن این پیروزیها با روز پانزدهم شعبان روزی که نوید بخش حکومت جهانی اسلام است و روزی که از سوی امید امام و امت حضرت آیۀ الله العظمی منتظری به عنوان روز جهانی مستضعفان پیشنهاد شده است.

این پیشنهاد ارزنده که از وجدان بیدار انسانی و بشارات ادیان آسمانی و اعتقاد قطعی اسلام و تشیع الهام گرفته است به زودی در اعماق قلوب همه مستضعفان جا گرفت و فصلی نو در گرایش توده ها و ملتهای جهان به انقلاب اسلامی گشود. والسلام

رحیمیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *